Doorbraak bloedingen bij microgynon 50 overstappen op???

28-08-2015 14:00 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren de microgynon 50 en ivm migraine moet ik deze continue doorslikken. Ik las wel 2x per jaar een stopweek in. Altijd is dit goed gegaan. Maar nu heb ik sinds een aantal maanden dat ik elke dag bruine afscheiding heb en soms met rood bloed en soms met slijm. Dan is het weer weg een paar dagen om weer terug te komen. Van de huisarts kreeg ik advies pil 5 dagen dubbel te slikken. Dit heb ik gedaan en het was weg om na 2 weken weer terug te komen. Dus weer terug naar de huisarts en nu wilt deze dat ik overstap naar een andere anticonceptie middel. Maar andere pillen onder de 50 geven continue doorbraak bloedingen en erge migraine aanvallen daarvoor heb ik ook de 50 gekregen in eerste instantie.



Nu dacht ik er zelf aan om een mirena spiraal te nemen. Maar zal die wel werken tegen het bloedverlies? Gezien ik de zwaarste pil heb en deze ook niet blijkt te werken tegen het bloedverlies.



Hopelijk kan iemand me hier wijzer over maken en eventueel tips geven over andere mogelijkheden naast een mirena spiraal en de 50 pil.
Ik heb 5 jaar lang de mirena gehad en ik ben toen 5 jaar lang niet ongesteld geweest. Mijn zusje heeft nu een mirena en die is om de 3/4 weken ongesteld. Daar valt weinig over te zeggen eigenlijk.

Maar ik hoor zelf meer verhalen over dames die niet meer menstrueerden dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overgestapt van de microgynon 50 naar een Mirena. Ik slikte de 50 ivm doorbraakbloedingen, ze waren er nog wel maar minder. Met de Mirena heb ik minder migraine, maar ben er niet vanaf. Ik heb dus wel wat lichte bloedingen zo elke 3/4 weken. Dit stelt echter niet veel voor. Tov de pil ben ik we tevreden met de Mirena.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen mijn ervaring vertellen, ik heb vier jaar de mirena gehad, en werd niet of amper ongesteld maar dat kan ook goed met een stoornis die ik heb te maken hebben.

Ik lees vele negatieve verhalen over mirena, maar moet zeggen dat het mij erg goed is bevallen..

Enige wat ik niet erg vervelend vond was het inbrengen.

Ben nu aan dezelfde pil als jij sinds twee maanden,wat een gedoe zeg.

Slik hem door omdat ik drie maanden geleden ben bevallen en ik er even geen menstruatiepijn bij kan hebben nu.

Maar ik heb ook doorbraakbloedingen.. zegt dit iets over de dosering ten opzichte van mijn lijf? Daar ben ik dan wel benieuwd naar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven