Erectie frustratie

19-10-2015 14:20 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (25) en mijn vriendin (28) zijn nu ruim een jaar samen. Echter is de seks altijd moeilijk geweest. Ik had vaak moeite met een erectie en dat heb ik ook erkend. In eerdere relaties niet echt last van gehad. Nu accepteerde ze het, en we gingen er vanuit dat het vanzelf overging.



Ik heb erg moeite met ontspannen, en heb altijd het probleem dat mijn spieren aangespannen zijn. Ik heb dus moeite met overgave, ook in bed. Ik voel me fysiek tot haar aangetrokken en ben heel gelukkig met haar. Echter zit het me steeds meer dwars. Ik neem vaak het intiatief, maar zodra ik ga denken aan een vervolgstap of de daad zelf, gaat mijn erectie meestal weg. Het lijkt een soort faalangst o.i.d.



3 maanden geleden ben ik naar een psycholoog gegaan (5 sessies) en heb ik 1 EMDR sessie gehad. Na die EMDR sessie ben ik naar huis gegaan en had ik een totale overgave leek het wel. Die avond sex gehad, was helemaal super, erectie van half uur lang ofzo.



Afgelopen maanden ging het ook wel goed. Vaak erectie door zelf te masturberen of aan te raken. Wat ik nu alleen merk is dat ik nog steeds gefocust ben op de erectie, en maar snel weer in en uit wil zodat ik in ieder geval weet dat m’n erectie werkt.



Wat daarbij dus ontstaat dat de sexuele chemie, en emotionele band ontbreekt. Het is erin/eruit, wat ik totaal niet wil. Laatst heb ik, door moeheid, gehad dat ik tijdens de daad slap werd en dus niet kon klaarkomen, dat was echter eenmalig.



Gister heb ik met mijn vriendin over dit onderwerp gesproken, (we praten er veel over) en ook over de emotionele band. Zij geeft aan dat ze dat helemaal niet voelt en dat het erin/eruit is. Ik ben erg gevoelig en geef dit ook aan bij haar, dat ik er alles aan doe en dat vind ze super fijn. Ik snap ook voor haar dat ze dit niet haar hele leven wil, ik ook niet.



Als ik haar aanraak, en niet teveel aan haar behoeften of haar gedachten hoef te denken, krijg ik een erectie. Soms snel, soms duurt het even. Het lijkt wel of mijn ‘gedachten-stop’ even op gang moet komen. Ik geef ook aan dat ik stimulatie bij mijn penis nodig heb, dat hij niet altijd gelijk vanzelf stijf wordt. Zij vind namelijk dat als ik haar aantrekkelijk zou vinden, ik meteen een erectie zou moeten hebben als ik haar naakt zie. Dit is bij mijn lichaam echter niet.



Masturberen gaat daarentegen wel gewoon goed. Ik sport sinds 3 weken elke dag een half uur en heb yoga eenmaal per week. Ik wil alles doen om dit te verhelpen en gewoon met haar kunnen knuffelen en vrijen zonder zorgen te hebben over mijn erectie. Het is te zwaar beladen.



Zijn er mensen die me misschien kunnen helpen, of die dit ook hebben ervaren?
Alle reacties Link kopieren
ga eens naar de huisarts! Die kan je helpen. Evt. door medicatie te nemen die je later afbouwt als je zelfzekerder bent ;)
quote:Ik had vaak moeite met een erectie en dat heb ik ook erkend.Wat bedoel je daar precies mee? wat heb je erkend?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 19 oktober 2015 @ 14:26:

[...]





Wat bedoel je daar precies mee? wat heb je erkend?Dat het niet aan haar ligt, of dat ik smoesjes verzin o.i.d. Wel helpt het wel als ze wat vaker gewoon mijn penis aanraakt etc om te prikkelen. Dat geef ik ook aan en doet ze ook. Ik erken het probleem en loop er niet voor weg.
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:27:

[...]





Dat het niet aan haar ligt, of dat ik smoesjes verzin o.i.d. Wel helpt het wel als ze wat vaker gewoon mijn penis aanraakt etc om te prikkelen. Dat geef ik ook aan en doet ze ook. Ik erken het probleem en loop er niet voor weg.

ah zo.



Als je het in eerdere relaties niet had, waarom weet je dan zo zeker dat het niet aan haar ligt?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 19 oktober 2015 @ 14:28:

[...]



ah zo.



Als je het in eerdere relaties niet had, waarom weet je dan zo zeker dat het niet aan haar ligt?ik heb 2 eerdere sekspartners gehad, en kan niet herinneren dat ik het daar heb gehad. Huidige vriendin heeft veel ervaring en is zelfverzekerd en heeft alles op een rijtje, is emotioneel heel stabiel en staat sterk in haar schoenen. Misschien dat dat mij intimideert of iets.
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:30:

[...]





ik heb 2 eerdere sekspartners gehad, en kan niet herinneren dat ik het daar heb gehad. Huidige vriendin heeft veel ervaring en is zelfverzekerd en heeft alles op een rijtje, is emotioneel heel stabiel en staat sterk in haar schoenen. Misschien dat dat mij intimideert of iets.Dus, waarom vind je het zo belangrijk te vertellen dat het niet aan haar ligt? Want wat je nu vertelt is dat het wellicht wel degelijk aan haar ligt. Niet dat zij je iets aandoet, maar wel dat zij en jij een combinatie vormen die voor dit probleem zorgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 19 oktober 2015 @ 14:32:

[...]



Dus, waarom vind je het zo belangrijk te vertellen dat het niet aan haar ligt? Want wat je nu vertelt is dat het wellicht wel degelijk aan haar ligt. Niet dat zij je iets aandoet, maar wel dat zij en jij een combinatie vormen die voor dit probleem zorgt.



Als je het zo verteld, ja.. Voor mijn gevoel ligt het probleem bij mij omdat het het de laatste tijd vaak wel lukt, en dan weer een keer niet. terwijl zij niets veranderd. Ik geef wel aan dat wanneer zij extra stimulatie geeft of bijv. dirty talk, of fantasie bespreken, ben ik gelijk hard. Echter is dit niet altijd haar ding, snap ik wel, kan ik me in vinden.



Wel praten we er goed over en weten dat we allebei aan dit moeten werken, niet alleen ik.
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:37:

[...]





Als je het zo verteld, ja.. Voor mijn gevoel ligt het probleem bij mij omdat het het de laatste tijd vaak wel lukt, en dan weer een keer niet. terwijl zij niets veranderd. Ik geef wel aan dat wanneer zij extra stimulatie geeft of bijv. dirty talk, of fantasie bespreken, ben ik gelijk hard. Echter is dit niet altijd haar ding, snap ik wel, kan ik me in vinden.



Wel praten we er goed over en weten dat we allebei aan dit moeten werken, niet alleen ik.

Buiten wat levenservaring heb ik geen deskundigheid hoor. Maar voor wat het waard is: ik ken geen enkele situatie waarbij het beleggen van "schuld" bij de een of de ander, of desnoods beiden, een relatie verbeterd heeft. Ook dat zo nadrukkelijk de schuld op je nemen, en beweren dat het niet aan haar ligt, helpt je imho niets.



Het is mooi dat je je kan vinden in haar voorkeuren. Kan zij zich ook vinden in die van jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 19 oktober 2015 @ 14:41:

[...]



Buiten wat levenservaring heb ik geen deskundigheid hoor. Maar voor wat het waard is: ik ken geen enkele situatie waarbij het beleggen van "schuld" bij de een of de ander, of desnoods beiden, een relatie verbeterd heeft. Ook dat zo nadrukkelijk de schuld op je nemen, en beweren dat het niet aan haar ligt, helpt je imho niets.



Het is mooi dat je je kan vinden in haar voorkeuren. Kan zij zich ook vinden in die van jou?Ik geef vaak aan, bijvoorbeeld of ze me wil strelen, mijn penis aan wil raken als we bijv. op de bank liggen. Dat doet ze dan wel, en dan krijg ik ook vaak een erectie. Echter in bed is er een 'standaard-procedure' ontstaan. het vinger werk en mijn eigen penis stimuleren. Soms trekt ze mij wel af, maar dan gaat mijn erectie niet snel genoeg of helemaal niet en dan is het feest vaak over. Ze is van mening dat wanneer ik haar naakt zie, een erectie zou moeten hebben. Maar dit heb ik niet, weet niet of dat aan mij ligt maar heb ik bij eerdere partners ook niet gehad. Heb wat stimulatie nodig. Ik ben bang als ik bijvoorbeeld op haar lig, haar kus in haar nek, stimuleer en naar haar vagina ga, en ik ondertussen geen erectie heb, ik erop aangekeken word. Maar ik merk dat ik geen 3 dingen tegelijk kan (focussen op eigen penis) en stimuleren van mijn vriendin tegelijk. Als ik me helemaal kan overgeven moet dit geen probleem zijn neem ik aan.
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:44:

[...]



Ze is van mening dat wanneer ik haar naakt zie, een erectie zou moeten hebben. Ah, ik zou het idee dat het allemaal niet aan haar ligt, wat nuanceren. Haar mening is regelrechte nonsens. Dat ze niet veel van mannelijke anatomie en lustbeleving weet, is natuurlijk niet erg. Maar dan zou ze zich toch eens mogen laten informeren. Door jou, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar al eens gevraagd of zij direct nat wordt zodra ze jou naakt ziet?

Ik kan me best voorstellen dat je iets meer stimulering nodig hebt dan puur haar naakte lichaam zien hoor...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 19 oktober 2015 @ 14:48:

Heb je haar al eens gevraagd of zij direct nat wordt zodra ze jou naakt ziet?

Ik kan me best voorstellen dat je iets meer stimulering nodig hebt dan puur haar naakte lichaam zien hoor...Ja ik heb meer stimulatie nodig. Als ik haar naakt zie, heb ik wel gedachten natuurlijk dat ik graag sex met haar wil. Maar zoals de psycholoog ook zegt, zin moet gecreert worden, en is er niet zomaar ineens (bijv, fantasie, stimulering, communicatie etc). Wat kan ik het beste doen? Ik denk eraan om vanavond gewoon met haar te knuffelen, vanuit daar te kijken wat er gebeurd. Ik wil niet telkens zeggen wil je me hier stimuleren of iets dergelijks, dan is de spanning er wat vanaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 19 oktober 2015 @ 14:46:

[...]



Ah, ik zou het idee dat het allemaal niet aan haar ligt, wat nuanceren. Haar mening is regelrechte nonsens. Dat ze niet veel van mannelijke anatomie en lustbeleving weet, is natuurlijk niet erg. Maar dan zou ze zich toch eens mogen laten informeren. Door jou, bijvoorbeeld.





+1



En omdat jij dat niet alleen hoeft te doen heeft de voorzienigheid de "seksuoloog" uitgevonden. Ga met z'n tweeën eens met deze persoon praten (op advies van je huisarts bijvoorbeeld). Jij moet je inderdaad misschien wat minder focussen op het wel of niet hebben van een erectie, maar jouw vriendin kan zich misschien ook wat meer op jou focussen.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 19 oktober 2015 @ 15:00:

[...]





+1



En omdat jij dat niet alleen hoeft te doen heeft de voorzienigheid de "seksuoloog" uitgevonden. Ga met z'n tweeën eens met deze persoon praten (op advies van je huisarts bijvoorbeeld). Jij moet je inderdaad misschien wat minder focussen op het wel of niet hebben van een erectie, maar jouw vriendin kan zich misschien ook wat meer op jou focussen.Ik heb haar aangekaart dat we beter vanavond sex kunnen hebben met de visie; we zien wel. Alle aannames en irritaties overboord en elkaar stimuleren. heb aangegeven dat wanneer ik binnen 3 minuten niet hard ben, dat niet betekend dat ik dan niet me aangetrokken voel, maar dat ik dan nog niet 100 procent overgave heb gegeven. Ik hoop dat dit een betere insteek is.
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:58:

Ik wil niet telkens zeggen wil je me hier stimuleren of iets dergelijks, dan is de spanning er wat vanaf.Dat hoef jij ook niet te vragen: een ervaren vrouw weet dat! Dus ik zou de seks-ervaring van je vriendin wel even met een flinke korrel zout nemen hoor. Niemand reageert gelijk, dus als die ervaring tegelijk haar "standaard" is...
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 19 oktober 2015 @ 15:08:

[...]



Dat hoef jij ook niet te vragen: een ervaren vrouw weet dat! Dus ik zou de seks-ervaring van je vriendin wel even met een flinke korrel zout nemen hoor. Niemand reageert gelijk, dus als die ervaring tegelijk haar "standaard" is...Ik geef inderdaad aan dat ik niet behoor tot die groep wat zij aangeeft. Ik begon me ook bijna raar te voelen dat ik zo anders was. We gaan zien welk resultaat het vanavond geeft. Als het namelijk binnen 5 minuten niet hard is, en het daarom afgeblazen wordt, voel ik me een race monster die aan tijd moet voldoen.
Ik hoop het beste maar vrees het ergste: seks met een missie is een "recipe for disaster". Ik begrijp wel dat je uit die spiraal wil geraken maar de beste manier voor een lekkere vrijbeurt is spontaniteit, tabula rasa in je hoofd. Laat het enkele dagen geen onderwerp of geen discussiepunt zijn en ga er vervolgens met verkrachte eenden en vers libido tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 19 oktober 2015 @ 15:16:

Ik hoop het beste maar vrees het ergste: seks met een missie is een "recipe for disaster". Ik begrijp wel dat je uit die spiraal wil geraken maar de beste manier voor een lekkere vrijbeurt is spontaniteit, tabula rasa in je hoofd. Laat het enkele dagen geen onderwerp of geen discussiepunt zijn en ga er vervolgens met verkrachte eenden en vers libido tegenaan.Ik hoop dat het goed uitpakt. Wil me gewoon helemaal over kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 15:33:

[...]





Ik hoop dat het goed uitpakt. Wil me gewoon helemaal over kunnen geven....en daarvoor moet jij ruimte krijgen. Je moet niet om de ruimte hoeven vragen, want dan is er wel iets mis. Zoals al eerder gezegd door JollyJ; stap af van het idee dat het alleen aan jou, en niet aan je partner ligt. Jullie hebben dit probleem samen, dus zullen jullie dit ook samen moeten oplossen.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook nogal opgejaagd voelen als ik binnen X minuten Y moest doen/bereiken/wat dan ook. En dat is hoe jij je nu voelt. Binnen 5 minuten een knoeterharde erectie anders is vriendin teleurgesteld.

Het zou beter zijn als ze die verwachting gewoon overboord zou zetten.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 19 oktober 2015 @ 15:52:

Ik zou me ook nogal opgejaagd voelen als ik binnen X minuten Y moest doen/bereiken/wat dan ook. En dat is hoe jij je nu voelt. Binnen 5 minuten een knoeterharde erectie anders is vriendin teleurgesteld.

Het zou beter zijn als ze die verwachting gewoon overboord zou zetten.En zodra ik een erectie had, wou ik er snel in, want owee als deze weer wegviel. Maar zij geeft nu zelf ook aan dat ze liever ziet dat we wat langer bezig zijn dan snelsnelsnel. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tijd sexen zonder penetratie

Dan maakt het ook niet uit

En dat maakt je een stuk creatiever.
Alle reacties Link kopieren
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:44:

[...]





Ik geef vaak aan, bijvoorbeeld of ze me wil strelen, mijn penis aan wil raken als we bijv. op de bank liggen. Dat doet ze dan wel, en dan krijg ik ook vaak een erectie. Echter in bed is er een 'standaard-procedure' ontstaan. het vinger werk en mijn eigen penis stimuleren. Soms trekt ze mij wel af, maar dan gaat mijn erectie niet snel genoeg of helemaal niet en dan is het feest vaak over. Ze is van mening dat wanneer ik haar naakt zie, een erectie zou moeten hebben. Maar dit heb ik niet, weet niet of dat aan mij ligt maar heb ik bij eerdere partners ook niet gehad. Heb wat stimulatie nodig. Ik ben bang als ik bijvoorbeeld op haar lig, haar kus in haar nek, stimuleer en naar haar vagina ga, en ik ondertussen geen erectie heb, ik erop aangekeken word. Maar ik merk dat ik geen 3 dingen tegelijk kan (focussen op eigen penis) en stimuleren van mijn vriendin tegelijk. Als ik me helemaal kan overgeven moet dit geen probleem zijn neem ik aan.



standaard in bed - ieuw. dat klinkt niet zo leuk.



en pijpen, masseren et cetera? doet ze wel iets van die dingen? en beheerst ze het aftrekken wel? zo te horen niet echt, als je er niet hard van blijft / wordt.



en wordt er op aangekeken? volgens mij ben je geïntimideerd door haar. maakt ze je onzeker. heeft ze allerlei dingen in haar hoofd die zouden moeten en als dat niet zo gebeurt, ben jij de kwade pier.



nou, dat is een vorm van met elkaar omgaan die niet prettig is.



sex zou een leuk spel kunnen zijn. niet dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SometimesFrustrated schreef op 19 oktober 2015 @ 14:30:

ik heb 2 eerdere sekspartners gehad, en kan niet herinneren dat ik het daar heb gehad. Huidige vriendin heeft veel ervaring en is zelfverzekerd en heeft alles op een rijtje, is emotioneel heel stabiel en staat sterk in haar schoenen. Misschien dat dat mij intimideert of iets.Zou het hier niet aan kunnen liggen? Voel je je wel echt helemaal op je gemak bij haar?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven