Help ik heb genitale herpes

25-08-2016 17:09 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Momenteel heb ik te kampen met m'n eerste (vermoedelijk) herpes uitbraak onder de gordel. Dit is begonnen afgelopen zaterdag met een pijn bij het plassen. Dit werd steeds erger en maandag heb ik een plasje ingeleverd bij de dok. Waaruit blaasontsteking kwam. Maar toen kreeg ik ook blaasjes bij m'n schaamstreek. En ja hoor afgelopen woensdag positief getest op herpes (type 2). Wat een hel qua pijn, en knap ziek. Inmiddels begin ik me weer iets fitter te voelen (geen koorts meer) maar wel nog steeds grote blaren van onderen (sorry voor de details) en pijnlijk. Gelukkig heb ik wel wat middeltjes gekregen zoals een verdovende zalf en virusremmers voor 5 dagen.



Maargoed, de pijn etc, daar kan ik me best overheen zetten, dat is nu eenmaal zo. Maar het begint me nu tot me door te dringen dat ik Herpes heb, downunder, iets waarvan ik voorheen weinig wist behalve dan dat het me smerig leek. Nu weet ik dat ik er nooit van af kom (dwz vaker uitbraken kan hebben), en het ergste vind ik het idee dat ik anderen kan besmetten en het dus altijd zou moeten vertellen. Dit maakt me best wel somber en verdrietig.



Ik ben sinds anderhalf jaar vrijgezel, na een relatie van 11 jaar. Van m'n 18e tot m'n 30e. Daarvoor ben ik nooit echt van de verschillende vriendjes etc geweest. Nu ben ik een beetje tot bloei gekomen. Ik heb bewust gekozen om (nog) niet nieuwe relaties aan te gaan. Maar heb wel wat losse contacten gehad afgelopen jaar. Ik heb echt genoten. Tot nu dus. Nu heb ik het idee dat dat in 1 klap voorbij is hierdoor. Ik was zo opgeleefd anderhalf jaar. Echt m'n vrouwelijkheid en seksualiteit de vrije hand gegeven en m'n zelfvertrouwen op dat gebied was flink gegroeid. (Oja en ja meestal deed ik het veilig, maar ik ben er ook wel eens slordig jn geweest. Ik zit hier niet om dat te bespreken want ik weet dat dat dom is geweest)



Nu voel in me hierdoor echt vrouw-af, vies en heb het gevoel dat ik dat zelfvertrouwen nooit meer terug kan krijgen. Ik weet dat het niet het einde van de wereld is en dat de SOA zelf niet gevaarlijk is, alleen heel vervelend. Ik weet nu ook dat 1 op de 5 het heeft maar de meerderheid dat waarschijnlijk niet eens weet van zichzelf. Dat geeft me een beetje troost. Maar hoe nu verder nu ík dit wel weet van mezelf. Moet ik nu elk toekomstige los contact vertellen dat ik dit heb? De dokter zegt dat dit niet perse hoeft mits je het veilig doet en ook goed oplet of je nergens blaasjes hebt. Maar ook dan bestaat er een piepkleine kans op besmetting. Als ik een relatie zou krijgen zou ik het uiteraard vertellen uiteindelijk.

Daarnaast ben ik uiteraard ook bang om meerdere uitbraken te krijgen.



De reden dat ik hier schrijf is eigenlijk voor een beetje steun, maar vooral hoop ik wat positieve verhalen te horen. En als je -net als ik- vrijgezel bent maar wel eens wat scharrelt met mannen, hoe doe je dit dan??
Alle reacties Link kopieren
? Je vraagt je hier serieus nog af of je vanaf nu "elk toekomstig los contact" hiervan op de hoogte moet brengen?? Dus: je hangt hier een zielig verhaal op dat je heerlijke losse sexleventje nu voorbij is maar laat tegelijk weten: je gaat wel gewoon door met je losse contacten?! wahahaha....ga een ander in de maling nemen;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel elke keer eerlijk zeggen. Dan kunnen ze iig zelf beslissen of ze het waard vinden.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik bij een los contact, denk ik, niks zeggen zolang ik op dat moment geen uitbraak hebben. Wel voortaan ALTIJD veilig doen. "Slordig zijn" is er niet meer bij, dat kun je niet maken. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t advies van je huisarts opvolgen.
Alle reacties Link kopieren
Degene die jou besmette had waarschijnlijk geen uitbraak op dat moment. Had je niet liever geweten dat hij het had, zodat je nu niet in deze situatie zat?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vraag het me juist af inderdaad omdat de huisarts zegt dat dat niet perse nodig is omdat de kans op besmetting dan bijna niet aanwezig is. Maar zelf twijfel ik daar ook aan.
quote:KingsAndQueens schreef op 25 augustus 2016 @ 17:22:

Persoonlijk zou ik bij een los contact, denk ik, niks zeggen zolang ik op dat moment geen uitbraak hebben. Wel voortaan ALTIJD veilig doen. "Slordig zijn" is er niet meer bij, dat kun je niet maken. Vind ik.Herpes loop je ook op als je het met condoom doet. Dus er is geen veilig meer.
Alle reacties Link kopieren
Al die komende losse contacten van jou hebben van tevoren het recht om te weten wat voor (herpes)vlees ze ik de Kuip hebben. Dat zou jij zelf toch ook willen weten van een ander ??
Alle reacties Link kopieren
Er was een half jaartje geleden een topic hierover met veel reacties. Met de zoekfunctie vind je dat zo.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Semmiej schreef op 25 augustus 2016 @ 17:29:

Ja ik vraag het me juist af inderdaad omdat de huisarts zegt dat dat niet perse nodig is omdat de kans op besmetting dan bijna niet aanwezig is. Maar zelf twijfel ik daar ook aan.O, je weet het beter dan de huisarts? En wat zegt googel er van?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 25 augustus 2016 @ 17:29:

[...]



Herpes loop je ook op als je het met condoom doet. Dus er is geen veilig meer.Inderdaad. Je hebt een verplichting om het te vertellen. Behandel de ander zoals je zelf behandeld zou willen worden. Zou jij zelf een wippie maken met een onbekende met vette herpes?!
Alle reacties Link kopieren
Zooo, de dames staan alweer klaar met oordeel en guillotine? Goed zeg!



Semmiej, nee, je hoeft niet elk contact op de hoogte te stellen van het feit dat je ooit HG hebt gehad. Het is ook heel goed mogelijk dat je nooit meer een uitbraak krijgt en nooit iemand zal besmetten. Je kunt HG overigens ook overbrengen met condoom, net als de andere herpes varianten (koortslip, wratten enz). 80-90% van de westerse bevolking draagt een herpes variant onder de leden, de uitbraak vindt plaats bij verminderde weerstand, daarom merkt een groot deel niks.



Ik heb ook 1 keer een uitbraak gehad, al was dat geen type 2 maar type 1 (koortslipvirus dat zich op de genitalien probeerde te nestelen), daarna nooit meer.

Ik ga mijn contacten dit niet vertellen en ik heb ook nog steeds heel veel lol tussen de lakens.



Op dit moment vooral heel rot voor jou, het doet zo fucking veel pijn!

Nog een tip, ik weet niet of je jezelf scheert daar beneden maar begin daar zo snel mogelijk weer mee, de stoppels staken in mijn wondjes en dat maakte het nog veel erger. Toen ik mezelf weer kon scheren was dat zo'n opluchting.

Daarna even het mesje wassen met een ontsmettingszeep, daar schoor ik mezelf ook mee trouwens.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Defrona schreef op 25 augustus 2016 @ 17:32:

[...]





Inderdaad. Je hebt een verplichting om het te vertellen. Behandel de ander zoals je zelf behandeld zou willen worden. Zou jij zelf een wippie maken met een onbekende met vette herpes?!

Hoe ziet vette herpes eruit?

Op het moment dat iemand een uitbraak heeft ga ik er niet mee neuken, dat wil diegene trouwens ook helemaal niet.

Als hij het ooit heeft gehad hoeft hij het idd niet te vertellen. Ik kan nl helemaal niks met die informatie.
...
Alle reacties Link kopieren
De HA is trouwens geen goede infobron op dit gebied. Bel de GGD even. Daar heb ik mijn info ook vandaan.
...
Grote kans dat je hierna nooit meer een uitbraak hebt, TO. En de kans dat je iemand besmet (je wilt echt geen seks wanneer je een uitbraak hebt) is minimaal én dat diegene dan ook daadwerkelijk een uitbraak krijgt wanneer je hem zou besmetten (als ie niet al besmet is) is minimaal.



Laat je goed voorlichten.



Safe sex bestaat nu eenmaal niet. En van leven ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 25 augustus 2016 @ 17:34:

[...]



Hoe ziet vette herpes eruit?

Op het moment dat iemand een uitbraak heeft ga ik er niet mee neuken, dat wil diegene trouwens ook helemaal niet.

Als hij het ooit heeft gehad hoeft hij het idd niet te vertellen. Ik kan nl helemaal niks met die informatie.Oh ik kan genoeg met dit soort informatie hoor. Zoals mijn broek aanhouden bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 17:42:

[...]



Oh ik kan genoeg met dit soort informatie hoor. Zoals mijn broek aanhouden bijvoorbeeld.En moeten degenen die Herpes type 1 bij zich dragen (zo'n 70 a 80 procent van de Nederlandse bevolking) jou ook waarschuwen als ze je drie zoenen geven? Dat type is net zo gevaarlijk voor baby's als type 2 en ook al enkele dagen voor een uitbraak besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Toch lollig dat dus ook 80% van de mensen in dit topic het hebben, maar toch vliegen de oordelen je om de kop.

Wat roos en amand zeggen, kans dat dit je enige uitbraak is, je leven is niet over. Ook niet je seksleven.

Vertellen? Nee, als het niet actief is niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 17:42:

[...]



Oh ik kan genoeg met dit soort informatie hoor. Zoals mijn broek aanhouden bijvoorbeeld.

Dan kan je hem het beste helemaal nooit uittrekken, je weet eenvoudigweg niet wat je sekspartner onder de leden heeft en vaak weet hij het zelf ook niet eens.

Je kunt herpes niet voorkomen, nooit.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 17:41:

En van leven ga je dood.Had je dat potdomme niet effe eerder kunnen zeggen?
...
quote:Rooss4.0 schreef op 25 augustus 2016 @ 17:51:

[...]



Had je dat potdomme niet effe eerder kunnen zeggen?Hoho, ik aanvaard geen aansprakelijkheid hoor.
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de reacties tot zover. Ik heb me inderdaad al wat ingelezen en las ook dat 80% het schijnbaar bij zich draagt. Nooit geweten, maargoed heb me daar ook nog nooit mee bezig hoeven houden. Ik ga morgen inderdaad even de GGD bellen. Ik lees veel op internet maar lees veel tegenstrijdigheden. Dus word ik ook niet echt wijzer op.



@Defrona, ja ik vraag me dat inderdaad af. Maar dat is juist omdat ik er goed en bewust mee om wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:brennwert schreef op 25 augustus 2016 @ 17:47:

[...]





En moeten degenen die Herpes type 1 bij zich dragen (zo'n 70 a 80 procent van de Nederlandse bevolking) jou ook waarschuwen als ze je drie zoenen geven? Dat type is net zo gevaarlijk voor baby's als type 2 en ook al enkele dagen voor een uitbraak besmettelijk.Ik ben geen zoener, ik schud liever je hand. Ik heb ook nog nooit een koortslip gehad ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven