Ik wil niet en voel de behoefte ook niet

11-07-2015 14:58 160 berichten
EDIT:



Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik dit topic opende. (originele verhaal hieronder) Kind heeft ondertussen de eerste verjaardag gevierd, maar hier nog steeds geen seks.



Ik voel nog steeds hetzelfde: geen behoefte aan intimiteit, ik vind het vervelend als hij aan mij zit en wijs hem altijd af. Gevolg is dat hij gestopt is met proberen (logisch, want niemand vindt het leuk om continu afgewezen te worden)



Wij hebben het echt heel leuk met elkaar en met ons kind. Allen het 'geen seks' verhaal komt steeds meer tussen ons in te staan. Ik twijfel of ik professionele hulp moet zoeken.



Heeft iemand een idee?



Originele post:



Nu, twee maanden na de geboorte van ons kind, merk ik dat mijn man wel weer toe is aan seks. Ik daarentegen moet er niet aan denken. Ik heb er geen aanwijsbare reden voor. De zwangerschap is prima verlopen, de bevalling was ook ok (voorzover een bevalling ok kan zijn) maar ik wil gewoon niet dat hij aan me zit. Dat is niet het enige, ik voel ook helemaal de behoefte aan seksuele intimiteit niet. Knuffelen en zoenen: prima, maar op het moment dat hij meer probeert hou ik de boot af, omdat ik gewoon echt niet wil.



Man is heel geduldig en lief, maar ik merk dat nu drie maanden zonder seks (de laatste weken van de zwangerschap vond hij het eng om seks te hebben) wel lang genoeg is voor hem. Dus gisteravond dacht ik ondanks mijn weerstand er gewoon voor te gaan. Dacht inderdaad, want op het moment dat hij daadwerkelijk aan me begon te zitten voelde ik in mijn hele lichaam zodanig weerstand dat het feest niet door ging. Ik heb vervolgens wel geprobeerd hem zijn plezier te geven, maar man was zo teleurgesteld dat dat voor hem ook niet hoefde.



Ik begrijp dat hij behoefte heeft aan liefde en intimiteit. Ik snap ook echt dat seks daar een wezenlijk onderdeel van is, maar ik wil gewoon niet. Zin maken lukt me gewoon niet. Ik vind het vooral vervelend voor hem en vraag me af of dit normaal is en of mijn seksdrive weer terug zal komen.



Iemand ervaring?
anoniem_64bb983aaa6ed wijzigde dit bericht op 27-05-2016 09:28
Reden: Aangepast aan huidige situatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee...hier 2 weken na de bevalling al weer sex en ik was nog uitgescheurd ook
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat jij vindt dat jouw lijf een moeder is?

Moeders hebben geen seks.

Probeer weer te zoeken naar de vrouw en partner en ook met jouw lijf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:theemuts3 schreef op 11 juli 2015 @ 15:07:

Geen ervaring mee...hier 2 weken na de bevalling al weer sex en ik was nog uitgescheurd ookNou dit leest bemoedigend als je onzeker bent over wat er gebeurt zeg!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet, kon bij beide juist niet wachten! Bij de 1e na 1 week ( ja mag niet ik weet het) en bij nr 2 na 3 weken, dat was een ks.
Alle reacties Link kopieren
Ach, neem toch je tijd!

Bij de geboorte van een kind wordt ook een moeder geboren en je hebt tijd nodig om weer in de plooi van echtgenote, minnares enz te raken. Ik herken het enorm, zeker toen ik BV gaf kon ik hem niet aan mijn lijf verdragen, ik was moeder en geen seksgodin. Jammer voor man, hij heeft gewoon even op zijn "beurt"(pun) moeten wachten.



Een drammende man-kleuter vind ik ook behoorlijk ongeil trouwens. Natuurlijk snap ik zijn teleurstelling maar het is even wat het is. Leg hem uit dat je nog in je ontzwangerfase zit. Twee maanden is echt kort.
...
Alle reacties Link kopieren
Enn....wat bedoel je? Wat er gebeurd is? Ik schrijf gewoon hoe ik het meemaak
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit of het normaal is of niet - sommigen hebben in de eerste week na de bevalling al weer seks, anderen wachten wat langer. Voor jou duurt het wat langer.



Op zich kan het geen kwaad om inderdaad tegen jezelf te zeggen: ik probeer het gewoon, maar als het dan niet lukt dan lukt het niet. Dat je man dan een beetje teleurgesteld is kan ik me voorstellen en heel veel mannen vinden het niet fijn om 'geholpen' te worden door een vrouw die zelf geen zin heeft.



Het is fijn dat je man begripvol is en mijn advies zou zijn om er vooral met hem over te praten - alles wat je hier schijft kun je vast ook wel met zo'n lieve en begripvolle man bespreken. Bespreek bijvoorbeeld ook dat je wel wilt, maar dat het gewoon niet gaat. En blijf de vinger aan de pols houden. Zoals ik het nu lees, lijkt het dat je man er nog prima mee kan leven. Als dat niet meer zo is, moet je er ook over kunnen praten wat dan te doen.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou je de intimiteit langzaam op kunnen voeren. Bijvoorbeeld elkaar masseren en dat je dan afspreekt geen seks te hebben daarna.



Masturbeer je wel? Ook een idee om eerst jezelf 'op een seksuele manier' aan te raken en er zo weer rustig aan aan te wennen.
Ik ben het eens met de voorgangers dat je het in je eigen tempo moet doen. Het lijkt me best heftig na een zwangerschap en bevalling. Echter de wijze waar op je het beschrijft vind ik wel zorgelijk. Dat je het niet kan verdragen als hij aan je zit. Weet je zeker dat er niet meer speelt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou er meer moeten spelen? Voor mij is het allemaal heel herkenbaar hoor, aan mijn lijf geen polonaise. Is allemaal goed gekomen trouwens
...
@Roos Dat zou ook maar zo kunnen. Ik heb geen kinderen, dus weinig ervaring op dat vlak. Ik vind alleen de wijze waar op ze het beschrijft zorgelijk. Maar zou er maar zo bij kunnen horen.
Met je man afspreken dat jullie voorlopig alleen vrijen zonder penetratie. Er zijn best leuke dingen te doen zonder dat en als je vooraf wéét dat dat er niet van gaat komen, kun je relaxter vrijen, waardoor de kans groter is dat het voor beiden leuk is en blijft. En als je over een aantal weken merkt dat de behoefte wel weer komt, kun je het weer proberen, maar ook dan blijf jij de leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met seks na bevallingen.

Maar heb al mijn hele seksuele leven last van 'gewoon geen zin'. Ik herken dan ook wat je beschrijft, het gevoel van afkeer/weerstand.

Wat bij mij dan vaak is dat ik te gespannen ben, mijn gespannen lijf kan dan geen aanraking accepteren. En doordat ik voel dat ik gespannen ben wordt ik nog meer gespannen, leuke cirkel. Ik ga dan teveel in mijn hoofd zitten.

Wat bij mij helpt is masseren, van te voren in bad of alleen richten op mijn vriend en soms wordt ik dan alsnog geil.

En heel soms dan laat ik mijn vriend doorpakken, bij voorkeur beffen en dan niet teveel van mijn lijf aanraken. Klinkt stom.. maar ik begin met zeggen 'nee.. kan niet' voordat mijn hoofd zich overgeeft aan mijn lijf. Deze stap zou ik pas als laatste redmiddel doen. Ik denk dat je met ontspannen al een heel eind komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 11 juli 2015 @ 16:05:

Met je man afspreken dat jullie voorlopig alleen vrijen zonder penetratie. Er zijn best leuke dingen te doen zonder dat.Ik zou zeggen 'er zijn meer dan genoeg leuke dingen te doen zonder penetratie'. Seks is zoveel meer dan (het aansturen op) zijn penis in jouw vagina.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Geef je borstvoeding, TO? Dat heeft veel invloed op je hormonen en daardoor op hoe je je voelt. Logisch ook: als je nog bv geeft, geeft je lichaam prioriteit aan het verzorgen van je baby, en niet aan het maken van een nieuwe



Maar ook als je geen borstvoeding geeft is er het één en ander veranderd in je lichaam. Ze zeggen dat ontzwangeren 9 maanden duurt. Geef het tijd, het komt vast goed.
Herkenbaar maar ik vind dat je de goede houding hebt. Ik voelde me pas na anderhalf jaar weer 'normaal'. Wel de gehad maar het oude vertrouwde moest veranderd (sommige standjes ineens niet meer leuk, andere juist ontdekt etc).

dat je er wel mee bezig bent tbv je man vind ik herkenbaar en daarom denk ik dat het tussen jullie wel goed zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 11 juli 2015 @ 16:05:

Met je man afspreken dat jullie voorlopig alleen vrijen zonder penetratie. Er zijn best leuke dingen te doen zonder dat en als je vooraf wéét dat dat er niet van gaat komen, kun je relaxter vrijen, waardoor de kans groter is dat het voor beiden leuk is en blijft. En als je over een aantal weken merkt dat de behoefte wel weer komt, kun je het weer proberen, maar ook dan blijf jij de leidinggevende.Volgens mij was To niet eens aan penetratie toegekomen? Alleen al dat hij aan haar zat verdroeg ze niet dus in vrijen zonder penetratie zal ze ook (nog) niet veel zin hebben?
Alle reacties Link kopieren
Jezus, je heBT er net een baby uitgeperst. Gewoon lekker bijkomen. Ga eerst weer eens knuffelen. Man heeft handen. Die kan best wel even zelf aan de slag. Richt je op jezelf, dagje weg. Koop nieuwe kleding. Naar de kapper. Neem daarna je man mee uit eten en viel je weer vrouw van. Dan komt het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 11 juli 2015 @ 17:03:

Jezus, je heBT er net een baby uitgeperst. Gewoon lekker bijkomen. Ga eerst weer eens knuffelen. Man heeft handen. Die kan best wel even zelf aan de slag. Richt je op jezelf, dagje weg. Koop nieuwe kleding. Naar de kapper. Neem daarna je man mee uit eten en viel je weer vrouw van. Dan komt het vanzelf.Een vrouw krijgt geen sekszin van kapper en uit eten, wat een misvatting. Wat nodig is is tijd en de juiste mindset.
...
Niet overhaasten en zeker niet jezelf dwingen. Het komt vanzelf wel. Wel blijven praten, knuffelen, zoenen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Enn, ik denk dat zij bedoeld dat zij seks had ook al was ze uitgescheurd en niet dat zij was uitgescheurd door de seks. Klopt dat Theemuts?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat Enn dat heel goed snapt.



Enn snapt alleen niet waarom die succes-storie hier gedeeld moet worden terwijl broodje Pom hier haar twijfels met ons deelt. Het staat een ieder vrij haar ervaring te delen maar je kan je ook even afvragen of TO daar iets aan heeft.

Ik denk zomaar dat ze meer kan met herkenning en erkenning.



Mijn idee hoor.
...
Alle reacties Link kopieren
ah oke, dat ik weer niet door
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het nooit goed is om iets tegen je zin te doen. Geef het tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven