Genieten vs schuldgevoel

07-11-2015 09:12 575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Soms twijfel ik zo aan mezelf, voel ik me een rare dus vandaar dit topic.



Ben getrouwd, leuke baan, kinderen...heel doorsnee dus. Man en ik hebben een open relatie, wat voor ons inhoudt dat wij, los van elkaar, contact hebben met anderen.

Ik heb een vaste fwb die ik regelmatig zie. Man en hij hebben elkaar inmiddels ook kort ontmoet. Allemaal prima dus.



Vorige week iemand ontmoet op tinder. Ik heb bepaalde voorkeuren die zowel man als fwb niet helemaal delen. Ze doen hun best qua dingen uitproberen maar het zit niet in hun karakter dus het voelt als spel. Wat het natuurlijk ook is, maar toch...



Tinder-meneer is helemaal van die voorkeur van mij dus leverde leuke gesprekken op. Gisteren met hem afgesproken. Wat erg goed is bevallen.



Nu, weer nuchter in de dagelijkse sleur van alledag, denk ik bij mezelf: waarom doe ik dit, waarom zo op zoek naar mijn grenzen en spanning? Ik heb absoluut geen spijt, dat niet, maar bedenk me wel dat ik risico's loop hierin. Details daargelaten maar ik zat gisteravond alleen in een bos met blinddoek. Gevoel was goed bij tinder-man, man had zijn contactgegevens dus wel iets van veiligheid ingebouwd. Las laatst topic over moeder die swinger is en hoe moeilijk dat soms gevonden wordt. Mijn kinderen zijn nog jong, speelt hier dus niet, en mijn intentie is dat zij er ook nooit iets over horen. Maar knaagt nu toch wel ofzo als ik naar ze kijk. Want hoe je het ook wendt of keert...ik neem wel risico's.



Niet echt een vraag dus. Wel benieuwd of er herkenning is. Het jezelf afvragen waarom. Want ik heb een leuke man, leuke kinderen, leuke baan...waarom dan toch zoekende blijven?
Details daargelaten maar ik zat alleen in het bos met een blinddoek vind ik nogal een detail zeg.

Waarom doe je dat soort dingen niet in clubs? Lijkt mij een stuk veiliger. Dus wat mij betreft is je schuldgevoel terecht.
Je schrijft schuldgevoel maar gaat het niet meer om een verantwoordelijkheidsgevoel? Want blinddoek-spelletjes in het bos met een onbekende man die je van internet hebt gevist komt op mij niet heel verantwoordelijk over.
Alle reacties Link kopieren
zo dan.



en je man weet dat jij met weer een ander geblinddoekt in het bos zat?

kijk,

dat je bepaalde voorkeuren hebt okee. en als je daar samen met je man afspraken over hebt, ook okee.



maar kom op hee... veiligheid voor alles. was dit je eerste date met die tinder gast? en dan ga je in het bos zitten wachten met een blinddoek op je ogen?

en dan voel je alleen maar geiligheid en denk je niet na wat er gebeurt als tinder man helemaal niet zo leuk blijkt te zijn, ondanks zijn contactgegevens.



to each his own hoor, begrijp me goed. maar heel soms moet je je eigen lusten wat minder laten prevaleren boven je verantwoordelijkheden. hoe jammer ook voor jou. in dat geval had je niet aan kinderen moeten beginnen denk ik dan.



doe me een lol, zorg in ieder geval dat iemand weet waar je bent en met wie. en zorg dat je niet in vervelende situaties terecht komt waar je kinderen later last van kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Auch, ja jullie hebben gelijk. Kan niet anders zeggen.



Waarom niet in een club, dat weet ik eigenlijk zelf niet. Toch die spanning wellicht.
Alle reacties Link kopieren
Man wist idd waar ik was en was op korte afstand. Dat ik risico's neem dat weet ik maar bouw wel iets van veiligheid in voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was ging ik hulp zoeken, want er zitten een paar steekjes los bij jou volgen mij.
Alle reacties Link kopieren
Zie het als een uitlaatklep. Je doet niets wat niet mag. Je hebt toestemming van je man.

Wellicht kun je iets meer zekerheid inbouwen door je man een apje te sturen vanaf je locatie zodat je in geval van nood altijd getraceerd kunt worden ?! Je hebt de spanning en de kick nodig om de waan van alle dag het hoofd te kunnen bieden. Is beter dan vluchten in drank, drugs of echtscheiding. Wees trots op jezelf en je man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aneso schreef op 07 november 2015 @ 09:21:

Man wist idd waar ik was en was op korte afstand. Dat ik risico's neem dat weet ik maar bouw wel iets van veiligheid in voor mezelf.



iets is net niet genoeg.

zeker niet met iemand die je net online kent. Dan word ik toch wel nieuwsgierig naar dat iets van veiligheid dat je hebt ingebouwd.



hoe stel ik me het voor?

'hey schat, ik heb vanavond een hot date met iemand van tinder. we gaan naar het bos om de hoek en ik laat me blinddoeken. Zijn contactgegevens laat ik achter op de keukentafel en zorg jij dat de kinderen op tijd naar bed gaan?'

zo iets?
Alle reacties Link kopieren
Steekjes los valt erg mee denk ik. Geen vervelende ervaringen, leuke jeugd en geen trauma's.

Maar toch bedankt voor je bezorgdheid.



De zin over niet aan kinderen beginnen, raakt me wel merk ik. Alhoewel ik blijf vinden dat ik risico's zo klein mogelijk houd en zij er geen last van hebben, is het wel iets waar ik over nadenk.
Wauw. Ben er ff stil van. Ik vraag me af, wat doe je dan dat je zo'n extreme uitlaatklep nodig hebt? Heb je zoveel stress? Dus.. nou ja, laat ook maar.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen waren logeren bij opa en oma, was al gepland dus niet per se hiervoor gedaan.

Man bracht me weg en is blijven wachten. Heb hem locatie per gps gegeven en contactgegevens van desbetreffende man.

Met tinder-man ook eea van tevoren afgesproken qua grenzen en stoptekens.

De afspraak was maar kort, dus man heeft geen uren in auto zitten wachten ofzo. Man heeft hem aan zien komen rijden, kenteken genoteerd.



Dit qua veiligheid inbouwen, wat ik heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, helemaal geen stress. Eigenlijk gewoon een heel leuk leven waarin ik absoluut geen klagen heb.
quote:Aneso schreef op 07 november 2015 @ 09:19:

Auch, ja jullie hebben gelijk. Kan niet anders zeggen.



Waarom niet in een club, dat weet ik eigenlijk zelf niet. Toch die spanning wellicht.Mijn mening: als je niet meer alleen de verantwoordelijkheid hebt voor jezelf maar ook voor je kinderen, kan je niet alles meer doen. En ik snap wel dat een ieder daar zijn eigen grens in heeft maar wat mij betreft gaat dit qua onveiligheid echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
...
theq wijzigde dit bericht op 07-11-2015 11:43
Reden: Privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is terug naar de dagelijkse sleur....volgens mij vind je je leven helemaal niet zo leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha. Nou, ik geef jouw huwelijk nog maximaal 5 jaar. Dan is man het helemaal zat.

En de groeten aan je kindertjes.
Ok, dan weet hij waar je bent en kan worden nagegaan wie die man was, maar dat betekent niet dat je veilig bent natuurlijk. Alleen dat die man opgespoord kan worden als hij jou iets had aangedaan. Als hij niet in een gestolen auto reed tenminste.

Vind het ook wel bijzonder dat je man zich hier voor leent. Maar goed, wat dat betreft ben ik misschien wat ouderwets.
quote:TheQ schreef op 07 november 2015 @ 09:36:

[...]



Mijn dochter van 8 had gisteravond een speurtocht in het bos en bij terugkomst had ze het over een naakte vrouw met bloemen. Ik dacht dat ze een beeld hadden gezien.



Gatver. Mijn dochter heeft een SM-spel aanschouwd als 8-jarige.



Blijkbaar telt jouw "verantwoordelijkheid" als volwassene alleen voor jouw kinderen en niet voor die van een ander?



Ik ga me beraden op aangifte. Schandalig dit!Wie ga je aangeven dan?
Alle reacties Link kopieren
TheQ: ehm, geen kinderen in de buurt hoor en sowieso geen plek waar anderen zijn of komen. En bloemetjes waren er ook al niet.



Viva-Amber, ik meen het oprecht dat ik mijn leven leuk vind. Met sleur bedoelde ik meer dat ik weer gewoon Aneso ben, die niet op zoek is naar spanning.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ik merk aan mezelf dat ik de neiging heb mezelf te verdedigen dus blijkbaar raken jullie gevoelig punt. Als ik er een poll bij gedaan had, stond de score op 100% raar. Dat neem ik heus mee.
Alle reacties Link kopieren
@TO ben je niet bang dat als je een paar keer zo in het bos hebt gezeten deze spanning ook weer weg is?

Je weer nog meer risico gaat nemen?



Wat is het volgende?

Jezelf in een greppel laten gooien ( bij wijze van)
Alle reacties Link kopieren
Ecam, nee dat denk ik niet. Dit was iets wat ik wilde proberen. Dat heb ik nu gedaan en klaar.
quote:Aneso schreef op 07 november 2015 @ 09:42:

Weet je, ik merk aan mezelf dat ik de neiging heb mezelf te verdedigen dus blijkbaar raken jullie gevoelig punt. Als ik er een poll bij gedaan had, stond de score op 100% raar. Dat neem ik heus mee.Het feit dat je er zelf een topic over begint zegt toch ook al wat? Diep in je hart weet je volgens mij zelf ook wel wat voor risico's je hiermee neemt en dat dat gevolgen voor je kinderen kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Was het wat je ervan verwacht had?

Zo nee, nooit meer doen!

Zo ja, laat je eigen man je vinden met een blinddoek om.

Voel je je denk ik toch prettiger en veiliger bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven