Date heeft faalangst (?)

29-11-2016 09:08 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve viva forummers,



Ik vroeg mij af of jullie wel eens bepaalde faalangst hebben meegemaakt tijdens de seks bij jezelf of partner. Toen ik van de week voor het eerst het bed in dook met mijn date, wilde het niet lukken bij hem. Eerst dacht ik dat het misschien even duurde bij hem, maar paar minuten vroeg ik of hij het wel lekker vond wat ik deed, hij bleef namelijk slap... niet echt een lekker mondgevoel Toen vertelde hij dat hij hier al zó bang voor was dat dit zou gebeuren omdat het een maanden terug ook bij een andere dame was gebeurd. Hij zegt zelf dat hij denkt dat hij een paar maanden terug overspannen is geweest en dat hij dit nu waarschijnlijk niet meer is maar dat het misschien een nasleep kan zijn in combinatie met andere symptomen. Aan onze aantrekkingskracht ligt het niet, de chemie is super. Hij zegt ook dat hij diezelfde dag onder de douche wel gewoon een stijve had (dus de conclusie is dat het gewoon psychisch is). Hij zei dat hij er inprincipe al twee dagen van te voren mee bezig was omdat hij natuurlijk ook ergens wel wist dat het op deze avond ging "gebeuren". Ik vond het zo zielig voor hem, hij schaamde zich kapot en ik heb hem gewoon gerustgesteld. Ik ben een vrij zelfverzekerd persoon en weet ook dat het niet aan mij ligt. Hij heeft aankomende week een afspraak met de huisarts. Natuurlijk zal ik dan wel verder horen hoe en wat, maar ben vooral nieuwsgierig hoe mensen met meer ervaring omtrent dit gebied hier mee om zijn gegaan!



Liefs!
Ja heb ik weleens gehad. In eerste instantie is het een afknapper maar probeer je toch in zo'n jongen re verplaatsen en hem op zijn gemak stellen. Maar nadat het een tijd zo doorging en de boel maar halfslap bleef heb ik het toch uitgemaakt. Je kunt er letterlijk niks mee.
Bij een nieuwe "vlam" heb/had ik daar ook last van: je wil het goed doen, je bent er vooraf uren/dagen mee bezig en op het moment dat het eindelijk zo ver is, sterf je van de zenuwen. Is nergens voor nodig, weet ik, maar leg dat maar eens uit aan het stuurcentrum! Béétje alcohol vooraf kan helpen (maar in het algemeen geen goed idee om alcohol te drinken als excuus voor om het even wat), je kunt het opnieuw proberen, al bestaat het gevaar dat het weer (niet) gebeurt, maar wat altijd werkt is een potentie-pilletje: de erectie komt veel vlotter bij stimulatie, waardoor de aandacht kan verlegd worden van de twijfel naar de partner. Als de reden voor het falen angst is, dan hoeft zo'n pilletje daarna nooit meer: de ban is gebroken en hij doet het weer vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het op het moment zelf eigenlijk helemaal geen afknapper.. het was voor mij ook niet echt gênant ofzo. Maar ik vond het vooral heel zielig voor hem omdat ik zag hoe erg hij het vond. Ja logisch natuurlijk, als je jantje het niet doet... we hebben daarna wel een heel goed gesprek gehad, hij heeft me nog gemasseerd, etc. Dus we hebben elkaar gelijk beter leren kennen omdat hij dus letterlijk en figuurlijk bloot lag hij vond het ook fijn dat ik er zo goed mee om ging. Maar het punt is inderdaad wel dat er wel snel verandering in moet komen, want ik heb best een hoog libido en wil gewoon seks met hém. Dus ik hoop dat een psychologisch misschien uitkomst biedt?
Alle reacties Link kopieren
Overigens luisterde ik gewoon naar hem op het moment zelf, maar merk ik vooral nu ik dit topic heb geopend dat ik het wel lastig vind om me in hem te verplaatsen. Hoeft ook niet natuurlijk, maar dat iemand zich dan zo gek maakt om seks met een date die je al een paar keer hebt gezien.. ik heb daar zelf totaal geen last van en voelde me gewoon op mn gemak. Dat hij dan dat tegenovergestelde ervaarde (want zo is het dan inprincipe?) Is wel gek.
quote:Dalfx schreef op 29 november 2016 @ 09:32:

Overigens luisterde ik gewoon naar hem op het moment zelf, maar merk ik vooral nu ik dit topic heb geopend dat ik het wel lastig vind om me in hem te verplaatsen. Hoeft ook niet natuurlijk, maar dat iemand zich dan zo gek maakt om seks met een date die je al een paar keer hebt gezien.. ik heb daar zelf totaal geen last van en voelde me gewoon op mn gemak. Dat hij dan dat tegenovergestelde ervaarde (want zo is het dan inprincipe?) Is wel gek.

Hij is wel degene die moet presteren, en als dat dan niet gaat is dat klote.

Vloeibare kamagra helpt waarschijnlijk wel.
Als het een keer is, kan het. Maar als het na een paar keer nog niet lukt dan is of een pilletje van de dokter of gesprekken bij een psycholoog een idee.



Hopelijk gaat het volgende keer wel en grote kans dat het daarna alleen maar beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan je dat krijgen? Kamagra is een product dat ook door vrouwen wordt gebruikt toch? In vraag me af, wordt het niet erger als hij iets gaat gebruiken wat een lichamelijke werking heeft terwijl hij zich er psychisch niet toe kan zetten, of werkt dat niet zo...



Wel lekker geforceerd als hij met de volgende date zo'n pil inneemt, maar als het werkt....
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 29 november 2016 @ 09:55:

Als het een keer is, kan het. Maar als het na een paar keer nog niet lukt dan is of een pilletje van de dokter of gesprekken bij een psycholoog een idee.



Hopelijk gaat het volgende keer wel en grote kans dat het daarna alleen maar beter gaat.Hij had het dus een paar maanden geleden ook de eerste keer bij een dame gehad (voor het eerst) en de tweede keer ook. Toen heeft hij dat afgekapt. Maar nu met mij dus weer. Dus grote kans dat hij dit de volgende keer ook gewoon weer heeft. Ik denk ook dat hij misschien wel gewoon met een psych moet gaan praten, soms zijn een paar gesprekken al genoeg..
Dit had mijn date (nu vriend) in het begin ook. Het heeft zo'n vier weken gekost voordat hij zich voldoende kon ontspannen en dus ook een erectie kon krijgen. Het is idd psychisch en t beste wat je kan doen is lief zijn.
quote:Dalfx schreef op 29 november 2016 @ 09:56:

Waar kan je dat krijgen? Kamagra is een product dat ook door vrouwen wordt gebruikt toch? In vraag me af, wordt het niet erger als hij iets gaat gebruiken wat een lichamelijke werking heeft terwijl hij zich er psychisch niet toe kan zetten, of werkt dat niet zo...



Wel lekker geforceerd als hij met de volgende date zo'n pil inneemt, maar als het werkt....Het werkt wel. En het werkt vrij lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaskroket schreef op 29 november 2016 @ 09:58:

Dit had mijn date (nu vriend) in het begin ook. Het heeft zo'n vier weken gekost voordat hij zich voldoende kon ontspannen en dus ook een erectie kon krijgen. Het is idd psychisch en t beste wat je kan doen is lief zijn.Mijn date is ook echt een beer van een vent, heel groot en breed. Succesvolle baan, erg sociaal. Echt de laatste van wie je het zou verwachten. Moet je nagaan, dat er dan toch vaak meer achter zit. Sneu.
Ja joh, maak er vooral een issue van, dat gaat hem echt helpen.

Komt wel vaker voor bij mannen hoor.

Als je daar luchtig mee omgaat komt het 9 van de 10 keer vanzelf goed.
Alle reacties Link kopieren
Daarom ook dat het soms makkelijker is om je date uit te nodigen in je bed met de nadrukkelijke woorden: We gaan NIET seksen. Knuffelen en zo, samen slapen, maar niet seksen. Op die manier is er voor hem veel minder prestatiedrang terwijl je wel van elkaar kunt genieten. En mocht hij dan stijf overeind gaan staan, dan kan jij altijd zelf nog kijken wat je er mee wilt doen, als is hem masturberen, met of zonder additioneel mond werk, voldoende. Een keer erna kan je hem dan beklimmen, of hij jou.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga er zelf geen druk meer op leggen. Heb ik overigens ook niet gedaan. Vind het wel goed van hem dat hij naar de huisarts gaat! Want ik denk dat hij zelf door heeft dat er iets niet goed zit aangezien hij hier verder nooit last van heeft gehad! Misschien biedt de huisarts een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Die man hoeft helemaal niet naar de psych, wat een onzin. Hij heeft maar 1 succeservaring nodig en dan is de cirkel in zijn hoofd doorbroken. Geen nadruk op seks leggen en als het over een maand nog niet lukt de tip van Hoelang.

Wij vrouwen hebben het sekstechnisch nu eenmaal veel makkelijker op dat gebied.
...
quote:Rooss4.0 schreef op 29 november 2016 @ 11:14:

Die man hoeft helemaal niet naar de psych, wat een onzin. Hij heeft maar 1 succeservaring nodig en dan is de cirkel in zijn hoofd doorbroken. Geen nadruk op seks leggen en als het over een maand nog niet lukt de tip van Hoelang.

Je haalt me de woorden uit de mond.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat niet alleen naar de huisarts voor dit specifiek probleem, meer "onder andere". Hij denkt dat er verschillende factoren zijn die invloed hebben (nasleep van overspannen te zijn geweest) hij heeft op dat gebied meer klachten. Hij zit niet lekker in zijn vel vertelde hij dus wellicht is het misschien wel fijn voor hem om eens met iemand te praten. Ik bemoei me daar verder niet mee.. ik hoor het wel allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Gehad met vriend. Lukte ook niet, heeft zeker een paar maanden geduurd. Na de eerste keer was hij idd bang dat het weer niet zou lukken (hij was maagd). Hetzelfde gedaan als jij: geruststellen, niet boos worden etc. Helemaal goedgekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinchos schreef op 29 november 2016 @ 17:09:

Gehad met vriend. Lukte ook niet, heeft zeker een paar maanden geduurd. Na de eerste keer was hij idd bang dat het weer niet zou lukken (hij was maagd). Hetzelfde gedaan als jij: geruststellen, niet boos worden etc. Helemaal goedgekomen. Dat is goed om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ervaring hier! Allebei 0 ervaring, eerste paar keren gingen echt niet. Jammer, maar wij konden er gelukkig om lachen. Er was tijd genoeg want er was nog zoveel te ontdekken. En nu zijn we 15 jaar en 2 kinderen verder en hebben al heel lang een heel leuk seksleven. It can be done
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft er voorheen nooit last van gehad en we hebben allebei veel ervaring. Juist daarom is het misschien wel frustrerender voor hem omdat het niet om een van de eerste keren gaat Hij is 30. Ik ga er ook vanuit dat het wel goed komt. Tenminste, als wij gewoon verder gaan daten (waar ik hoop natuurlijk). De volgende keer als we intiem worden zal ik hem meer het voortouw laten nemen zodat hij geen druk voelt wat betreft seks.
Alle reacties Link kopieren
Misschien voelt de eerste keer met jou weer een beetje als de eerste keer? Lijkt me een goed plan, dat wat je zegt. En anders dat wat Hu zegt.
Hier hetzelfde verhaal met een ex. Bij hem duurde het echter zeker 3 maanden voor er schot in de zaak begon te komen. Ook bij hem zat het tussen zijn oren. Nadat het de eerste keer lukte ging het langzaam aan beter, maar echt geil is het er nooit van geworden.

Het is wel 1 van de redenen geweest dat het niets geworden is voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:AmyFarahFowler schreef op 29 november 2016 @ 20:04:

Hier hetzelfde verhaal met een ex. Bij hem duurde het echter zeker 3 maanden voor er schot in de zaak begon te komen. Ook bij hem zat het tussen zijn oren. Nadat het de eerste keer lukte ging het langzaam aan beter, maar echt geil is het er nooit van geworden.

Het is wel 1 van de redenen geweest dat het niets geworden is voor mij.Dat zou voor mij ook echt een reden kunnen zijn dat het op gegeven moment klaar is. De magie van in het begin verdwijnt dan ook snel omdat je steeds teleurgesteld raakt.. het stomme is dat we elkaar wel heel aantrekkelijk vinden. Ik hoop dat ie er snel overheen komt. Zoals hier boven gezegd: als het eens is doorbroken zal het niet meer gebeuren. Dat zou het mooiste zijn natuurlijk. Wel interessant dat er dus best veel mensen zijn die dit meemaken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven