genante vraag

23-01-2015 15:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ok ik vind dit echt heel genant maar ik zal het toch maar vragen want ik ben bang dat er iets mis is. Ik heb nu ongeveer twee maanden een spiraaltje (geen hormonenspiraal!)

En de geanycoloog zei dat ik normaal m'n gewone cyclus zou hebben zoals ik had voor ik de pil nam (die heb ik ongeveer een jaar genomen). Dat wil dus zeggen dat ik weer héél veel m'n regels zou krijgen.

Nu heb ik dus een genant probleem. Als ik m'n regels niet heb, en ik steek m'n vinger(s) in mijn vagina, dan hangen er vaak dikke slijmen aan (precies snottebellen) met vaak bloed in.

Zou er een probleem zijn? Help :s
Alle reacties Link kopieren
Da's een bekende bijwerking van een koperspiraal, had ik ook. Zodra hij eruit was, was het over.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Dus het is perfect normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ja
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
ok bedankt (:
Alle reacties Link kopieren
is normaal, maar op een gegeven moment stopt dat hoor, tenminste bij wel. Ik ben echt superblij met mijn T-safe, helemaal nergens last van en geen hormonentroep meer!
Is dat 'slijm' niet afhankelijk van je cyclus? Rond je eisprong zou je er meer last van moeten hebben. Alles werkt nu natuurlijk 'normaal', anders dan bij een hormoonhoudende anticonceptie waar je cyclus plat wordt gelegd. Sowieso kun je na 2 maanden nog wel wat last hebben van het plaatsen van het spiraal. Na mijn eerste koperspiraal heb ik ongeveer 6 weken gespot. Onlangs kreeg ik de tweede, nu gekozen voor een T-safe, en daar heb ik helemaal geen last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig van de week de T-safe laten plaatsen. Daarvoor had ik een ander koperspiraal die 5 jaar mocht blijven zitten. Kan me nog herinneren dat ik de eerste 4 a 5 maanden ook wat slijmerig bloed had bij het afvegen en dat mijn menstruaties een stuk heviger waren maar dat is over gegaan en nu is alles weer 'normaal'.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik als man hierover nog herrinner is dat het spiraaltje tot doel heeft je baarmoederwand te irriteren zodat een bevruchtte eicel zich niet kan implanteren. Dus dat extra slijm etc. klinkt naar mijn idee als dat het werkt conform ontwerp. Kan best zijn dat jouw lichaam na een tijdje minder drastisch reageerd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Geen antwoord op je vraag, maar ben wel heel benieuwd wat een geanycoloog is :D
quote:brandweermansam schreef op 23 januari 2015 @ 16:21:

Geen antwoord op je vraag, maar ben wel heel benieuwd wat een geanycoloog is :D



Die heeft geans gestudeerd natuurlijk.



Maar TO, fijn dat je wat gerustgesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze een Gynaecoloog bedoeld brandweermansam
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet mee bekend. Heb al een aantal jaar een koperspiraal en alleen rond de ovulatie veel vocht, maar dat hoort bij een natuurlijke cyclus.



Als je dat nog niet doet, dan raad ik je aan om je cyclus vanaf nu bij te houden. Daar heb je apps voor zelfs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven