Genieten vs schuldgevoel

07-11-2015 09:12 575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Soms twijfel ik zo aan mezelf, voel ik me een rare dus vandaar dit topic.



Ben getrouwd, leuke baan, kinderen...heel doorsnee dus. Man en ik hebben een open relatie, wat voor ons inhoudt dat wij, los van elkaar, contact hebben met anderen.

Ik heb een vaste fwb die ik regelmatig zie. Man en hij hebben elkaar inmiddels ook kort ontmoet. Allemaal prima dus.



Vorige week iemand ontmoet op tinder. Ik heb bepaalde voorkeuren die zowel man als fwb niet helemaal delen. Ze doen hun best qua dingen uitproberen maar het zit niet in hun karakter dus het voelt als spel. Wat het natuurlijk ook is, maar toch...



Tinder-meneer is helemaal van die voorkeur van mij dus leverde leuke gesprekken op. Gisteren met hem afgesproken. Wat erg goed is bevallen.



Nu, weer nuchter in de dagelijkse sleur van alledag, denk ik bij mezelf: waarom doe ik dit, waarom zo op zoek naar mijn grenzen en spanning? Ik heb absoluut geen spijt, dat niet, maar bedenk me wel dat ik risico's loop hierin. Details daargelaten maar ik zat gisteravond alleen in een bos met blinddoek. Gevoel was goed bij tinder-man, man had zijn contactgegevens dus wel iets van veiligheid ingebouwd. Las laatst topic over moeder die swinger is en hoe moeilijk dat soms gevonden wordt. Mijn kinderen zijn nog jong, speelt hier dus niet, en mijn intentie is dat zij er ook nooit iets over horen. Maar knaagt nu toch wel ofzo als ik naar ze kijk. Want hoe je het ook wendt of keert...ik neem wel risico's.



Niet echt een vraag dus. Wel benieuwd of er herkenning is. Het jezelf afvragen waarom. Want ik heb een leuke man, leuke kinderen, leuke baan...waarom dan toch zoekende blijven?
Alle reacties Link kopieren
maar wat weegt nou zwaarder?



het genieten of het schuldgevoel? en waar voel je je nou precies schuldig over?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel ouderwets zijn, maar waar ben jij in hemelsnaam mee bezig? Jij hebt de verantwoordelijkheid om je veilig te gedragen omdat jij samen met je man de zorg hebt voor je kinderen. Dit geld voor hoe jij je gedraagt in het verkeer, hoe je met je financieen omgaat en nog veel meer terreinen. Bewust het gevaar opzoeken om je sexuele wensen te laten uitkomen klinkt mij erg egoïstisch in de oren. Ik zei het al ik zal wel hele ouderwetse denkbeelden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten fantasieën of verlangens altijd waargemaakt worden? Waarom niet blijven fantaseren in plaats van geblinddoekt in je eentje in een donker bos te zitten terwijl je kinderen bij opa en oma zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
...
theq wijzigde dit bericht op 07-11-2015 11:43
Reden: Privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Niet echt een vraag dus. Wel benieuwd of er herkenning is.



Ik herken het zeker. Ik heb jarenlang mijn eigen dubbelleven geleid. Ik ging naar steden waar ik niet woonde en liet me door wildvreemde mannen oppikken. Geen BDSM-achtige zaken, maar wel een enorme behoefte de controle af te staan. Daarnaast een min of meer reguliere partner, die ervan wist en er eigenlijk wel om kon lachen.



De vraag, die ik voor zelf niet heb kunnen beantwoorden, is waarom ik die behoefte zo sterk had.
Alles is liefde
Alle reacties Link kopieren
TheQ: succes met de aangifte dan maar.



Het kan zijn dat ik als een egoïstisch kreng overkom hoor, dat mag je vinden. Maar ik weet van mezelf dat ik anderen niet confronteer met ongevraagde beelden. En een speurtocht op dat tijdstip zal wat vreemd zijn.



Himalaya, misschien hoeft het inderdaad ook niet altijd waargemaakt te worden. Daar zit denk ik mijn twijfel nu ook vooral in.
Dat jij als moeder van jonge kinderen jezelf in zo'n bizarre situatie plaatst.

Wat ben je nou voor een voorbeeld voor je kinderen?

Prima dat je fantasieën hebt, maar jij bent aardig de weg kwijt.

Dat je man dit pikt is ook niet te geloven.

Waarom kies je voor een gezinsleven als je je totaal anders wilt gedragen?
Alle reacties Link kopieren
Charlene, de controle af willen staan. Dat is het inderdaad. Maar ja, jij hebt de vraag dus ook niet beantwoord gekregen.
The Q: jouw reactie is wel een beetje apart. Dit hoeft TO toch helemaal niet te zijn. Er zijn meer bossen en ook meer 'vreemde' mensen. Bovendien schrijft TO al dat er geen bloemen en ook geen andere mensen waren.



Niet dat ik het gedrag verder normaal vind of zo hoor, maar dat even terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het gezinsleven is waar ik waanzinnig van hou en geniet. Mijn man en kinderen gaan voor alles. Zodra man er twijfels over heeft, gaat het over.

Het is niet zo dat ik hier dagelijks of wekelijks mee bezig ben.
quote:TheQ schreef op 07 november 2015 @ 09:56:

Ik heb net de vader gebeld die de speurtocht organiseerde. Hij is boswachter en heeft ze naar een stille plek meegenomen. Op dit moment is hij aan het overleggen met zijn leidinggevende. Mijn dochter was niet de enige die iets heeft gezien.

Wat een vaag gedoe! Doe even normaal om TO hiermee te belasten. Zij was het niet, gaf ze al aan toch?

Je kind in het donker naar een stille plek in het bos mee nemen, valt ook wat over te zeggen.



TO je krijgt nogal wat over je heen hier. Onnadenkend, ja. Goed dat je dat nu ervaart en bij stil staat. Een volgende keer neem je dan waarschijnlijk niet meer zo'n groot risico.

Geniet nu ook van het positieve wat je er wel aan hebt ervaren.
quote:himalaya schreef op 07 november 2015 @ 09:56:

Waarom moeten fantasieën of verlangens altijd waargemaakt worden? Waarom niet blijven fantaseren in plaats van geblinddoekt in je eentje in een donker bos te zitten terwijl je kinderen bij opa en oma zijn?



Dit. Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik teken dat je een stoornis zou kunnen hebben. Dat je het niet bij fantaseren laat. Doe je dit het hele jaar door of zijn het opwellingen?



Maar goed, nu gaat natuurlijk iedereen roepen dat je heel normaal kunt zijn en dit gedrag kunt vertonen. Ben ik het niet mee eens. Sorry. O dat had ik al gezegd.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 07 november 2015 @ 10:02:

The Q: jouw reactie is wel een beetje apart. Dit hoeft TO toch helemaal niet te zijn. Er zijn meer bossen en ook meer 'vreemde' mensen. Bovendien schrijft TO al dat er geen bloemen en ook geen andere mensen waren.



Niet dat ik het gedrag verder normaal vind of zo hoor, maar dat even terzijde.Neem die figuur niet serieus joh. Gezien zijn berichten is het niet te hopen dat hij überhaupt een dochter heeft. Hij verzint iets om TO te stangen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is leuk tot het misgaat. Ik had ooit vrijblijvend seks en kwam er aan het einde achter dat bij wisselen van standje hij het condoom had weggehaald dus zonder mijn toestemming onveilig en dat voor een ONS.



Jij denkt dat je veilig bent maar ze hadden je ook dagen later opgehangen aan een tak kunnen vinden, hangend aan je blinddoek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen gaan niet voor alles, jij zorgt niet goed voor je eigen veiligheid en je neemt daarmee het risico dat je je kinderen hun moeder ontneemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het niet zo heel schokkend eigenlijk, afgezien van het feit dat je die man nauwelijks kende. Dat vind ik niet zo heel slim, contactgegevens of niet. Niet dat het een stiekeme bijlmoordenaar is ofzo, maar voor zulke spelletjes is vertrouwen en een band wel belangrijk mi.



Laat je niet teveel afleiden door mensen die een open relatie in beginsel al niet snappen of afkeuren, die zullen dit nog een stukje vreemder vinden dan mensen die dat wel snappen. Je hebt niks strafbaars of extreem onverstandigs gedaan, maar je voelt je er niet goed bij, dus dat is wel iets om bij stil te staan. Ga je steeds verder in je behoefte aan spanning? En waar stopt dat dan ?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt vast wel nog iets extremers verzinnen en dan?



Het gaat niet om het feit dat een open relatie hebt maar om het feit dat je rare risico's neemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En dat je man weet waar je bent is heel goed, maar natuurlijk schijnveiligheid. Als er iets echt mis gaat weet hij dat niet. En dan bedoel ik meer als je toch niet meer wilt maar die man luistert niet, er gebeuren dingen tegen je zin, enzovoorts. Daar kan hij niet op ingrijpen. In dat opzicht heb je wel de plicht om iets beter voor jezelf te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat nou als een ander jou zo had zien zitten en niet die tinder date?

Wat nou als tinder meneer verhinderd was, niet kwam opdagen of argwaan had of welke reden dan ook.....



Kan jouw man wel een kenteken noteren maar hoeveel homo ontmoetingsplekken zijn er in zo'n bos?

Kan iedereen zijn toch ?



Ik vind dat je echt veel te ver bent gegaan en stel dat er iets anders met je gebeurt zou zijn?

Er ineens een heel ander iemand boven op je lag of hij wat vrienden had meegenomen.

Had je dan aangifte gedaan voor verkrachting ??
Alle reacties Link kopieren
Sid-returns, dank je wel...



Vraag die ik mezelf nu stel is waarom sommige reacties me zo raken. Stoornis, egoïsme en geen goede moeder. Verdorie. Blijkbaar zit daar dan toch onbewust mijn twijfel in ofzo.



De meningen over een open relatie zijn me bekend. Dat geeft ook niet, ik snap echt dat veel daar niet aan willen denken.



Waar het stopt? Geen idee. Ik heb niet het idee steeds verder te willen of moeten gaan. Dit was iets wat al jaren in m'n hoofd zat en dat heb ik nu ervaren.
Niet extreem onverstandig?

Als je dat vindt, is er iets niet goed met je.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat beter voor mezelf zorgen is wel zo en het is schijnveiligheid.



Tinder-man appte toen hij me zag, stuurde foto daarbij. Toen pas blinddoek voorgedaan om te voorkomen dat ik niet de zekerheid had dat hij het was.
quote:viva-amber schreef op 07 november 2015 @ 10:05:

Dit is leuk tot het misgaat. Ik had ooit vrijblijvend seks en kwam er aan het einde achter dat bij wisselen van standje hij het condoom had weggehaald dus zonder mijn toestemming onveilig en dat voor een ONS.









Wat bizar en wat een klootzak...
quote:Sid-returns schreef op 07 november 2015 @ 10:09:

En dat je man weet waar je bent is heel goed, maar natuurlijk schijnveiligheid. Als er iets echt mis gaat weet hij dat niet. En dan bedoel ik meer als je toch niet meer wilt maar die man luistert niet, er gebeuren dingen tegen je zin, enzovoorts. Daar kan hij niet op ingrijpen. In dat opzicht heb je wel de plicht om iets beter voor jezelf te zorgen.Precies, dat bedoel ik dus. Wat ik (of anderen) verder van jullie relatie of jouw fantasieën vind doet niet zo terzake, maar dit is gewoon niet verantwoord. En daarom vind ik het dus ook niet normaal dat jouw man hier zo in meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Viva-Amber: dat is inderdaad naar zoiets en een risico. Tuurlijk hebben we het over grenzen gehad maar het is en blijft een risico. Kan niet anders dan je gelijk geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven