Fotoreportage seksclubs in de Volkskrant

22-01-2017 11:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier graag mee en ik vind de swingerswereld ook erg fascinerend, maar het is wel ontnuchterend om die veelbesproken clubs dan ook echt te zien. Troosteloos is misschien nog het meest vriendelijke woord.



En opmerkelijk dat de journalist overal reviews vandaan heeft geplukt. Zouden er zomaar wat van dit forum kunnen zijn.



https://verhalen.volkskrant.nl/seksboerderij#5635
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, hij had de gebouwen toch juist bij optimistisch ochtendlucht gefotografeerd om het nog wat minder triest te doen lijken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tja, het zijn openbare fora. Daarom moet je ook goed nadenken wat je hier en elders neerplempt.



De review van de Showboat had ik zo teruggevonden, die komt van clubtijd.nl.
Alle reacties Link kopieren
Wel raar dat seksclubs en parenclubs op één hoop worden gegooid. Daar zit toch een wezenlijk verschil tussen. Oppervlakkig artikel met hoog sensatiegehalte. Niet wat ik van de Volkskrant gewend ben.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Sex sells, dat weet de Volkskrant net zo goed. Maar wel een erg slap artikel, ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 22 januari 2017 @ 11:24:

Wel raar dat seksclubs en parenclubs op één hoop worden gegooid. Daar zit toch een wezenlijk verschil tussen. Oppervlakkig artikel met hoog sensatiegehalte. Niet wat ik van de Volkskrant gewend ben.





Aan de buitenkant ziet het er hetzelfde uit, misschien dat dat de reden is. Want ik vond het ook al vreemd.



Verder vond ik het geen artikel eigenlijk, meer een impressie van wat die fotograaf gedaan had. Sensatiegehalte wat mij betreft 0.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste vind ik het raar dat hij clubs voor prostitutie en parenclubs door elkaar behandeld. Hij had beter voor één van de twee kunnen kiezen.



Daarbij staat de inleiding bol van de vooroordelen. zoals vrouwonvriendelijk. Wie bepaalt dat, een fotograaf die alleen de buitenkant fotografeert of de vrouwen die er komen?



Daarnaast zegt één review niks over de club en de bezoekers. Dat is namelijk de mening/ervaring van één persoon.



Dus ik vind het een baggerstuk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
foto's van uitgaansgelegenheden zien er in het licht meestal nogal troosteloos uit. Vond ik vroeger al als ik nog in de kroeg was als het licht aanging. Zag er niet uit dan.
Alle reacties Link kopieren
Typisch Volkskrant artikel.



Overigens ook geen swingersclubs op de laatste na. Al vind ik het allemaal een trieste zooi, die seksclubs zijn nog net wat smeriger.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Haha, ipv dat ze bij bijv de showboat nou de entree fotograferen, dat ziet er echt al anders uit. En bij een parenclub is het niet het gebouw, maar de mensen die de sfeer bepalen. Een buitenkantje op de foto zetten is dus niet heel overtuigend. Een slechte recentie ergens vandaan pluken is ook easy... Gelukkig zijn er ook genoeg goede recenties! Zelf kijken en beoordelen zou ik zeggen.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Van der Burg zocht bovendien, namens u, op forums van clubbezoekers en, eh, hoerenlopers, en vond daar tamelijk onbarmhartige besprekingen van de medewerksters. In gekuiste vorm (inclusief spelfouten, want letterlijk van de forums geplukt) presenteren we u de treurige en toch ook - volgens de fotograaf - soms vermakelijke wereld van de commerciële seks langs de provinciale weg.



Maar wat is het nut van "het artikel" nu eigenlijk ???

Juanita in Klein Ulsda wordt hier zelfs bezongen, door Erwin de Vries, wereldhit in Groningen.

"Widde hoeske leutje Ulsda"



https://www.google.nl/url ... g2=HtTnUGZmEWkyU49TB66R9w
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Geef mij zo'n baantje. Beetje foto's vanuit je auto maken en vervolgens via Google wat citaten erbij zoeken. Dan kun je jezelf toch geen journalist noemen? En inderdaad wat is het nut/de reden van dit flut stuk?



Ik wil dan weleens zien hoe het er van binnen uit ziet, dat zegt toch veel meer? En behoorlijke eventueel anonieme interviews.
quote:Snoesje666 schreef op 22 januari 2017 @ 11:39:

Van der Burg zocht bovendien, namens u, op forums van clubbezoekers en, eh, hoerenlopers, en vond daar tamelijk onbarmhartige besprekingen van de medewerksters. In gekuiste vorm (inclusief spelfouten, want letterlijk van de forums geplukt) presenteren we u de treurige en toch ook - volgens de fotograaf - soms vermakelijke wereld van de commerciële seks langs de provinciale weg.



Maar wat is het nut van "het artikel" nu eigenlijk ???

Juanita in Klein Ulsda wordt hier zelfs bezongen, door Erwin de Vries, wereldhit in Groningen.

"Widde hoeske leutje Ulsda"



https://www.google.nl/url ... g2=HtTnUGZmEWkyU49TB66R9w

Ach het nut? Gewoon, vermaak, verbazing. Een soort introductie van een wereldje die de meesten niet kennen. Of voor mensen die wel weten dat die showboat een parenclub is maar daar verder nooit bij stilstaan.

Het nut is verder niet zo belangrijk, wat is bv het nut van -pak m beet- de Viva of Libelle? Gewoon wat we in krantenland verstrooiing noemen.
Tja, net als dat er sjofele mensen, sjofele kranten en sjofele kantoren zijn, zijn er ook sjofele seksclubs. Ik ben daar niet echt verbaasd over. Hij had precies zo'n artikel kunnen maken over huizen of kantoorgebouwen.
quote:nerdopviva schreef op 22 januari 2017 @ 11:52:

Tja, net als dat er sjofele mensen, sjofele kranten en sjofele kantoren zijn, zijn er ook sjofele seksclubs. Ik ben daar niet echt verbaasd over. Hij had precies zo'n artikel kunnen maken over huizen of kantoorgebouwen.Of vakantieparken. Die zien er buiten het seizoen, of als het zeikt van de lucht ook heel troosteloos uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

[...]



Ach het nut? Gewoon, vermaak, verbazing. Een soort introductie van een wereldje die de meesten niet kennen. Of voor mensen die wel weten dat die showboat een parenclub is maar daar verder nooit bij stilstaan.Maar als het bedoeld was als introductie, dan was een genuanceerder beeld wel handig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
ja weet ik veel. Ik heb het stuk niet geschreven.



Dit is gewoon typisch zo'n opvuller. Als het deze week niet in de krant had gepast vanwege een andere grote gebeurtenis in het nieuws, dan kon het moeiteloos door naar volgende week.

Dient geen enkel nut, enkel ter lering ende vermaeck. Nou en, morgen ligt de krant weer in de kattenbak.
Ik vind het wel een grappig artikel, moest erg lachen om de ervaringen van de bezoekers van die seksclubs, vooral om die man die afgewezen werd door zo'n 'meisje van plezier' omdat die al bezet was door haar i-phone. Ik verwachtte, net als die man, dat zoiets nooit voorkwam bij zo'n sekswerkster. Waar moet die man heen met zijn volle zaakje? Moet ie het alsnog zelf doen, shiiiit.
Nou leuk zeg. Gejatte recensies lezen van clubs in de krant.
quote:PattyJupiter schreef op 22 januari 2017 @ 12:27:

Nou leuk zeg. Gejatte recensies lezen van clubs in de krant.Snap wel dat die fotograaf zich er niet vies aan wou maken.
Ik vond het een leuk artikel. Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Zo'n club is van buiten even sneu en treurig als de binnenkant, en dan toch nog 'bezongen in het ochtendlicht ' als contrast.



'[...]Om hun lelijkheid enigszins te compenseren, fotografeerde hij de parenclubs en andere seksoorden in een verwachtingsvol ochtendgloren. Hij wist daarmee de grimmige en vrouwonvriendelijke sfeer te compenseren die er ondanks de veelbelovende bedrijfsnamen toch ook moet hangen.'
Alle reacties Link kopieren
]RTV Noord heeft wel een "reportage" op youtube gezet over de club van Harrie Poeste in Beerta. Verslaggever Arno van der Heijde gaat langs.





https://m.youtube.com/watch?v=smrs9fjytWI
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 22 januari 2017 @ 12:50:

Ik vond het een leuk artikel. Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Zo'n club is van buiten even sneu en treurig als de binnenkant, en dan toch nog 'bezongen in het ochtendlicht ' als contrast.



'[...]Om hun lelijkheid enigszins te compenseren, fotografeerde hij de parenclubs en andere seksoorden in een verwachtingsvol ochtendgloren. Hij wist daarmee de grimmige en vrouwonvriendelijke sfeer te compenseren die er ondanks de veelbelovende bedrijfsnamen toch ook moet hangen.'Hoe weet jij dat de binnenkant sneu is. Ben je er in geweest?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 22 januari 2017 @ 12:50:

Ik vond het een leuk artikel. Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Zo'n club is van buiten even sneu en treurig als de binnenkant, en dan toch nog 'bezongen in het ochtendlicht ' als contrast.





Een slecht gekozen foto zegt helemaal niets. En de mooie foto's en clubs zijn er ook. Deze foto's zijn gemaakt voor dit doel, een sneu beeld neerzetten. Ik kan hetzelfde artikel ook maken met een heel andere sfeer namelijk. En positieve recenties. Eeerlijk gezegd vraag ik me af hoe iemand naar een hoer kan gaan, twee uur kletsen terwijl ze met haar mobiel speelt voor hij zegt dat hij seks wil. Volgens mij is die recentie zo fake als maar kan.

Ik ken die seksclubs niet, maar ik weet wel dat de foto van de showboat dus genomen is van een zijkant waar je als bezoeker echt niet arriveert. De Fata of de Fun? Zijn mooie clubs, staan dan ook niet op de foto in het artikel. Volledig gekleurd artikel dus.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:Vlammetje schreef op 22 januari 2017 @ 13:04:

[...]





Een slecht gekozen foto zegt helemaal niets. En de mooie foto's en clubs zijn er ook. Deze foto's zijn gemaakt voor dit doel, een sneu beeld neerzetten. Ik kan hetzelfde artikel ook maken met een heel andere sfeer namelijk. En positieve recenties. Eeerlijk gezegd vraag ik me af hoe iemand naar een hoer kan gaan, twee uur kletsen terwijl ze met haar mobiel speelt voor hij zegt dat hij seks wil. Volgens mij is die recentie zo fake als maar kan.

Ik ken die seksclubs niet, maar ik weet wel dat de foto van de showboat dus genomen is van een zijkant waar je als bezoeker echt niet arriveert. De Fata of de Fun? Zijn mooie clubs, staan dan ook niet op de foto in het artikel. Volledig gekleurd artikel dus.Er zat ook een positieve recensie bij. ;) 2 zelfs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven