Chantage via skype

21-01-2015 00:28 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Ik wil jullie iets vertellen wat er al vaker is voorgekomen, ik ben bedreigd via skype.

Ik kwam op chatroulette een meisje tegen en die vroeg mijn skype en emailadres, die heb ik gegeven, na even te cammen vroeg ze of ik mijn penis wilde laten zien, en zij liet haar tieten zien.

Dit heb ik uiteindelijk gedaan, daarna zij ze dat ze even de deur moest afsluiten en ze was na 2 minuten weer terug. Toen liet ze een video zien waar je mij zag aftrekken en ze zei dat als ik nu geen 500 euro overmaakte dat ze hem naar al mijn facebookvrienden zou sturen, ze stuurde ook linken van mijn vrienden. ik heb even gezegd dat ik zou betalen, maar heb haar nu geblokt en verwijdert, het is nu 2 uur geleden. Ik heb dit wel meer gelezen op het internet, moet ik me zorgen maken of is dit nep?



Ik hoop op reacties, bedankt!
aangifte is goed, misschien kunnen ze haar stoppen. Maar heb je dan nog wel bewijs of alles vernietigd? Als ze weer contact zoekt dreig dan in ieder geval met aangifte doen en zeg dat je alles hebt vastgelegd
Alle reacties Link kopieren
quote:statuson123 schreef op 21 januari 2015 @ 00:50:

[...]





oke fijn, het is inmiddels al 2,5 uur geleden want toen heb ik hem/haar geblokt.Als ze het had willen doorsturen had ze het allang gedaan. Ze weet ook wel dat als ze dat filmpje plaatst ze gevonden kan worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 januari 2015 @ 00:50:

aangifte is goed, misschien kunnen ze haar stoppen. Maar heb je dan nog wel bewijs of alles vernietigd? Als ze weer contact zoekt dreig dan in ieder geval met aangifte doen en zeg dat je alles hebt vastgelegdze kan geen contact zoeken want ik heb haar geblokt, ik kan het filmpje niet laten zien want die kon ik alleen via de cam zien, en heb wel haar echte naam ( die ze gaf voor de betaling), maar ik heb dit alleen nog maar aan mijn beste vriend vertelt en wil het daar het liefst bij laten
Alle reacties Link kopieren
klopt inderdaard bianca, ben al iets rustiger nu
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt dat je haar echte naam hebt gekregen?

dat zou wel hééééél dom zijn, zeg.

Was het een in Nederland wonend meisje?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 januari 2015 @ 00:56:

Jij denkt dat je haar echte naam hebt gekregen?

dat zou wel hééééél dom zijn, zeg.

Was het een in Nederland wonend meisje?ze heette op skype Karla, maar ze gaf als naam voor betaling youssef moukoddi ofso
quote:statuson123 schreef op 21 januari 2015 @ 00:58:

[...]



ze heette op skype Karla, maar ze gaf als naam voor betaling youssef moukoddi ofsoals je naam en rek. nummer hebt doe dan aangifte, het kan maar zo dat Karla dit ook niet vrijwillig doet
Alle reacties Link kopieren
ja klopt, ik moet er even over nadenken, weet natuurlijk niet of de naam klopt, rek nummer heb ik niet want was via een site waar je alleen naam moest opgeven en het land
Alle reacties Link kopieren
Heb je in het Engels zitten chatten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ja
klinkt als een goed georganiseerde oplichtingsbende
Alle reacties Link kopieren
wat wil je daarmee zeggen?
Dat je aangifte moet doen.
quote:statuson123 schreef op 21 januari 2015 @ 00:41:

dankje, is het al ooit gebeurt dat het filmpje daadwerkelijk naar al de fb vrienden word gestuurd of komt dit niet voor?Ja, dat komt vaak genoeg voor.
Alle reacties Link kopieren
ja zou kunnen, helpt voor mij niet maar is belangrijk om te voorkomen dat mensen gaan betalen
Maar ik zou niet betalen hoor. Zelfs al zou je betalen dan heb je nog steeds kans dat ze het op internet zetten.
quote:statuson123 schreef op 21 januari 2015 @ 01:29:

ja zou kunnen, helpt voor mij niet maar is belangrijk om te voorkomen dat mensen gaan betalenInderdaad. Maar ik zou me niet druk maken als ik jou was hoor, als ze het op internet hadden willen zetten dan hadden ze dat vast al wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
http://forum.sekswoordenboek.nl/index.p ... c=271485.0



http://forum.fok.nl/topic/2065765/1/25





http://profielen.hr.nl/2014/nachtmerrie-na-webcamseks/



Meldpunt Kindermishandeling

Maaike Pekelharing van het Meldpunt Kindermishandeling (MK) was in juni te gast in het Radio 1-programma De Ochtend, waarin zij vertelde dat het meldpunt in de eerste helft van 2014 al 50 meldingen heeft gekregen van jongens in de leeftijd 18-30 die worden afgeperst nadat ze webcamseks hebben gehad. Ook al is het MK niet in het leven geroepen voor deze leeftijdscategorie, toch probeert de organisatie deze jongens zo goed mogelijk te helpen. ‘Er is op dit moment geen andere organisatie die dat doet.’



Meldpunt Hogeschool Rotterdam

Ook de Hogeschool Rotterdam heeft een meldpunt voor veiligheidsincidenten. Zoek op Hint naar ‘incidentregistratie’
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toch mis gegaan? Dit kun je doen…



Word jij gechanteerd met een foto? Of dreigt iemand een filmpje van jou online te zetten? Dit kun je doen:





Ga niet in op de bedreigingen en doe niet wat hij of zij jou vraagt te doen. Als je geld overmaakt dan kan hij/zij het alsnog verder verspreiden. En, gelukkig verspreiden zij meestal de foto of het filmpje uiteindelijk helemaal niet.



Blokkeer diegene overal en verwijder hem/haar uit je contactenlijst. Zo voorkom je dat je nog berichten van hem/haar kunt ontvangen.



Meld diegene bij de website waar het contact is ontstaan. Misschien zijn er al meer klachten over diegene binnen gekomen en kunnen zij informatie doorgeven aan de politie.



Zoek jezelf op internet. Wanneer diegene toch een foto of video van jou online zet, dan vind je dat misschien door jezelf te zoeken. Als je het inderdaad vindt, neem dan zo snel mogelijk contact op met die website. Vaak vind je onder- of bovenaan een site een link naar ‘abuse’, ‘help’ of ‘contact’. Laat in je melding weten om welke foto of video het gaat, hoe oud je bent, en dat je geen toestemming hebt gegeven om het op internet te plaatsen dus dat je graag wilt dat zij het verwijderen. Stel ook een Google Alert in. Je ontvangt dan een berichtje wanneer jouw naam op een website verschijnt.



Geld vragen om te voorkomen dat iets op internet komt te staan, is strafbaar. Dat heet officieel ‘afdreiging’ maar wordt ook ‘afpersing’ genoemd. Daar kun je dus aangifte van doen. Ga naar de politie in jouw woonplaats en vraag daar een oriënterend- of intakegesprek aan. Neem zoveel mogelijk bewijs mee. Denk daarbij aan:

•Chatgesprekken, smsjes, mailtjes of WhatsApp berichten waaruit blijkt dat iemand jou bedreigt of chanteert.

•Zoveel mogelijk informatie over degene die jou bedreigt of chanteert: Naam, leeftijd, e-mailadres, woonplaats, nickname.





Help-Wanted_Bewerkt_Low-res_SRGB_022





Advies van ons?



Heb jij hiermee te maken en wil je advies van ons? Dat kan..! Meld het 24 uur per dag (anoniem) bij ons door het meldformulier in te vullen. Ook kun je van maandag tot en met vrijdag tussen 14:00 en 17:00 anoniem met ons chatten. Je krijgt dan advies wat jij in jouw situatie het beste kunt doen.





http://www.helpwanted.nl/ ... d-gechanteerd-foto-video/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dankje biana, de forums had ik al gelezen
Alle reacties Link kopieren
HOOGEVEEN - Een 27-jarige Hoogevener is dinsdag veroordeeld tot drie jaar cel voor afpersing van een groot aantal mannen die zich voor een sekschat naakt hebben vertoond.



Zijn 20-jarige vriendin is een celstraf van 18 maanden (waarvan de helft voorwaardelijk) opgelegd. Het stel heeft ruim een jaar lang 42 mannen gechanteerd. Zes deden aangifte. De jonge vrouw diende als lokaas. Van de mannen die zich via de webcam naakt vertoonden, werden beelden opgeslagen. De Hoogeveners dreigden vervolgens om die beelden aan familie, vrienden of de werkgever te sturen als er geen geld betaald werd.



Op die manier is ruim 144.000 euro buitgemaakt. De hoofdverdachte is eerder voor afpersing veroordeeld. De rechtbank constateert dat het tweetal puur bezig was met financieel gewin en totaal geen rekening hield met de angst van de slachtoffers. Het stel moet ruim honderdduizend euro aan crimineel geld terugbetalen. Een aantal slachtoffers krijgt tot 10.000 euro schadevergoeding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En het eind is zoek.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een nieuw fenomeen, gek dat je er nog niet van gehoord hebt. Je hebt niet met een meisje geskypt en ja, ze sturen je foto echt door. Er is laatst iemand veroordeeld die honderden jongemannen op die manier gechanteerd had. Als ik jou was, belde ik nu de politie op, 09008844 en vraag hen om raad. Kijk of je een IP nummer kunt vinden en als je nog wat hoort, maak anders een screenshot. Wat die mensen doen, is hartstikke illegaal en ze kunnen je leven flink verpesten. Dus probeer ze te traceren, en bel de politie. Je zou ook je facebookaccount kunnen opzeggen, dan hebben ze je vriendenlijst niet meer, hoop ik. Maar dat weet ik niet zeker. Heel naar voor je! Kom voor jezelf op want je wordt gechanteerd.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Gezien het mooie ronde bedrag zonder aanvullende gegevens lekker negeren!



En idd. Meerdere buitenlandse fora of chatgroepen hebben het nu over je.. maar he.. laat heel het internet nu vol staan met trekkende mensen! Zolang je geen persoonlijke titels op je armen getatooeerd hebt... Geen zorgen over vrienden en FB...
3x3 is 11 alles doen we zelf ;)
Alle reacties Link kopieren
Idd, als je nu toegeeft, gaan ze door en sturen de foto's dan ook naar werkgevers ed. Schrijf wel het bankrekeningnummer op om aan de politie door te geven.



Ik weet niet hoe oud je bent maar ik adviseer je om anderen desnoods te informeren zoals je ouders of een vriendin/vriend die je vertrouwt. Ga iig niet uit schaamte betalen maar schakel de politie in. Ik ken een verhaal van een meisje uit de VS die uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd omdat ze haar leven verwoest hadden. Iedereen wist van het filmpje waar ze haar borsten liet zien en de schaamte werd haar teveel. In Nederland is er meer tolerantie op gebied van sexualiteit en ik hoop dat we er hier anders mee om kunnen gaan, bv met begrip. Zo gek is het niet om cybersex te bedrijven. Maar die oplichters rekenen erop dat men gaat betalen uit schaamte en dat gebeurt ook veel. Ik zeg, neem ze de wind uit de zeilen en reageer met begrip als je hoort dat iemand zoiets heeft meegemaakt. Je kan er lacherig over doen maar zoiets kan het leven van iemand flink verpesten. Sterkte iig, TO.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven