Lijf & Lijn alle pijlers

Alleen naar de sauna?

05-04-2024 08:57 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,
Geen idee of dit de juiste pijler is, maar goed, dat doet er ook niet echt toe.
Ik heb een twijfel en ben op zoek naar ervaringen van anderen.
Met een vriendin ga ik regelmatig naar de sauna sinds een aantal jaar. Heerlijk een dagje weg en ik voel me altijd zo fris en relaxt als ik weer thuis kom. Nu hebben we voor maandag weer een dagje geboekt, maar helaas kan zij niet mee door een onverwachte omstandigheid.
Ik heb vrij, ben er ook wel aan toe om even te ontspannen en niks te moeten. Net flink ziek geweest, dus een goede boost kan ik wel gebruiken, ben zo futloos als wat.
Mijn man wil niet mee, die heeft er helemaal niks mee. Een andere vriendin kan niet.
Nu overweeg ik alleen te gaan.Ik ken de sauna, dat is fijn. Maar ergens vind ik dat ook wel spannend. Niet omdat ik niet alleen kan zijn, ik kan me prima alleen vermaken. Maar het voelt wat 'kwetsbaar' ofzo. Stel ik kom bekenden tegen, dan voel ik me samen met iemand toch iets prettiger (kom bijna nooit bekenden tegen trouwens).
Gaan jullie wel eens alleen naar de sauna? En waarom wel/niet? En hoe bevalt dat? Is het heel anders dan samen?
Ik hoor het graag!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor. Waarom niet? Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jahoor! In de sauna praat je toch niet, in het restaurant krul ik me op een bank met een boek en een smoothie en op een bedje doe ik lekker een tukkie.

Veel plezier en geniet!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een dagje sauna nou juist bij uitstek iets dat je prima solo kunt doen. Ik ga er dan alleen niet eten, dat vind ik niks aan. Maar lekker op je eigen tempo poedelen, prima en er is helemaal niemand die er raar van opkijkt.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga altijd alleen, heerlijk! Zeker als je prima alleen kunt zijn. Ik kan het je aanraden.
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga alleen maar alleen. Ik heb dan helemaal zelf de vrijheid waar ik heen ga en wat ik doe. Geen rekening houden met een ander. Heerlijk!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga wel eens alleen voor een kort bezoek (vaak hebben sauna’s ook een optie voor 2 of 3 uur toegang).
Hele dag inclusief lunch vind ik niet zo gezellig alleen maar een paar uurtjes juist heel lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat laatst voor het eerst gedaan. Vond het van te voren hartstikke spannend, maar nergens voor nodig; het was heerlijk! Was nog nooit zo ontspannen geweest als ik mét iemand ging! Er zijn veel meer mensen alleen, helemaal niet raar. Voor bij de lunch had ik een boek meegenomen, en ook daar zag ik veel vrouwen lekker alleen eten en lezen. Ik was echt compleet relaxed, denk dat ik nooit meer iemand meeneem 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf geen echte sauna-ganger, maar heb diverse vriendinnen die altijd alleen naar de sauna gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou wel eens naar de sauna willen, maar durf niet zo goed alleen. Al ga ik misschien keer op badkledingdag om uit te proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
05-04-2024 09:07
Ik zou wel eens naar de sauna willen, maar durf niet zo goed alleen. Al ga ik misschien keer op badkledingdag om uit te proberen.
Een badpak is echt niet fijn en comfortabel. Je wordt koud en je bent de hele dag nat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
05-04-2024 09:07
Ik zou wel eens naar de sauna willen, maar durf niet zo goed alleen. Al ga ik misschien keer op badkledingdag om uit te proberen.

Durf je niet naakt of niet alleen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, lekker alleen gaan. Heb het zelf ook ervaren zoals mijn voorgangsters hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
05-04-2024 09:03
Ik ga alleen maar alleen. Ik heb dan helemaal zelf de vrijheid waar ik heen ga en wat ik doe. Geen rekening houden met een ander. Heerlijk!

Ik ga vrijwel altijd met man, maar als ik langer in de sauna wil of hij wil in het stoombad: prima! We zien elkaar wel weer op plek X.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vrouw gaat geregeld alleen. Ik vind 1x per jaar voldoende.

Voor haar is het gewoon een momentje voor haar zelf. Geen kids, geen man en tegen niemand praten. Vind ze heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat leuk, nu al reacties. En het klinkt allemaal positief!
Ik wil dan wel langer dan een paar uurtjes (kan ik een paar opgietingen meemaken), dus alleen eten zit er wel bij.
Ik denk dat ik er maar voor ga. Tijdschrift/boek mee, iets korter misschien dan ik anders zou gaan.
Gek genoeg zie ik helemaal niet vaak mensen alleen in de sauna. Of tenminste, niet in het restaurant. Misschien valt het in de sauna zelf wel niet eens heel erg op.

Als ik ga (denk het dus wel) laat ik even weten hoe het was. Voor andere twijfelaars.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
05-04-2024 09:08
Een badpak is echt niet fijn en comfortabel. Je wordt koud en je bent de hele dag nat.
Ja dit. Ik vind het ook heel erg vies voelen.

Maar goed, ik ben heel comfortabel met naakt dus ik heb wellicht makkelijk praten.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
famke76 schreef:
05-04-2024 09:14
Oh wat leuk, nu al reacties. En het klinkt allemaal positief!
Ik wil dan wel langer dan een paar uurtjes (kan ik een paar opgietingen meemaken), dus alleen eten zit er wel bij.
Ik denk dat ik er maar voor ga. Tijdschrift/boek mee, iets korter misschien dan ik anders zou gaan.
Gek genoeg zie ik helemaal niet vaak mensen alleen in de sauna. Of tenminste, niet in het restaurant. Misschien valt het in de sauna zelf wel niet eens heel erg op.

Als ik ga (denk het dus wel) laat ik even weten hoe het was. Voor andere twijfelaars.
Ik ga naar een kleine sauna. Max 50 bezoekers. En daar zie je meer mensen alleen.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
05-04-2024 09:17
Ik ga naar een kleine sauna. Max 50 bezoekers. En daar zie je meer mensen alleen.
Dat zal misschien ook verschil maken, deze sauna is groter. Maar heel gemoedelijk allemaal. Nooit superdruk (al ga ik altijd op een doordeweekse dag, dat is in het weekend misschien anders). En ook fijn dat ik deze sauna ken (ook nog niet in een andere geweest).
tsja.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ook liever alleen tegenwoordig zelfs met eten. Ik pak er gewoon een boek of tijdschrift bij. Het fijne is niemand in een sauna vindt dit raar ik zie wel vaker mensen alleen zitten.

Het enige wat ik geleerd heb is niet te gezellig in te gaan op een praatje met een man. Als een man tegen me begint te praten kap ik het af, sowieso in een sauna zit ik daar niet op te wachten.
1x dacht ik dat een man gay was en we maakte onschuldig praatje in het bubbelbad. Even later kwam ik hem weer tegen en weer klein praatje en even later kom je elkaar weer tegen (want he kleine omgeving) hij zat op terras met een andere man en ik was alleen en hij zei goh kom je er gezellig bij zitten. Zo naïef als ik was dacht ik nou 1 drankje dan. Toen kreeg ik het aanbod of ik later mee wilde naar zijn hotel kamer.
Voelde me zo stom!

Ik wist niet wat ik moest zeggen en ik wist niet hoe snel ik weg moest naar huis.
Ik schaamde me, want waarom was ik zo naïef en ik had moeten afkappen.

Dus sindsdien sorry mannen kap ik alle gesprekken af in de sauna.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga vaker alleen, dan samen. Lekker je eigen tempo, even helemaal niks

Enige nadeel van alleen, is dat je meer last van mannen hebt, die te dichtbij komen zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
05-04-2024 09:08
Durf je niet naakt of niet alleen?
Ik ben nog nooit naar openbare sauna geweest dus denk combi van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
05-04-2024 09:31
Ik ben nog nooit naar openbare sauna geweest dus denk combi van.
er zijn veel mensen alleen hoor, geen probleem
Maar ik denk wel, dat de eerste keer bij iemand aanhaken, die beetje weet hoe het hoort wel prettig is
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar juist in de sauna is alleen eten toch helemaal niet raar of gek?
Er is niemand die denkt: Huh komt daar nou zomaar iemand alleen binnen??
(overigens denk ik dat in een normaal restaurant ook nooit, moet voor mijn werk regelmatig alleen uit eten dus snap nooit wat mensen daar zo eng aan vinden).

Ik vind de sauna juist bij uitstek iets dat je alleen doet (zouden al die vrouwen groepjes die tot vervelens toe in de sauna zitten te beppen ook eens moeten doen, zou een hoop rust geven)
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
05-04-2024 09:36
Maar juist in de sauna is alleen eten toch helemaal niet raar of gek?
Er is niemand die denkt: Huh komt daar nou zomaar iemand alleen binnen??
(overigens denk ik dat in een normaal restaurant ook nooit, moet voor mijn werk regelmatig alleen uit eten dus snap nooit wat mensen daar zo eng aan vinden).

Ik vind de sauna juist bij uitstek iets dat je alleen doet (zouden al die vrouwen groepjes die tot vervelens toe in de sauna zitten te beppen ook eens moeten doen, zou een hoop rust geven)
en mannen...
vooral de types, die samen wijdbeens in het bubbelbad gaan zitten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven