Mode & Beauty alle pijlers

Haren wassen

06-05-2024 09:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey

Hoe doen jullie dat met haren wassen en tijd?

Door een aantal redenen moet ik nu vaker mijn haar wassen. Eerder was dit max 1x per week en deed ik het vaak op een vrije dag want mijn haar heeft ongeveer 4/5 uur nodig om aan de lucht te drogen. Nu moet ik het 3x in de week (bijna om de dag) wassen. Daardoor heb ik steeds bijna een heel dagdeel waarin ik met nat haar rondloop en minder graag daarmee naar buiten ga. Ik droog het nu met een speciale doek icm het föhnen van wat er dichtbij mijn hoofdhuid zit. Helemaal föhnen vinden mijn krullen vaak niet fijn. Het komt erop neer dat ik nu vaak erg moet nadenken wanneer ik mijn haren was. Gelukkig werk ik vanuit huis en kan ik dus vaak tussen de middag mijn haren wassen zodat het 's avonds droog is, maar handig is het niet.

Hoe doen jullie dit? Of gaan jullie gewoon naar buiten met nat haar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het zo uitkomt ga ik wel met nat haar naar buiten, maar ik ga niet met nat haar naar werk.

Ik was het 2x per week (ook krullen), vaak 1x in het weekend dus tijd genoeg. En doordeweeks sport ik vaak meteen uit werk dus dan was ik het rond 6 u 's avonds, dat zou voor jou misschien ook kunnen? Dan is het ongeveer wel droog voor je gaat slapen (en desnoods fohn je het nog een klein beetje).
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je niet met nat haar naar buiten gaan? Fijn juist, droogt het veel sneller. Beetje wind erdoor op de fiets of juist met het raam open in de auto, heerlijk! Het zit dan ook meteen beter dan wanneer ik het zo laat drogen :mrgreen: en mijn haar duurt inderdaad ook een paar uur voor het droog is. Maar zie de connectie tussen nat haar en naar buiten gaan niet. Ik kan niet bedenken waarom dat erg zou zijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruik je een diffuser?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik, ook krullen, was het vaak voor het naar bed gaan. Ik doe mijn haar dan handdoekdroog in een knot. De volgende ochtend is het zo goed als droog en zitten de krullen er goed in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga gewoon met nat haar naar buiten en ook naar mijn werk. Ik fiets ook naar mijn werk, dus soms kom ik met nog natter haar aan daar dan ik vertrek.

Inderdaad droogt mijn haar meestal op de fiets. Soms prima, soms minder. Ik heb ook krullen. Ach ja, dat heb ik nu eenmaal met mijn krullen, lastig te temmen.

Ik vind het niet erg of niet kunnen om met nat haar naar buiten te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haat het om met nat haar de deur uit te gaan. Mijn krullen gaan dan ook extra pluizen (afhankelijk van het weer). Daarnaast vind ik nat haar er onverzorgd uitzien. Ik zou niet snel met nat haar op werk verschijnen.

Liefst was ik mijn haar dus ‘s avonds, als ik het de volgende dag gewassen wil hebben. Dan föhn ik het dus ook uitgebreid, of ik doe het in een tulband en föhn het ‘s ochtends.

Gaat het regenen, dan doe ik altijd mijn uiterste best mijn haar droog te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was mijn haar savonds. Ik maak daarna een losse knot en bij het wakker worden in de ochtend is het nagenoeg droog.
Beetje creme erin en ontwarren met mijn vingers en het zit perfect.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de avond
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
06-05-2024 09:33
Waarom zou je niet met nat haar naar buiten gaan? Fijn juist, droogt het veel sneller. Beetje wind erdoor op de fiets of juist met het raam open in de auto, heerlijk! Het zit dan ook meteen beter dan wanneer ik het zo laat drogen :mrgreen: en mijn haar duurt inderdaad ook een paar uur voor het droog is. Maar zie de connectie tussen nat haar en naar buiten gaan niet. Ik kan niet bedenken waarom dat erg zou zijn :)

Dat zal wel weer vreselijk onverzorgd zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
06-05-2024 09:43
Gebruik je een diffuser?
Ja, maar het resultaat is bij mij nooit zoals je wel eens ziet in van die krullen filmpjes. Als ik het aan de lucht laat drogen dan wordt het wel mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
06-05-2024 09:47
Ik ga gewoon met nat haar naar buiten en ook naar mijn werk. Ik fiets ook naar mijn werk, dus soms kom ik met nog natter haar aan daar dan ik vertrek.

Inderdaad droogt mijn haar meestal op de fiets. Soms prima, soms minder. Ik heb ook krullen. Ach ja, dat heb ik nu eenmaal met mijn krullen, lastig te temmen.

Ik vind het niet erg of niet kunnen om met nat haar naar buiten te gaan.
Als ik ga fietsen dan wordt het echt ontzettend pluizig haha
Misschien komt het omdat ik gewend ben om het altijd op een rustige vrije dag te doen en moet ik me gewoon erover heen zetten dat ik soms even naar buiten moet met vochtig haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je thuis werkt kun je toch prima ´s ochtends je haar wassen zodat het later op de dag droog is?
Of ga je op een werkdag evengoed vaak naar buiten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
06-05-2024 12:44
Ja, maar het resultaat is bij mij nooit zoals je wel eens ziet in van die krullen filmpjes. Als ik het aan de lucht laat drogen dan wordt het wel mooi.
Maar het is slecht voor je hoofdhuid plus dat je haar veel sneller beschadigt als het nat is. De hover techniek werkt bij mij het best.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
06-05-2024 12:58
Maar het is slecht voor je hoofdhuid plus dat je haar veel sneller beschadigt als het nat is. De hover techniek werkt bij mij het best.
Ik heb SebDerm dus daarom ben ik begonnen met wat ik denk dat het hover techniek is. Maar dan blijft het alsnog op bepaalde plekken vochtig. Ik heb ondanks mijn diffuse alopecia relatief dik haar dicht bij de hoofdhuid en sowieso haar dat moeilijk droogt.

Doe je dan niet diffusen maar alleen hoveren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal was ik mijn haar ook 's avonds, zodat ik niet met nat haar naar buiten hoef. Een keer in de zoveel tijd moet ik het toch wel overdag doen en dan zet ik het op in een losse knot om het minder op te laten vallen. En als ik echt niet anders kan, dan ga ik wel met nat haar naar buiten, Vind het zelf ook niet altijd ideaal, maar soms is het niet anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://youtu.be/IZXya-unzxI?si=wZIZXacippWlYBcF

Dit doe ik.
En mijn haar droogt niet in 4/5 uur hoor... dat duurt langer. 4/5 uur is gemiddeld
Alle reacties Link kopieren Quote
Juist met krulhaar vind ik het redelijk goed te doen om met nat haar te gaan slapen. Gewoon, los. Ik föhn echt bijna nooit mijn haar. Vooral als m'n haar wat langer is, word ik met perfecte krullen wakker. Beetje Andrélon erin, en gaan.

En as we speak zit ik met drogend haar te thuiswerken. Indien nodig, zou ik ook wel met nat haar naar m'n werk gaan. Dan zet ik de blazers in de auto lekker op de max, maar dan is het nog niet droog als ik aan kom. Maar goed, ik heb geen hele representatieve functie, of zo.

Na het sporten was ik m'n haar ook altijd, dan ben ik rond 19:00 uur thuis en dan ga ik gelijk douchen. Tegen de tijd dat ik dan ga slapen is het semi-droog.

Ik zie het hele punt eigenlijk niet zo, merk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hekel aan nat haar en ga er al helemaal niet mee de deur uit. Tenzij er brand uitbreekt of zo. Ik gebruik een diffuser en gebruik de hover methode. Natuurlijk laten drogen duurt uren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
06-05-2024 13:45
Juist met krulhaar vind ik het redelijk goed te doen om met nat haar te gaan slapen. Gewoon, los. Ik föhn echt bijna nooit mijn haar. Vooral als m'n haar wat langer is, word ik met perfecte krullen wakker. Beetje Andrélon erin, en gaan.

En as we speak zit ik met drogend haar te thuiswerken. Indien nodig, zou ik ook wel met nat haar naar m'n werk gaan. Dan zet ik de blazers in de auto lekker op de max, maar dan is het nog niet droog als ik aan kom. Maar goed, ik heb geen hele representatieve functie, of zo.

Na het sporten was ik m'n haar ook altijd, dan ben ik rond 19:00 uur thuis en dan ga ik gelijk douchen. Tegen de tijd dat ik dan ga slapen is het semi-droog.

Ik zie het hele punt eigenlijk niet zo, merk ik.
Ik deed dat vroeger wel eens maar daar werd mijn haar echt niet veel beter op.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
06-05-2024 12:13
Dat zal wel weer vreselijk onverzorgd zijn.
Heel bijzonder dat mensen nat haar onverzorgd vinden. Nat haar geeft voor mij juist aan dat iemand het verzorgd. Je wast tenslotte je haar. Beter dan zo’n vieze, vette kop :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha oh nee ik vind met nat haar op pad er ook echt niet uitzien. En bij mezelf (slag/losse krul) pluist het dan echt naar de hel.

Ik was het meestal 's avonds, en soms meteen uit werk nog voor het eten. Föhn het droog, maar voor luchtdrogen zou je dan misschien genoeg tijd hebben?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
06-05-2024 17:58
Haha oh nee ik vind met nat haar op pad er ook echt niet uitzien. En bij mezelf (slag/losse krul) pluist het dan echt naar de hel.

Ik was het meestal 's avonds, en soms meteen uit werk nog voor het eten. Föhn het droog, maar voor luchtdrogen zou je dan misschien genoeg tijd hebben?
Ik vind nat haar ook niet mooi ofzo, maar onverzorgd is iets heel anders. Nat haar vind ik niet onverzorgd. Maar een prachtig kapsel is het inderdaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik vind het niet onverzorgd. Maar ik heb een hekel aan die natte slierten in mijn nek :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind nat haar niet onverzorgd, maar ik krijg wel heel snel eczeem als ik mijn haar aan de lucht laat drogen omdat mijn hoofdhuid dan ook uren en uren nat blijft.

Als ik met nat haar ga slapen, dan is het sochtends nog niet droog.

Hier dus ook altijd de diffuser erbij.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven