Help: mijn sexleven zit op een dood spoor...

22-08-2015 20:34 39 berichten
Hoi,



Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik mij eerst even voorstellen: ik ben een man van halverwege de 30, 10 jaar getrouwd, 3 kinderen.

Ons huwelijk is prima, we doen veel dingen samen en met de kinderen maar er is 1 ding wat bij mij knaagt: ons sexleven gaat al jaren achteruit...



We zijn al zo'n 15 jaar samen en na een paar onstuimige eerste jaren zakte het langzaam maar zeker in. Ook al voordat er kinderen kwamen. Wat ik mis is met name initiatief van haar kant. En dan zowel initiatief tot het hebben van sex, als tijdens de sex (want dat voelt ook steeds weer als een verplicht nummertje afhandelen). Voorbeeld: als ik het initiatief neem en haar heel voorzichtig probeer 'op te warmen' dan doet ze niks terug, zodat ik maar moet zien hoe ik opgewonden genoeg raak.

Op dit moment hebben we eens in de 4 weken sex. 9 van de 10 keer op mijn initiatief.



Van alles geprobeerd: praten, videootje huren, massage olie, noem maar op. Momenteel zitten we op een punt dat we het er eigenlijk al niet meer over (kunnen) hebben. Steeds als ik er over begon nam ze de schuld op zich, zei dat ze inderdaad te passief was en er aan zou werken maar dat is nooit gebeurd.



Ik kan me overigens best voorstellen dat haar behoefte aan sex anders is dan de mijne, maar uiteindelijk zitten we mijlenver van mekaar af en ik ben steeds degene die aan het kortste eind trekt. En dat begint zo langzamerhand erg frustrerend te raken...



Hebben jullie ideeën, voorstellen, feedback, hoe ik hiermee om moet gaan?
Lange monogame relaties doen het vrouwelijk libido de nek om. http://www.trouw.nl/tr/nl ... t-vrouwelijk-libido.dhtml



Zij wordt er domweg niet meer geil van. En jij gaat dat ook niet voor elkaar krijgen in je uppie.
Alle reacties Link kopieren
dan doet ze niks terug, zodat ik maar moet zien hoe ik opgewonden genoeg raak





Tja daar zou ik ook van opdrogen. Waarom moet jij alleen maar geil worden als er wat terug gedaan word? Klinkt niet echt aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dingen geprobeerd. Je kan het er nu niet meer over hebben. Nou, dat lijkt me hopeloos qua sex. Als dat een dealbreaker voor jou is, dan zijn er een paar opties: iets buiten de deur, of einde relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 22 augustus 2015 @ 20:43:

Waarom moet jij alleen maar geil worden als er wat terug gedaan word? Klinkt niet echt aantrekkelijk.Uhhh? Hoe zat dat ook al weer met vrouwen? Die willen toch eerst een voorspel en zich fijn voelen? Mannen moeten het maar voor zichzelf regelen?
Dat vertellen ze je er niet bij wanneer je trouwt, hè.
Sommige mannen nemen een hobby. Vissen, bijvoorbeeld. Heel de zondagochtend naar zo'n dobber kijken en in stilte terugdenken aan de tijd dat je nog een seksleven had.
Ik zou me in ieder geval laten steriliseren, TO. Dan loop je niet de kans dat je over 10 jaar aan een andere vrouw gebonden zit met kinderen en wéér geen seksleven meer hebt.
quote:nina1966 schreef op 22 augustus 2015 @ 20:43:

dan doet ze niks terug, zodat ik maar moet zien hoe ik opgewonden genoeg raak





Tja daar zou ik ook van opdrogen. Waarom moet jij alleen maar geil worden als er wat terug gedaan word? Klinkt niet echt aantrekkelijk.



Ik vind het heel normaal dat To sex wil die:

- ook door de ander leuk wordt gevonden

- geen solo bezigheid is



Dus dat lijkt me inderdaad niet echt een leuke ervaring voor to zo.

Oplossing is ingewikkeld. Er is een topic over partner met laag libido,,daar wisselen mensen ervaringen uit.

Degene die niet wil 'wint' lijkt wel.

Ik denk dat je relatietherapie kunt voorstellen en aan kunt geven wat dit met jou doet.

Dus ik noem.maar wat je eigenwaarde of het gevoel geliefd te zijn of aantrekkelijk benoemen.
quote:nina1966 schreef op 22 augustus 2015 @ 20:43:



Tja daar zou ik ook van opdrogen. Waarom moet jij alleen maar geil worden als er wat terug gedaan word? Klinkt niet echt aantrekkelijk.



Hoi Nina,



Het probleem is juist dat er niks teruggedaan wordt... Ben dus op zoek naar initiatieven om samen weer wat actie te krijgen. En ik wil daar zeker mijn deel in doen, maar ik zit nu op het punt dat ik het ook niet meer weet.
quote:valkmans schreef op 22 augustus 2015 @ 21:09:

[...]





Hoi Nina,



Het probleem is juist dat er niks teruggedaan wordt... Ben dus op zoek naar initiatieven om samen weer wat actie te krijgen. En ik wil daar zeker mijn deel in doen, maar ik zit nu op het punt dat ik het ook niet meer weet.Je kunt initatieven wat je wilt, maar daar krijg je haar niet hitsig en spontaan mee. Dat zal ze zelf moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het wel aankaarten en vragen om vaker seks. Maar dat ze het plotseling opnieuw van jou te pakken krijgt en je de kleren van het lijf scheurt dat is niet realistisch, omdat het niet nieuw meer is.



Dat is met alles zo; de tweede keer op vakantie naar Bali is nooit zo leuk als de eerste keer, laat staan de derde, vierde en vijfde keer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ze werkt er aan. Laat me niet lachen, waar bestaat dat "werken" uit? Nergens uit, durf ik wel te wedden.



En hierna komt het suggeren en vervolgens botweg verwijten dat jij te veel wil.



TO, bepaal je minimum en leg haar dat voor. Is dat teveel gevraagd voor haar dan uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat hier aan de hand is.



Hoe is jouw houding in het leven, en in het gezin? Sta je nog wel je mannetje? Kijk, als je ballen in haar handtasje zitten, dan is er natuurlijk weinig om opgewonden van te worden.



Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het gewoon druk heeft op haar werk, of met de kinderen. Hoe zitten jullie qua tijd? Is het kinderen-voor-kinderen-na, of is er ook tijd om uit te puffen?



En hoe is het gedrag naar elkaar toe? Als jullie communicatie beperkt blijft tot een geirriteerde opmerking hier en daar, dan schiet het in bed ook niet op natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie weleens dingen samen zonder de kinderen? Weekendje weg, samen uiteten, sauna etc.?



En hoe zou je dit zelf graag opgelost willen zien? Wat is voor jou genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Idd, doe die kids een weekend naar opa en oma en probeer hier samen aan te werken.

Heeft dat geen zin, dan zou ik andere stappen ondernemen. Een seksloze relatie is ook niks.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Amand geeft wel een goede tip 👌👌
Girls compete with each other, women empower one another
quote:nini28 schreef op 22 augustus 2015 @ 22:31:

Amand geeft wel een goede tip 👌👌Ha ha, dat van het vissen of steriliseren?
Dank voor alle reacties tot nu toe!



Uit mekaar gaan is simpelweg geen optie, er zijn genoeg zaken in onze relatie die de moeite waard zijn om bij mekaar te blijven en los van de sex zijn er geen zaken die onze relatie dwarszitten.

Ook sex buiten de deur zoeken lost mijn problemen niet echt op. Misschien deels. of tijdelijk, maar dat is niet de oplossing waar ik naar op zoek ben.



Ik denk dat het vanuit haar standpunt inderdaad wel 'OK' is waardoor de drang om eraan te werken voor haar laag is.

We doen wel dingen zonder de kinderen (op stap, uit eten) maar ook dan is sex vaak een bijzaak of geen optie.

Daarnaast snap ik ook goed dat, wat ik ook probeer, het inderdaad niet 'de kleren van het lijf scheuren' wordt. Maar het zou al fijn zijn met wat meer initiatief van haar kant...
Libido is ingewikkelder dan je denkt. Er kunnen zoveel dingen meespelen als het niet goed gaat in bed. Schaamte, onuitgesproken verwijten, vermoeidheid, hormonale schommelingen, iemands verleden op sexueel gebied etc. Ik denk dat het belangrijk is erachter te komen waar een laag libido vandaan komt. Dat zal je met haar moeten bespreken, het gaat meestal dieper dan 'geen zin.'



Al is het niet abnormaal om eens in de maand zin te hebben volgens sexuologen. Maar je kunt ook die dag echt wat spannends doen ipv 1 standje, afrollen en inslapen natuurlijk. Dan kijk je ernaar uit. Praten, praten, praten, is het enige dat helpt, volgens mij. Het lijkt me dat zij ook wil dat je gelukkig bent, misschien moet je een open relatie voorstellen. Misschien gaat ze dan van schrik er echt over nadenken. Waarom vindt ze de sex niet zo geweldig, ik zou daarop doorvragen. Wie weet schaamt ze zich bv ergens voor en heb jij dat niet door.
Alle reacties Link kopieren
Misschien juist een keer de kleren van haar lijf scheuren!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
http://www.viva.nl/sex-en ... ven-plas-onder-de-douche/
Alle reacties Link kopieren
Als ze niet met jou wilt praten dan misschien met een onafhankelijke derde zoals een seksuoloog? Hopelijk mag jij daar dan bij zijn en wellicht dat er dan iets uit komt rollen als oorzaak. Wij zijn er niet bij en weten niet of er meer dingen zijn die meespelen in jullie huwelijk waarom het op het seksuele vlak niet wilt lukken. Op dit moment lijkt een gesprek alleen met haar mij niet iets wat je moet afdwingen. Ten eerste omdat jij zelf gefrustreerd raakt en ten tweede omdat zij blijkbaar niet open durft te zijn naar jou toe.

Een seksuoloog en daar dan haar seksuele verleden doornemen lijkt mij meer voor de hand liggend. Je weet nooit wat er achter dit verhaal schuilt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Welcome to the club! Ik vermoed dat de overgrote meerderheid van de vaste relaties te kampen heeft met dit probleem. Kleine verschillen in libido worden alleen maar groter, het initiatief komt steeds vaker van dezelfde kant en de ander voelt zich daardoor meer en meer onder druk gezet.



Sommigen hebben sowieso al niet zoveel met seks (hormonaal) of vinden seks of hun vaste partner na x tijd zo oersaai dat ze niet meer opgewonden worden. Denk ook eens of de oorzaak niet bij de anticonceptiepil kan liggen want die is berucht voor haar libidododende nevenwerkingen.



Sinds heel recent is er een libidoverhogende pil voor vrouwen (merknaam Addyi) op de markt (tenminste, goedgekeurd door de FDA voor dat doel), dus het is maar een kwestie van tijd dat die ook hier beschikbaar zal zijn. Verwacht er geen wonderen van maar het is misschien iets om te onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Distance makes the heart grow fonder.



Misschien moeten jullie juist iets losser van elkaar komen. Met een gezin ben je steeds aan het samenwerken. Voor een beetje spanning is het fijn als je elkaar ook af en toe mist.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven