Help!!! Mijn man wil geen sex!!!

26-07-2007 18:23 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Allemaal,



Nou mijn eerste keer hier en gelijk al zo'n zwaar onderwerp! Ik hoop dat iemand me hier iets wijzer kan maken want ik ben ten einde raad!? Het gekke is dat niemand me hier kent maar toch schaam ik me!



Ik ben al 9 jaar samen met dezelfde man en sinds 4 maanden hebben we een geweldig dochtertje. Maar dat terzijde. Ons probleem startte al zo'n 8,5 jaar geleden. Mijn man heeft heel weinig tot geen behoefte aan sex. In het begin dacht ik dat het aan mij lag, maar na een aantal jaar is het wel duidelijk dat het probleem bij hem zit. Wij hebben hooguit 1 a 2x per maand sex. Vaker 1 dan 2! Hij is een hele lieve attente man die alles heeft wat je je maar kunt wensen. Helpt in huis (zonder dat ik het vraag) brengt af en toe een cadaeau'tje mee, is altijd respectvol en trots op mij, gaat nooit weg met ruzie of zonder een kus te geven.

Maar toch hebben we zelden tot nooit sex, en na heel veel gesprekken met hem weet ik het nu echt niet meer. Ik heb alles geprobeerd, lingerie, speeltjes, dvd's, hem gevraagd of er dan dingen zijn die hij wilde wat niet zo gangbaar is ofzo maar niets heeft nooti geholpen. Wanneer ik hem er (weer) op aanspreek zegt ie alleen maar sorry, en dat hij er niets aan kan doen. Het gesprek wordt daarna al snel eenzijdig omdat hij helemaal niets meer zegt en als een geslagen hond erbij zit.

Ik heb hem ook gevraagd of er misschien iets is gebeurd in zijn jeugd, zelfs of ie niet liever een vent wilde. Ook van hulp (psych, of therapie) wil hij niets weten. Ik ben ook eens alleen  bij een sexuologe geweest via de huisarts en toen ging ie ineesn wel aan de gang!! Dus toen ben ik niet meer gegaan. En zijn soms periodes dat we wel regelmatig sex hebben maar die zijn er zelden.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet. En ik weet dat ik niet onaantrekkelijk ben want als ik zou willen heb ik elk weekend een ander. En ik moet zeggen dat de verleiding groot begint te worden. Ik heb hem hier ookal voor gewaarschuwd als hij geen verandering in de situatie kan brengen.



Heeft iemand hier ervaring mee of een soortgelijk probleem. Alle tips zijn welkom!!!



Gr. Linda
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat er niks gebeurd is is zijn jeugd? Bij mijn vriend is het nl. net zo; hij heeft vrijwel nooit zin en ik weet ook dat dat niet aan mij ligt, want bij zijn eerdere relaties was dat ook al zo. Maar hij is vroeger verkracht door een man (één keer) en sindsdien is sex een heel heikel en moeilijk onderwerp...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Linda,



nou het lijkt erop dat jouw man een serieus lager libido heeft dan jij. Wat de oorzaak daarvan is, is voor ons moeilijk na te gaan. Wel is het iets waar jullie samen achteraan zullen moeten, als je je liefdesleven wil verbeteren. Ga eens een goed gesprek aan en vraag hem of hij zo tevreden is (waarschijnlijk wel) en geef dan ook aan dat jij niet tevreden bent. Dat je alles geprobeert hebt wat je je maar kon bedenken en dat het nu tijd is, dat hij ook eens actie gaat ondernemen. Het is tenslotte een probleem voor jullei allebei en daar mag hij zich ook wel eens een beetje voor inzetten. Het moet niet allemaal van één kant komen.



Geef hem ook aan dat er best een risico inzit dat je het anders buiten de deur gaat zoeken (misschien vindt hij dat wel goed! misschien ook een oplossing).



Oh overigens staan er op de volgende pagina's nog wel wat ander topics (met een hoop tips) over het probleem van een (groot) verschil in libido tussen partners. Het loont vast om nog even verder te kijken op dit forum.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lindabeau,



Jouw verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn.

Alles alles alles geprobeerd, maar niks helpt. Het is geen kwestie (bij hem) van iets in zijn jeugd, hij is gewoon heeel erg gesloten en bizar geremd.

Daarentegen ben ik zeer vrijgevochtgen en warmbloedig....tja...probleem dus.



Gepraat en gepraat en gepraat, en net als bij jouw story, als een geslagen hond erbij zitten. Ik ben nu zover dat ik er serieus over denk de relatie te beeindigen. Zo wil ik niet verder.

Hij vindt dat ik een soort nymphmane ben, en dat doet me veel verdriet. Bovendien slaat t nergens op. Hij snapt niet dat sex DE manier is om intimiteit en liefde uit te drukken. Voel me heel machteloos.

Maar bij ons duurt dit nu al 4 jaar en ik trek t niet meer.

1 x per maand recht op en neer sex, dat is niet wat ik wil totdat ik oud genoeg ben om helemaal geen sex meer te hebben.

Ja, bij hem mag ik van alles doen, hij gaat lekker op zn rug liggen. Maar andersom..... Pffffffffffff.



Enfin, nogmaals, ik weet nog niet hoe en wat maar ik weet wel dat deze relatie afloopt. Helaas......



W
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu in twee jaar maar 2x seks gehad.



Precies, alles gedaan als de topicopenster en zie er absoluut niet onaantrekkelijk uit.



We hebben net zelfs ruzie gehad daarover en hij zegt tegen mij: ik voel me niet aangetrokken tot jou! Al 10 jaar geen fatsoenlijk seks gehad. Het kwam behoorlijk hard aan en ik voelde mij tot op de bot gekwetst. Ik ging huilen, ja maar zegt ie, ik heb dit wel vaker tegen je gezegd, waarom huil je nu. Maar toen zei die, ja maar dat is helemaal niet waar en ik weet niet wat.



Ik ga de scheiding aanvragen, want ik heb hem laatst ook gezegd, van kijk, ik heb mijn behoeftes, ik doe niet eens aan zelfbevrediging, ik sta op knappen inmiddels. Hij deed er niets mee.

Vandaag kon ik er niet meer tegen en zei tegen hem, ik snap niet wat voor man je bent, ik snap het gewoon niet, je komt gewoon je huwelijkse verplichtingen niet na, je laat me in de kou staan. Dagen, weken en maanden gaan voorbij zonder enig vorm van intimiteit. Ik trek het gewoon niet meer.

Hij zegt, ik heb nu mijn kinderen en die zijn het belangrijkste in mijn leven.



Hij zegt dat ik een antwoord uit hem wil trekken en dat ie dat zegt. Hij kan toch wat anders zeggen of niet dan, waarom zegt ie dat dan. Eerst zegt ie dat en dan gaat hij het weer omdraaien.



Ik heb een vraag aan jullie: zouden jullie met een man verder kunnen leven als hij recht in je gezicht zegt dat ie zich niet aangetrokken voelt tot je?
Alle reacties Link kopieren
Nee Durakje, dat zou ik niet kunnen, en niet willen! Ik vind het echt schrijnend om dit van je te lezen maar ik denk dat jouw stap richting echtscheiding de enige goede stap is. Je mist zoveel in je huwelijk, niet alleen de sex maar ook het gevoel van geliefd en begeerd te worden, ik zou dit echt niet kunnen. Sterkte meid! *;
Alle reacties Link kopieren
Nee Durakje, dat zou ik niet kunnen, en niet willen! Ik vind het echt schrijnend om dit van je te lezen maar ik denk dat jouw stap richting echtscheiding de enige goede stap is. Je mist zoveel in je huwelijk, niet alleen de sex maar ook het gevoel van geliefd en begeerd te worden, ik zou dit echt niet kunnen. Sterkte meid! *;




Dank je wel Jaschenca,



ik heb toennet met mijn zusje gesproken en zei zij, jij hebt tenminste een man die je niet slaat en beledigt. Alsof dit geen belediging is.

Ze zei, laat het bezinken en ik vroeg haar hoe zij het zou vinden als haar man dat tegen haar zei, ik zou het verschrikkelijk vinden zei ze.



Ze zei, ik heb meer ervaring met mannen dan jou, denk maar niet dat het gras groener is aan de overkant, want alle mannen zijn hetzelfde, het zal nooit eeuwige romantiek zijn, straks heb je een man die op dat gebied wel tot je aangetrokken is, maar verder een klootzak is.



Maar het vooruitzicht om nooit seks met die persoon te hebben en letterlijk zo droog te leven, wat moet ik daar dan mee. Mijn zusje zei hij doet alleen dat niet bij jou.



Ik weet niet of ik dat volhoud, vroeger was het alleen het gevoel van niet begeerd en aantrekkelijk voelen, nu komt het gevoel van gemis erbij. En lichamelijke behoeften uiteraard. Ik wist niet dat ik dat ooit zou voelen, ik heb geprobeerd om er zonder te leven, maar het lukt niet. Het gaat mij echt niet om dat ding in mij, dat ik daar niet zonder kan, om het zo plat te zeggen, sorry, ik ben nu een beetje overstuur, daarom schrijf ik ook zo, afijn, het gaat meer om de lichamelijke ontlading, een beetje kleur in je leven, het verbonden voelen met iemand, je mooi en begeerd voelen.



Ik voel me heel klote hieronder. Net of ik het niet waard ben.
Alle reacties Link kopieren
@Durakje, je zus klinkt nogal verbitterd, ze zal best wel wat meegemaakt hebben maar wat ze tegen jou zegt slaat nergens op. Jij bent ongelukkig in jouw huidige relatie, er is geen intimiteit, genegenheid en zover ik kan beoordelen ook weinig respect. De opmerking van je man is heel erg kwetsend, als vrouw raakt je dat gewoon heel erg. Jij moet voor jezelf kiezen, en niet denken dat je alleen maar aan de sex denkt nu, want dit speelt al veel langer toch? Je hebt recht op een volwaardige en liefdevolle relatie waarin zowel liefde, respect en sex aanwezig is. Ik zal het je nog sterker vertellen, dat is heel normaal Durakje! Kies voor jezelf en je kinderen meid!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dat volhoud, vroeger was het alleen het gevoel van niet begeerd en aantrekkelijk voelen, nu komt het gevoel van gemis erbij. En lichamelijke behoeften uiteraard. Ik wist niet dat ik dat ooit zou voelen, ik heb geprobeerd om er zonder te leven, maar het lukt niet. Het gaat mij echt niet om dat ding in mij, dat ik daar niet zonder kan, om het zo plat te zeggen, sorry, ik ben nu een beetje overstuur, daarom schrijf ik ook zo, afijn, het gaat meer om de lichamelijke ontlading, een beetje kleur in je leven, het verbonden voelen met iemand, je mooi en begeerd voelen.



Ik voel me heel klote hieronder. Net of ik het niet waard ben.







Een beetje hetzelfde gevoel wat je kunt hebben wanneer je single bent. Het idee van een relatie lijkt me juist dat je dan bepaalde dingen wel hebt, die je moet missen wanneer je alleen bent.

Je mag zelf de conclusie trekken.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar goed dat ik mijn verhaal hier neerzet.



Inderdaad, mijn zusje is verbitterd, tot nu toe heeft ze alleen maar slechte realties gehad. Ze ging dan alleen maar met mannen om, die haar slecht behandelden of ze hadden een ex waar ze nog aan hingen, of nog sterker, getrouwd waren, ze ging dan willens en wetens ondanks waarschuwingen van ons er nog mee door en dan beseft ze dat ze tijd zit te verspillen.



Hij is verder een heel hard werkend man, is goed voor zijn kinderen en dat maakt het voor mij heel moeilijk. Maar, de laatste tijd is heeft hij geen respect meer voor mij, dat klopt.



Er is geen chemie zegt ie. Aan de ene kant denk ik, misschien moet ik dan accepteren dat het zo is en mijn eigen leventje leiden. Ik ben bang dat ik een veel slechtere ga treffen. Ik weet het ook niet hoor. Het raakt gewoon mijn vrouwelijke ego inderdaad. Ik heb hem de ruimte gegeven, niks hielp.



Ik ga over een week 2 weken op vakantie, alleen. En dan zie ik het wel, ik moet nadenken.



Seks ik ook niet alles, maar als je het niet hebt, dan is het haast wel allesbepalend. Ik weet niet wat voor relatie ik dan nog heb. Zien we soms op televisie mensen vrijen enzo, worden we allebei ongemakkelijk van, of als andere stellen dubbelzinnig daarover praten.



Mijn mooiste jaren zijn, poeff weg. Gelukkig zie ik er nog hardstikke jong uit, men schat mij altijd 8 jaar jonger dan ik ben, off topic sorry, maar daar gaat het niet om. Waarom is ie dan met mij getrouwd, of niet dan?? Dan had hij dat niet moeten doen.



Wat wil je dan zei hij vanavond, dat ik je meesleur, op bed gooi en heel hard pak? Ik zei, nou dat zou heel fijn zijn ja zei ik, keek ie mij verbaasd aan. Tja, het is toch de waarheid.



Ja zegt ie, je hebt toch die advocaat nog? Bel haar maandag maar, ik wil dit gezeur niet meer. ?????????:o
Alle reacties Link kopieren
Sorry Lindabeau dat ik je geen tips kan geven en alleen maar over mezelf heb nu.



Ik wilde alleen maar zeggen, jou verhaal kon de mijne zijn, ik begrijp precies waar je het over hebt. En ik heb toevallig vandaag woorden over gehad met hem, vandaar dat ik mijn relaas deed op jouw topic.



Ik denk dat jij het op een gegeven moment ook niet zal trekken. Het raakt je nu eenmaal heel erg, of je het nou wil of niet.



Het is niet dat ik nu verbitterd ben, alleen erg verdrietig. Ik hoop dat jij dit niet te horen zult krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand je vertelt dat hij zich niet meer aangetrokken tot je voelt dan is er geen liefde meer Durakje. En volgens mij heb jij dat hard nodig, liefde. En wie eigenlijk niet? Sex is inderdaad belangrijk, maar zonder liefde kwijn je in een relatie weg, dat vind ik tenminste! Ik weet niet hoe oud je bent Durakje, maar angezien je 10 jaar getrouwd bent schat ik halverwege de dertig. En dan is nog jong hoor! Een goed arbeider is toch heel wat anders dan een liefhebbende echtgenoot Durakje! Bel maandag die advocate maar en leg alles aan haar uit, zij kan je in elk geval uitleggen wat er op je af gaat komen. En geniet van die twee weken vakantie, dat is een mooie tijd om alles voor jezelf rustig op een rij te zetten. Succes en sterkte met alles! *;
Alle reacties Link kopieren
Als iemand je vertelt dat hij zich niet meer aangetrokken tot je voelt dan is er geen liefde meer Durakje. En volgens mij heb jij dat hard nodig, liefde. En wie eigenlijk niet? Sex is inderdaad belangrijk, maar zonder liefde kwijn je in een relatie weg, dat vind ik tenminste! Ik weet niet hoe oud je bent Durakje, maar angezien je 10 jaar getrouwd bent schat ik halverwege de dertig. En dan is nog jong hoor! Een goed arbeider is toch heel wat anders dan een liefhebbende echtgenoot Durakje! Bel maandag die advocate maar en leg alles aan haar uit, zij kan je in elk geval uitleggen wat er op je af gaat komen. En geniet van die twee weken vakantie, dat is een mooie tijd om alles voor jezelf rustig op een rij te zetten. Succes en sterkte met alles! *;




Dat is inderdaad waar. Ik ben heel blij dat ik twee weken weg ga, ik ga op een berg zitten elke dag en voor me uitstaren en nadenken.



Hij zei laatst trouwens ook tegen mij dat het gevoel weg is, dat ie niks meer kan voelen. Vandaag zei hij dat ie van me houdt. Maar ik merk er niks van, net of hij het forceert ofzo. Hij bewondert me wel heel erg, mijn kracht en sterkte zegt ie, maar of ie nog van me houdt, nee, inderdaad, dat zal ie dan ook niet meer doen nee.



Ik ben 35 en ik voel me stokoud, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het verschil tussen ons Durakje, ik ben al ruim in de veertig en voel me piepjong..haha! Maar waardoor ik me jong voel is mijn relatie en mijn leven hoe ik het nu leef. En dat is vol liefde, snap je waarom liefde zo belangrijk is Durakje? Wanneer ga je overigens op vakantie, en ga je echt helemaal in je uppie? En, maar dat hoef je niet zeggen hoor, waar ga je twee weken heen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo



ik weet ook heel zeker dat geen sex meer in een relatie alles kan slopen.

Ook je eigen gezonheid gaat er aan!!

Ik ben ook in een situatie beland, dat sex niet meer voorkomt in mijn relatie.

Heb al vaak genoeg geprobeerd om daar mee te leven, maar dat lukt me tot op heden niet.



Maar wat moet je, alees in de steek laten vanwege geen sex??

Je geeft heel wat op als je dat doet.

ik heb het nooit gedaan, omdat ik het niet kan.



Groet
Alle reacties Link kopieren
Dat is het verschil tussen ons Durakje, ik ben al ruim in de veertig en voel me piepjong..haha! Maar waardoor ik me jong voel is mijn relatie en mijn leven hoe ik het nu leef. En dat is vol liefde, snap je waarom liefde zo belangrijk is Durakje? Wanneer ga je overigens op vakantie, en ga je echt helemaal in je uppie? En, maar dat hoef je niet zeggen hoor, waar ga je twee weken heen?




@Jaschenca,



weet je, tot een aantal maanden geleden, voelde ik me geen dag ouder dan 25. Inderdaad, het is net als droog brood zonder beleg elke dag. Ik ga naar Turkije, naar het binnenland en ga op een berg zitten, ik ga de dorpen in om met de bevolking kennis te maken en met hun tijd door te brengen.



@Johan,



zo denk ik ook ja, je zit in een dilemma, van door 1 aspect alles maar opgeven denk je dan. Maar dat aspect heeft ook zoveel met je eigenwaarde te maken. Je gaat van binnen dood en je voelt je niet meer echt leven.



Hij zegt ook zo makkelijk tegen me, dan gewoon we toch gewoon scheiden?
Alle reacties Link kopieren
door moet natuurlijk voor zijn. Op dit moment ben ik een beetje moe, schrijf ik niet zo goed meer.

Als ik niet overstuur was geweest, dan was ik nu heel melig geweest, want hoe moeier ik ben, hoe meliger ik word namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo To

Praat erover met je man want dit heeft toch een oorzaak? Zijn libido kan stukken lager zijn dan die van jouw maar waar door komt het dat die zich niet meer aangetrokken voelt tot jou.Als mijn man zoiets tegen me zal zeggen zal ik denken dat er een ander in het spel zou zijn.
Alle reacties Link kopieren


Hallo To

Praat erover met je man want dit heeft toch een oorzaak? Zijn libido kan stukken lager zijn dan die van jouw maar waar door komt het dat die zich niet meer aangetrokken voelt tot jou.Als mijn man zoiets tegen me zal zeggen zal ik denken dat er een ander in het spel zou zijn.






Hihihi, moest er wel een beetje om lachen over dat ie een ander zou hebben, hij heeft er geeneens tijd voor, met zijn werk.



Ik heb het hem gevraagd, over die libido, hij zegt, ik heb libido genoeg hoor zegt ie.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw



Neem maar van mij aan dat er echt wel mensen zijn die op geen mogelijkheid nog sez hebben met hun partner.

Welicht veel meer dan je denkt!!

Alleen komen deze mensen er niet zo vaak mee naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
zo denk ik ook ja, je zit in een dilemma, van door 1 aspect alles maar opgeven denk je dan. Maar dat aspect heeft ook zoveel met je eigenwaarde te maken. Je gaat van binnen dood en je voelt je niet meer echt leven.



Hij zegt ook zo makkelijk tegen me, dan gewoon we toch gewoon scheiden?



In een dilemma zit je zeker, en alles opgeven heb ik wel vaak aan gedacht.

Maar doen nee nooit.

Dat hij gemakkelijk zegt van Scheiden maar, plaats ik toch mijn vraagteken bij.

denk niet dat hij blij zou zijn als je het daar eens serieus over heb??

Ik ken jou situatie niet, kan daar ook moeilijk over oordelen.

Ik heb wel eens gezegd, ik ga het elders zoeken, ook daar werd ik mee bedreigd.

Maar dat ik liet merken dat het dan maar zo zou zijn, deed een boel van gedachten veranderen.

Wel kwamen er allerlei andere middelen op tafel, om mij in toom te houden.

Nu denk ik gewoon, van laat maar.

Wat niet weet wat niet deert



doe waar je plezier in beleeft, ga je eigen gang.



anders overleef je het echt niet
Alle reacties Link kopieren
@Johan, jij ben er onlangs nog mee naar buiten gekomen. Je vrouw is ziek, te ziek om nog sex met je te hebben. Jij wilt wel sex, maar dan moet het buiten de deur en dat vind je vrouw niet goed. Zo zit het toch?
Alle reacties Link kopieren
ja klopt



En praten is hier echt geen oplossing

Alles loopt op een dood spoor.

Ik ben daar ook maar mee opgehouden, daarbij heb ik nog meer ontdekt.

Dat ik liever niet hioer plaats.

eigenlijk ben ik gewwon zo dwaas geweest om niet eerder voor mezelf op te komen.



heb onlangs hier nog een fikse ruzie, nou ja ruzie woordenwisseling over gehad.



Ik ga zelf wel bepalen wat ik wel of niet doe



Johan
Alle reacties Link kopieren
ik had daar ook zomaar mijn hotmail adres neergezet.

Kreeg een aanmelding, van een persoon die aardig medisch onderlegd was.

Heb daar echt wel wat aan gehad, heb nu wel iets waarmee ik me kan verdedigen.



er over praten kan nooit kwaad, al vind ik een forum als dit wel de laatste uitweg om je probleem te bespreken
Alle reacties Link kopieren
He, zit toch niet zo te zeuren Johan, wat doe je hier dan? Jij zit in een positie waar je geen uitweg in ziet, wat moeten wij dan in godsnaam voor je kunnen betekenen? In vorige topics is er genoeg advies gegeven en heeft men ervaringen met je gedeeld, wat wil je dan nog meer hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven