Hoeveel jongens?

23-02-2016 18:38 296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin zei laatst tegen mij dat jongens niet snel een relatie willen met een meisje die al veel seks heeft gehad met verschillende jongens. Ik ben 17 jaar en heb seks gehad met 9 jongens. Waarvan 2 in een relatie.

Ik krijg makkelijk aandacht van jongens, maar ik wil niet overkomen als een slet.



Is 9 jongens veel voor mijn leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 11 maart 2016 @ 10:44:

[...]



Het heeft met de leeftijd te maken. 9 als je 35 bent is totaal anders dan 9 als je 17 bent.



Maar ook puur met de motivatie om seks te hebben met Jan en Alleman als je 17 bent.Precies. En waar het omslagpunt ligt? Geen idee, ik vind het gewoon veel in verhouding tot haar leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 11 maart 2016 @ 10:44:

[...]



Het heeft met de leeftijd te maken. 9 als je 35 bent is totaal anders dan 9 als je 17 bent.



Maar ook puur met de motivatie om seks te hebben met Jan en Alleman als je 17 bent.Maar als ze 9e de man is waar ze haar rest van haar leven mee deelt dan heeft ze met net zoveel mannen gehad als die vrouw die met 9 mannen seks heeft gehad verspreid in jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:impossibruuu schreef op 11 maart 2016 @ 08:39:

Één ding legt dit topic mooi bloot, en dat is dat er nog steeds veel, heel veel meisjes zijn die onder puberale peer pressure met jan en alleman het nest in duiken. In dit topic zie je hen dat allemaal afdoen als 'niet erg' en hun sletterige verleden relativeren. Niks mis met iemand die in de early twenties al wat bedpartners heeft gehad, en dan heb ik het over een handjevol of zo, die hebben dan inderdaad wat meer ervaring. Maar op je 17e al 9 bedpartners hebben gehad is gewoon verknipt. Daar hadden we een jaar of 10 geleden, toen ik nog aan het puberen was en nog vuistdiep in dat uitgaanscircuit zat, een naam voor: Breezersletjes.Ik zie het juist andersom. Er zijn nog veel mensen die het beeld neerzetten dat je minder bent als je seks hebt met meerdere personen. En dat ook niet los kunnen zien van zichzelf. Echt, als jij tevreden bent met een handje vol, helemaal prima. Als ik blijer ben met 5 handen vol, maakt dat mij opeens minder omdat?
Alle reacties Link kopieren
quote:impossibruuu schreef op 11 maart 2016 @ 10:30:

[...]

Ja, want je lichaam te grabbel gooien en intiem zijn met iemand is natuurlijk exact hetzelfde als een

identiteitscrisis wat betreft garderobe. Man man man, wat objectificeren sommige lui seks. Te grabbel? Het is toch niet alsof je elke jongen een handje vol lichaam mee laat nemen en je niets meer over hebt? Net als "Jezelf weggeven". Ik snap dat niet eens een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over seks met verschillende personen (maar dat ligt er denk ik ook aan hoe je seks ziet en wat voor soort waarde je eraan hecht). Iemand van 17 die een relatie heeft, heeft in een jaar bijvoorbeeld 100 keer seks. Iemand van 17 zonder relatie heeft bijvoorbeeld 2/5/9/whatever keer seks in een jaar, maar dan met verschillende personen. Maar de handeling van seks/de daad zelf verandert er echt niet door hoor, het wordt heus niet opeens iets heel anders. Ik zie dan ook oprecht niet in waarom de ene persoon zonodig als 'slet' bestempeld moet worden en de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler en koettie
Alle reacties Link kopieren
Het is algemeen bekend dat mannen het aantal bedpartners flink naar boven afronden, en vrouwen naar beneden, als het ter sprake komt. Lekker doen waar je zin in hebt en niet te veel details loslaten, zeker niet aan een partner, dat is nergens voor nodig. Het zegt inderdaad ook niks over de rest van je leven. Ik heb mijn man wel verteld dat hij met "een afgelikte boterham" in zee ging, maar niet om hoeveel mannen het in werkelijkheid gaat en dat hoeft hij ook echt niet te weten. Inmiddels zijn we vijftien jaar bij elkaar en heb ik geen andere man meer aangeraakt en er ook geen enkele behoefte aan gehad. Dus ach.
quote:Dubbs schreef op 11 maart 2016 @ 08:36:

Pubers zijn over het algemeen totaal niet kritisch op zichzelf. Ze zijn onzeker en willen allemaal op elkaar lijken om leuk gevonden te worden. Daarom zien ze er allemaal hetzelfde uit.



Ze doen wel moeilijk over precies de goede schoenen en make-up, maar dat is écht wat anders dan kritisch zijn, jezelf reflecteren.



Laat staan jezelf kennen.



Oprechte vraag: hoe lang geleden was jij puber? Pubers proberen erbij te horen ja, omdat ze hun mechanismen om te dealen met anders zijn, kritiek, afwijzing en hun eigen normen en waarden vs hun eigen dromen en wensen nog niet ontwikkeld hebben. Dat maakt ze self centered, ja.

Maar ze zijn doorgaans juist ontzettend kritisch op zichzelf. Net zoals volwassenen die onzeker zijn.
quote:Timetraveler schreef op 11 maart 2016 @ 11:06:

Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over seks met verschillende personen (maar dat ligt er denk ik ook aan hoe je seks ziet en wat voor soort waarde je eraan hecht). Iemand van 17 die een relatie heeft, heeft in een jaar bijvoorbeeld 100 keer seks. Iemand van 17 zonder relatie heeft bijvoorbeeld 2/5/9/whatever keer seks in een jaar, maar dan met verschillende personen. Maar de handeling van seks/de daad zelf verandert er echt niet door hoor, het wordt heus niet opeens iets heel anders. Ik zie dan ook oprecht niet in waarom de ene persoon zonodig als 'slet' bestempeld moet worden en de ander niet.Ik ook niet.
quote:Kwejeebo schreef op 11 maart 2016 @ 10:14:

Omdat je ze in jouw plaatje moet vallen van wat 'normaal' is. Ze past blijkbaar niet in je hokje. Als ze bij wijze van met 3 naar bed was geweest was het oké geweest, maar omdat het er 9 zijn is het ineens teveel.





Als ze met drie man naar bed was geweest, dan zou dat al “normaler” zijn ja; ‘k zou het nog steeds veel vinden, maar bon.

Moet de OP in mijn plaatje vallen? Nee. Maar ze vroeg zelf om een mening eh .



quote:Hoe erg kun je woorden verdraaien? Ik ken veel pubers die onzeker zijn over zichzelf en die er graag bij willen horen. Uiteindelijk wil iedereen graag normaal zijn. Kritisch op jezelf vind ik toch niet hetzelfde als willen voldoen aan het plaatje... Het idee dat een aantal mensen hier schetst is: "Je moet niet met teveel mensen seksen want dan ben je niet normaal, dan ben je een slet". Nogal sneu om een jong meisje zo'n trauma aan te praten.



Erbij willen horen, willen voldoen aan het plaatje is inderdaad geen uiting van kritisch zijn op jezelf. Dat zijn zowat twee tegengestelden...



En als we het over woorden verdraaien hebben: de stelling gaat nergens over “je mag niet met teveel mensen seksen want dan ben je niet normaal dan ben je een slet”. Die stelling wordt nergens algemeen naar elke vrouw gesteld. De clue is net dat het niet over een vrouw gaat, het gaat over een jong puber-meisje van ocharme 17.



Met een trauma aanpraten heeft dat weinig te maken; as said, ze zijn niet van suiker. Als ze werkelijk volwassen willen zijn, dan moet je ze niet blijven afschermen voor de grote boze wereld met zijn stoute meningen eh. You can’t have it both ways 



quote:Ja. Is dat zo'n rare boodschap dan? Iedereen is vrij om zijn leven in te vullen zoals hij/zij dat zelf wil. En ja soms doe je iets waar je later spijt van hebt. That's life en daar leer je van. Dat wil niet zeggen dat je niet normaal bent of een slet ben. En het heeft ook geen gevolgen voor de rest van je leven.



Hey, jij jouw mening eh. Geef dat vooral aan je eigen dochter mee door eens zij 15 is of zo .



quote:Heb jij dan nooit zo'n fase gehad dat je verschillende kledingsstijlen uitprobeerde? Volgens mij is dat gewoon onderdeel van je eigen identiteit vinden. Dat dat iets met eigenwaarde te maken heeft dat koppel jij eraan. En sommige van die meiden blijven dan in die kledingsstijl hangen, maar de meeste krijgen vanzelf een andere smaak. Zoals de ene vrouw soms wel 9 kledingsstijlen uitprobeert, is er een andere vrouw die 9 mannen uitprobeert. Lekker belangrijk.



Nope, die fase heb ik over geslagen, maar ik was dan ook geen doorsnee puber .



En erbij lopen als een Nicky Minaj, één van de Kardashians of een Miley Cirus is geen zoektocht naar je eigen identiteit. Dat is gewoon een poging om op te vallen en er zo bij te horen. Op dat vlak heeft een Bette Middler gelijk dat zulks niets meer te maken heeft met feminisme of het empoweren van vrouwen om te doen wat ze willen. Dat is gewoon marketing waarbij het verkopen van het eigen lichaam verkocht wordt onder het mom van feminisme. Of dat laatste gebeurt om het beter verkocht te krijgen bij het grote publiek, of om de dames in kwestie toch nog een greintje eigenwaarde te laten, laat ik maar in het midden.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO heeft toch nergens gezegd dat ze zich kleed als Cirus of whatever? Misschien is je veronderstelling wel juist hoor, maar zonder dat TO dat zegt is het nog geen feit. Een meisje van 17 is een jonge vrouw trouwens. Mijn zusje woonde op haarzelf toen ze 17 was en redden zich helemaal prima in haar eentje. Daarnaast ijn er genoeg die nog niet zover zijn maar hee, die nuance is lastig in deze discussie schijnt. 17e is iig de volwassen kant op.
Alle reacties Link kopieren
Aardig veel ja, ik op mijn 17de was nog maagd!!!haha
Wauw Sinjoren, ik val bijna van mijn bank dat juist jíj allerlei oordelen hebt over het aantal bedpartners van deze topicstarter.



Dat je er als tiener zelf dolgraag bij wilde horen, kan. Dat betekent echter niet dat elke tiener hier last van heeft. Alle andere theorieën die jij en bepaalde andere forummers hebben over tieners zijn ook absoluut niet op iedereen van toepassing.



Er zullen vast jonge meiden zijn die om "verkeerde" redenen met veel verschillende jongens naar bed gaan. Maar er zijn ook genoeg meiden van die leeftijd die dat doen omdat zíj daar behoefte aan hebben. Het lijkt mij erg aanmatigend om allerlei analyses over jezelf te lezen hier in dit topic.



De ene vrouw heeft als tiener veel verschillende bedpartners gehad, de andere vrouw kiest ervoor om tijdens een relatie/huwelijk en zelfs wanneer zij zwanger probeert te raken met "Jan en alleman het bed in te duiken" zoals dat hier zo mooi genoemd wordt door sommigen. Waarom zouden wij oordelen?
quote:Libra1990 schreef op 15 maart 2016 @ 22:28:

Wauw Sinjoren, ik val bijna van mijn bank dat juist jíj allerlei oordelen hebt over het aantal bedpartners van deze topicstarter.



Er is niets mis met en een mening te hebben en daar ook voor uit te komen hoor. Al helemaal als de topicstarter er zelf om vraagt .



quote:

Dat je er als tiener zelf dolgraag bij wilde horen, kan. Dat betekent echter niet dat elke tiener hier last van heeft. Alle andere theorieën die jij en bepaalde andere forummers hebben over tieners zijn ook absoluut niet op iedereen van toepassing.



Er zullen vast jonge meiden zijn die om "verkeerde" redenen met veel verschillende jongens naar bed gaan. Maar er zijn ook genoeg meiden van die leeftijd die dat doen omdat zíj daar behoefte aan hebben. Het lijkt mij erg aanmatigend om allerlei analyses over jezelf te lezen hier in dit topic.



De ene vrouw heeft als tiener veel verschillende bedpartners gehad, de andere vrouw kiest ervoor om tijdens een relatie/huwelijk en zelfs wanneer zij zwanger probeert te raken met "Jan en alleman het bed in te duiken" zoals dat hier zo mooi genoemd wordt door sommigen. Waarom zouden wij oordelen?



Omdat er gevraagd wordt om te oordelen, uiteraard . Wat is er mis met een uitgesproken mening te hebben eigenlijk?



Op de rest ga ik zelfs niet eens meer ingaan; dat is in vorige posts al in het lang en in het breed gedaan. Wie wil geloven dat de topicstarter heel volwassen is, die moet dat maar doen.
quote:lux. schreef op 11 maart 2016 @ 11:18:

[...]





Oprechte vraag: hoe lang geleden was jij puber? Pubers proberen erbij te horen ja, omdat ze hun mechanismen om te dealen met anders zijn, kritiek, afwijzing en hun eigen normen en waarden vs hun eigen dromen en wensen nog niet ontwikkeld hebben. Dat maakt ze self centered, ja.

Maar ze zijn doorgaans juist ontzettend kritisch op zichzelf. Net zoals volwassenen die onzeker zijn.Zo'n ruim 20 jaar geleden en ben nu moeder van twee dochters van 16 en 18. Dus ik denk dat ik aardig weet hoe een meidenbrein werkt. Vanuit mezelf, en nu in de rol van pubermeidenmoeder.
En ik zou het afschuwelijk vinden als mijn 17-jarige zo omspringt met haar lichaam.



Want met seks of seksualiteit heeft het gedrag van TO niks te maken. Drie jongen in een week vakantie, one night stands, het is destructief gedrag voor zichzelf en daar blijf ik bij.



En begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook redelijk wat bedpartners gehad, maar niet op mijn 17e zo'n grote hoeveelheid. En zéker geen 3 in 1 week tijd.
wauw, wat een kritiek op TO. TO, ik was het zelfde als jou toen ik 17 was hoor.. Dat ik op mijn 17e al 10 bedpartners heb gehad who cares... Ik heb een super jeugd gehad en een top studententijd!
quote:Dubbs schreef op 16 maart 2016 @ 08:18:

En ik zou het afschuwelijk vinden als mijn 17-jarige zo omspringt met haar lichaam.



Want met seks of seksualiteit heeft het gedrag van TO niks te maken. Drie jongen in een week vakantie, one night stands, het is destructief gedrag voor zichzelf en daar blijf ik bij.



En begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook redelijk wat bedpartners gehad, maar niet op mijn 17e zo'n grote hoeveelheid. En zéker geen 3 in 1 week tijd.



Begrijpelijk Dubbs. Dat komt omdat jij op een andere manier omgaat met seksualiteit en intimiteit. Ik begrijp als geen ander dat je je er niets bij kunt voorstellen dat er meiden bestaan die écht voor hun eigen lol en genot met allerlei verschillende jongens naar bed gaan en in onze ogen de gekste dingen doen. Seks is iets wat ik -en jij waarschijnlijk ook?- wil doen met één man, de man waar ik verliefd op ben en die ik vertrouw. Ik moet er niet aan denken om met zoveel mensen "casual sex" te hebben en al die andere dingen te doen die mijn vriendinnen doen. Ik wilde op mijn 17de zelfs maar één ding en dat was voor altijd en alleen mijn vriendje en ik dacht zelfs al aan de toekomst (trouwen en kinderen krijgen). Ik zag seks bijna als iets heiligs. Ik kon me er dus niets bij voorstellen dat andere meiden zo los met hun seksleven en lichaam wilden omgaan.



Toch heb ik mijn visie hierop bijgesteld. Ik heb geleerd dat omdat ík het me niet kan voorstellen, dat niet hoeft te betekenen dat het niet kan. Iedereen is anders. Ik heb er door de jaren zoveel gesprekken over gehad met mijn vriendinnen. Het was voor hun niet altijd leuk om een vriendin te hebben die bezorgd was over iets waar zij alleen maar plezier aan beleefden. Het was niet leuk om een vriendin te hebben die het idee had dat zij ongezond bezig waren en vond dat zij te weinig zelfrespect en eigenwaarde hadden. Ik ben verbaasd dat ze zoveel geduld met me hebben gehad. Zij willen op gebied van seks namelijk al van jongs af aan experimenteren, ontdekken en genieten. Zelfrespect en eigenwaarde staat daar in hun ogen helemaal los van. Mijn vriendinnen zijn op dit moment bijna allemaal intelligente hoogopgeleide vrouwen met een goede baan. Ze komen uit goede gezinnen en zijn goed opgevoed. Ze hebben naar eigen zeggen genoten van hun studententijd en kijken er zonder spijt op terug. Sommigen hebben nog steeds zo'n actief seksleven.



Mocht ik ooit een dochter krijgen, zou ik het ook jammer vinden als wij heel erg zouden verschillen op dit gebied. Dan zou ik haar namelijk minder goed kunnen begrijpen. Toch zou ik mijn best doen. Ik zou haar accepteren zoals ze is en aansluiten op haar behoeftes (= ik zou haar wijzen op vrijwilligheid en veiligheid en het verder aan haar over laten). Mijn visie op seksualiteit zou ze al kennen want daarmee zou ik haar natuurlijk opvoeden. Maar wanneer ze zelf op de leeftijd komt dat ze haar seksualiteit gaat ontdekken gaat ze ook haar eigen waarden en normen hierin vormgeven. Deze kunnen verschillen van de mijne, maar dat maakt het niet meteen fout.



Een van mijn vriendinnen heeft tijdens onze vakantie elke dag met andere jongens seks gehad en deed het in haar studententijd soms zelfs met twee jongens op één dag omdat ze per ongeluk met allebei had afgesproken (niet lang na elkaar). Ze was toen 17/18/19 jaar. Ook hier heeft ze achteraf geen spijt van. Ik vond dat écht te ver gaan. Maar nu heb ik zoiets van, dat is haar ding. Ze heeft zichzelf er niet mee beschadigd. Zo zien wij het omdat wij ons beschadigd zouden voelen. Maar nogmaals, niet iedereen is hetzelfde.
quote:Sinjoren schreef op 16 maart 2016 @ 08:10:

[...] Wat is er mis met een uitgesproken mening te hebben eigenlijk?



Niets. Wij denken er allebei gewoon totaal anders over en dat is verder geen probleem lijkt me.



In jouw geval is het alleen wel zeer opmerkelijk om je oordeel zo klaar te hebben over de ontwikkelende seksualiteit van een jonge meid, terwijl jij en je vrouw erop los swingen en hier zelfs mee doorgaan nu ze zwanger wil raken. En daarbij vertrouwen jullie op de (on)vruchtbare dagen geloof ik? Dat is aan jullie hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is echter wel grappig om te zien hoe je super open minded bent als het gaat om je eigen behoeften, maar heel narrow minded bent over die van een ander.
quote:Libra1990 schreef op 16 maart 2016 @ 09:43:

Niets. Wij denken er allebei gewoon totaal anders over en dat is verder geen probleem lijkt me.



In jouw geval is het alleen wel zeer opmerkelijk om je oordeel zo klaar te hebben over de ontwikkelende seksualiteit van een jonge meid, terwijl jij en je vrouw erop los swingen en hier zelfs mee doorgaan nu ze zwanger wil raken. En daarbij vertrouwen jullie op de (on)vruchtbare dagen geloof ik? Dat is aan jullie hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is echter wel grappig om te zien hoe je super open minded bent als het gaat om je eigen behoeften, maar heel narrow minded bent over die van een ander.



Ik zie de tegenspraak niet hoor . Het ene sluit het andere immers niet uit. Het draait hem om hoe je daar op een volwassen manier mee omgaat. Jij ziet in de topic starter een volwassen meid die wellicht heel bewust met alles omgaat, ik (wij) zien de post van een twijfelende puber. Via een post als haar OP om bevestiging gaan vragen, twijfelen aan het aantal en aangeven dat ze tijdens een weekje Lloret (of wat het ook was) met drie kerels meegegaan is en op de koop toe toegeven dat ze dat zelf ook wat veel vond, dat zijn geen uitingen van volwassenheid.



Je mag dat bekrompen en narrow minded vinden, wij zien er weinig bekrompen aan om de visie te hanteren dat kinderen (dat ben je nu éénmaal als puber) zich daar simpelweg niet mee moeten bezig houden. Je mag dat te confronterend vinden naar de OP toe, maar een deel van volwassen worden is ook leren om met die confrontatie om te gaan.
quote:Sinjoren schreef op 16 maart 2016 @ 10:09:

[...]

Je mag dat bekrompen en narrow minded vinden, wij zien er weinig bekrompen aan om de visie te hanteren dat kinderen (dat ben je nu éénmaal als puber) zich daar simpelweg niet mee moeten bezig houden. Je mag dat te confronterend vinden naar de OP toe, maar een deel van volwassen worden is ook leren om met die confrontatie om te gaan.



Dit standpunt vind ik interessant.



Een van mijn beste vriendinnen van de middelbare school had toevallig swingende ouders. Het waren hele lieve, nette (kakkers zelfs ), gastvrije, warme mensen en ik was daar jarenlang "kind aan huis". Tot zij ging studeren en op kamers ging kwam ik daar bijna dagelijks over de vloer. Toen kende ik het begrip swingen nog niet hoor, maar ik wist wel dat haar ouders heel vrij omgingen met seksualiteit. Mijn beste vriendin had haar eerste seksuele ervaring toen ze 13 jaar was. Met een vakantie vriendje, ze vond het een super romantische en fijne ervaring. Ik weet nog heel goed hoe zij hierin geaccepteerd en gerespecteerd werd door haar ouders. Ze kon hier heel open over praten! Haar ouders waren altijd heel erg trots op alles wat zij deed. Mijn beste vriendin en haar oudere zus werden door hun ouders gestimuleerd om zoveel mogelijk te genieten. Binnen hun eigen grenzen. Ze waren al op jonge leeftijd héél vrij op seksueel gebied. Heel veel wisselende seksuele contacten etc. Haar zus kreeg vervolgens op haar 17de al een serieuze relatie en dat is nooit meer uit gegaan. Ze zijn pas geleden getrouwd (na een relatie van 10 jaar). Mijn vriendin heeft ook al langere tijd een serieuze, monogame relatie nu. Na jaren van losse seksuele contacten en experimenteren. Ik heb de indruk dat zij een gezonde seksuele opvoeding en ontwikkeling hebben gehad, ook al was het zeker niet gemiddeld.



Ik was op mijn 17de voor het eerst verliefd en dat was ook meteen mijn eerste vriendje waarmee ik alles voor het eerst deed. Mijn vriend was echter bijna 5 jaar ouder. Mijn vader was het er niet mee eens, hij vond mij nog een kind en mijn vriend te oud. Hij accepteerde het niet en hield me nog net niet tegen om naar mijn vriend toe te gaan. Mijn vriend was ook niet welkom bij mij thuis. Ik ben een jaar met hem samen geweest en al die tijd het gevoel gehad dat ik iets fout deed. Ik vertelde niet aan mijn vader dat ik na een half jaar aan seks begon. Ik hield veel geheim. Mijn tweede vriend was wederom 5 jaar ouder. Ik ontmoette hem op mijn 18de. Met die relatie was mijn vader ook niet blij i.v.m. het leeftijdsverschil. Hij vond mij nog steeds niet volwassen genoeg. Ik had weer het gevoel dat ik fout bezig was. Ik was vaak gespannen, omdat ik niet altijd eerlijk tegen mijn vader kon zijn dat ik bij mijn vriend was (ik was er namelijk iedere dag en dat vond mijn vader niet goed). Allebei mijn exen studeerden trouwens aan de universiteit en het waren lieve, nette jongens. Absoluut geen foute types. Toch accepteerde mijn vader mij en mijn keuzes niet.



Wie was er denk je gelukkiger en wiens seksuele ontwikkeling is volgens jou gezonder verlopen? Die van mijn beste vriendin of die van mij?
quote:Libra1990 schreef op 19 maart 2016 @ 04:17:

[...]





Dit standpunt vind ik interessant.



Een van mijn beste vriendinnen van de middelbare school had toevallig swingende ouders. Het waren hele lieve, nette (kakkers zelfs ), gastvrije, warme mensen en ik was daar jarenlang "kind aan huis". Tot zij ging studeren en op kamers ging kwam ik daar bijna dagelijks over de vloer. Toen kende ik het begrip swingen nog niet hoor, maar ik wist wel dat haar ouders heel vrij omgingen met seksualiteit. Mijn beste vriendin had haar eerste seksuele ervaring toen ze 13 jaar was. Met een vakantie vriendje, ze vond het een super romantische en fijne ervaring. Ik weet nog heel goed hoe zij hierin geaccepteerd en gerespecteerd werd door haar ouders. Ze kon hier heel open over praten! Haar ouders waren altijd heel erg trots op alles wat zij deed. Mijn beste vriendin en haar oudere zus werden door hun ouders gestimuleerd om zoveel mogelijk te genieten. Binnen hun eigen grenzen. Ze waren al op jonge leeftijd héél vrij op seksueel gebied. Heel veel wisselende seksuele contacten etc. Haar zus kreeg vervolgens op haar 17de al een serieuze relatie en dat is nooit meer uit gegaan. Ze zijn pas geleden getrouwd (na een relatie van 10 jaar). Mijn vriendin heeft ook al langere tijd een serieuze, monogame relatie nu. Na jaren van losse seksuele contacten en experimenteren. Ik heb de indruk dat zij een gezonde seksuele opvoeding en ontwikkeling hebben gehad, ook al was het zeker niet gemiddeld.



Ik was op mijn 17de voor het eerst verliefd en dat was ook meteen mijn eerste vriendje waarmee ik alles voor het eerst deed. Mijn vriend was echter bijna 5 jaar ouder. Mijn vader was het er niet mee eens, hij vond mij nog een kind en mijn vriend te oud. Hij accepteerde het niet en hield me nog net niet tegen om naar mijn vriend toe te gaan. Mijn vriend was ook niet welkom bij mij thuis. Ik ben een jaar met hem samen geweest en al die tijd het gevoel gehad dat ik iets fout deed. Ik vertelde niet aan mijn vader dat ik na een half jaar aan seks begon. Ik hield veel geheim. Mijn tweede vriend was wederom 5 jaar ouder. Ik ontmoette hem op mijn 18de. Met die relatie was mijn vader ook niet blij i.v.m. het leeftijdsverschil. Hij vond mij nog steeds niet volwassen genoeg. Ik had weer het gevoel dat ik fout bezig was. Ik was vaak gespannen, omdat ik niet altijd eerlijk tegen mijn vader kon zijn dat ik bij mijn vriend was (ik was er namelijk iedere dag en dat vond mijn vader niet goed). Allebei mijn exen studeerden trouwens aan de universiteit en het waren lieve, nette jongens. Absoluut geen foute types. Toch accepteerde mijn vader mij en mijn keuzes niet.



Wie was er denk je gelukkiger en wiens seksuele ontwikkeling is volgens jou gezonder verlopen? Die van mijn beste vriendin of die van mij?



Wellicht die van jullie beiden en geen van jullie beiden. Voor hetzelfde geld was jouw beste vriendin immers niet zo happy, maar wordt dat onder de tafel geveegd om zo je punt hier te maken, net zoals jij potentieel helemaal niet zo unhappy was. Wie zal het zeggen .



Dat jouw vader ergens de bal misslaan heeft, lijkt me wel duidelijk, maar om dat als argument te gaan gebruiken om vrijheid blijheid te propageren in de seksualiteitsbeleving van kinderen, is ietwat kort door de bocht. De positie van jouw vader zou immers in geen van beide scenario's, noch in welk tussenliggend scenario dan ook werken.



Wat betreft jouw vriendin: fijn dat het voor haar allemaal positief is uitgedraaid. Maar ook daar lijkt dat me geen argument om seks bij kinderen van hun 13de en vrije seks bij kinderen in hun puberteit te propageren. Wettelijk gezien is dat zelfs kindermisbruik, en dat is ook niet om willekeurige redenen zo gezet.



Maar goed, dit is uiteindelijk een non-discussie. 'k Hoop alleen dat je, voor hun eigen welzijn, jouw dochter en zoon later niet gaat stimuleren om vanaf hun 13de al actief te zijn op vlak van seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 februari 2016 @ 18:45:

Ja, ik zou er een paar afhalen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
O het topic loopt al even
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
En ja, ik vind het ook veel. Je weet niet wat je allemaal nog tegenkomt in je leven maar aan de andere kant als

Jij je er echt helemaal prima bij voelt dan is dat jouw goed recht en helemaal goed hoor.



Ik was net 18 toen ik op 6,5 (1 kreeg hem niet echt omhoog dus die tel ik niet mee voor heel ) jongens uitkwam en daar is het tot nu toe, ben 26, bij gebleven.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven