Hoe ben jij begonnen met masturberen?

25-01-2008 10:39 115 berichten
Via de doorgeefvraag kwam ik er achter dat er hierover nog geen topic was, dus bij deze geopend, kom maar op met je verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n hele leven altijd gemasturbeerd. Ik ben nu 65 jaar en ik doe het nog steeds. Heel regelmatig zelfs. Hoe en wanneer ik daarmee ben bgonnen weet ik niet meer. Maar ik denk vanaf mijn 15e jaar toen ik jongens interessant begon te vinden en over ze begon te fantaseren. Ondanks dat ik nu al meer dan 30 jaar getrouwd ben en mijn man en ik regelmatig seks hebben, masturbeer ik ook nog minstens 1x per week. Ik kan niet er niet meer buiten. Op een of andere manier is het een gewoonte geworden, ook al omdat ik dan hefiger klaarkom dan door seks met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Luckyjane ga door je bent lucky.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je Cor? Doorgaan met masturberen? Of wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel laat met sex. Ik heb op mijn 22ste een gesprek met mijn moeder erover gehad. Ze spoorde me aan om te gaan masturberen, om het zelf te ontdekken wat ik lekker vind en, omdat als je zelf niet weet wat je tot een orgasme brengt, hoe moet je partner het dan weten. Ook spoorde ze me aan niet meer te lang te wachten met de eerste keer.

Het was een heel open gesprek voor mijn moeder, die daar eigenlijk heel verlegen over was. Het ging tot in de details van wat er te koop was, en haar advies was heel goed: alles mag, als je het zelf lekker vindt, maar niet over je grenzen gaan.

Ik ben daarna met masturberen begonnen en masturbeer en fantaseer nog steeds, zelfs al ben ik getrouwd en is ons sex leven goed en frequent. Ik heb nooit meer zo een open gesprek met mijn moeder gehad. Ik vond dat heel knap van haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:luckyjane schreef op 27 september 2015 @ 01:42:

Hoe bedoel je Cor? Doorgaan met masturberen? Of wat?

Ik bedoel masturberen.

Ik vind het ook heerlijk. Soms iedere dag en soms minder.



Heb je dan een fantasie?
Alle reacties Link kopieren
quote:tootje21 schreef op 27 september 2015 @ 21:16:

Ik was heel laat met sex. Ik heb op mijn 22ste een gesprek met mijn moeder erover gehad. Ze spoorde me aan om te gaan masturberen, om het zelf te ontdekken wat ik lekker vind en, omdat als je zelf niet weet wat je tot een orgasme brengt, hoe moet je partner het dan weten. Ook spoorde ze me aan niet meer te lang te wachten met de eerste keer.

Het was een heel open gesprek voor mijn moeder, die daar eigenlijk heel verlegen over was. Het ging tot in de details van wat er te koop was, en haar advies was heel goed: alles mag, als je het zelf lekker vindt, maar niet over je grenzen gaan.

Ik ben daarna met masturberen begonnen en masturbeer en fantaseer nog steeds, zelfs al ben ik getrouwd en is ons sex leven goed en frequent. Ik heb nooit meer zo een open gesprek met mijn moeder gehad. Ik vond dat heel knap van haar.Heel goed van je moeder! Zoals mijn vorige vraag, welke fantasie heb je dan?
Alle reacties Link kopieren
Cor. Ik fantaseer heel veel. Verhalen of herhalingen van keren die geweest zijn.

Ik heb vroeger het boek van Nancy Friday gelezen, waarin ze vrouwen fantasieën categoriseerde en verklaarde, ook aan de hand van opvoeding, tijdgeest en hoe vrouwen in de maatschappij werden afgeschilderd.

Erg interssant, ik ben benieuwd of een nieuwe generatie vrouwen andere fantasieën heeft.
Alle reacties Link kopieren
tootje,

In mijn ontmoetingen hoorde ik vaak dat vrouwen over aanranding fantaseerden en er opgewonden van werden. Als ik vroeg: 'zou je dat echt willen?' was het antwoord: 'Neeeee, dat niet!' Heb jij ook wel zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Nou Cor je gaat wel erg off topic. En met jouw BDSM bril op, vraag ik me af wat jij dan over deze vrouwen denkt.



Nancy Friday had een verklaring voor dit soort fantasieën en meende ook dat vrouwen het niet in werkelijkheid zouden willen. Het was een manier om vrij te fantaseren en remmingen of schuld gevoelens los te laten tijdens het masturberen. Of de huidige generatie dit ook heeft of dat er een andere verklaring is weet ik niet. Misschien komt het ook niet meer zo veel voor, omdat veel vrouwen zonder schuld over genieten van sex of masturberen opgevoed zouden moeten zijn.



Voor mezelf, ik fantaseer er niet over. Ik fantaseer meer erotische verhalen, zelfs samen met mijn partner.
Alle reacties Link kopieren
Ik praat niet over bdsm. Ik denk over vrouwen wat ik las, meemaakte en hier lees.

Over schuld gesproken. Het is misschien 6 jaar geleden dat ik een vrouw ontmoette6die nog steeds dacht dat masurberen zondig was. Haar kerk had daar voor gezorgd. Er ging een wereld voor haar open. Zelf fantaseer ik erotisch en aanverwant. Filmpje op internet ook wek eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er achter in het zwembad toen ik een jaar of 8 was. Die stralen waar iedereen met z'n rug tegen aanzat, zat ik met mijn 'buik' tegenaan.
quote:tootje21 schreef op 29 september 2015 @ 01:44:

Cor. Ik fantaseer heel veel. Verhalen of herhalingen van keren die geweest zijn.

Ik heb vroeger het boek van Nancy Friday gelezen, waarin ze vrouwen fantasieën categoriseerde en verklaarde, ook aan de hand van opvoeding, tijdgeest en hoe vrouwen in de maatschappij werden afgeschilderd.

Erg interssant, ik ben benieuwd of een nieuwe generatie vrouwen andere fantasieën heeft.Ze schreef drie boeken over vrouwen-fantasieen. Het derde ging in op "de nieuwe generatie". Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tip Jolly.

Ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Jaar of 15. Vind 8 wel heel jong... speelde ik nog heel lang met de barbies.. 😂
Dus dat...
Ik herinner mij niet dat ik in mijn jeugd iets gedaan heb wat een lekker gevoel opleverde. Ik ben hier ook niet over voorgelicht.

Ik heb vanaf mijn 15e seks gehad, eerste keer niet vrijwillig. In al die jaren nooit een orgasme ervaren, pas op mijn twintigste, op advies van een vriendin, de massagedouchekoppen (en orgasme) ontdekt. Van haar kreeg ik ook mijn eerste vibrator.



That's where friends are for! :-)



Oh en vanaf die periode ook met partners tot orgasmes kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 25 januari 2008 @ 17:45:

@ EP bedankt voor je verhaal.. grappig.. Voor mij is spierspanning ook nog steeds het belangrijkste, ik kom het makkelijkst door penetratie en het aanspannen van mijn spieren...

Begonnen ben ik met het 'paardje rijden' op een kussen........



@ Toet Ik heb zelf geen kinderen, wel een keer een verhaal gehoord van een meisje van 4!!! Die al ontdekt had dat ze door te friemelen het gevoel kreeg alsof ze vloog, haha! Ouders gaven zelfde reactie als de ouders van Capibara, prima dat je dat doet maar wel alleen op je kamertje..Mijn dochtertje van bijna vijf deed het ook op haar derde al: paardje rijden op een knuffel... daar is ze nu vanaf gelukkig. Verder nooit gemerkt bij mijn andere kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van bijna vijf deed het ook op haar derde al: paardje rijden op een knuffel... daar is ze nu vanaf gelukkig. Verder nooit gemerkt bij mijn andere kinderen.



Zelf ben ik helaas met seks in aanraking gekomen door een familielid. Geen penetratie gelukkig maar wel oraal en betasten etc. Ik denk dat ik 11-12 was. Daardoor ben ik ook met masturberen etc. Begonnen. Stiekem in de badkamer of mijn slaapkamer. En boeken erover lezen etc. Gelukkig is het misbruik gestopt toen ik erachter kwam dat ik het niet wilde en het niet hoorde. En hij is er toen ook mee gestopt. Maar de seksuele gevoelens waren wel ontwaakt( op de verkeerde manier). Dat vind ik nog steeds erg. Er is mij iets afgenomen.

Sorry als dit offtopic was ... maar doordat ik hier anoniem op het forum ben durf ik het te zeggen en dat helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Op het introductie-schoolkamp brugklas (jaar of 13 geloof ik) 2 klasgenootjes dachten dat iedereen al sliep en waren met elkaar aan het kletsen over "het zelf doen" en lieten het ook stiekem, onder de dekens, met een zaklantaarn zien aan elkaar.



Ik was toch nog wakker, en heb ze bespied, en gedacht 'dat kan ik ook!'. ter plekke, in het donker , muisstil wat uitgeprobeerd, 2 weken later thuis in mijn eigen bedje "the real deal" en dat was hemels. Sinds dien niet meer mee opgehouden.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik word er een beetje verdrietig van als ik alle reacties zie van dat je op je 8ste begint met masturberen....



Ik vind dat persoonlijk bizar jong en ik zou echt depressief worden als mijn kind 8 is en dat ligt te doen op zijn/haar kamertje.



Maar goed dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 25 januari 2008 @ 17:50:

Ik was er vrij laat mee... hoe oud zou ik zijn, 14 of 15? Ik weet ook dat er niet veel andere manieren zijn dan aftrekken.



Het volgende is een beetje raar, maar het is toch echt zo. Toen ik iets ouder was had ik een lenige rug en kon ik mezelf pijpen. Het lukte om ook klaar te komen, ondanks dat het niet comfortabel was. Nu heb ik een te starre rug, en lukt me dat niet meer. Ik ben nu 41.Jezelf pijpen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Liveandlovelife schreef op 20 oktober 2015 @ 17:35:

Ik word er een beetje verdrietig van als ik alle reacties zie van dat je op je 8ste begint met masturberen....



Ik vind dat persoonlijk bizar jong en ik zou echt depressief worden als mijn kind 8 is en dat ligt te doen op zijn/haar kamertje.



Maar goed dat is mijn mening.

Jij bent echt wereld vreemd.

Mijn dochtertje is anderhalf en rijdt al op haar knuffels sinds ze zelf op een knuffel kan gaan liggen.

Zij heeft echt nog geen besef van seks, het voelt waarschijnlijk gewoon prettig.
Alle reacties Link kopieren
Jongetjes hebben van voor de geboorte af al erecties en merken dat in bed liggen en wrijven fijn kan zijn. Meisjes merken dat een hand of warmwashandje oid op de venusheuvel een fijn gevoel kan geven.

Is het seksueel? Amper.



Merk het bij mijn eigen kinderen ook.

Ik maak er geen punt van maar zeg wel dat als ze willen ontdekken en voelen ze dat moeten doen als ze alleen zijn. Laatst nog de oudste in bad de douchekop behoorlijk specifiek richten, terwijl de zussen er bij zitten. Ze hebben op die jonge leeftijd nog geen gêne en echt besef wat het nu precies is.



Wat mezelf betreft als man. De ontdekking van waterstralen in de douche. Omdat mijn oudere broer zei dat dat lekker was.

Zal zelf denk ook pas een jaar of 7-8 geweest zijn. Later wrijving in bed. De jetstralen in het zwembad. En idd een flexibele rug en proberen. En natuurlijk op een gegeven moment aftrekken.

Stimulatie kan op vele verschillende manieren.
3/4 jarige die al bezig zijn met masturberen? Schrikbarend. Ik zou het bij zo een jong kind ook zeker ontmoedigen want is gewoon veel te jong om je met seksualiteit bezig te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hou oud was ik? Zo'n 12? Een vriendin van mij kwam toen bij mij logeren en zei dat ik echt eens moest proberen om te zaemmen op bed. Ik denk wat!? Zwemmen op bed? Ze legde uit dat je dan op je buik moet liggen en met je benen moet doen alsof je zwemt, voelt echt lekker zei ze. Nou een die dagen dacht ik eraan toen ik in bed lag en ging het proberen. Het voelde best prettig en zo heb ik het langzaam ontwikkelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 17 oktober 2015 @ 14:01:

[...]



Ze schreef drie boeken over vrouwen-fantasieën. Het derde ging in op "de nieuwe generatie". Aanrader.

Ik zou zo boek gaan lezen, alleen ik kom om in lezerij. Boeken, tijdschriften, knipsels, allemaal wat ik ga lezen. Je bericht was ook niet voor mij... voor vrouwen. Ik lees er wel graag over.

Misschien weet je dit allang, maar een tip is deze:



Leg kussen onder je billen zodat heupen hoger liggen dan je hoofd. Effect is soms verbazend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven