Friends with benefits...doen of niet?

08-12-2011 17:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er tig topics zijn over dit onderwerp..maar ik wil graag ervaringen horen over de afloop. Ik bedoel..een friend with benifit kan enorm leuk zijn natuurlijk. Maar ook ingewikkeld..zeker als je meer gaat willen of juist als je een leuke vent tegenkomt waar je meer mee wilt.



Waarom ik dit wil weten is om het volgende...Ik heb een beste vriend waar is lief en leed mee deel. We zijn beiden vrijgezel.

Hij is best aardig op te zien ;P en dat vind hij andersom ook.

Nu is het zo dat er de laatste tijd een spanning hangt..het is gewoon wachten tot er wat gebeurt. En ik zou het niet zo erg vinden.

Ik voel me super om mn gemak bij hem en het is alsof alles vanzelf gaat bij hem. Maar een relatie met hem zou ik niet zien zitten, de eigenschappen waar ik nu om kan lachen zou ik me waarschijnlijk aan gaan ergeren binnen een relatie.



Anyway..we hebben die spanning besproken en hij ziet het wel zitten om een friend with benefit aan mij te hebben.

Ik was hier niet afwijzend over maar heb wel mijn zorgen uitgesproken..want ik vind onze vriendschap het allerbelangrijkst.

Daarbij..als 1 van ons een relatie krijgt dan kapt het uiteraard..maar die nieuwe relatie staat er natuurlijk niet om te springen dat ik beste vriendjes blijf met hem terwijl ik sex met hem heb gehad.

Al met al...zie ik teveel beren op te weg of ben ik gewoon reeél ?



Hebben jullie een friend with benefit gehad en hoe zit dat nu met die vriendschap?



Thanks alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Als je vriendschap je echt dierbaar is...doe het niet!
Alle reacties Link kopieren
je kan en keer naar bed met hem gaan.. dan is de spanning er ook gelijk af. vaak kan je dan wel gewoon vrienden blijven.
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft een glazen bol, en dus is de toekomst onduidelijk. De ene FwB eindigt in een relatie, de volgende klapt, en de derde eindigt weer wel als vrienden. En er zijn vast nog meer opties.

Verder is het zo dat wanneer iemand een relatie krijgt, de ervaringen uit het verleden er in principe niet toe doen, want die zijn van voor de relatie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat de vriendschap geen stand houdt. Dus als je de vriendschap meer waard vind dan de seks dan zou ik het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
als je geen relatie wil dan niet neuken.

dit is namelijk de manier om een vriendschap kapot te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk.. Ik heb een SV waar ik t al 4 jr mee doe en doe af en toe een partner tussendoor heeft (nooit lang) maar in die periodes spreken we elkaar eigenlijk amper
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is dat een gewone vriendschap ook heel vaak verwaterd...

er is altijd wel iets te verzinnen. als jullie er allebei behoefte aan hebben, je er allebei goed bij voelt, voor 1 keer kun je het volgens mij probleemloos doen. en dan zie je vanzelf of je zin hebt in meer...

joh, misschien bakt hij er wel totaal niks van
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen, het heet niet voor niets friends with BENEFITS. En die vriendschap? Tsja, als je over een tijdje weer een relatie krijgt dan zal die misschien over zijn. Maar dat zal ook zo zijn als er spanning hangt en jullie er niets mee gedaan hebben... Zeldzame vriend die dat trekt hoor!
Als deze vriendschap je dierbaar is..niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat iedereen 'niet doen' roept om de de vriendschap te houden. Ik heb twee vrienden met wie ik eerst alleen bevriend was, toen FWB, en nu (vanwege relaties) weer alleen vriendschap.

Ging prima en ik zie het probleem niet.



En waarom zou een eventuele toekomstige relatie er problemen mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:xmortality schreef op 08 december 2011 @ 17:33:

je kan en keer naar bed met hem gaan.. dan is de spanning er ook gelijk af. vaak kan je dan wel gewoon vrienden blijven.Haha dit ja. Ik heb met meerdere vrienden het bed gedeeld. En allemaal nog letterlijk even goede vrienden, heeft nooit problemen of iets opgeleverd. Geen ruzie of wat dan ook. Vond het zeker in alle gevallen een fijne ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:En waarom zou een eventuele toekomstige relatie er problemen mee hebben?Ik denk weldegelijk dat een toekomstige partner daar moeite mee kan hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:cvb72 schreef op 08 december 2011 @ 19:22:

[...]

Ik denk weldegelijk dat een toekomstige partner daar moeite mee kan hebben!Ik denk dat een toekomstige partner niet moet zeuren. Het is 1 vriend geen 10 waar ze voor de seks het bed induikt. En als het wel zo was, het is het verleden. Denk dat ze moet doen waar ze achterstaat. Ik persoonlijk ben niet van het neuken om het neuken. Ik wil verliefd zijn, houden van en dan seks. Maar ieder voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Een toekomstige relatie mag je niet veroordelen op dat wat je voor hem op seksueel gebied hebt uitgespookt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:cvb72 schreef op 08 december 2011 @ 19:22:

[...]

Ik denk weldegelijk dat een toekomstige partner daar moeite mee kan hebben!Als hij perse een maagd wilt dan is het ook niet de partner voor mij. Das makkelijk opgelost dan!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!

Eigenlijk verwoorden jullie allemaal wat ik denk...met andere woorden..ik weet het dus nog niet ;o) En ik geef jullie stuk voor stuk gelijk.

Ik zie hem niet vaak want hij woon een eind van me vandaan maar spreek hem wel dagelijks. Dus ik kan er rustig over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
als t niet je buurman is is t de keus (volgens mij) net even wat makkelijker.

je leeft maar 1 keer, doe wat goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Het kán een hoop gezeik met zich meebrengen, maar inderdaad, zoals hierboven gezegd, je leeft maar één keer. Ik denk dat als jullie je heel erg goed bij elkaar voelen en elkaar door en door kennen de seks juist heel goed kan zijn, zeker ook omdat er een 'spanning' is. Hij is je beste vriend, jullie zijn vrijgezel, je voelt je veilig bij hem en je vindt hem aantrekkelijk. Lijkt me weinig reden om het niet te doen. Jullie zijn allebei gezond denkende volwassenen dus ik denk ook dat jullie de consequenties wel kunnen inzien.



Pas zodra er echt toekomstige jaloerse partners een rol gaan spelen wordt het een probleem, maar het is nog maar gokken of dit wel zo is. Dus voor nu zou ik zeggen: gewoon ervan genieten, en blijven praten om duidelijkheid te houden. Een écht goede vriendschap moet dit wel aankunnen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat lekkere mensen met wie je lekker en vrijblijvend wipperen kan. Goede vrienden.........die zijn zeldzaam.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit gedaan en zal t ook nooooit doen. Ik vind het onzin dat mensen dat willen doen:s

Mijn regel is: binnen een relatie wel, anders niet!



Ik adviseer je om het niet te doen, omdat je hem daarna kwijt raak.

Je geeft aan dat je een goede band heb, indien hij of jij een relatie krijgt is het voorbij.



Gaat toch nergens over dan dat je ermee gaat beginnen, is vragen om problemen in de toekomst!
quote:SheMellon schreef op 08 december 2011 @ 17:29:



Anyway..we hebben die spanning besproken en hij ziet het wel zitten om een friend with benefit aan mij te hebben.

Ik was hier niet afwijzend over maar heb wel mijn zorgen uitgesproken..want ik vind onze vriendschap het allerbelangrijkst.

Daarbij..als 1 van ons een relatie krijgt dan kapt het uiteraard..maar die nieuwe relatie staat er natuurlijk niet om te springen dat ik beste vriendjes blijf met hem terwijl ik sex met hem heb gehad.



Bovenstaande is nu precies de reden dat ik mijn vroegere beste vriend nooit meer zie.

Wij waren al jaren vrienden, de spanning hing er altijd al, maar toen mijn relatie uit ging is het er toch een keertje van gekomen.

Voor ons was de lucht geklaard en onze vriendschap leek er niet onder geleden te hebben tot hij een relatie kreeg.

Zijn nieuwe vriendin accepteerde mij in eerste instantie als gewone vriendin van hem, totdat hij een keer vertelde dat wij ooit seks hadden gehad en vanaf dat moment trok ze mij niet.

Haar uitleg was dat jij mij al zo lang kende en wij elkaar door en door kenden, ze had mij nooit als een bedreiging gezien omdat zij weer iets anders met hem deelde (seks), maar nu bleek dat ik dat ook met hem ervaren had was dat ineens wel zo.



Ik zeg: niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Ik heb twee FwB;s gehad, en met beide ging het gewoon goed. Het was alleen in het begin lastig, omdat ik het gevoel had dat iedere keer dat we afspraken, ik bang was dat het een vrijpartij suggereerde. Dus als ik geen zin had in seks, probeerde ik hem buiten de deur te houden en dat voelde niet goed. Ik heb daar een keer met hem over gesproken en sinds dien heb ik het gevoel niet meer gehad.





Met mijn eerste FwB hebben we afgesproken om zijn nieuwe vriendin niet op de hoogte te brengen om geen onrust te veroorzaken. Hij zou er niet over liegen als het ter sprake zou komen, maar het is nooit ter sprake gekomen en zijn vriendin weet niet wat ik met hem heb gehad. En dat hoeft mijn inziens ook niet, omdat ik allerminst een bedreiging ben voor hun relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere vriendinnen gehad, waar ik niet echt een relatie mee heb gehad, maar waar ik wel incidenteel het bed mee gedeeld heb. Omdat we zin hadden in elkaar en omdat we geil waren op hetzelfde moment. Sommigen daarvan zie ik nog vaak op wederzijdse verjaardagen. Huidige partners weten ervan en hebben er geen moeite (meer) mee. Niet doen is heel verstandig, dan krijg je later geen spijt dat je het gedaan hebt. Hoewel, dan krijg je misschien weer spijt dat je het niet gedaan hebt. Mijn advies, wees verstandig, bespreek de consequenties en als jullie die beiden onder ogen zien en aan kunnen moet je het vooral doen, want het is een heerlijke bekroning van een goede vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig.. ook ik heb er slechte ervaringen mee.



Ik denk dat je nooit meer gewoon vrienden kan worden, omdat je toch onbewust verwachtingen hebt of een van jullie het ineens best vervelend vind als de ander een leuk iemand tegenkomt.

Ik wou dat ik het nooit gedaan had, heb er nu (jaren later) nog steeds verdriet van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven