Help ik heb genitale herpes

25-08-2016 17:09 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Momenteel heb ik te kampen met m'n eerste (vermoedelijk) herpes uitbraak onder de gordel. Dit is begonnen afgelopen zaterdag met een pijn bij het plassen. Dit werd steeds erger en maandag heb ik een plasje ingeleverd bij de dok. Waaruit blaasontsteking kwam. Maar toen kreeg ik ook blaasjes bij m'n schaamstreek. En ja hoor afgelopen woensdag positief getest op herpes (type 2). Wat een hel qua pijn, en knap ziek. Inmiddels begin ik me weer iets fitter te voelen (geen koorts meer) maar wel nog steeds grote blaren van onderen (sorry voor de details) en pijnlijk. Gelukkig heb ik wel wat middeltjes gekregen zoals een verdovende zalf en virusremmers voor 5 dagen.



Maargoed, de pijn etc, daar kan ik me best overheen zetten, dat is nu eenmaal zo. Maar het begint me nu tot me door te dringen dat ik Herpes heb, downunder, iets waarvan ik voorheen weinig wist behalve dan dat het me smerig leek. Nu weet ik dat ik er nooit van af kom (dwz vaker uitbraken kan hebben), en het ergste vind ik het idee dat ik anderen kan besmetten en het dus altijd zou moeten vertellen. Dit maakt me best wel somber en verdrietig.



Ik ben sinds anderhalf jaar vrijgezel, na een relatie van 11 jaar. Van m'n 18e tot m'n 30e. Daarvoor ben ik nooit echt van de verschillende vriendjes etc geweest. Nu ben ik een beetje tot bloei gekomen. Ik heb bewust gekozen om (nog) niet nieuwe relaties aan te gaan. Maar heb wel wat losse contacten gehad afgelopen jaar. Ik heb echt genoten. Tot nu dus. Nu heb ik het idee dat dat in 1 klap voorbij is hierdoor. Ik was zo opgeleefd anderhalf jaar. Echt m'n vrouwelijkheid en seksualiteit de vrije hand gegeven en m'n zelfvertrouwen op dat gebied was flink gegroeid. (Oja en ja meestal deed ik het veilig, maar ik ben er ook wel eens slordig jn geweest. Ik zit hier niet om dat te bespreken want ik weet dat dat dom is geweest)



Nu voel in me hierdoor echt vrouw-af, vies en heb het gevoel dat ik dat zelfvertrouwen nooit meer terug kan krijgen. Ik weet dat het niet het einde van de wereld is en dat de SOA zelf niet gevaarlijk is, alleen heel vervelend. Ik weet nu ook dat 1 op de 5 het heeft maar de meerderheid dat waarschijnlijk niet eens weet van zichzelf. Dat geeft me een beetje troost. Maar hoe nu verder nu ík dit wel weet van mezelf. Moet ik nu elk toekomstige los contact vertellen dat ik dit heb? De dokter zegt dat dit niet perse hoeft mits je het veilig doet en ook goed oplet of je nergens blaasjes hebt. Maar ook dan bestaat er een piepkleine kans op besmetting. Als ik een relatie zou krijgen zou ik het uiteraard vertellen uiteindelijk.

Daarnaast ben ik uiteraard ook bang om meerdere uitbraken te krijgen.



De reden dat ik hier schrijf is eigenlijk voor een beetje steun, maar vooral hoop ik wat positieve verhalen te horen. En als je -net als ik- vrijgezel bent maar wel eens wat scharrelt met mannen, hoe doe je dit dan??
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 25 augustus 2016 @ 18:52:

[...]





Ik was ook geen "zoener" maar laatst wel drie zoenen bij een vriendin bij wie ik geen koorstlip zag en jawel......nu heb ik ook minstens elke vier weken een koortslip grr



TO : ik vind dat je verplicht bent om nu met condoom te vrijen.



Ja was ik voortaan inderdaad wel van plan haha.



Wat vervelend dat je dat op die manier bent opgelopen trouwens.
Heb je nu echt niets gelezen van de commentaren, TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 18:54:

Ik ben niet zo panisch als het om SOA's gaat, maar ik vroeg me toch wel wat af: als bijna iedereen HG heeft en potentieel dus kan overdragen, hoe vermijd je die overdracht dan?



Condooms werken niet en je kunt het blijkbaar ook voor of na een uitbraak overdragen.



Condooms verkleinen de kans wel drastisch heb in begrepen. Maar inderdaad niet 100%

De enige manier om geen soa te krijgen is dus naar mij idee geen seks meer hebben. Nooit meer...
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 18:56:

[...]



Van leven ga je dood. Dat is echt de enige conclusie die je zonder voorbehoud kunt trekken.

Klopt maar ik word niet echt blij van de beschrijving die TO geeft.



Ik vond Candida al helemaal niets, dus dit wil ik liever uit de weg gaan als dat enigszins mogelijk is.
quote:Semmiej schreef op 25 augustus 2016 @ 18:59:

[...]





Condooms verkleinen de kans wel drastisch heb in begrepen. Maar inderdaad niet 100%

De enige manier om geen soa te krijgen is dus naar mij idee geen seks meer hebben. Nooit meer...Aha geen seks meer. Ik zal een pro en cons lijstje maken .
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 18:51:

En heb je al je vorige liefdes en je huidige liefde ook aan zo'n test onderworpen dan?tuurlijk het gaat om mijn lichaam daar ben ik zuinig op
Nooit meer seks. Of zoenen. En uitsluitend gezond eten en voldoende slapen. Regelmatig bewegen en stress vermijden.



Kun je daar iets mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Semmiej schreef op 25 augustus 2016 @ 18:59:

[...]





Condooms verkleinen de kans wel drastisch heb in begrepen. Maar inderdaad niet 100%

De enige manier om geen soa te krijgen is dus naar mij idee geen seks meer hebben. Nooit meer...Ik vind dat je voortaan ALTIJD een condoom moet gebruiken bij een one night stand.Of , als het serieuser wordt, eerlijk vertellen en hem de keus laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 18:58:

Heb je nu echt niets gelezen van de commentaren, TO?Jazeker! Hoezo?
Dan begrijp je niet wat er geschreven wordt. Sorry, ik kan er niets aan veranderen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook; maar dan type 1. Daarnaaast ook een koortslip, maar nooit uitbraken. Vertel het ook niet aan scharrels, grote kans dat ze het al hebben en je kunt er niet op laten testen (=ik heb ook gordelroos gehad, dan krijg je op alles positief).



Maak je er niet te druk over zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
wat kunnen de medici eigenlijk weinig he?



Ik zit hier nu met een koorstlip, een hardnekkige wrat van 3 jaar oud, exceem wat tegen hormoonzalf kan en een 20 jaar geleden gebroken stuitje en aan een dokter heb ik heulmaal niks.



Aan de andere kant mag ik natuurlijk blij zijn dat ik fysieks niets ernstigers mankeer.



oh gordelroos heb ik ook al gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 19:03:

[...]





tuurlijk het gaat om mijn lichaam daar ben ik zuinig opEn waar koop je die testen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 19:07:

[...]



En waar koop je die testen?https://soapoli-online.nl ... e/herpes-simplex-lab-test
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 19:03:

Nooit meer seks. Of zoenen. En uitsluitend gezond eten en voldoende slapen. Regelmatig bewegen en stress vermijden.



Kun je daar iets mee?Hmmm ik scoor behoorlijk slecht op dit lijstje. Ik vrees dat ik het dus wel zal moeten uitzingen als ik ooit de klos ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 19:05:

Dan begrijp je niet wat er geschreven wordt. Sorry, ik kan er niets aan veranderen voor je.



Jammer dat je dat niet kan Haha

maar waar doel je nu op dan? Omdat ik zei dat ik voortaan condooms zal gebruiken. Ik snap echt ff niet wat je bedoelt. Want ja ik heb m'n lesje wel geleerd. Uiteraard wil ik het klooster niet in, maar comdoompie is een kleine moeite (voor mij dan iig).
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 19:09:

[...]





https://soapoli-online.nl ... e/herpes-simplex-lab-testDus je hebt WEL herpes??
Je zou haast denken, fijn dat je de uitbraak heb gehad. Nu hoef je niet meer bang te zijn voor een besmetting.



En als je nu een date heb en die verteld dat ie herpes heeft, dan kan je het in ieder geval niet oplopen.



Ik vind 80% wel veel, is dat voor beide herpes varianten?

Ikzelf heb ook nooit een uitbraak gehad, maar grote kans dat ik het ook bij mij draag. Ik heb nogal wat sexpartners gehad, weliswaar wel met condoom geneukt maar als dat geen bescherming geeft?



Ik lees dat je ook genitale herpes kan oplopen als iemand een koortslip heeft gehad. Dus inpakken met huishoudfolie voortaan.
De huishoudfolie-tip lijkt mij de beste. Wikkel die meteen om je mond en neus dan, dan weet je zeker dat je soa-vrij door het leven gaat zult sterven.
Nog even over die besmetting: bijna iedereen draagt het met zich mee, dus als je dan zoent of pijpt met een koortslip besmet je hem dan of trigger je zijn eigen HG slechts als hij lage weerstand heeft?
quote:Amand schreef op 25 augustus 2016 @ 19:17:

De huishoudfolie-tip lijkt mij de beste. Wikkel die meteen om je mond en neus dan, dan weet je zeker dat je soa-vrij door het leven gaat zult sterven.



Dus naast een pak condooms ook huishoudfolie meenemen naar een sexdate.



Uh de huishoudfolie word wel als tip gegeven als beflap :P
Alle reacties Link kopieren
Jip wat helpt is virusremmer als je jeuk beneden krijgt, maar bij mij is een schimmelinfectie vele malen erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 19:12:

[...]



Dus je hebt WEL herpes??het hebben van blaasjes betekent niet altijd dat je herpes hebt lieverd
quote:RozaRomee71 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:20:

[...]





Dus naast een pak condooms ook huishoudfolie meenemen naar een sexdate.



Uh de huishoudfolie word wel als tip gegeven als beflap :PJezus Gristus. Een kutje likken met een stuk huishoudfolie er overheen is denk ik het allerdiepste dieptepunt van iemands leven. Niet van iemands seksleven hè, maar iemands hele leven.
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:19:

Nog even over die besmetting: bijna iedereen draagt het met zich mee, dus als je dan zoent of pijpt met een koortslip besmet je hem dan of trigger je zijn eigen HG slechts als hij lage weerstand heeft?Goede vraag. Wat als je al herpes heb, en je zoent met iemand die een koortslip heeft, trigger je dan je eigen virus? Want lijkt mij dat je lichaam antistoffen heeft aangemaakt. Dus zal je juist beschermd moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven