Help ik heb genitale herpes

25-08-2016 17:09 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Momenteel heb ik te kampen met m'n eerste (vermoedelijk) herpes uitbraak onder de gordel. Dit is begonnen afgelopen zaterdag met een pijn bij het plassen. Dit werd steeds erger en maandag heb ik een plasje ingeleverd bij de dok. Waaruit blaasontsteking kwam. Maar toen kreeg ik ook blaasjes bij m'n schaamstreek. En ja hoor afgelopen woensdag positief getest op herpes (type 2). Wat een hel qua pijn, en knap ziek. Inmiddels begin ik me weer iets fitter te voelen (geen koorts meer) maar wel nog steeds grote blaren van onderen (sorry voor de details) en pijnlijk. Gelukkig heb ik wel wat middeltjes gekregen zoals een verdovende zalf en virusremmers voor 5 dagen.



Maargoed, de pijn etc, daar kan ik me best overheen zetten, dat is nu eenmaal zo. Maar het begint me nu tot me door te dringen dat ik Herpes heb, downunder, iets waarvan ik voorheen weinig wist behalve dan dat het me smerig leek. Nu weet ik dat ik er nooit van af kom (dwz vaker uitbraken kan hebben), en het ergste vind ik het idee dat ik anderen kan besmetten en het dus altijd zou moeten vertellen. Dit maakt me best wel somber en verdrietig.



Ik ben sinds anderhalf jaar vrijgezel, na een relatie van 11 jaar. Van m'n 18e tot m'n 30e. Daarvoor ben ik nooit echt van de verschillende vriendjes etc geweest. Nu ben ik een beetje tot bloei gekomen. Ik heb bewust gekozen om (nog) niet nieuwe relaties aan te gaan. Maar heb wel wat losse contacten gehad afgelopen jaar. Ik heb echt genoten. Tot nu dus. Nu heb ik het idee dat dat in 1 klap voorbij is hierdoor. Ik was zo opgeleefd anderhalf jaar. Echt m'n vrouwelijkheid en seksualiteit de vrije hand gegeven en m'n zelfvertrouwen op dat gebied was flink gegroeid. (Oja en ja meestal deed ik het veilig, maar ik ben er ook wel eens slordig jn geweest. Ik zit hier niet om dat te bespreken want ik weet dat dat dom is geweest)



Nu voel in me hierdoor echt vrouw-af, vies en heb het gevoel dat ik dat zelfvertrouwen nooit meer terug kan krijgen. Ik weet dat het niet het einde van de wereld is en dat de SOA zelf niet gevaarlijk is, alleen heel vervelend. Ik weet nu ook dat 1 op de 5 het heeft maar de meerderheid dat waarschijnlijk niet eens weet van zichzelf. Dat geeft me een beetje troost. Maar hoe nu verder nu ík dit wel weet van mezelf. Moet ik nu elk toekomstige los contact vertellen dat ik dit heb? De dokter zegt dat dit niet perse hoeft mits je het veilig doet en ook goed oplet of je nergens blaasjes hebt. Maar ook dan bestaat er een piepkleine kans op besmetting. Als ik een relatie zou krijgen zou ik het uiteraard vertellen uiteindelijk.

Daarnaast ben ik uiteraard ook bang om meerdere uitbraken te krijgen.



De reden dat ik hier schrijf is eigenlijk voor een beetje steun, maar vooral hoop ik wat positieve verhalen te horen. En als je -net als ik- vrijgezel bent maar wel eens wat scharrelt met mannen, hoe doe je dit dan??
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:20:

[...]





wat bedoel je ermee dat je er niets mee kunt

ik zou het persoonlijk graag willen weten als iemand een soa heeft zodat ik zelf kan bepalen of ik het risico wil lopen en voor een vaste partner heb je mischien ook meer over dan voor een scharrel dus in die zin snap ik wel dat jij er dan niets mee kuntLees nou wat er allemaal over HG geschreven wordt; grote kans dat je het al hebt, dat die ander het heeft en dat jullie er beiden niets vanaf weten.
Alle reacties Link kopieren
En hoe zet een aanval zich dan in? Bepaalde triggers of komt het zomaar?
Google is your friend
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:14:

oh wat erg ik zou het veel te genant vinden om te vertellen en geen losse sekscontacten meer durven hebben

je kan ook prima genieten van seks met 1 vaste partner hoor to of zeg ik nu iets geks





Ja tuurlijk kan dat. En nee je zegt niks verkeerds. Dat heb ik zelf ook 11 jaar gedaan. Maar zo'n vaste partner moet je dan inderdaad wel vinden/hebben.

Momenteel ben ik gewoon nog niet zo toe aan vastigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 18:22:

[...]





Lees nou wat er allemaal over HG geschreven wordt; grote kans dat je het al hebt, dat die ander het heeft en dat jullie er beiden niets vanaf weten.



nou ik heb het anders niet en dat wil ik graag zo houden dat kan alleen als mensen zich wat vaker overal op laten testen en open en eerlijk erover zijn wat ze allemaal onder de leden hebben

ik zou niet willen dat een ander voor mij dingen in gaat vullen,laat je scharrel of liefje lekker zelf bepalen of ze nog in zee willen gaan met iemand die een soa heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 18:25:

En hoe zet een aanval zich dan in? Bepaalde triggers of komt het zomaar?





Wanneer je een lage weerstand hebt, hormonen e.d. Dat zou het kunnen triggeren. Mijn huisarts vertelde mij dat ik het misschien ook al veel langer heb, en dat de blaasontsteking het heeft getriggerd. De partner die ik 11 jaar had was vreemdgegaan, dus wie weet was het al vanaf mn eerste vriendje het geval.

Maar gezien m'n eerste aanval vrij heftig is, is het ook mogelijk dat ik kort geleden ben besmet. Omdat de eerste aanval meestal het heftigst is. Bij mannen schijnt dat ook weer veel minder heftig te zijn.
Heb jij je laten testen op HG dan, duopennoti?
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:36:

[...]





nou ik heb het anders niet en dat wil ik graag zo houden dat kan alleen als mensen zich wat vaker overal op laten testen en open en eerlijk erover zijn wat ze allemaal onder de leden hebben

ik zou niet willen dat een ander voor mij dingen in gaat vullen,laat je scharrel of liefje lekker zelf bepalen of ze nog in zee willen gaan met iemand die een soa heeftGrappig, neuk je met je man ook met condoom?
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:36:

[...]





nou ik heb het anders niet en dat wil ik graag zo houden dat kan alleen als mensen zich wat vaker overal op laten testen en open en eerlijk erover zijn wat ze allemaal onder de leden hebben

ik zou niet willen dat een ander voor mij dingen in gaat vullen,laat je scharrel of liefje lekker zelf bepalen of ze nog in zee willen gaan met iemand die een soa heeftHeb je je laten testen op herpes dan? Zoniet dan weet je niet of je het hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Semmiej schreef op 25 augustus 2016 @ 18:38:

[...]





Wanneer je een lage weerstand hebt, hormonen e.d. Dat zou het kunnen triggeren. Mijn huisarts vertelde mij dat ik het misschien ook al veel langer heb, en dat de blaasontsteking het heeft getriggerd. De partner die ik 11 jaar had was vreemdgegaan, dus wie weet was het al vanaf mn eerste vriendje het geval.

Maar gezien m'n eerste aanval vrij heftig is, is het ook mogelijk dat ik kort geleden ben besmet. Omdat de eerste aanval meestal het heftigst is. Bij mannen schijnt dat ook weer veel minder heftig te zijn.Lijkt mij echt super vervelend dat je nooit kunt achterhalen hoe je eraan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:36:

[...]





nou ik heb het anders niet en dat wil ik graag zo houden dat kan alleen als mensen zich wat vaker overal op laten testen en open en eerlijk erover zijn wat ze allemaal onder de leden hebben

ik zou niet willen dat een ander voor mij dingen in gaat vullen,laat je scharrel of liefje lekker zelf bepalen of ze nog in zee willen gaan met iemand die een soa heeftSchijnbaar is het zelfs via een hand geven overdraagbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 25 augustus 2016 @ 18:39:

[...]



Grappig, neuk je met je man ook met condoom?mijn vriend heeft ook geen soa's
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:36:

[...]





nou ik heb het anders niet en dat wil ik graag zo houdenWant jij hoort natuurlijk uiteraard bij die 10% die het niet heeft...? Je bent nogal heel zeker van je zaak, niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:46:

[...]





mijn vriend heeft ook geen soa's80% is schijnbaar besmet no spang dus.
Ga je nog antwoord op de vraag geven of steek je gewoon je kop in het zand, duopennoti?
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:46:

[...]





mijn vriend heeft ook geen soa'sJe weet het nooit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Semmiej schreef op 25 augustus 2016 @ 18:39:

[...]





Heb je je laten testen op herpes dan? Zoniet dan weet je niet of je het hebt.ja dat heb ik gedaan herpes simplex test kan je zelf thuis afnemen,zouden meerdere mensen moeten doen
Alle reacties Link kopieren
En heb je al je vorige liefdes en je huidige liefde ook aan zo'n test onderworpen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 17:56:

[...]



Ik ben geen zoener, ik schud liever je hand. Ik heb ook nog nooit een koortslip gehad ofzo.



Ik was ook geen "zoener" maar laatst wel drie zoenen bij een vriendin bij wie ik geen koorstlip zag en jawel......nu heb ik ook minstens elke vier weken een koortslip grr



TO : ik vind dat je verplicht bent om nu met condoom te vrijen.
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 18:50:

[...]





ja dat heb ik gedaan herpes simplex test kan je zelf thuis afnemen,zouden meerdere mensen moeten doenIk begrijp even iets niet hoor; lees je niet wat er geschreven wordt of block je de gedachte dat je besmet zou kunnen zijn gewoon tot op het punt dat het niet bestaat in jouw leven?
Ik ben niet zo panisch als het om SOA's gaat, maar ik vroeg me toch wel wat af: als bijna iedereen HG heeft en potentieel dus kan overdragen, hoe vermijd je die overdracht dan?



Condooms werken niet en je kunt het blijkbaar ook voor of na een uitbraak overdragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 18:44:

[...]



Lijkt mij echt super vervelend dat je nooit kunt achterhalen hoe je eraan komt.





Nou dat vind ik opzich niet het ergste. Wat zou ik dan moeten doen? Diegene die mij heeft besmet kan het zelf misschien niet eens hebben geweten. Daarnaast heb ik de keren dat ik het helemaal onveilig deed zelf het risico gelopen om iets op te lopen. Zoals iemand hier al zei; van leven ga je dood. En tjah als je geen soa wil kun je dus maar beter in een klooster wonen.

Hoewel bescherming de kans natuurlijk wel drastisch verkleind
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 25 augustus 2016 @ 18:52:

[...]





Ik was ook geen "zoener" maar laatst wel drie zoenen bij een vriendin bij wie ik geen koorstlip zag en jawel......nu heb ik ook minstens elke vier weken een koortslip grr



TO : ik vind dat je verplicht bent om nu met condoom te vrijen.Ik probeer het zoenen bij verjaardagen ook altijd tactisch te vermijden. Tongzoenen vind ik ook niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 18:54:

Ik ben niet zo panisch als het om SOA's gaat, maar ik vroeg me toch wel wat af: als bijna iedereen HG heeft en potentieel dus kan overdragen, hoe vermijd je die overdracht dan?



Condooms werken niet en je kunt het blijkbaar ook voor of na een uitbraak overdragen.Precies wat ik mij ook afvraag.
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 18:54:

Ik ben niet zo panisch als het om SOA's gaat, maar ik vroeg me toch wel wat af: als bijna iedereen HG heeft en potentieel dus kan overdragen, hoe vermijd je die overdracht dan?



Condooms werken niet en je kunt het blijkbaar ook voor of na een uitbraak overdragen.Van leven ga je dood. Dat is echt de enige conclusie die je zonder voorbehoud kunt trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven