Ik wil open relatie, vriend niet

09-05-2016 17:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je vriend ook wel lustgevoelens heeft naar andere vrouwen. Zou in ieder geval wensen dat je wel ontspannen kan praten over opwinding naar anderen. Hoop ook dat je relatie echt goed is. Zit er toch niet iets onder? Verder denk ik dat je je antwoord van binnenuit krijgt en niet van ons. Misschien dat als het speels fantaseren over anderen onderdeel wordt van jullie erotiek de verschillen tussen jou en je vriend kleiner blijken dan je nu denkt.
Heb je een specifieke man in gedachten TO?



Ik ben blij dat ik nu een partner heb die openstaat voor dingen die in de meeste relaties niet mogelijk zijn. Maar toen ik jouw leeftijd had wist ik niet dat ik andere dingen wou en was ik tevreden met een monogame relatie. Je kunt daarin veranderen, je weet niet of je levenslang hetzelfde erover denkt. En dan is het aan jou wat je zwaarder vindt wegen, je vriend of seks met anderen.
Ik vraag me af of jij het idee van swingen ook wat vind, dus zeg maar een partnerruil. Vind je dat ook interessant /opwindend idee, je vriend met een ander/jullie samen, of gaat het echt alleen om jou met een andere man?





Even afgezien wat je vriend er van vind.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af hoe je zou reageren als je partner even bij anderen langswipt.

Maak het maar uit, je seksuele lusten te moeten botvieren zonder je partner, fijne relatie.

Gaat geen stand houden.

Ene, er zijn denk ik maar weinig mannen die hun partner willen delen met een ander.

Succes met het vrijgezel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mag je vriend er dan ook op los scharrelen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij een specifieke man zou ik het ook niet doen, dat is vragen om problemen.



Verder, laat het anders even rusten. Misschien komt hij er later op terug. Toen ik tegen m'n date zei dat ik hem leuk vond maar niet monogaam wilde zijn had hij ook iets van ok doei. Was daar verdrietig om Maarja. Twee dagen later kwam hij langs, gepraat en nu ruimdrie jaar samen. En nog steeds open. Het is ook nogal een bom die je dropt
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 09 mei 2016 @ 18:40:

Hoe bedoel je goed? Vreemdgaan is achter de rug van je partner seks hebben. Seks met toestemming is geen vreemdgaan.



Toch wel, het ligt er alleen aan hoe je het bekijkt.



Het enige verschil is dat TO op de hoogte is van de verlangens of escapades van zijn vriendin.

Als TO de man met wie zijn vriendin plannen heeft voor een avondje ranzige seks nog nooit heeft gezien, laat staan kent, gaat ze toch vreemd, ze gaat immers neuken met een (voor haar partner) vreemde vent.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 mei 2016 @ 19:25:

[...]





Toch wel, het ligt er alleen aan hoe je het bekijkt.



Het enige verschil is dat TO op de hoogte is van de verlangens of escapades van zijn vriendin.

Als TO de man met wie zijn vriendin plannen heeft voor een avondje ranzige seks nog nooit heeft gezien, laat staan kent, gaat ze toch vreemd, ze gaat immers neuken met een (voor haar partner) vreemde vent.Hahaha. Fair enough
Alle reacties Link kopieren
Heb er geen behoefte aan, maar vraag me wel eens af hoe die open relatie dan in de praktijk zou werken.



Zo van: vrouw frist zich op, trekt een spannend lingeriesetje en sexy jurkje aan, spuit wat verleidelijk parfum op strategische plaatsen, enz.



Manlief zit in de huiskamer naar de TV te kijken en zegt, als vrouw opgedoft en wel afscheid komt nemen: "Nou, veel plezier hè schat, en neem het er maar lekker van!" - om vervolgens nog een kopje koffie in te schenken voor zichzelf.



Zoiets?



En dan komt vrouwlief een paar uur later uiterst voldaan en nagloeiend terug, en dan zegt manlief: "Oh, ben je er al schat, was het fijn? Zal ik een wijntje inschenken of wil je liever al naar bed"- om dan vervolgens naast haar te kruipen terwijl ze nog ligt na te soppen...



Hmmm....



En de volgende keer mag hij dan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk persoonlijk niet dat je zoiets jarenlang kan onderdrukken. Dat werkt niet. Net zoals dat homoseksuele mensen niet kunnen onderdrukken dat ze op hetzelfde geslacht vallen. Of transgenders kunnen onderdrukken dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn. Valt voor mij in hetzelfde segment.



Ik geloof ook niet in monogamie en heb hetzelfde probleem als jij. Ik zou graag een open relatie willen, maar dit is niet bespreekbaar in mijn relatie.



Ik gedraag me voor een groot gedeelte monogaam, maar ik heb mijn vriend duidelijk gezegd dat ik niet kan beloven in de toekomst nee te kunnen zeggen als ik een leuk persoon tegen kom.
Ehhh dus deze gevoelens heb je opeens?
Monogamie is geen gegeven in de menselijke natuur, maar een keuze. Veel mensen maken deze keuze, maar realiseren zich niet hoe lastig dat kan zijn, zeker als de seks wat gewoner wordt in een langere relatie en je lichaam wel weer aan iets nieuws toe is. Dit is ook een van de redenen dat vreemdgaan zo vaak voorkomt.



Een open relatie kan hierop het antwoord zijn, maar dan moeten beide partners dat wel willen en moet je je ook realiseren dat er dan andere problemen kunnen spelen, zoals jaloezie, verliefd worden op een ander, je eigen partner minder aandacht en intimiteit geven enz.



Ik snap dat je dit nu een hele aantrekkelijke optie vindt, maar het is dus zeker niet zonder risico's en bovendien wil je partner het niet, dus dan houdt het op.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 09 mei 2016 @ 19:30:.



Zo van: vrouw frist zich op, trekt een spannend lingeriesetje en sexy jurkje aan, spuit wat verleidelijk parfum op strategische plaatsen, enz.



Zoiets?

En de volgende keer mag hij dan...

Ja, zoiets ja.

Of ze daten tegelijkertijd. Zo lang dat in alle openheid en eerlijkheid kan gaan kan dat lang standhouden.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ervoor kiezen om alleen verder te gaan, ik vind mijn eigen seksleven 50% van mn leven beslaan en dat is best veel als je je wensen niet kunt uitvoeren. Het is wel zo dat wijzelf samenswingen en ik dus in een makkelijk parket zit. Misschien is zoiets wel overlegbaar met je partner?

Bovendien, jij hebt je wens geuit tegenover je partner: hebben jullie dan daar verder niet met een kijk in de toekomst over gesproken? Het zou mij best intrigeren als mijn vriendin met zo een (geweldig) verhaal kwam. Ik zou er zelf veel meer van willen weten namelijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 09 mei 2016 @ 19:30:

Heb er geen behoefte aan, maar vraag me wel eens af hoe die open relatie dan in de praktijk zou werken.



Zo van: vrouw frist zich op, trekt een spannend lingeriesetje en sexy jurkje aan, spuit wat verleidelijk parfum op strategische plaatsen, enz.



Manlief zit in de huiskamer naar de TV te kijken en zegt, als vrouw opgedoft en wel afscheid komt nemen: "Nou, veel plezier hè schat, en neem het er maar lekker van!" - om vervolgens nog een kopje koffie in te schenken voor zichzelf.



Zoiets?



En dan komt vrouwlief een paar uur later uiterst voldaan en nagloeiend terug, en dan zegt manlief: "Oh, ben je er al schat, was het fijn? Zal ik een wijntje inschenken of wil je liever al naar bed"- om dan vervolgens naast haar te kruipen terwijl ze nog ligt na te soppen...



Hmmm....



En de volgende keer mag hij dan...Bij sommige wel. Jammer van de sarcastische ondertoon, als mensen daar geen moeite mee hebben en elkaar daarin vinden is het helemaal mooi toch?
Alle reacties Link kopieren
De verhalen die ik ken vertellen dat manlief enorm opgewonden is geraakt omdat zijn vrouw goeie sex heeft gehad en zij maken het samen nog eens goed af. Dat heet gunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 09 mei 2016 @ 19:58:

[...]



Bij sommige wel. Jammer van de sarcastische ondertoon, als mensen daar geen moeite mee hebben en elkaar daarin vinden is het helemaal mooi toch?Absoluut. Moet ieder voor zich weten. Maar ik zou er eerlijk gezegd moeite mee hebben mijn partner uit te wuiven terwijl ik weet dat die op weg is naar een sexdate, om vervolgens nog eens koffie in te schenken en een filmpje op te zetten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:SamenSwingen schreef op 09 mei 2016 @ 20:02:

De verhalen die ik ken vertellen dat manlief enorm opgewonden is geraakt omdat zijn vrouw goeie sex heeft gehad en zij maken het samen nog eens goed af. Dat heet gunnen.En ook andersom dus? Dat vrouwlief soppend zit te wachten tot haar man terugkomt van een hete date en het "nog eens goed af maakt"?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 09 mei 2016 @ 20:04:

[...]





Absoluut. Moet ieder voor zich weten. Maar ik zou er eerlijk gezegd moeite mee hebben mijn partner uit te wuiven terwijl ik weet dat die op weg is naar een sexdate, om vervolgens nog eens koffie in te schenken en een filmpje op te zetten...Dan doe je dat toch gewoon niet? Kan me prima voorstellen dat het echt mensen hun ding niet is. Ik vind het alleen jammer dat er meteen zulke spottende sarcastische reacties op komen als het wèl iemands ding is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 09 mei 2016 @ 20:05:

[...]





En ook andersom dus? Dat vrouwlief soppend zit te wachten tot haar man terugkomt van een hete date en het "nog eens goed af maakt"?Ja, andersom ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 09 mei 2016 @ 20:05:

[...]



Dan doe je dat toch gewoon niet? Kan me prima voorstellen dat het echt mensen hun ding niet is. Ik vind het alleen jammer dat er meteen zulke spottende sarcastische reacties op komen als het wèl iemands ding is.Niet sarcastisch bedoeld. Gewoon hoe vreemd ik het zou vinden. Als dat sarcastisch is, het zij zo. Ik zou geen zin meer hebben in een partner die een uur of twee daarvoor al helemaal afgelikt is door een vreemde. Maar inderdaad, misschien vinden anderen dat juiste mega-geil. Prima. Maar net zo goed als dat die mensen mogen zeggen hoe ze het voelen, mag ik dat. Toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dat klopt, dat mag je best zeggen, maar je klonk veroordelend. Dat vind niemand leuk, veroordeeld te worden op wat je zelf fijn vindt.

Er zijn mensen die hun partner dit gunnen, er zijn mensen die er opgewonden van raken en zelfs willen toekijken hoe hun partner seks heeft met een ander (cuckolding), er zijn stellen die het alleen samen willen delen, dus niet alleen thuisblijven, etc. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, jij niet. Een ander kan zich weer niet voorstellen dat je in je hele leven maar 1 sekspartner hebt. Leven en laten leven, toch?
Alle reacties Link kopieren
De initiele vraag is: Ik neig nu heel erg naar het eerste. Ik woon al een aantal jaar samen en ben voor de rest dolgelukkig met mijn vriend. Maar is dit iets wat ik kan onderdrukken binnen de relatie



Ik zeg: nee, niet doen. Lekker je eigen weg gaan. Beter voor beide partijen.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 09 mei 2016 @ 17:53:

Je vriend verdient iemand die haar liefde niet opdeelt in lust en de rest maar die voluit voor hem gaat, dus ik adviseer je om maar iemand anders te zoeken die er net zo instaat als jij.Ze vertelt hier over haar gevoel en lust en dat heeft ze heel eerlijk besproken met haar vriend. Dat lijkt me verstandiger dan te doen of het niet bestaat. Ze deelt verder haar liefde niet met anderen, daar gaat het ook niet om. Ze heeft het over seks. En ja, vrouwen voelen ook lust en kunnen ook seksen uit alleen lust. Daar hoeft echt niet altijd liefde bij te pas te komen.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:Itsme123 schreef op 09 mei 2016 @ 19:13:

Vraag me af hoe je zou reageren als je partner even bij anderen langswipt.

Maak het maar uit, je seksuele lusten te moeten botvieren zonder je partner, fijne relatie.

Gaat geen stand houden.

Ene, er zijn denk ik maar weinig mannen die hun partner willen delen met een ander.

Succes met het vrijgezel zijn.Dream on! Je weet niet hoeveel mensen er swingen en / of een open relatie hebben. De meeste hebben een sterke, hechte relatie!
It's never too late start living!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven