fifty shades darker

09-02-2017 06:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
vertel je ervaring,ideeën gevoelens, wat staat je tegen, wat heb je gemist?

Wel of niet zien.

Totaal aantal stemmen: 44

Wel zie (36%)
Niet zien (64%)
Alle reacties Link kopieren
Nou vertel. To trapt af
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Net zoals het boek. Minder seks in de film, misschien zelfs romantischer. Film duurde wel lang voor mn gevoel. Zwaar open einde weer natuurlijk. Weer 2 jaar wachten op deel 3?
Boeken vond ik geweldig. Film 1 gezien op netflix. Darker nog niet gezien, maar die komt mettertijd ook wel op netflix.
We gaan het vrijdag zien
Verschrikkelijk.

Zowel de boeken (anderhalf gelezen om mijn mening te vormen) als de film.

De boeken vond ik erg slecht geschreven. Na een half boek kwam de hoofdpersoon me al mijn keel uit. Vervelende, amechtige vrouw.



In de film vond ik haar leuker maar het verhaaltje vind ik zo suf en flinterdun, er was nauwelijks een beetje knappe film van te maken.



Nummertje twee sla ik over.

Een aantal bekenden van me is naar de première geweest, zonder uitzondering waren ze negatief.

Het was een soort bal masque, qua thema, wat men leuker vond dan de hele film. Dan weet ik genoeg.
Ik heb gister deel 1 gekeken met mijn lief omdat we naar de bioscoop wilde en deel 2 draaide. Maar ik wist meteen weer waarom ik twijfelde.



Ik vind het een verknipte film, die aan het eind echt een heel fout beeld van seks geeft aan jonge meiden.
Alle reacties Link kopieren
Boeken niet gelezen wel veel over gehoord. Film gezien op tv en ik vond hem nogal saai en langdradig en sex scènes vielen tegen. Wij zijn meer gewend in Nederland natuurlijk wat sex in films betreft dus mssn daarom niet onder de indruk. Vond dakota Johnson ook erg timide en monotoon in de film terwijl ze in het echt volgens mij veel pittiger is. Deel 2 mssn wel kijken als hij ooit op tv komt maar ga er geen bioscoopkaartje aan verspillen.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste boek gelezen om een mening te vormen. Tweede boek ook nog deels gelezen (wel alle seksscènes overgeslagen, dat was gewoon copy-paste).

Toen de eerste film gezien om te kijken of die misschien beter was.



Maar ik vond het heel saai, dus ik zie niet in waarom ik er weer 2 uur naar zou gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
De boeken niet gelezen. Trok nog geen alinea van die slechte schrijfstijl.

Alleen deel 1 gezien. Ik vind hem een stalkende psychopaat die zich voordoet als D als excuus om met een vrouw te kunnen doen wat hij wil.

Ik vind haar een doos die gaat miepen als ze krijgt waar ze om vraagt. Bedoel die slagen, ze vroeg er zelf om. Moet ze achteraf niet gaan zeiken. En het is niet dat het heel veel voorstelde, als dat echt het ergste is dat hij kan doen.

Alleen de totaal onrealistische onderhandelingsscene vond ik leuk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn koffie sowieso met heel veel melk dus voor mij hoeft het niet.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Ik vond boek 1 zo bedroevend slecht dat ik het daarbij gelaten heb. Ik kon echt geen enkel begrip voor de hoofdpersoon opbrengen, zielig trutje. En hem vond ik een griezel die in een gesticht thuishoort. Heb niet de moeite genomen deel 2 te lezen en heb de film ook aan me voorbij laten gaan.
Het hele thema trekt me niet, maar ik hoor zoveel vrouwen lyrisch en zwijmelend over de boeken en films praten dat ik denk: 'ben ik nou gek?'

Alsof het normaal is te verlangen naar een relatie waarin je gestraft wordt door je partner. In mijn woordenboek heet dat huiselijk geweld.
Eigenlijk was 9 1/2 weeks hetzelfde verhaal, alleen was 9 1/2 weeks veeeeeeeeel sexier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 09 februari 2017 @ 08:18:

Het hele thema trekt me niet, maar ik hoor zoveel vrouwen lyrisch en zwijmelend over de boeken en films praten dat ik denk: 'ben ik nou gek?'

Alsof het normaal is te verlangen naar een relatie waarin je gestraft wordt door je partner. In mijn woordenboek heet dat huiselijk geweld.



Als het consensual is, of te wel beide partijen willen het en vinden het fijn, dan is het absoluut geen huiselijk geweld. En ja dat bestaat.



Wat niet wegneemt dat dit verhaal een ongezond voorbeeld is in mijn ogen en absoluut geen goed beeld geeft van wat bdsm kan zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Mijn verbazing was ook groot hoor Star, toen die boeken zo massaal ingeslagen werden.

Ik heb er in mijn omgeving eigenlijk nooit ook maar iets positiefs over gehoord maar men had ze wél gelezen, of in ieder geval deel een.

Het is vaak vooral nieuwsgierigheid geweest dus.



Lang dacht ik dat het aan mij lag omdat ik de Harry Potter hype ook niet begreep en na anderhalf boek geen toverspreuk of wedstrijdje zwerkbal meer kon zien maar over FSOG waren de kritieken vernietigend. Harry Potter werd overall leuk tot fantastisch gevonden.

Dat is wel een verschil.
quote:lollypopje schreef op 09 februari 2017 @ 08:24:

[...]





Als het consensual is, of te wel beide partijen willen het en vinden het fijn, dan is het absoluut geen huiselijk geweld. En ja dat bestaat.



Wat niet wegneemt dat dit verhaal een ongezond voorbeeld is in mijn ogen en absoluut geen goed beeld geeft van wat bdsm kan zijn.



Je zegt het goed, wat het kán zijn.

Ik heb een tijd in die wereld rondgewaard en het was vaak nog een stuk slechter qua oa veiligheid, vertrouwen en zorgen voor de onderdanige dan in dat boek geschreven.

Voor bdsm is mijns inziens een groot EQ en een behoorlijk IQ nodig en daar ontbreekt het veelal aan. Aan een van de twee of aan beide.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nog steeds in die wereld rond en hoewel er zeker voorkomt wat je zegt, is dat bij wat ik zie eerder regel dan uitzondering. Ze bestaan dat ga ik niet ontkennen, maar het is echt geen poel des verderfs. Sterker ik voel me er als jonge onderdanige vrouw juist erg veilig en dat hoor ik ook veel om mij heen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat doet dit topic op deze pijler eigenlijk? We waren net zo leuk over deel één aan het beppen op Entertainment.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:lollypopje schreef op 09 februari 2017 @ 08:24:

[...]





Als het consensual is, of te wel beide partijen willen het en vinden het fijn, dan is het absoluut geen huiselijk geweld. En ja dat bestaat.



Wat niet wegneemt dat dit verhaal een ongezond voorbeeld is in mijn ogen en absoluut geen goed beeld geeft van wat bdsm kan zijn.Dat weet ik, maar ik kreeg bij fifty shades niet het idee dat zij het ook graag wil.
quote:lollypopje schreef op 09 februari 2017 @ 08:35:

Ik loop nog steeds in die wereld rond en hoewel er zeker voorkomt wat je zegt, is dat bij wat ik zie eerder regel dan uitzondering. Ze bestaan dat ga ik niet ontkennen, maar het is echt geen poel des verderfs. Sterker ik voel me er als jonge onderdanige vrouw juist erg veilig en dat hoor ik ook veel om mij heen.



Het is eerder regel dan uitzondering schrijf je, ik denk dat je andersom bedoelt, anders zou het niet best zijn.



Gelukkig dat je je veilig voelt, hoop dat het zo blijft voor je.

Ik heb nergens gezegd dat het een poel des verderfs is trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik inderdaad uitzondering op de regel. Is nog vroeg
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mensen die erin willen geloven houden zich graag vast aan het ideaalbeeldje. Wat mij betreft is het te vergelijken met het swingwereldje. Natuurlijk zul je ook situaties hebben waarbij man en vrouw volledig als gelijken rondstappen en alleen maar leuke ervaringen hebben. En toch heb ik zelf dan weer vooral mensen leren kennen waarbij het overduidelijk was dat de vrouw het deed omdat ze anders haar man kwijt zou raken. Ik weet zelfs van een stel waarbij dit letterlijk zo gezegd werd. Al met al heb ik er in elk geval geen bijzonder positief beeld aan overgehouden, maar ik zal wel weer de uitzondering zijn.
Slik maar door het is goed voor je!
Alle reacties Link kopieren
Het was een vermakelijk avondje. Natuurlijk is het verhaal dunnetjes in die film maar daar kwam ik niet voor. Wij kwamen voor Jamie

Het was naast dat ook gewoon een leuk avondje uit.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Gisteren toevallig geweest. Ik las hierboven ergens zwaar open einde en ik kan me serieus het einde niet meer herinneren. Dus dat zegt genoeg....ik moet eerlijk zeggen dat ik de boeken wel gelezen heb maar ook niet echt geweldig vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven