Ryanair handbagage streng?

24-04-2024 11:33 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag
Over een maandje reizen we naar Spanje, met ryanair, zo veel zin in.

Nu kregen we al een bericht dat de handbagage regels afwijken tov veel maatschappijen. Gratis mag mee: 20-25-40 cm
Balen, want al mijn rugzakken hebben andere afmetingen (vaak breder dan die 25 cm, maar wel minder diep en hoog...) En ik ben een lighttraveler, dus was geenszins van plan bij te boeken qua bagage.

Mijn oude fjallraven 17 inch gaat hier aan alle kanten overheen, oke dat snap ik. De laat ik thuis
Maar als ik zoek op nieuwe rugzakken zijn ze vaak net te groot. Dan moet ik al een kinderrugzak kopen en die zijn natuurlijk veel te klein.

Nu zag ik een Susan Bijl 24.7 bag, prachtig!! Maar afmeting is 39,5 x 18 x 28. Dus 3 cm te breed, (rest past binnen het ryanair beleid).

Iemand die recent met Ryanair heeft gereisd, weet of ze hier streng op zijn?
Wij reizen vanaf keulen trouwens
Alle reacties Link kopieren Quote
Je tas moet in zo'n 'maatvak' passen, dus als je een te grote tas hebt en die niet helemaal vol pakt, is hij toch wel flexibel genoeg om hem in zo'n vorm te proppen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een rugzak niet helemaal volpropt, kun je hem toch prima in zo’n rekje doen ter controle van de maat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké dat kan zeker, want ik heb echt maar weinig mee.
Dus in zo’n rekje proppen, dat is de test die je moet doorstaan?

Die Fjallraven is te stug vanwege het laptop vak dus dat wil dan niet. Maar heb dan nog wel een andere rugzak die wel flex is.
En anders toch een Susan bijl :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
Paar maanden geleden op heenweg werd helemaal niet gecheckt, op terugweg steekproefsgewijs. Ik heb zo'n onder de stoel cabine tas aangeschaft, vond ik nog handig ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat rekje is de maat waar hij in moet passen. Ze gaan echt niet met een meetlint je tas opmeten aan de gate :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf ook een Susan Bijl 24/7 tas en als je die niet helemaal vol propt, kun je die makkelijk nog wat kleiner maken of indeuken (weet even het juiste woord niet :) )

Het is geen harde plastic koffer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die kans is best realistisch bij Ryanair dat ze moeilijk doen. Hun hele businessmodel is extra geld verdienen aan allerlei extras.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog nooit gecheckt bij Ryanair op het formaat van mijn handbagage en ik vlieg regelmatig naar Spanje. Mijn rugzak past wel altijd onder stoel, die is niet heel groot. Zoon heeft een grote eastpak en dat gaat ook altijd goed. Hij krijgt 'm ook altijd wel onder de stoel gepropt, beetje indeuken, dan gaat dat prima.
Ik zie ook nooit dat anderen gecheckt worden, ze hebben altijd te veel haast volgens mij.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja 2 keer met Ryanair gevlogen en 2 keer waren ze heel streng. Daar staat Ryanair juist om bekend. Bij de action verkopen ze koffertjes die aan de maten van Ryanair voldoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij zachte tassen gaat het gewoon om hoe vol je hem propt, niet om het theoretische formaat. Als het maar in zo’n rekje past.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
24-04-2024 11:45
Ja 2 keer met Ryanair gevlogen en 2 keer waren ze heel streng. Daar staat Ryanair juist om bekend. Bij de action verkopen ze koffertjes die aan de maten van Ryanair voldoen.
Het gaat over een tas die onder de stoel past, niet over koffertjes.

TO, zolang je tas onder de stoel past is het goed. Een soepele rugzak/tas past al snel, zolang je m niet bomvol stopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon die van Susan Bijl die je mooi vindt en dan niet vol proppen. Als ze controleren dan duwen ze gewoon je tas in zo’n maatvakje. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een tas zijn gaan opmeten, alleen of het ding in dat maatvak past.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, Ryanair is heel streng, daar wordt je zelfs vaak uit de rij geplukt als je handbagage te groot is. Zero tolerance beleid: bijbetalen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
24-04-2024 11:44
Ik zie ook nooit dat anderen gecheckt worden, ze hebben altijd te veel haast volgens mij.
Tegenovergestelde ervaring: bij de gate staat een frame met een vakje voor bij betaal koffers (voor in de overhead) en gratis (onder de stoel) en regelmatig moeten mensen aantonen dat hun bagage daar in past.
Past het niet: bijbetalen.
Heb een keer iemand de wieltjes van zijn koffer zien slopen omdat het zonder wieltjes wel, maar met wieltjes net niet paste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Regelmatig vliegen we naar Spanje met Ryanair, nog nooit een tas gecontroleerd. Ik heb een paar jaar geleden een klein rugzakje gekocht, die aan hun maten voldeed maar ik neem altijd een grote mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2024 12:50
Reden: Zeer ongepast
97.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
If it fits it flies... staat op hun pasbak.

Afbeelding
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-04-2024 12:31
If it fits it flies... staat op hun pasbak.

Afbeelding
Voor small cabin bags: 40cm x 25cm x 20cm (o, 40 x20 x 20 zelfs maar.)

Afbeelding
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 24-04-2024 13:15
34.67% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat staat al in de openingspost.

Het gaat dan ook om de zin die ik al aanhaalde:

Afbeelding
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-04-2024 13:14
Ja, dat staat al in de openingspost.

Het gaat dan ook om de zin die ik al aanhaalde:

Afbeelding
Klopt, maar kan onduidelijk zijn omdat er in de small size dus een tas zit. Het hangt af van wat voor soort ticket je hebt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja. Volgens mij was het volkomen duidelijk.

De afmetingen uit de OP moeten in de bak passen en als het past dan past het en dat staat op hun bakken met verschillende formaten passend bij je ticket.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-04-2024 13:11
Voor small cabin bags: 40cm x 25cm x 20cm (o, 40 x20 x 20 zelfs maar.)
Ik zie toch echt 35x20x20cm op de foto.
Terwijl op de website 40x20x25cm staat.
Raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
24-04-2024 13:21
Ik zie toch echt 35x20x20cm op de foto.
Terwijl op de website 40x20x25cm staat.
Raar.
Ja, onduidelijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Platvoetje schreef:
24-04-2024 12:24
Regelmatig vliegen we naar Spanje met Ryanair, nog nooit een tas gecontroleerd. Ik heb een paar jaar geleden een klein rugzakje gekocht, die aan hun maten voldeed maar ik neem altijd een grote mee!
Same. Maar ik heb dan ook een tas die niet in het oog springt. Sowieso hebben ze al minder oog voor rugzakken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven