harig probleem

07-10-2015 08:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer mijn benen al jaren en sinds een jaar epileer ik ook mijn bikinilijn.

Nu heb ik de laatste weken erg veel last van ingegroeide haartjes in de schaamstreek. Dus ben ik weer gaan scheren. Maar dat is toch ook geen oplossing.

Nu las ik over pbf-vanish om ingegroeide haartjes te voorkomen. Heeft iemand ervaring?

Heeft er iemand ervaring met permanent ontharing in de schaamstreek? Want daar ben ik inmiddels ook wel aan het denken.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje dat spul gesmeerd, geen last van scheerirritaties. Ingegroeide haren had ik sowieso geen last van.



Nu scheer ik al een tijd met de Kruidvat 6-blads (mannen)mesjes en dat gaat prima, ook zonder pbf PFB-vanish.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Die PFB werkt goed. Alleen na het aanbrengen.... Bránden, zo erg dat de tranen me in de ogen sprongen. Maar ik heb dan ook een hele gevoelige huid. Nu doe ik eerst zachtjes scrubben, dan scheren met een mannenscheermesje en daarna een heel dun laagje sudocreme erop (zodat het niet wit uitslaat )
Ja,ik heb mijn bikini lijn laten laseren. niet fijn om te doen,maar het werkt wel. Af en toe nog een ingegroeide haar,maar ongeveer 90 procent minder dan voor de behandelingen. Ook 90 procent minder haar. Ik ga nog een keer terug om de laatste restjes ook te laten behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want ik heb ook last van ingegroeide haartjes na het epileren. Bikinilijn en oksels. Erg vervelend. Maar vooral pijnlijk en ontsierend;(
Alle reacties Link kopieren
Is dat laseren trouwens niet vreselijk duur?
Alle reacties Link kopieren
Ik (man) scheer mijn schaamstreek ook al heel lang, en het maakt bij mij niet uit wat voor mesje.

Ik gebruik nu de goedkoopste van de Lidl, 0,25 cent, 2 bladen, en gebruik dit mesje 2 maal en gooi hem dan weg.

Ik scheer natuurlijk ook mijn baard en dat is harder.

Tot 4 jaar geleden gebruikte ik die dure scheermesjes van Gilette, maar dat was me veel te duur dus probeerde ik er zolang als mogelijk mee te doen met het gevolg dat je met een stomp mesje scheert.

Ik scheer onder de douche zonder zeep of wat dan ook, maar ben daar de enige in naar het schijnt.

Ik heb een keer mijn schaamstreek, althans een gedeelte daarvan laten harsen, maar dat was niet voor herhaling vatbaar
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Er zijn Laser apparaten voor thuis te koop.

Als je het je leven lang wil bijhouden is dat misschien een optie?
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Waar kan je die vanish kopen? Had vroeger een roller maar kan het nu nergens meer vinden
Hoe krijgen jullie je bikinilijn glad zonder 'stoppelwaas' (het voelt wel glad, maar je ziet toch stoppels. Na 1/2 dag voel je die dan ook weer).
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 07 oktober 2015 @ 10:20:

Hoe krijgen jullie je bikinilijn glad zonder 'stoppelwaas' (het voelt wel glad, maar je ziet toch stoppels. Na 1/2 dag voel je die dan ook weer).Stoppelwaas ging bij mij pas weg na epileren/waxen. Volgens mij zijn het die donkere zakjes om de wortel van het haar die je ziet.
Heb eigenlijk nooit last gehad van in gegroeide haren in mijn liezen/ benen tot ik ging epilieren..



Nu scheer ik weer en helaas gaat het nu niet meer over. Bijna elke 2 weken heb ik wel ergens een bultje zitten wat ook soms tot liteken leid..



Wat ik heb gerobeerd is scrubben, scheerschuim, huidolie erna opdoen ( droge huid heb ik)



Lees graag ff mee voor tips enz.
Je benen epileren? Is dat niet enórm pijnlijk haartje voor haartje?



Ik lees even mee want ik scheer zelf maar heb ook altijd minstens 2 ingegroeide haren per scheerbeurt bij schaamstreek. Harsen heb ik zelf al geprobeerd maar omdat mijn haren zo stug zijn van het scheren breken ze af ipv dat ze eruit gaan. En ik wil het niet iedere keer aan hoeven te laten groeien .
Volgens mij is er gewoon geen pijnloze methode die helemaal effectief is. Gelukkig komen harige kutjes weer in de mode. Scheelt wat scheer en epileer leed.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook gekomen door epileren. Heb zelfs een afspraak bij de dokter gemaakt omdat ik een ingegroeide haar heb. Niet ontstoken maar het is echt een bultje geworden en krijg het met geen mogelijkheid weg. :(
quote:Nobelenobody schreef op 07 oktober 2015 @ 09:51:

Er zijn Laser apparaten voor thuis te koop.

Als je het je leven lang wil bijhouden is dat misschien een optie?Ja,maar als ik reviews van dat soort apparaten bekijk op Internet wacht ik liever totde kwaliteit verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel bekende problemen.

Ingegroeide haartjes begonnen Door epileren. Na overstappen op scheren bleef het probleem. Het is ontsierend. Niet mooi.

Ik scheer ook onder de douche... zonder scheerschuim.

Ben laatste ook bij de dr geweest om een ingegroeid haartje te laten verwijderen. Was bijna 3 cm! Gatsie.

Veel werk is het niet, heb een epileerapparaat.

Ik denk dat ik die vanisch ga kopen (waar?) En in de tussentijd ga sparen voor laserbehandelingen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Wat doen we onszelf aan!! 😖



Ik ben gestopt met scheren met een mesje rondom mijn bikini lijn, alleen nog de platte zijkant. De rest houd ik bij met een bikini trimmer, een scheerapparaatje dus. Hierdoor blijven de haartjes wat langer en heb ik geen last van ingegroeid haar meer.



In de winter, of eigenlijk nu al, nu ik niet meer op het strand lig, houd ik het minder rigide bij, ik haat ingegroeid haar en rode bobbels vind het erg lelijk en pijnlijk. gelukkig heb ik al jaren een vaste vriend die het niet erg vindt om haar te zien. Met het scheerapparaat kan ik ook de overige haartjes goed kort houden (trimmertje zit erbij, wat je ook bij een tondeuse hebt, maar dan kleiner) en zo zorg ik wel voor een aangeharkt geheel.
Alle reacties Link kopieren
Pfb vanish koop ik bij de DA drogist. Ik ken het probleem van de ingegroeide haren. Sinds ik het laat behandelen met ipl is dat grotendeels weg. De haartjes overigens ook. De behandeling is niet meer zo duur als je een beetje rondkijkt. Ik betaal nu 40 euro voor de bikinilijn kompleet (dat is incl schaamstreek). De eerste keren was dat rond de 75 euro bij een andere salon. Er zijn ook veel Groupon aanbiedingen voor de behandelingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Christy02 schreef op 07 oktober 2015 @ 11:34:

Pfb vanish koop ik bij de DA drogist. Ik ken het probleem van de ingegroeide haren. Sinds ik het laat behandelen met ipl is dat grotendeels weg. De haartjes overigens ook. De behandeling is niet meer zo duur als je een beetje rondkijkt. Ik betaal nu 40 euro voor de bikinilijn kompleet (dat is incl schaamstreek). De eerste keren was dat rond de 75 euro bij een andere salon. Er zijn ook veel Groupon aanbiedingen voor de behandelingen.¤40 klinkt niet duur inderdaad maar hoeveel behandelingen heb je nodig dan in totaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 07 oktober 2015 @ 10:08:

Waar kan je die vanish kopen? Had vroeger een roller maar kan het nu nergens meer vindenIk koop het online bij het gezondheidsplein. Samen met een lading tandpasta en andere meuk, dan wordt het gratis thuisbezorgd.
...
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 07 oktober 2015 @ 15:06:

[...]



¤40 klinkt niet duur inderdaad maar hoeveel behandelingen heb je nodig dan in totaal?gemiddeld 6 tot 12 behandelingen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het hele jaar de tondeuse voor bikinilijn, oksels en benen. Alleen als ik in de zomer een bikini aan heb, vlug met een scheermes, maar dan heb ik ook meteen alle welbekende problemen.



Hier dus altijd zachte stoppels. Niet mooi, maar wel pijnloos en praktisch.



Zou graag glad en kaal zijn overal, maar de pijn en ongemakken weerhouden mij ervan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft paar jaar geleden haar schaamhaar laten laseren. Voordat ik haar kende.

Heb bij haar nooit een haar gezien en ze is altijd heerlijk glad. 😊 Als man zeg ik: doen.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Ja aah zebra. Ik heb gewoon mijn stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt.

Ik zal jullie over het wel en wee op de hoogte houden.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven