Fantaseren over een ander, "mag" dat?

26-01-2016 16:11 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Dit kwam gister ter sprake tussen man en mij. We hadden gewoon een fijn gesprek waarbij echt van alles werd genoemd en besproken, helemaal prima. Mijn man vroeg toen of ik wel eens fantaseer over andere mannen (tijdens de seks). Ik heb toen eerlijk geantwoord dat ik me de laatste keer niet zozeer kan herinneren, maar dat het vast wel eens gebeurt en dat ik dat niet vreemd vind. Seks doe je samen, maar in je hoofd moet je toch altijd enigszins egoïstisch zijn wil je zelf ook iets bereiken... en een fantasie is maar fantasie. Hij was het daar helemaal niet mee eens en vond het idee dat ik soms, misschien, ooit aan een ander heb gedacht ontzettend vervelend. Hij snapt fantaseren over anderen buiten de slaapkamer, maar hij gaf aan zich erg gekwetst te voelen als ik zou fantaseren over een ander terwijl wij bezig zijn.



Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Is fantaseren een no go tussen de lakens en mag het alleen als je solo bezig bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 27 januari 2016 @ 18:32:

er zijn ook mensen die hun ogen dicht houden tijdens de seks..en elkaar niet kunnen aankijken...wellicht voor een fantasie moment?Of een te felle lamp, of schaamte, of .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mellona schreef op 27 januari 2016 @ 18:42:

[...]





In het echte leven gaat het nu eenmaal zo....



zodra jij in een situatie zit met hypotheek, jonge kids, drukke baan, 20 jaar dezelfde partner, 'wie moet morgen de gymtas mee?', 'shit, ik heb die stukken niet voorbereid'... Dan praten we weer :-)

Daar durf ik me prima aan te wagen, in zo'n huwelijk heb ik gezeten. En nee hoor, niks geen fantaseren over een ander. Gewone seks tussen 2 mensen waarbij er contact is en geen ruimte voor fantaseren.



Jammer toch, dat er gesmeten wordt met 'wacht jij maar meisje, je hebt nog geen ervaring dus je weet niet waar je het over hebt'.
quote:lux. schreef op 27 januari 2016 @ 18:23:

[...]





Nee hoor, dat kan in mijn hoofd prima naast elkaar bestaan. Het verschil zit 'm juist in het BEZIG zijn: appen is je aandacht op een ander richten dan je gespreks- of bedpartner. Fantaseren is dat allerminst.



Mediteren vind ik verschrikkelijk trouwens Natuurlijk wel! Je bent bezig opgewonden te worden/blijven en/of je hoogtepunt te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 27 januari 2016 @ 19:03:

[...]



Daar durf ik me prima aan te wagen, in zo'n huwelijk heb ik gezeten. En nee hoor, niks geen fantaseren over een ander. Gewone seks tussen 2 mensen waarbij er contact is en geen ruimte voor fantaseren.



Jammer toch, dat er gesmeten wordt met 'wacht jij maar meisje, je hebt nog geen ervaring dus je weet niet waar je het over hebt'.Is dat net zo jammer als aannames doen over de seks tussen mensen waarbin 1 of beiden wel fantaseert ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2016 @ 19:06:

[...]





Is dat net zo jammer als aannames doen over de seks tussen mensen waarbin 1 of beiden wel fantaseert ?Wat jij wil, beste Bianca. Ik heb mijn excuus gemaakt en als jij daar toch nog even een extra opmerking over wilt maken moet je dat vooral niet laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 27 januari 2016 @ 19:11:

[...]





Wat jij wil, beste Bianca. Ik heb mijn excuus gemaakt en als jij daar toch nog even een extra opmerking over wilt maken moet je dat vooral niet laten.Beste Dubbs, het was naar iedereen gericht die zich meent een oordeel te kunnen vellen over de mate van nabijheid en contact tussen twee personen waarvan ze er zelf niet een van zijn. Ik had jouw bericht toevallig gequote.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is dat niet prachtig van dit forum? Dat we hier juist leren bewust te zijn van oordelen die we hebben, aannames die we doen? Hoe menselijk dat ook is?



Ik vind van wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 27 januari 2016 @ 19:17:

Is dat niet prachtig van dit forum? Dat we hier juist leren bewust te zijn van oordelen die we hebben, aannames die we doen? Hoe menselijk dat ook is?



Ik vind van wel.Het zou inderdaad mooi zijn als iedereen dat zou door hebben :-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 15:10
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Btw, sommige dingen die je irl verwerpt kunnen juist in fantasie een plaats krijgen.



Dat betekent aan de ene kant dat je een fantasie over een andere partner/ een persoon zelf irl onwenselijk, not done, verwerpelijk of gewoon ireeel en vergezocht (of onbereikbaar, zoals Clooney en juist veilig mag en kan in fantasie, zonder echt te willen, zonder gevolgen, zonder teleurstellingen en helemaal zoals je dat zelf laat verlopen, (ook hoe die ander reageert).

Dat kun je dan zelf sturen.



Aan de andere kant kun je dus daarin een andere kant van jezelf kwijt, die niet strookt met wie je bent/ het totaal van je persoonlijkheid/ levensvisies en zelfs daaraan tegenovergesteld kunnen zijn in het dagelijks leven (om div redenen) en verwerpt of van jezelf afwijst.



Zo laat ik niemand mij in dagelijks leven vertellen wie ik moet zijn of wat ik moet doen en laten (hooguit qua werk) en ben ik wars van "moeten", verwachtingen van anderen, laat staan dat ik me laat domineren en commanderen, maar in seksuele zin en fantasie kan ik dat juist wél opwindend vinden.

En ben ik bijv fel tegen andere volwassenen willen "opvoeden" of iets (aan/af)leren/bijbrengen dmv "straf en beloning", maar ook dat kan me in seksueel opzicht opwinden.



Er kunnen bepaalde mechanismen of thema's waar je moeite mee hebt (of eerdere mechanismen die je bewust hebt afgeworpen) in het dagelijks leven juist een plaatsje krijgen in fantasie.

Zo mag het geen verrassing zijn dat ik soms moeite heb met (zelf)discipline en oefenen, maar als daar een geile beloning in het verschiet ligt of in opdracht (en spannende consequenties) kan ik dat opeens wel waarderen



Het kan een uitweg zijn voor eigenschappen of normen en waarden die in andere facetten van je leven niet aan bod ("mogen") komen van jezelf, of (latente) behoeften die je afwijst juist omdat je ze bijv zelf niet okay/done vindt en (bij anderen ook heel hard) veroordeelt om te doen, zoals bijv vreemdgaan, naast (jarenlange) geliefde in werkelijkheid met een ander te doen.

Zoals je in het dagelijks leven denkt over integriteit, respect, liegen, dominantie, emancipatie, (on)gelijkwaardigheid, gehoorzaamheid, volgzaamheid, dienstbaarheid, pijn ontlopen en andere dingen die je belangrijk vindt in het leven (of juist tegenstaan, verboden zijn, ongewenst, verdrongen enz).



Stiekem kan van alles in die seksuele kant terecht komen in fantasie, wat je als normaal verstandig en weldenkend mens in het serieuze leven misschien niet aan moet dénken, en echt geen optie is, je voor zou schamen, schuldig zou voelen (tegenover jezelf of partner) en veroordeelt als "fout" en verkeerd.

Seks en ondeugend heeft natuurlijk wel eea met elkaar te maken, als het op een speelse en onschuldige manier wel ruimte/uitweg krijgt in fantasie

(net als rollenspellen bijv), uniformen, eoa sexy rol, stellen die een hotel boeken en net doen alsof ze elkaar niet kennen en elkaar nog moeten versieren enz).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 15:10
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 27 januari 2016 @ 19:05:

[...]





Natuurlijk wel! Je bent bezig opgewonden te worden/blijven en/of je hoogtepunt te bereiken.



Sommigen kunnen écht multitasken misschien?

(ik vind het soms makkelijker om niet helemaal gefocust te zijn op mezelf maar bijv standje 69)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
46% van de vrouwen fantaseert over 'een ander' tijdens de seks. Verbaast mij niet, en ik was eigenlijk in de veronderstelling dat bijna iedereen dat doet. Ik had wel verwacht dat vrouwen het vaker doen dan mannen omdat mannen vaak al opgewonden raken als je een blote schouder laat zien
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2016 @ 18:25:

Niemand heeft ook mijn link gelezen waatin werd aangetoond dat de aanwezigheid van testosteron het fantaseren van vrouwen verklaart?Heb eroverheen gelezen denk ga zo even kijken. Fantaseer je graag bij veel of weinig?
quote:Dubbs schreef op 27 januari 2016 @ 19:05:

[...]





Natuurlijk wel! Je bent bezig opgewonden te worden/blijven en/of je hoogtepunt te bereiken.



Bereik jij dan nooit een hoogtepunt? Iedereen is toch met zichzelf bezig op het moment dat hij een orgasme heeft?

Maar daarvoor: nee hoor. Kan prima fantaseren en met m'n man bezig zijn tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 27 januari 2016 @ 19:45:

[...]





Heb eroverheen gelezen denk ga zo even kijken. Fantaseer je graag bij veel of weinig?Bij veel, als ik het goed gelezen en onthouden heb.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:swifty schreef op 27 januari 2016 @ 19:38:

[...]





Ja ik hou niet van alle meditatie vormen, misschien ben je nog niet die leuke tegengekomen die bij jou past?Geen idee maar ik heb nooit begrepen waarom je je hoofd leeg zou willen maken ik vind denken juist zo leuk!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 januari 2016 @ 19:50:

[...]





Bij veel, als ik het goed gelezen en onthouden heb.



Dat verbaast me niks



't Is wel een flinke lap tekst, trouwens
quote:lux. schreef op 27 januari 2016 @ 19:47:

[...]





Bereik jij dan nooit een hoogtepunt? Iedereen is toch met zichzelf bezig op het moment dat hij een orgasme heeft?

Maar daarvoor: nee hoor. Kan prima fantaseren en met m'n man bezig zijn tegelijk.Ik bereik altijd een hoogtepunt, maar tenzij ik de hand aan mezelf sla, ben ik niet met mezelf bezig. Mijn vriend is dan met mij bezig, of meestal zijn we met elkaar bezig. Maar nee, als we aan het seksen zijn ben ik niet met mezelf bezig. Het gaat vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 27 januari 2016 @ 19:51:

[...]





Dat verbaast me niks



't Is wel een flinke lap tekst, trouwens Maar dan heb je ook echt wat, natuurlijk. Zonder " ik vind " en " ik denk " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 15:10
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 27 januari 2016 @ 19:37: Seks en ondeugend heeft natuurlijk wel eea met elkaar te maken, als het op een speelse en onschuldige manier wel ruimte/uitweg krijgt in fantasie

(net als rollenspellen bijv), uniformen, eoa sexy rol, stellen die een hotel boeken en net doen alsof ze elkaar niet kennen en elkaar nog moeten versieren enz).

Dat laatste hebben wijlen mijn echtgenote en ik diverse keren gedaan. Idd erg veel plezier gemaakt destijds.

Zij boekte dan de kamer onder kantooruren, bij de balie onszelf aan elkaar voorstellen met 'n andere naam.

De blik van de receptioniste alleen al! Die nam kennelijk aan weer een paar vreemdgangers in te checken.

In ieder geval vonden wij het erg lekker om dan uit onze dagelijkse routine ongestoord te focussen op seks.

Door dit topic realiseer ik mij wel hoe vreemd, in de zin van afwijkend van 't gemiddelde, wij samen waren.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Highlander...je brengt me op een idee.

Ik hou van rollenspellen. Deze hebben wij nog niet geprobeerd. Eens kijken of ik Feeman zover krijg.



Lees ik het trouwens goed dat jouw vrouw overleden is? Jee...dat is ook wat..
quote:Dubbs schreef op 27 januari 2016 @ 17:43:

[...]



Haha, ja wie weet.



Niet vragen maar dan Haha ja idd beter van niet denk ik. Zoiets betekent niks, maar wordt dan onnodig groot gemaakt. Dat is zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 27 januari 2016 @ 17:04:

Suzy, jij hebt nog steeds moeite met maat (leren) houden.

Door blijven oefenen, je vind de balans (en de uit-knop) wel.



Dank je, soms heb jij daar meer verdusie in dan ikzelf.

Ik zal het ter harte nemen!

En dus blijven oefenen idd.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven