Ongewenste beelden Instagram, hoe verwijderen?

27-03-2024 19:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg sinds een paar dagen veel filmpjes te zien op Instagram van dieren die worden mishandeld of vermoord. Ik kan hier totaal niet tegen en wil dit ook alles behalve zien. Normaal kom ik allemaal filmpjes tegen waar mijn interesses liggen en leuk is om doorheen te scrollen. Ik heb nooit naar zoiets gezocht en toch staat mijn zoekpagina ineens vol met die filmpjes en foto’s en daar baal ik van.

Wat ik nu doe is bij die filmpjes op rapporteren drukken en op niet geïnteresseerd maar dat blijkt niet te helpen. Wat kan ik hier aan doen zodat het verdwijnt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit er ook iemand anders op je computer en kan die op je account (dat het automatisch open staat)? Je kan ongewenste beelden melden op instagram.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kennis van mij heeft dit op Facebook en die kan ook rapporteren tot ze een ons weegt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee niemand. Het staat alleen op mijn telefoon. Het was er ook echt opeens en gelijk ook zoveel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen insta maar gooi ""Ongewenste beelden Instagram, hoe verwijderen" eens is in google
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
27-03-2024 20:08
Ik heb geen insta maar gooi ""Ongewenste beelden Instagram, hoe verwijderen" eens is in google
Beelden die zin geplaatst door iemand anders kan je niet verwijderen, alleen rapporteren en blokkeren. Maar helaas hebben ze tegenwoordig volgens mij een AI die het niet zo goed werkt.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
En daarbij daar wordt ook aangegeven dat bij zo’n foto of video op niet geïnteresseerd moet klikken en moet rapporteren. Dat ben ik dus al een paar dagen aan het doen maar dat werkt dus niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal Instagram account

Als je een normaal Instagram account hebt geldt deze functie helaas niet. Ik heb het hele web afgezocht, maar helaas is er nog geen functie waarbij je uit kan zetten dat vreemden je groepsberichten met links sturen. Stom, want niemand zit hier op te wachten. Eigenlijk zou Instagram dit veel voorkomende probleem moeten aanpakken.

Wat je wel kunt doen is:

Blokkeer het persoon die je berichten stuurt
Geef het persoon aan bij Instagram
Verwijder de berichten meteen
Klik niet op de links
Helaas zal het niet super goed werken want vaak zijn het bots die achter deze Instagram accounts zitten en je krijgt ook steeds weer berichten van andere accounts.

Mochten jullie nog andere goede tips hebben hoor ik het natuurlijk graag! Ik hoop gewoon dat Instagram dit probleem heel snel gaat aanpakken en dat niemand er meer last van heeft.

Wanneer je een zakelijk Instagram account hebt kun je in de instellingen uitzetten dat je van vreemde mensen groepsberichten ontvangt Wanneer je een zakelijk Instagram account hebt kun je in de instellingen uitzetten dat je van vreemde mensen groepsberichten ontvangt
Alle reacties Link kopieren Quote
Een goede vriend van mij heeft dit al maanden en ook al rapporteert hij de berichten, hij krijgt ze alsnog, net als filmpjes van half naakte dansende Indiase vrouwen. Het is echt bizar, want hij heeft niets gedaan waarbij die mogelijk interesse daarin heeft getoond. Als je trouwens op reddit kijkt zie je dat veel mensen hier last van hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Via je instellingen kun je bij "voorgestelde inhoud" woorden en zinnen opgeven die je wil laten dempen. Dus als er bij die gruwel een patroon te vinden is in hashtags dan zou dat misschien nog kunnen helpen.

Ik hoop dat je snel succes hebt want dit is echt wel heel naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat niet geïnteresseerd helpt niet. Ik heb alles met babies, kinderen gemarkeerd en krijg ze nog steeds voorgeschoteld. Nu maakt dat niet zoveel uit als dode beesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook o_o heel vervelend. Ook van (half)dode dieren maar ook mensen met vieze uitslag op de huid of in het haar. Nooit op gezocht...
Alle reacties Link kopieren Quote
Afschuwelijk, ik ben al niet actief op facebook en Instagram, maar voor mij zou dit een reden zijn om ze te verwijderen ( over privacy nog niet gesproken )
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Account verwijderen en nieuw account aanmaken of is dat een beetje drastisch? Dan reset wel je algoritme lijkt me. Op TikTok is er ook een optie om je algoritme te resetten, is die er niet op insta?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat een keer op Facebook gehad. Wat ik toen gedaan heb is een bericht geplaatst waarin ik zei dat ik geen gruwelijke beelden wil zien van mensen en dieren en hoe je een bericht kunt verbergen voor mij. En erbij gezet dat ik mensen van mijn Facebook ging gooien als ik nog een keer zulke gruwelijke beelden zou zien. Heb er toen ook echt een paar mensen af gegooid. Ook eens een krant benaderd die een vreselijke foto in de thumbnail had staan. Dat hebben ze toen aangepast na meerdere klachten.

Maar dit op instagram lijkt me toch van iets andere orde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je op insta linksboven op for you klikt, kun je kiezen voor following. Dan zie je alleen de mensen die je volgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mijn kinderen moet dat weg gaan als je er niet naar kijkt. Wellicht doet dat de truc want ik heb al weken geen gevilde kikkers meer gezien. Ik krijg nog wel heel rare filmpjes van graatmagere vrouwen die op een aparte manier dansen om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opgelucht dat ik die insta ellende niet heb. Wat ik hier lees bevestigt wel mijn beeld van die ellendige bedrijven (Meta in dit geval).
Maximale winst ten koste van alles. Als mensen hun site maar bezoeken of hun apps maar gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ineens weg! Ik heb een avond alleen maar filmpjes opgezocht en bekeken die ik leuk vind. Kookfilmpjes, kattenfilmpjes en noem maar op. En dan krijg ik nu ook allemaal terug te zien. Echt heel fijn want ik kreeg er echt buikpijn van..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven