Hormonen van slag na sex

22-11-2015 01:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht

Ik heb misschien een rare vraag. Maar ik heb er last van en weet niet wat ik eraan kan doen en of je er wel iets aan kan doen.

Het zit nl zo als ik vrij met mijn man en hij komt klaar. Een poosje later zijn volgens mij me hormonen totaal van slag. Voel me dan raar drukkend gevoel op de borst, benauwdheid, afwezig zijn. En heel gedesoriënteerd zijn. Duizeligheid komt ook vaak voor soms kan dat wel dagen duren heel vervelend ik durf bijna geen sex meer te hebben. Want dan heb ik deze klachten niet. Tijdje geen sex gehad geen klachten. Van de week wel een keer en ja hoor daar kwamen ze weer opzetten. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het is knap klote en op internet heb ik nog niet echt iets kunnen vinden. Heb ook geen idee waaronder ik zou moeten zoeken
.
Huisarts.
Ome dokter.!
Alle reacties Link kopieren
Heb er een aantal jaar geleden ook last van gehad toen was het echt dagelijks, durfde bijna de deur niet meer uit. maar kon het toen nooit plaatsen. Dacht dat het aan de pil lag destijds. Heb nu de mirena spiraal, het komt niet altijd gelijk na de sex opzetten. Soms pas de volgende dag. Het gevoel is ook heel moeilijk te omschrijven. Ben voor mijn gevoel ook heel afwezig dan. Beetje alsof ik er niet helemaal bij ben ofzo. Maar het is behoorlijk vervelend
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet als iets hormonaals. Klinkt eerder als bloeddruk of heel slechte conditie.



Even mee naar de huisarts dus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn conditie is idd niet optimaal heb fibromyalgie en ME dus dat kan misschien ook mee spelen. Ik heb zelf het idee dat me hormonen dan een klapper krijgen
Huisarts
Alle reacties Link kopieren
Huisarts
Alle reacties Link kopieren
Dat is duidelijk maandag even bellen
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine aanvulling. Na anale sex heb ik deze klachten niet
Alle reacties Link kopieren
Klinkt misschien raar, maar het zou kunnen zijn dat je allergies bent voor zijn sperma..
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar dan is evengoed het advies om naar je huisarts te gaan.
Waarom staat dit bij sex? Ipv gezondheid?
Alle reacties Link kopieren
Komt het niet doordat je hyperventileert tijdens de seks?
Alle reacties Link kopieren
Net even gekeken maar allergische reactie komt niet echt overeen met de klachten die ik heb. Klachten zijn ook destijds op de een of andere dag gekomen. Terwijl ik al 12 jaar dezelfde partner heb.



Carona67

Dat is dan mij fout maar dacht ik het onderwerp het beste hier kon plaatsen
quote:Somebody84 schreef op 22 november 2015 @ 02:01:

Heb er een aantal jaar geleden ook last van gehad toen was het echt dagelijks, durfde bijna de deur niet meer uit. maar kon het toen nooit plaatsen. Dacht dat het aan de pil lag destijds. Heb nu de mirena spiraal, het komt niet altijd gelijk na de sex opzetten. Soms pas de volgende dag. Het gevoel is ook heel moeilijk te omschrijven. Ben voor mijn gevoel ook heel afwezig dan. Beetje alsof ik er niet helemaal bij ben ofzo. Maar het is behoorlijk vervelendEn toen je dagelijks klachten had en de deur nauwelijks uit durde, ben je toen bij je huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wind je je teveel op. Als je je niet goed voelt na de seks doe je het de volgende keer rustiger aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de standjes te belastend voor je spieren, die deze inspanning niet gewend zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja 1 keer huisarts raadde mij toen een spiraal aan heb die toen ook genomen en kreeg medicatie voor me hart. Bij cardioloog geweest toen maar me hart was prima in orde. Alleen later kwamen de klachten weer net zo hard terug. En op een gegeven moment had ik zoiets van laat maar. Het nadeel is dat ik de klachten heel moeilijk kan omschrijven. Omdat het zo raar is laat maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Retrostar

Qua opwinding en standjes valt het wel mee. Wij doen niks geks in bed wel sex hebben dan en slapen. Vanwege mijn fibromyalgie kan ik weinig standjes. Spieren verzuren nogal snel bij mij
Al eens met een psycholoog gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Misschien als je man bovenop je borst drukt dat je spieren die je voor de ademhaling gebruikt te overbelast worden. Ik bedoel je moet tegen de krachten in je borstkas uitzetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op de symptomen van chronische hyperventilatie.



Inspanning-> anders ademhalen -> in die ademhaalmodus blijven hangen -> nare klachten -> angst.



Uit deze zaken uit jouw post maak ik dit op, maar ik ben geen arts. Dus: op naar je huisarts!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 22 november 2015 @ 10:06:

Al eens met een psycholoog gesproken?Ik loop wel bij de psychollog maar dit nog niet besproken gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven