Genieten vs schuldgevoel

07-11-2015 09:12 575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Soms twijfel ik zo aan mezelf, voel ik me een rare dus vandaar dit topic.



Ben getrouwd, leuke baan, kinderen...heel doorsnee dus. Man en ik hebben een open relatie, wat voor ons inhoudt dat wij, los van elkaar, contact hebben met anderen.

Ik heb een vaste fwb die ik regelmatig zie. Man en hij hebben elkaar inmiddels ook kort ontmoet. Allemaal prima dus.



Vorige week iemand ontmoet op tinder. Ik heb bepaalde voorkeuren die zowel man als fwb niet helemaal delen. Ze doen hun best qua dingen uitproberen maar het zit niet in hun karakter dus het voelt als spel. Wat het natuurlijk ook is, maar toch...



Tinder-meneer is helemaal van die voorkeur van mij dus leverde leuke gesprekken op. Gisteren met hem afgesproken. Wat erg goed is bevallen.



Nu, weer nuchter in de dagelijkse sleur van alledag, denk ik bij mezelf: waarom doe ik dit, waarom zo op zoek naar mijn grenzen en spanning? Ik heb absoluut geen spijt, dat niet, maar bedenk me wel dat ik risico's loop hierin. Details daargelaten maar ik zat gisteravond alleen in een bos met blinddoek. Gevoel was goed bij tinder-man, man had zijn contactgegevens dus wel iets van veiligheid ingebouwd. Las laatst topic over moeder die swinger is en hoe moeilijk dat soms gevonden wordt. Mijn kinderen zijn nog jong, speelt hier dus niet, en mijn intentie is dat zij er ook nooit iets over horen. Maar knaagt nu toch wel ofzo als ik naar ze kijk. Want hoe je het ook wendt of keert...ik neem wel risico's.



Niet echt een vraag dus. Wel benieuwd of er herkenning is. Het jezelf afvragen waarom. Want ik heb een leuke man, leuke kinderen, leuke baan...waarom dan toch zoekende blijven?
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 17:37:

[...]





Als touwtjespringen in het openbaar niet mocht en dit topic over touwtjespringen zou gaan en ik aangeeft dat ik er aanstoot aan neem dat anderen in het openbaar touwtjespringen, is het dan normaal dat men reageert met "er mag wel meer niet" en "stel je niet zo aan".



Ik vind dat je je aan de regels moet houden[/b]. Niet opembaar touwtjespringen is niet openbaar touwtjespringen. Ook niet als niemand het kan zien. Ook niet op een plek waar anderen ook altijd touwtjespringen. Ook niet als anderen zeggen dat het helemaal niet erg is om touwtje te springen. Gewoon. Niet. Openbaar. Touwtjespringen.



Als je wil kunnen touwtjespringen dan open je een politieke partij en dan ga je regelen dat er in jouw gemeente touwtjegesprongen mag worden overal waar dat kan. Of ga je op zoek naar particuliere touwtjespringgelegenheden.



Trouwens al die touwtjesspringers in dit topic vinden het maar bizar dat enkele vrouwen in het donker willen steltlopen (mag ook niet!).Dat vind ik dan weer hypocriet. Wees dan eerlijk en accepteer alle Hollandse spelletjes en niet enkel die die jou uitkomen.Dus jij hebt nog nooit (of in elk geval vanaf je zo van de regeltjes bent,) iets gedaan wat officieel niet mag? 2 km/u te hard.. Een pen van je werk thuis liggen.. etc etc etc
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:40:

[...]



Dat wou ik ook net vragen.Gewoon doen... Herhaling is de kracht van de boodschap
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:40:

[...]





Dus jij hebt nog nooit (of in elk geval vanaf je zo van de regeltjes bent,) iets gedaan wat officieel niet mag? 2 km/u te hard.. Een pen van je werk thuis liggen.. etc etc etcNee.
Alle reacties Link kopieren
Wie verwacht nu ook een stel kinderen savonds in het bos? En als ik TO zo hoor, heeft ze er wel degelijk rekening mee gehouden dat ze niet gezien kon worden. En ik denk dat de meeste stiekeme bossloeries dat doen, niets zo ongeil als een stel kinderen opeens naast je neus terwijl je er net lekker van langs krijgt
quote:sinnombre schreef op 08 november 2015 @ 17:30:

[...]





Prima joh. Maar jij vindt het gedrag van TO normaal? Schrikbarend hoe verknipt de mens is geworden.

Net zo normaal als het perse met een grote zwarte man willen doen. Nou nou, heel erg verknipt hoor.



Wat is nou niet normaal eigenlijk? Het bos? Het graag geblinddoekt doen? Het feit dat het met een vreemde is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:38:

[...]





Welke risico's en welke schade?

Dat heb ik al in eerdere berichten aangegeven.

Risico om in een krantenbericht vermeld te worden, dat een seksuele escapade uit de hand gelopen is bijvoorbeeld. Risico op blootstelling letterlijk en figuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 17:39:

[...]



Ik denk dat TO het tot nu toe voor haar kinderen prima geregeld heeft.



Dat betwijfel ik dus.



De kinderen van een ander is dan weer niet over nagedacht.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:43:

[...]



Dat heb ik al in eerdere berichten aangegeven.

Risico om in een krantenbericht vermeld te worden, dat een seksuele escapade uit de hand gelopen is bijvoorbeeld. Risico op blootstelling letterlijk en figuurlijk.

Ze was in een enorm afgelegen gebied in een bos waar de kans mega klein was dat iemand zou zijn.. De kans is groter dat een geile buurman een foto van je maakt als je toevallig net uit de badkamer komt en even heel snel in je blootje door de slaapkamer loopt.

En dat komt op internet terecht
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 17:42:

[...]



Nee.



Je rijdt nooit in je leven 5 km/u te hard?



Hebt nóóit iets gedaan dat officieel niet mag?



Ha ha ha.

Oké.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:43:

[...]



Dat heb ik al in eerdere berichten aangegeven.

Risico om in een krantenbericht vermeld te worden, dat een seksuele escapade uit de hand gelopen is bijvoorbeeld. Risico op blootstelling letterlijk en figuurlijk.Mocht zoiets al in de krant komen (en die kans is echt bijzonder klein) dan staat je volledige naam er niet bij. Flauwekulrisico dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:38:

[...]



Ik ben er volgens mij wel op in gegaan maar daar reageer jij dan weer niet op. Zo kun je iedereen wel persoonlijk aanspreken. Ook jij blijft dezelfde argumenten herhalen, en dat zijn argumenten die er imo niet toe doen.

Ik denk dat je als ouder je kinderen in het algemeen voorlichting geeft, vertelt over voorkeuren, vrijheid van seksualiteit en wat verstandig is (condooms, niet met iemand mee naar huis die je dronken in de kroeg hebt ontmoet, dat soort dingen). Het lijkt mij beter om dat algemeen te houden dan alleen je eigen voorkeuren te vertellen. Alleen dan kunnen kinderen een eigen keuze maken, je wilt ze niet pushen in hetzelfde stramien als wat jij volgt. Ook al heb je zelf nooit met iemand van hetzelfde geslacht gezoend, dan nog kun je je kinderen vertellen dat je wel op iemand van hetzelfde geslacht kunt vallen bijv. Zo kun je ook vertellen over mensen die seksualiteit ruimer opvatten. Zonder dat op jezelf te betrekken. Want bah, van je eigen ouders wil een kind (ook pubers) toch helemaal niet weten wat ze doen?Ik blijf dezelfde argumenten herhalen, omdat er niets nieuws komt. Denk dat de discussie nu een beetje doodgebloed is. En verder wel eens met dat je ruimer voorlichting kunt geven dan alleen jouw eigen voorkeuren inderdaad. Het een sluit het ander niet uit. Ik zou alleen niet met een droog gezicht kunnen vertellen dat er naast monogamie nog iets anders is, terwijl ik het zelf doe en dat verzwijg. Het doen voorkomen dat je monogaam bent terwijl je het niet bent. Maar ik val weer in herhaling. En pushen in hetzelfde stramien als jij doet, doe je dat dan ook niet juist door voor te doen alsof je monogaam bent? Dwing je ze dan net zo goed tot een monogame relatie?
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 17:42:

[...]



Nee.

geloof je het zelf?



Dus als het kabinet morgen met een plan komt dat alle meisjes een hoofddoek op moeten naar school... Dan krijgt jouw dochter morgen een hoofddoek op?
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:48:

[...]



Mocht zoiets al in de krant komen (en die kans is echt bijzonder klein) dan staat je volledige naam er niet bij. Flauwekulrisico dus.Het gaat niet om de naam in de krant, maar feit dat jou iets is overkomen (gewond of erger) en dat schaad ook je kids.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:49:

[...]





Ik blijf dezelfde argumenten herhalen, omdat er niets nieuws komt. Denk dat de discussie nu een beetje doodgebloed is. En verder wel eens met dat je ruimer voorlichting kunt geven dan alleen jouw eigen voorkeuren inderdaad. Het een sluit het ander niet uit. Ik zou alleen niet met een droog gezicht kunnen vertellen dat er naast monogamie nog iets anders is, terwijl ik het zelf doe en dat verzwijg. Het doen voorkomen dat je monogaam bent terwijl je het niet bent. Maar ik val weer in herhaling. En pushen in hetzelfde stramien als jij doet, doe je dat dan ook niet juist door voor te doen alsof je monogaam bent? Dwing je ze dan net zo goed tot een monogame relatie?Dit was pagina's geleden al
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:50:

[...]





Het gaat niet om de naam in de krant, maar feit dat jou iets is overkomen (gewond of erger) en dat schaad ook je kids.En nu komen we weer terug op de voorbeelden van door rood lopen, fietsen rijden of whatsappen onder het rijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:48:

[...]



Ze was in een enorm afgelegen gebied in een bos waar de kans mega klein was dat iemand zou zijn.. De kans is groter dat een geile buurman een foto van je maakt als je toevallig net uit de badkamer komt en even heel snel in je blootje door de slaapkamer loopt.

En dat komt op internet terechtBen ik het niet met je eens. De beste man, had de dag ervoor een infrarood camera in een boompje op kunnen hangen. Ik noem maar iets. En gefilmd worden als je de badkamer in je nakie uitloopt is veel onschuldiger dan een heftige neuksessie van mams met een vreemde man op Internet.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 08 november 2015 @ 17:48:

[...]





Je rijdt nooit in je leven 5 km/u te hard?



Hebt nóóit iets gedaan dat officieel niet mag?



Ha ha ha.

Oké.Precies... Hij klonk al ongeloofwaardig, maar nu helemaal.. Ik durf glashard te beweren dat er NIEMAND is die nooit eens iets doet wat niet mag...
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:44:

[...]





Waarom betwijfel je dat?



Zij laat haar kinderen ergens anders logeren. Haar kinderen merken er een stuk minder van dan als mijn vrouw en ik aan de gang gaan terwijl ze gewoon op bed liggen (met hun kussen over de oren vermoed ik).



Als je het hebt over risico's lopen waardoor de moederrol op de tocht staat heb je in mijn ogen gelijk. Toch is dat niet mijn insteek in deze discussie.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:52:

[...]





Ben ik het niet met je eens. De beste man, had de dag ervoor een infrarood camera in een boompje op kunnen hangen. Ik noem maar iets. En gefilmd worden als je de badkamer in je nakie uitloopt is veel onschuldiger dan een heftige neuksessie van mams met een vreemde man op Internet.



Hoeveel mensen ken jij die zoiets is overkomen.. Ik hoor dat soort verhalen.. Werk, verjaardag, internet.. Maar ik ken persoonlijk helemaal niemand, ook niet via via, wie zoiets is overkomen.. Dus volgens mij valt het wel mee.



Ik ken daarentegen wel meerdere mensen die door een verkeersongeval om het leven zijn gekomen.. Kinderen achterlatend... Onverantwoordelijk was het van hen om de weg op te gaan terwijl je kinderen hebt!! Je weet dat er elk jaar doden vallen
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:51:

[...]



En nu komen we weer terug op de voorbeelden van door rood lopen, fietsen rijden of whatsappen onder het rijden.Ook niet goed te praten. Maar dan herhaal ik mezelf weer. En TO's verhaal gaat niet over whatsappen in het verkeer, maar over (buiten)seks met vreemde mannen. Dus laten we geen appels met peren blijven vergelijken.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:50:

[...]





Het gaat niet om de naam in de krant, maar feit dat jou iets is overkomen (gewond of erger) en dat schaad ook je kids.Wat dan te denken van alle gescheiden moeders die in het weekend dat hun kinderen bij hun vader zijn, zelf de kroeg induiken en daar een ONS opdoen? Schaden zij hun kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 17:53:

[...]





Waarom betwijfel je dat?



Zij laat haar kinderen ergens anders logeren. Haar kinderen merken er een stuk minder van dan als mijn vrouw en ik aan de gang gaan terwijl ze gewoon op bed liggen (met hun kussen over de oren vermoed ik).



Als je het hebt over risico's lopen waardoor de moederrol op de tocht staat heb je in mijn ogen gelijk. Toch is dat niet mijn insteek in deze discussie.Nee dat had ik al in de gaten, jij hebt een andere insteek dan ik, en dat is prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:49:

[...]



geloof je het zelf?



Dus als het kabinet morgen met een plan komt dat alle meisjes een hoofddoek op moeten naar school... Dan krijgt jouw dochter morgen een hoofddoek op?

Nee. Dan verhuis ik naar een ander land. Ik ben zo atheïstisch als de pest.



Het feit dat je niet kan geloven dat er niemand bestaat die nog nooit iets heeft gedaan wat niet mag zegt iets over jouw wereldbeeld.



Als ik bijbeltechnisch zou zijn dan ben ik die lul die op basis van afspraken altijd de eerste steen mag gooien.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:55:

[...]





Ook niet goed te praten. Maar dan herhaal ik mezelf weer. En TO's verhaal gaat niet over whatsappen in het verkeer, maar over (buiten)seks met vreemde mannen. Dus laten we geen appels met peren blijven vergelijken.Het ging over risico's die de kinderen kunnen schaden, dus het vergelijk kan prima
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:43:

[...]



Net zo normaal als het perse met een grote zwarte man willen doen. Nou nou, heel erg verknipt hoor.



Wat is nou niet normaal eigenlijk? Het bos? Het graag geblinddoekt doen? Het feit dat het met een vreemde is?En wat is er nou precies wel normaal aan om als sloerie met een blinddoek op je in een bos te laten nemen door een vreemde geile Tinderman? Dat terwijl je man en kleine kinderen gezellig thuis op de bank zitten? Maar weet je, eigenlijk is dit een kansloze discussie. Ik vind deze mensen ranzig en deze mensen vinden mij preuts. TO moet doen wat ze niet laten kan, maar accepteren dat er mensen zijn die haar nogal raar vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven