Depressief door laag libido van vriend

30-03-2011 14:05 3224 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
Alle reacties Link kopieren
Praten is zo ongeveer het enige wat je kunt doen. Is het bij hem een medische reden voor een laag libido of heeft hij gewoon minder zin?



Waar twijfel je nu over? Of je nog lekker genoeg bent of het aan jou ligt? Ik ken je niet maar ga er nu eens gewoon vanuit dat het probleem bij hem ligt.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Definieer laag libido.



Hoe vaak wil jij; hoe vaak wil hij? Die informatie is handig om te weten of je verwachtingen wel realistisch zijn.



En is dit altijd in de relatie zo geweest?
Alle reacties Link kopieren
als man zijnde kan ik me dit niet voorstellen als je gek op een vrouw ben, dat dit dan een probleem is?



persoonlijk zeg ik, kijk of je buiten je relatie kan vinden wat je zoekt (misschein zelfs in overleg) zoek ook een gebonden man puur voor de sex :P



maar of je dit wil horen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jur606 schreef op 30 maart 2011 @ 14:13:

als man zijnde kan ik me dit niet voorstellen als je gek op een vrouw ben, dat dit dan een probleem is?



persoonlijk zeg ik, kijk of je buiten je relatie kan vinden wat je zoekt (misschein zelfs in overleg) zoek ook een gebonden man puur voor de sex :P



maar of je dit wil horen?





Leuk voor de vrouw van de gebonden man



Ook mannen kunnen overigens minder behoefte aan seks hebben.

Wel niet per definitie zeggen dat zij hun vrouw/vriendin niet aantrekkelijk vinden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Praten, praten praten!



het MOET ergens aan liggen.



Mag ik toevoegen dat ik droom van zo'n vrouw, heb geen klagen maar vaker mag ten alle tijden!
Alle reacties Link kopieren
Wat is een laag libido? Hoe vaak wil hij dan en hoe vaak wil jij?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:jur606 schreef op 30 maart 2011 @ 14:13:

als man zijnde kan ik me dit niet voorstellen als je gek op een vrouw ben, dat dit dan een probleem is?



persoonlijk zeg ik, kijk of je buiten je relatie kan vinden wat je zoekt (misschein zelfs in overleg) zoek ook een gebonden man puur voor de sex :P



maar of je dit wil horen?dus je stimuleert haar om vreemd te gaan? en een man puur voor de seks? als je vrouw het aan je zou voorstellen zou je dat zo leuk vinden? mijn libido zou dan helemaal 'verdwijnen'
Alle reacties Link kopieren
En jij hebt zeker nog wel iemand in de aanbieding, Jur?



Ik denk zelf dat het niet gaat veranderen.

Al geloof ik wel dat hij stapelgek op je is, als hij dat zegt. Dat heeft volgens mij totaal niets met elkaar te maken.



Asl je nu al een paar jaar een relatie had (en wellicht een hechte vriendschap, kinderen en veel gemeenschappelijke interesses verder bent) zou ik zeggen: accepteer de situatie hoe die is. Niet iedereen is gelijk, en probeer er voor jezelf geen halszaak van te maken.



Maar nu, na een jaar pas, denk ik.... Make up your mind.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:oliver schreef op 30 maart 2011 @ 14:17:

Praten, praten praten!



het MOET ergens aan liggen.



Mag ik toevoegen dat ik droom van zo'n vrouw, heb geen klagen maar vaker mag ten alle tijden!Wat een onzin!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Op mijn aandringen eens per week, soms eens per twee weken, maar dat is echt te weinig voor mij. Hij mankeert ook altijd wat: niet fit, hoofdpijn, rugpijn...GEK word ik ervan! Hij zegt nooit last te hebben gehad van een laag libido, erkent zijn probleem ook niet echt hoewel hij wel begrijpt dat ik ontevreden ben. Eigenlijk was het probleem ook al aan de orde in het begin van onze relatie maar dat had ook te maken met externe problemen die toen speelden. Hijzelf beloofd steeds beterschap maar ik vrees dat ik moet wachten tot ik een ons weeg. Resultaat voor mij: ik voel me onzeker, onaantrekkelijk, ik durf zelf nauwelijks meer initiatief te nemen uit angst om afgewezen te worden en eigenlijk ben ik ook een beetje boos. Ik vind zelf dat het aan hem ligt en, even 'of the record' vind ik ook dat hij juist in zijn handen moet knijpen met mij haha ........ ik ken nl de voorbeelden uit mijn omgeving maar vrijwel atijd zijn het dan de vrouwen die geen zin hebben, en dat drijft de mannen, erg begrijpelijk, soms tot waanzin....... AArrgghhhh..........
Alle reacties Link kopieren
Kan me serieus niet voorstellen dat zijn libido, hoe laag dan ook, jou depressief maakt. Zijn er geen andere dingen die niet goed gaan in je leven waar je misschien ook wat last van hebt??
Alle reacties Link kopieren
Bekijk het eens vanuit een hele andere invalshoek; eten jullie wel gezond? Veel verse groente, vers fruit, water, geen snelle suikers etc.

Bekijk je voedselinname eens goed. Drinken jullie veel alcohol, eten jullie veet chips?

Google eens op wat eten met je lijf kan doen en wat je lijf met eten doet en wat voor invloed dit kan hebben op een heleboel lichaamsfuncties.
Alle reacties Link kopieren
quote:oliver schreef op 30 maart 2011 @ 14:17:

Praten, praten praten!



Het MOET ergens aan liggen.







Ik heb minder vaak zin dan mijn vriend, en heb geen idee waar het aan ligt. Waarom MOET het ergens aan liggen?

En praten, praten, praten heeft juist een negatieve uitwerking. Keer op keer geconfronteerd worden met je 'falen' is niet echt opwindend.
Alle reacties Link kopieren
quote:oliver schreef op 30 maart 2011 @ 14:17:

Praten, praten praten!



het MOET ergens aan liggen.



Mag ik toevoegen dat ik droom van zo'n vrouw, heb geen klagen maar vaker mag ten alle tijden!



HOEZO?



Waarom moet alles verklaarbaar zijn?



Moe, niet fit, hoofdpijn, andere dingen aan je hoofd, gewoon geen zin hebben? Volgens mij wordt dat alleen begrepen als je vrouw bent. Waarom zou een man niet gewoon een laag libido kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
nee hoor niemand in de aanbieding.



en ja is hoe e het bekijkt?

als je dit erin meeneemt?(misschien zelfs in overleg)

kan je er al heel anders tegen aankijken (komt het meer neer op een vorm van swingen, end an vinden jullie het ineens heel anders?



iedere persoon is anders heeft andere waarden normen, en heeft ook een verschillende libido.,

vind je in je huidige relatie niet wat je zoekt waaromneit verder zoeken (jullie vinden elkaar leuk op geestelijk vlak maar blijkbaar neit op sexueel vlak, vele pogingen weinigverbetring e.d.)



waarom niet in overleg verbetering danwel verder zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook een hoger libido dan ik, waar moet dat aan liggen dan? Ik bedoel, hij zou wel dagelijks willen, ik kan dat niet opbrengen, maar dat betekent niet dat ik hem afwijs of hem niet aantrekkelijk zou vinden. Zo kan ik me ook goed voorstellen dat er mannen zijn met een lager libido en dat het niets met de partner te maken hoeft hebben.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Dat is het juist: ik ben klaar met praten, ik heb het al zo vaak aangegeven, ik zou niet weten wat er nog meer te bepraten valt.

En ja, het geeft me wel depressieve gevoelens, ik wil iets wat ik niet kan krijgen, en je kunt in vrij veel behoeften voorzien in het dagelijks leven maar niet in deze, ik kan dit niet meer forceren dan ik al doe!! ALLES heb ik geprobeerd maar ik heb geen zin om mezelf langer voor gek te zetten, want zo voelt dat onderhand..........Ik voel me seksueel bijzonder tot hem aangetrokken, heb ik nooit eerder zo sterk gehad. Hij zegt dat ik zijn grote liefde ben, dat ik het mooiste, liefste en meest aantrekkelijkste ben wat hem ooit is overkomen ..... snap jij het dan nog?? Ik ben gewoon, ik geef het maar eerlijk toe, seksueel gefrustreert. En ik weet niet meer wat te doen .......
Alle reacties Link kopieren
quote:troides schreef op 30 maart 2011 @ 14:33:

Dat is het juist: ik ben klaar met praten, ik heb het al zo vaak aangegeven, ik zou niet weten wat er nog meer te bepraten valt.

En ja, het geeft me wel depressieve gevoelens, ik wil iets wat ik niet kan krijgen, en je kunt in vrij veel behoeften voorzien in het dagelijks leven maar niet in deze, ik kan dit niet meer forceren dan ik al doe!! ALLES heb ik geprobeerd maar ik heb geen zin om mezelf langer voor gek te zetten, want zo voelt dat onderhand..........Ik voel me seksueel bijzonder tot hem aangetrokken, heb ik nooit eerder zo sterk gehad. Hij zegt dat ik zijn grote liefde ben, dat ik het mooiste, liefste en meest aantrekkelijkste ben wat hem ooit is overkomen ..... snap jij het dan nog?? Ik ben gewoon, ik geef het maar eerlijk toe, seksueel gefrustreert. En ik weet niet meer wat te doen .......



Jammer dat je het seksuele aspect zo zwaar laat wegen in jullie relatie. Voor hem, en voor jou.



Als dit voor jou onoverkomelijk blijkt, en je partner hier min of meer vrede mee heeft, dan lijkt het mij dat jullie niet voor elkaar gemaakt zijn.



Zelf zou ik er niet zo'n issue van maken, als jullie op zoveel andere vlakken veel gemeen hebben.

Maar na een jaar al zo'n stress om jullie seksuele relatie, dat vind ik ook niet echt gezond.
Alle reacties Link kopieren
het kan ook forcerend bij je vriend overkomen, en daar daalt libido ook van. Je zei ook dat er aan het begin van de relatie externe problemen waren, kan het niet zo zijn dat dat nog steeds speelt?



of zoek anders een trilding ;)
Alle reacties Link kopieren
Tjee, als mijn partner er zo'n issue van zou maken, zou ik helemaal geen zin meer hebben, ik ben blij dat mijn man niet dramt of zich verongelijkt gaat gedragen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Fency schreef op 30 maart 2011 @ 14:11:

Definieer laag libido.

Definieer depressie
Alle reacties Link kopieren
Sex is voor mij onlosmakelijk verbonden met een man/vrouw relatie......... ik vind het een té belangrijk aspect er om luchtig over te doen, en bovendien: vrienden heb ik genoeg, ik zoek méér in een relatie

@ Narcist: Tarzan is inmiddels wel een goede vriend geworden........



Ik denk zelf ook dat die externe problemen een oorzaak zouden kunnen zijn, maar hij ontkend dit ten stelligste. Ik ben bang dat ik hoop op verbetering maar dat dit niet zal komen, hoe graag hij (en ik!) het ook wil.......

Swingen is geen optie, wil ook eigenlijk geen andere man maar zo wil ik het ook niet langer...... ben nu eenmaal passioneel op dat gebied en wil dat ook niet missen in mijn leventje......



Thanks voor de reacties, ik moet er nog maar eens goed over nadenken allemaal ......... de relatie verbreken is eigenlijk geen optie, maar blijven ook niet........ :(
Alle reacties Link kopieren
Laag libido, zo kun je minder behoefte aan sex ook noemen ja. Mijn vriendin en ik lopen tegen iets vergelijkbaars op.

Mijn vriendin heeft gewoon geen zin meer in sex, voor haar is sex gewoon sex, voor mij is sex de bevestiging van onze relatie, net zoals Troides ervaart.....

Maar ... Een relatie is zoveel meer dan sex. Als er wel intimiteit bestaat, waarom dan zo'n halszaak maken van minder vaak sex?

Je hebt je handjes en speeltjes toch? Je kunt jouw spanning ook afbouwen met masturbatie?
Het leven is mooi... Iedere dag weer!
Alle reacties Link kopieren
Weet je, als mijn partner me zo op de huid zou gaan zitten over zo'm kwestie, zou ik misschien zelf de stekker uit de relatie trekken. Seks is belangrijk, maar niet het belangrijkste in mijn relatie.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven