Iemand die dit herkent?

05-10-2016 10:11 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees hier af en toe wel eens op het forum en heb wel iets wat ik zelf eens voor wil leggen.



Mijn vriendin en ik zijn zo'n 10 jaar samen, op seksueel gebied wist ik vanaf het begin dat ze wat onervaren/gesloten was wat betreft seksualiteit en daar ook altijd wel rekening mee gehouden.

Eerste 2 jaar van de relatie konden we geen genoeg van elkaar krijgen, vrijwel dagelijks sex tot soms wel 3 x op een dag en veel seksuele spanning, ze ging ook verder dan ze met vorige vriendjes was geweest. (tenminste volgens haar dan, ik was er niet bij )

Zoals het vrij vaak gaat met relaties, de eerste vonkjes zijn eraf en haar libido is een stuk lager als die van mij, geen probleem zover eigenlijk, ik snap hoe het werkt maar jammer is het wel natuurlijk.

Het probleem: Sex is eigenlijk vanaf het begin al de daad an sich, voorspel in de zin van strelen, stimuleren, oraal komt alleen van mijn kant, zij houd zich alleen boven de gordel so to speak.

Dat is dus waar ik een mee zit, aftrekken, pijpen ed. is uit den boze, aanraken van mijn penis of zelfs maar er naar kijken is een soort taboe. Nooit wat afgedwongen ofzo wel het min of meer besproken en ze gooide ze zelf op onzekerheid en ik had zoiets van ach dat komt allemaal vanzelf wel ... maar nu 10 jaar later ... helaas.

Ik voel me vaak niet bevredigd na de sex, ik zorg dat ze haar hoogtepunt bereikt (ze moet extra gestimuleerd worden) maar soms kom ik niet klaar van neuken alleen, vindt ze echt wel rot maar dan is het toch welterusten dan maar, en dat geeft een beste deuk.

En het 2de probleem is dat het absoluut niet bespreekbaar is, ze klapt dicht, ziet het probleem niet zo en heeft volgens mij geen enkel idee hoe mannelijke seksualiteit werkt.



Het is iets wat ik totaal niet ken uit vorige relaties, ben altijd een gulle lover geweest maar mijn bevrediging of orgasme is nooit op de achtergrond geweest.



Zijn hier vrouwen die hier zichzelf in herkennen en mij misschien wat opheldering geven wat er aan de hand is?
Laat deze post eens aan haar lezen! Je stelt je kwetsbaar en open op, misschien ben je dat nog nooit eerder bij haar geweest? Jezelf kwetsbaar en open en eerlijk opstellen zijn wat mij betreft de basis! Er kan zoveel aan de hand zijn, wij kunnen wel met zijn allen gaan gissen maar zij is de enige die het antwoord heeft. Misschien weet ze ook niet dat jij hier zo mee zit?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je! Ik kan mij goed voorstellen dat je er mee zit.



Ik weet niet of het iets typisch vrouwelijks is. Het lijkt mij meer alsof haar iets in de weg zit om te ontspannen. Schaamte over alles wat met bloot/seks/lijf te maken heeft? Onzekerheid over zichzelf? Iets dat ze (bewust? onbewust?) overgehouden heeft aan haar opvoeding? Vind ze seks niet zo leuk? Maar dat laatste lijkt niet zo waarschijnlijk, als jullie eerst zovaak een wip maakten. Wordt ze wel echt lichamelijk opgewonden (nat), of ook dat niet? Veel vraagtekens, zoals je ziet.



Iets in haar weerhoudt haar om de teugels te laten vieren. De eerste stap naar ontspanning is dat ze zelf ook ziet dat er een probleem is. Zodra ze dat beseft, kunnen jullie samen op pad om uit te zoeken tegen welke drempels zij aanloopt. Dat is geen korte wandeling, maar lijkt mij voor haar en jullie relatie uiteindelijk een behulpzame weg.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 10:18:

Laat deze post eens aan haar lezen! Je stelt je kwetsbaar en open op, misschien ben je dat nog nooit eerder bij haar geweest? Jezelf kwetsbaar en open en eerlijk opstellen zijn wat mij betreft de basis! Er kan zoveel aan de hand zijn, wij kunnen wel met zijn allen gaan gissen maar zij is de enige die het antwoord heeft. Misschien weet ze ook niet dat jij hier zo mee zit?Dit. Misschien vindt zij het fijn om iets terug te schrijven in een brief o.i.d. zodat ze beter en langer kan nadenken en de druk van een gesprek er niet op staat.
Alle reacties Link kopieren
Ze voelt kennelijk schaamte bij andere dan recht op-en-neer seks of heeft afkeer van de genitale zone. Schaamte- of hygiënekwesties. Advies: praten.
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
Alle reacties Link kopieren
omdat je beter niet kan gissen naar wat er aan de hand is, is het enige advies praten.



je topic start vind ik helder, en tegelijk liefdevol naar haar. Is een prima verhaal om aan haar te vertellen.

Laat het haar lezen, kan ze er even rustig over na denken en ongetwijfeld kom je tot een goed gesprek, en daarna een plan van aanpak. ( cursus, gesprek, boek, wat dan ook )
Alle reacties Link kopieren
Dan dan en als door elkaar gebruikt mogen worden als maakt het niet meer uit dan je een van de twee gebruikt.

Maar dan je het juist wilt gebruiken als moet je er beter op letten.
Heb je haar ooit wel eens bekritiseerd in haar doen en laten rondom kapitein eenoog? Mijn ex zei altijd dat ik het niet kon (oraal), en daarom durf(de) ik bijna niets down-under. Geloof dat mijn nieuwe vriend daar ook wel last van heeft, maar die leidt mijn hand soms wel daarheen dus dan snap ik de hint ook wel. En ja, ik durfde in het begin ook niet te kijken. Maar ben enorm preuts opgevoed.



Hoe is verder jullie communicatie? Je klinkt alsof je een goede prater bent, dan zou je dit toch makkelijk kunnen overleggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar denken: 10 jaar! Ik zou er na een maand al klaar mee zijn als iemand mij niet intiem wil aanraken.

Al helemaal als daar niet over gepraat kan worden.

Eerste waar ik aan denk wat de reden hiervoor kan zijn is een traumatische ervaring. Maar als ze er niet over wil praten kom je nergens.
Zo een had ik er ook, waarbij seks alleen maar eenrichtingsverkeer is. Heel frustrerend. En ook totaal niet bespreekbaar. Tenminste, je kunt het wel aankaarten maar er gebeurt niets mee. Dit topic aan haar laten lezen zou ik afraden, dat gaat niet goed vallen. Probeer er toch samen met haar uit te komen, en lukt dat niet dan kun je je afvragen of je niet liever een partner zoekt die op dat vlak beter bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zou dit topic niet laten lezen. Wel zou ik me precies hetzelfde verwoorden tegenover haar in een gesprek.

Stimuleer haar volgende x eens niet tot een orgasme. Kom zelf klaar. Rol naar je kant. Welterusten. Als dit vaker gebeurt gaat waarschijnlijk een lampje branden. In ieder geval zal ze dan wel moeten praten.



Ik denk niet dat het een trauma of zo is. Ze hebben 3 jaar goede sex gehad. Is ze aan de pil? Lees daar eens wat meer over. Er zijn hier veel topics over libido en pil terug te vinden.

Bij mij was het een openbaring toen ik daarmee stopte.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Tja het erover praten, dat is dus misschien wel het grootste probleem, en haar dit topic laten lezen is een idee ... maar daar moet ik even goed over nadenken, denk niet dat ze daar zo gecharmeerd van is. Lijkt alsof ze heel bitchy is misschien maar dat is niet het geval, het taboe op praten over seksualiteit is nu eenmaal vrij groot. Voel me ook wat schuldig om dit, ook al is het anoniem, zo even op een openbaar forum te gooien.



Het is absoluut niet zo dat ik iets eis van haar of wil afdwingen, sommige mensen vinden bepaalde dingen gewoon niet fijn of lekker tussen de lakens, het waarom is voor mij op dit moment belangrijker, want zelfs daar krijg ik geen antwoord op.

Maar zoiets basics en simpels als aanraken, aftrekken, laten klaarkomen van partner, iets wat iedere puber al snel onder de knie heeft (lol), is best een gemis in een relatie.

Het gevoel van ben ik vies of onaantrekkelijk komt dan onvermijdelijk ook wel eens voorbij.

Wanneer we sex hebben heeft ze zeker zin, door ons libido verschil laat ik de momenten veelal ook aan haar over, ik geniet er ook zeker van maar het is het dus nét niet, vandaar ook het onbevredigde gevoel uiteraard.

Ze is heel onzeker over haar lichaam, haar naakte lichaam dan, want ze kleed zich helemaal niet verhullend en houd wel van strakke en geaccentueerd kleding en kan een complimentje daarover zeker waarderen, wat ik dan wel eens dubbel vindt. Kan wel wat libido killende kleding om me heen gebruiken soms.



En de relatie verder is gewoon goed, geen zorgen over, veel plannen voor de toekomst waar we allebei enthousiast over zijn en natuurlijk wel de alledaagse shit waar iedereen wel eens mee worstelt waarin we veel steun aan elkaar hebben.
topic laten lezen zou ik maar niet doen, ze zou zich misschien verraden gaan voelen, en wat thanx aanraad, hetzelfde bij haar doen, mwoh, als ze al onzeker is gaat dat ook niet helpen



misschien toch maar gewoon vertellen hoe erg je er van baalt dat ze jou nooit aanraakt en wat dat met jou doet
Alle reacties Link kopieren
quote:thanx schreef op 05 oktober 2016 @ 11:50:





Ik denk niet dat het een trauma of zo is. Ze hebben 3 jaar goede sex gehad. Dus toen deed ze het wel?
Alle reacties Link kopieren
Tja hetzelfde bij haar doen ... zo is de situatie niet, als het nu echt iets egoïstisch zou zijn misschien maar dat is het niet, ik ga niet straffen.

In het begin deed ze meer, merkte dat ze echt wel haar grenzen aan het verleggen was en er ook van genoot maar dat ging vrij prompt over.

Iets traumatisch in het verleden .. denk ik niet, preutsheid uit opvoeding .. misschien, maar duidelijkheid hier over krijgen loopt vast in het onvermogen om over dit onderwerp te praten, ik heb het wel eens subtiel aangekaart.

Seksueel niet compatible, ja dat is er wel een beetje vanaf het begin, maar heb het ook andersom gehad dat de sex altijd spetterde maar de rest van de relatie deugde van geen kant, dan liever seksueel niet helemaal compatible.

Alleen dit vreet wel een beetje in mijn ego, het hoeft ook niet over the top te spetteren maar mis wel een stuk bevrediging en dat is simpel gezegd gewoon jammer.

Het hele kromme is ik heb 2 bijna volwassen zoons (vorige relatie) waarmee seksualiteit besproken werd en word, er is geen schaamte om erover te praten, (tot op zekere hoogte, hoef echt niet alles van ze te weten )en vroeger thuis was het bij ons ook absoluut geen taboe.



Maar de clou blijft praten, iets wat ik wel wist voor ik dit topic begon maar wou ook even ventileren en mensen met dezelfde ervaring horen. Ik zal binnenkort eens de stoute schoenen aantrekken en het toch maar aankaarten.
Heb je er wel eens stimulerend over geprobeerd te praten? Dus ipv aankaarten omdat ze het nu niet doet haar laten weten dat je het zo lekker vind als ze xxx bij je doet omdat ze dat zo goed kan? Oid?



Gesprekken over seks zijn vaak lastig omdat mensen het snel als aanval zien, en daar wordt niemand nat/stijf van. Maar leg het neer dat je het wilt omdat je haar sexy vindt en samen wilt genieten, misschien helpt dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Konijntje999 schreef op 05 oktober 2016 @ 13:51:

Heb je er wel eens stimulerend over geprobeerd te praten? Dus ipv aankaarten omdat ze het nu niet doet haar laten weten dat je het zo lekker vind als ze xxx bij je doet omdat ze dat zo goed kan? Oid?



Gesprekken over seks zijn vaak lastig omdat mensen het snel als aanval zien, en daar wordt niemand nat/stijf van. Maar leg het neer dat je het wilt omdat je haar sexy vindt en samen wilt genieten, misschien helpt dat?



Ja precies zoals je het zegt al geprobeerd, nog voor ik erover ben begonnen te praten. Ik snap dat mensen zich kwetsbaar kunnen voelen over het onderwerp seks, heel moeilijk om een goed moment te vinden.

Dat is ook het frustrerende, ze is heel sexy en vindt haar super aantrekkelijk en dan missen die kleine kersjes op de taart het meest.

Misschien is het teveel voor haar denken, maar ik vind dat ze zichzelf ook wat ontzegt, niet dat mij bevredigen nou zo'n super aanvulling op haar leven zou zijn maar gewoon meer openheid en plezier kunnen beleven aan iets wat zo lekker is en niks kost.

En wie weet heeft ze ook wel wensen en fantasieën die, door het er niet over kunnen praten, nu onbereikbaar zijn en misschien vindt ze het allemaal wel prima zo, maar het zou wel fijn zijn om het te weten.
Alle reacties Link kopieren
En wederom vraag ik me af hoe zo'n gesprek gaat. Voorzichtigheid van jouw kant waarschijnlijk en dan dichtklapperij van haar kant. Jij die wederom bakzeil haalt en al het werk moet doen.

Ik zou zeggen, stop eens met dat voorzichtige. Ze raakt je pik niet aan en daar moet over gepraat worden punt. Jij wilt namelijk dat je pik wel aangeraakt wordt en bij voorkeur door haar.

Als ze bang is dat ze het fout doet kun je haar enige filmpjes sturen over hoe je dat een beetje lollig kunt doen. Dat preutse gedoe, hou es op zeg.
...
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp zijn jullie geen twintigers meer.

Al 2 volwassen kids. Je vriendin is ongeveer van dezelfde leeftijd?

Tjee dan wordt het toch echt wel tijd om als volwassenen te praten over sex.

Ik dacht even dat jullie nog jonkies waren... dan kan ik me die preutsheid nog voorstellen. Maar als volwassen vrouw weet je toch wel wat je waard bent? Vooral omdat ze zich wel sexy kleed...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 05 oktober 2016 @ 11:28:

Ik kan alleen maar denken: 10 jaar! Ik zou er na een maand al klaar mee zijn als iemand mij niet intiem wil aanraken.

Al helemaal als daar niet over gepraat kan worden.

Eerste waar ik aan denk wat de reden hiervoor kan zijn is een traumatische ervaring. Maar als ze er niet over wil praten kom je nergens.



Klinkt leuk, maar helaas.

Het verhaal van TO is gelijk aan wat er hier speelt met mijn vrouw.

Alleen duurt dat al 16 jaar.

In het begin van de relatie prima seksuele relatie, na 2 jaar was het in 1 keer voorbij.

ondertussen dus al 16 jaar bij elkaar en 4 kinderen, (3 nog redelijk jong.)

Dus de relatie er om beëindigen is wat mij betreft geen optie.



Overigens komt het bij mijn vrouw door seksueel misbruik in haar vroege jeugd, en een hork van een vriend in haar vorige relatie.



Voor de TO heb ik helaas geen passend antwoord, omdat ik daar zelf ook nog steeds naar zoek.

Wel veel herkenning in de frustratie die het geeft.



Kan niet veel meer zeggen dan sterkte.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met Roos en thanx eens, als volwassenen moet je gewoon kunnen praten over sex, ook altijd zo gedacht en het ervaren.



Tót je iemand treft die dat niet kan ... dat bestaat dus ook nog, heeft dan ook met leeftijd niks meer te maken.

Maar je mag me best jonkie noemen hoor, dat ben ik ook
Alle reacties Link kopieren
Lastig probleem.. Ik herken het wel wat vanuit mezelf. Bij mij is het een combinatie van onzekerheid en onervarenheid. Ik ben intimiteit voor een groot deel uit de weggegaan in mijn leven. Ik merk nu dat 'de benen spreiden' om het zo maar te zeggen een stuk makkelijker is dan zelf echt actief iets doen. Ik bemerk daarin voor mezelf ook een hoop remming, misschien wel een soort van faalangst. Ik weet natuurlijk niet hoe dat voor haar is, na een relatie van 10 jaar heeft ze inmiddels een hoop ervaring zou je zeggen, ik kan me niet voorstellen dat het bij mij dan nog zo zou zijn als nu. Het enige wat je kunt doen is praten denk ik, hopelijk is ze bereid om eraan te werken want ik kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is zo.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 05 oktober 2016 @ 14:51:

Ik zou zeggen, stop eens met dat voorzichtige. Ze raakt je pik niet aan en daar moet over gepraat worden punt. Jij wilt namelijk dat je pik wel aangeraakt wordt en bij voorkeur door haar. Dat preutse gedoe, hou es op zeg.Nou inderdaad, vind ik ook. Maar als jullie al kinderen hebben, hoe ging dat dan? Ik dacht dat ouders snel over preutsheid van allerlei aard heen komen/moeten. Gynaecologen die plots je intiemste delen bestuderen, de plastische gebeurtenis van bevallen, de intimiteit van borstvoeding (als je daar aan doet), jarenlang poep/plas/kots opruimen, kinderen wassen en aankleden, blote kindertjes die in het kinderbadje spelen... Wat is er dan nog om je druk te maken over je eigen vagina, of de piemel van je man? Wat kan je dan nog in de weg zitten?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Die 2 zoons zijn uit zijn vorige relatie. Het is me niet duidelijk of zij kinderen heeft.
...
Alle reacties Link kopieren
TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven