Eerste keer seks met een man.

24-04-2016 14:03 26 berichten
Tot nu toe werd ik altijd verliefd op vrouwen en heb ik ook alleen relaties (en seks) gehad met vrouwen, nooit met mannen (enkel een keer zoenen). Ik was super nieuwsgierig naar hoe het met een man zou zijn en had (na een jaar twijfelen) afgesproken.



Het begon allemaal best leuk en opwindend en ik vond het fijn dat hij me zacht ging aanraken. Terwijl we bezig waren twijfelde ik even, maar ik wist niet precies waar aan (onzekerheid, niet fijn, naar gevoel? ik weet het niet) dus bedacht 'kom op, beetje lullig om het ineens te stoppen'. Dus bleven we maar doorgaan tot ik bijna aan het einde ineens helemaal leeg was. Ik vond alles vies, onze lichamen, het bed, zweet, alles. Vooral het zoenen. Ik wilde dat hij weg ging, van me af bleef en ik wilde/durfde/kon hem niet eens meer aankijken. Ik heb daarna alleen gehuild en ben halsoverkop 's nachts naar een vriendin gegaan, daar thee gedronken en daarna weer naar huis gegaan. Gedoucht, bed verschoont en prima geslapen.



Vandaag voel ik me heel gek, niet verdrietig of iets, maar 'gewoon leeg'. Als ik het probeer terug te halen lijkt het allemaal een soort waas. Ik kan gevoelens of gedachten niet goed terughalen en merk dat ik me ook een beetje schuldig voel tegenover hem. Die vriendin zei; nu weet je in ieder geval dat mannen niets voor je zijn. Maar daar twijfel ik over, want ik had er volgens mij best wel zin in? (ook daar twijfel ik over) Misschien ben/was ik er niet klaar voor? Misschien was hij gewoon niet helemaal mijn 'match' (we hadden overigens best een klik)?



Herkent iemand dit? En dan met name het gevoel/de gedachte dat je de avond niet eens meer goed terug kan halen? Het lijkt dan echt een wazig verhaal, alsof ik er zelf geen onderdeel van was. En details ontbreken, sommige zijn wel heel scherp, maar in principe ben ik het hele verloop een beetje kwijt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Soms valt een ontdekkingsreis tegen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een vrijpartij als een roes beleven herken ik wel. Dat kan ik hebben bij een nieuwe man waar ik aan moet wennen of een totaal nieuwe situatie waardoor ik niet in een geile flow kom.

Daarna alles vies vinden herken ik niet.

Ik denk echt dat je het beter bij vrouwen kunt laten. Dit is voor je bedpartner ook niet leuk he.
...
Het klinkt eigenlijk een beetje alsof je je eigen grens over bent gegaan en daarom bent 'uitgecheckt'.

Ik denk op het moment dat je twijfelde. Goed op je grens letten dus.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wat sneu voor je partner.

Het roesdeel ken ik idd ook wel maar dan op een goede manier.
Alle reacties Link kopieren
wellicht beter als je de eerste keer ook meteen maar als de laatste keer beschouwt.



het zit er soms gewoon niet in en het is wel goed zo.

het maakt jou tot je unieke zelf en dat moet je koesteren.
Ja, dat denk ik zelf ook. De reden dat ik maar gewoon door ben gegaan was omdat ik me schuldig voelde t.o.v. hem, dus ik dacht 'ik zit (lig) het wel uit'.



En dat vies voelen snap ik ook niet zo goed, het is niet dat hij respectloos was o.i.d. En nog steeds kan ik me fysiek erg aangetrokken voelen tot een man, ik heb nu ook niet zoiets van; één keer, nooit meer. Maar misschien minder geforceerd dan ofzo.



Dank! Grenzen aangeven in bed vind ik sowieso heel moeilijk (altijd al), meer mensen die dat kennen? Ik durf nauwelijks te zeggen wat ik voel/vind, zowel positief als negatief.
Alle reacties Link kopieren
Het was blijkbaar nogal indrukwekkend, en anders dan je had verwacht. Dat is niet erg, kan gebeuren.



Je hoeft ook nu niet direct te besluiten of je het vaker met een man doet of niet. Neem de tijd om van dit experiment bij te komen. Misschien voel je je over een poosje weer op je gemak bij een man, en kijk je wat je dan wilt/wat er dan gebeurt. Mag wel, hoeft niet.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Ben je zelf MAN of VROUW?
Vrouw
Naar voor je. :hug:Ik zie wel wat in de opmerking over uitgecheckt zijn. Klinkt idd wel zo.

Daarbij het feit dat je het lastig vindt om je grenzen aan te geven, das waarschijnlijk sowieso wel iets waar je op moet letten voortaan. Zowel in positieve als in negatieve zin. Enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Je mag ze gewoon aangeven he. En zeker als het over je lijf gaat is dat belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Morsmordre schreef op 24 april 2016 @ 14:23:



Dank! Grenzen aangeven in bed vind ik sowieso heel moeilijk (altijd al), meer mensen die dat kennen? Ik durf nauwelijks te zeggen wat ik voel/vind, zowel positief als negatief.

Dat is niet handig.

Zeker als je je op het pad der experimenten gaat begeven is het handig om je grenzen aan te (leren) geven. Straks gaat er iemand overheen en dan heeft hij het gedaan he.
...
quote:Rooss4.0 schreef op 24 april 2016 @ 15:13:

[...]



Dat is niet handig.

Zeker als je je op het pad der experimenten gaat begeven is het handig om je grenzen aan te (leren) geven. Straks gaat er iemand overheen en dan heeft hij het gedaan he.



Klopt, al vind ik niet dat 'hij het dan gedaan heeft'. Ik weet dat dit in de maatschappij tegenwoordig heel snel gezegd wordt (vooral t.o.v. mannen), maar ik ben redelijk nuchter en zelfkritisch en zie ook absoluut niets fout in wat hij gedaan heeft. Een vriendin was daar al anders in, die zei direct; hij had het moeten merken en moeten stoppen. Ik zie het meer als; ik laat blijkbaar absoluut niet genoeg zien dat ik het niet fijn vind, dus leerpunt.



@Nicotientje: Ik heb geen idee waar het precies vandaan komt. Ik ben wel iemand die graag wil dat iedereen zich fijn/goed voelt. Aan de andere kant ben ik vooral héél erg bang (in dit geval) dat iemand boos wordt en dat ik iemand teleurstel. Ik denk dat dat teleurstellen misschien wel het 'grootste' punt is.
Wel bizar dat ik me ook niet zo goed meer kan herinneren wat ik er nu fysiek van vond, wat fijn was en wat niet. Alleen dat ik vannacht het liefst in coltrui, lange pyjamabroek en sokken wilde slapen. :')
Al met al dus een nare ervaring en misschien wel een hele wijze les om nu te gaan kijken naar dat gebeuren om de ander niet teleur te stellen.

Je hebt in contact met deze man ervoor gekozen om hem niet teleur te stellen en jezelf daarbij blijkbaar nogal wat aangedaan, das niet oke he. Nog afgezien van het feit of hij wel teleurgesteld geweest zou zijn is de verhouding compleet scheef nu. En hoogstwaarschijnlijk voor beiden niet de ervaring waar je over een tijd nog met plezier aan terugdenkt.



En iemand teleurstellen is misschien niet altijd leuk maar is dat wel het geval met hoe jij je nu voelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Morsmordre schreef op 24 april 2016 @ 15:57:

[...]



Een vriendin was daar al anders in, die zei direct; hij had het moeten merken en moeten stoppen. Ik zie het meer als; ik laat blijkbaar absoluut niet genoeg zien dat ik het niet fijn vind, dus leerpunt.



Precies mijn punt. Jij trekt je mond niet open en men is van mening dat hij dingen van je voorhoofd had moeten lepelen. Vind ik niet eerlijk eigenlijk.



Waarom had je de behoefte om met coltrui enzo te slapen?
...
Alle reacties Link kopieren
Een deel van de adviezen (blijf bij de vrouwen) vind ik een beetje kort door de bocht. Ik kan me voorstellen dat als je er al zo lang mee in je hoofd bezig bent en het gebeurt dan ook echt dat de spanning je wel eens teveel kan worden. Je kunt immers niet alles uitdenken en op het moment supreme gaat het toch even anders.



Zolang je er nu achteraf niet nog steeds onpasselijk wordt en er nog interesse is in een man, moet je het misschien anders aanpakken. Mijn advies: Zorg dat je een man vindt die je op een rustige en liefdevolle manier kan begeleiden. Praat tijdens de sex met elkaar. Lach met elkaar. En ga gedurende drie weken steeds een stapje verder. Begin met alleen zoenen en evalueren. Ga dan strelen, dan naakt, dan.. Ja weet ik veel welke stappen je wilt. Maar neem de tijd. Net zoals je dat voor het eerst met een vrouw waarschijnlijk deed.



(ps ik ben een man dus wellicht is mijn beeld gekleurd)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me toch wel duidelijk dat je niet op mannen valt en over een grens bent gegaan.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Morsmordre schreef op 24 april 2016 @ 15:57:

ik laat blijkbaar absoluut niet genoeg zien dat ik het niet fijn vind, dus leerpunt.



Nou ja, wees ook niet te streng voor jezelf. Je was ook nieuwsgierig, je wilde het graag proberen, voor 't eerst met een man, hij wilde ook, ... Er gebeurde nogal veel, dus niet zo gek dat het lastig voor jou was om aan te geven wanneer leuke spanning overgaat in niet-zo-leuke spanning.



En eens met PhoneHome: volgende keer kleinere stapjes.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Vraagje...heb je nare ervaringen van vroeger? Omdat je schrijft dat je moeite heb je grenzen aan te geven
quote:ellenz schreef op 26 april 2016 @ 18:47:

Vraagje...heb je nare ervaringen van vroeger? Omdat je schrijft dat je moeite heb je grenzen aan te geven



Nee (tenminste, niet zover ik me kan herinneren). Ik heb wel ook altijd moeite met lichamelijk contact (houd niet van aanraken) maar vind het ook moeilijk om dan 'nee' te zeggen, beetje dubbel.



@Roos: Geen idee, gaf me meer veiligheid voor mijn gevoel. Alles helemaal 'dicht'.



@Typotypo: Hmm, ik weet niet of dat zo iets. Zou kunnen hoor, maar heb mannen altijd al best wel fysiek aantrekkelijk gevonden, dus dat is niet 'het probleem'.
Als je geen grenzen kan aangeven, waarom dan uberhaupt met seks bezig zijn? Je kan niet verwachten dat de ander ook jouw grenzen gaat regelen, dat moet jezelf doen. Niet dingen gaan doen als je de verantwoordelijkheid ervan niet kan dragen.
Ik denk dat je pas leert (ook in algemene zin) van eerst op je 'bek' gaan door het 'gewoon' te doen. Ik denk juist dat ik de verantwoordelijkheid hiervoor draag? Tenminste, zo zie ik het. Ik heb nu ervaren hoe kut, vervelend, raar etc. het was en nu is het aan mij om daar iets mee te doen. Verantwoordelijkheid over de schutting gooien zou zijn als ik in de slachtoffer rol was gaan zitten waar die vriendin me al een voorzetje voor gaf; "hij had moeten zien dat je het niet wilde".



Ik bedoel, als ik het niet geprobeerd had dan had ik nu nog niet geweten of ik hier klaar voor was... nu is de conclusie niet wat ik gehoopt had, maar kan ik iig weer 'verder'.
Ik lees niet dat je je verantwoordelijkheid nam, en het advies van de vriendin spiegelt hetzelfde. Als je je topic zou herschrijven waaruit blijkt dat je verantwoording nam voor je sex avontuur dan heb je je les geleerd vermoed ik. Maar je schrijft ook dat je het niet onder ogen wil komen, alles is 'een waas' , iets wat in jou is, en wat jij alleen onder ogen kan komen als je verantwoording neemt. Vermoed ik. Succces in ieder geval in je volgende stappen!
Ik vind dan dat je verantwoordelijkheid nemen heel anders interpreteert dan dat ik dat doe en om geen onzinnige discussies te houden over de definitie van verantwoordelijkheid (nemen);



Het betekent dat jij jezelf verantwoordelijk houdt voor alles wat jij denkt, doet of zegt. (zo interpreteer ik het in dit geval)



... En dat doe ik naar mijn idee wel, ondanks dat ik tijdens de seks niet gedaan of gezegd heb wat ik op dat moment eigenlijk misschien wel zou willen zeggen of doen (ik weet überhaupt niet wat ik zou willen, dus het dan zeggen is sowieso moeilijk). Ik houd mezelf verantwoordelijk voor hoe de nacht verlopen is, dat ik daar achteraf niet gelukkig van wordt heeft niets met verantwoordelijkheid te maken. Ik ben verantwoordelijk voor het niet 'stop' zeggen, voor het over grenzen gaan en voor het wegsturen van de man. Wat jij wellicht probeert te zeggen/schetsen is dat je je af kunt vragen, afgaande op mijn emotionele reactie en die van mijn vriendin, of ik qua 'ontwikkeling' ver genoeg was om die verantwoordelijkheid te dragen.



En "verantwoording nemen voor het seks avontuur" want 'dan heb ik mijn les geleerd' vind ik nonsens. Verantwoording leg je af over datgene waar jij verantwoordelijk voor bent (wat je doet, zegt, kiest etc) en in mijn geval is het dit seks avontuur. Echter ben ik niet verplicht om verantwoording af te leggen maar omdat ik graag wil leren van deze situatie leg ik verantwoording af aan mezelf (en aan de dokter, pil etc.).



Bedankt voor je succes in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven