Ik wil open relatie, vriend niet

09-05-2016 17:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
Alle reacties Link kopieren
TO, ik kan je verlangens goed begrijpen maar de stap naar een open relatie is wel erg groot!! Staar je er ook niet blind op want wie zegt dat dat het is wat je zoekt?

Probeer er achter te komen wat de drijfveer is. Is het je gebrek aan ervaring, nieuwsgierigheid naar andere mannen??

En met open relatie bedoel je dan ook dat jouw vriend op zoek kan naar een sv?? Hoe zou je dat vinden?



Onderschat het niet want je moet echt stevig in je relatie staan om hier mee om te gaan.

Ik vermoed dat je nog jong bent en je relatie bestaat ook pas 4 jaar. Dat zegt natuurlijk niet alles maar hoe stevig is dan het fundament?

Wij swingen nu maar zijn ook al meer als 20 jaar bij elkaar. In de eerste jaren van onze relatie had ik hier niet aan moeten denken.

Wat mij ook aan het denken zet is dat je er ook over nadenkt om de relatie te beëindigen. Het feit alleen al dat je dit toch ook als optie overweegt...wat zegt dat over jullie relatie?

Het kan hoor. Dat je nog helemaal niet klaar bent voor een relatie en dat je eerst wat levenservaring moet opdoen. Maar dat is iets heel anders dan een open relatie.

Een open relatie beslis je met z'n tweeën. En met seks in een relatie vind ik altijd als de een iets niet wil gebeurd het ook niet.



In ieder geval vind ik het heel goed dat je het bespreekbaar gemaakt hebt met je vriend. Blijf dit ook doen maar laat het niet te groot worden. Staar je niet blind op wat je mist daar wordt het alleen maar groter van.

Wanneer je kiest voor jouw relatie richt je daar dan ook op. Zoek samen gezamenlijke voorkeuren vwb jullie seksleven. Er is nog heel veel te ontdekken.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Dan dus niet binnen deze relatie. Simpel



Hiervoor moet je samen kiezen anders kost het je relatie
Alle reacties Link kopieren
Oprechte vraag: hoe werkt dat, een open relatie? Mis je dan toch iets waardoor je de vrijheid wilt hebben dat 'buiten de deur' te zoeken? Of spreekt het aan omdat je zogezegd 'geen beperkingen' opgelegd krijgt.



Ik zelf vind het heel lastig in te beelden omdat voor mij sex binnen een relatie thuis hoort. Daarom vind ik het interssant dat mensen dit los kunnen koppelen. Ik zou denk ik groen zien van jaloezie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens best stoer dat je het tegen je vriend hebt durven vertellen TO! Is toch ook wel een lastig dingetje lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 09 mei 2016 @ 23:05:

Oprechte vraag: hoe werkt dat, een open relatie? Mis je dan toch iets waardoor je de vrijheid wilt hebben dat 'buiten de deur' te zoeken? Of spreekt het aan omdat je zogezegd 'geen beperkingen' opgelegd krijgt.



Ik zelf vind het heel lastig in te beelden omdat voor mij sex binnen een relatie thuis hoort. Daarom vind ik het interssant dat mensen dit los kunnen koppelen. Ik zou denk ik groen zien van jaloezie

De insteek is niet bij iedereen hetzelfde. Het kan voortkomen uit een gemis maar het kan ook zijn dat je vanuit je superstabiele thuisseks-situatie toch behoefte hebt om af en toe van een ander lijf te genieten. Het kan ook zijn dat je de afspraak "alvast" maakt om evt vreemdgaan te voorkomen.



Ik vind eigenlijk dat elk stel het gewoon zou moeten kunnen bespreken. Zo vanzelfsprekend is monogamie niet. En trouw is op allerlei manieren uit te leggen.

Kies je voor monogamie, prima, Doe je dat niet, ook goed. Mits beiden het willen en je relatie voldoende stabilieit draagt om dit te kunnen. Ik vind het niet makkelijk in elk geval.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 09 mei 2016 @ 23:05:

Oprechte vraag: hoe werkt dat, een open relatie? Mis je dan toch iets waardoor je de vrijheid wilt hebben dat 'buiten de deur' te zoeken? Of spreekt het aan omdat je zogezegd 'geen beperkingen' opgelegd krijgt.



Ik zelf vind het heel lastig in te beelden omdat voor mij sex binnen een relatie thuis hoort. Daarom vind ik het interssant dat mensen dit los kunnen koppelen. Ik zou denk ik groen zien van jaloezie Bij ons is het open begonnen. Inderdaad omdat ik geen 'zin' had in beperkingen. In praktijk hebben we vooral trios en daten we samen. Soms alleen, hij iets vaker dan ik en heel vaak gebeurt het niet. Drie keer per jaar is veel iig. Maar het idee is leuk, het spannende, het op een lijn liggen, het samen doen en meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heeft het allemaal met inbeeldingsvermogen te maken, je wensr oets en de ander krijgt daar geen beeld bij. Channel lost is no tv show...
Alle reacties Link kopieren
Ik stel me de vraag waarom je die nood hebt om met andere mannen sex te hebben. Daar schuilt een achterliggende reden die je vast wel zal doen verbazen ! Als je gelukkig bent met jouw vriend, vanwaar dan de lust naar andere mannen ? Begrijp je ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn leven al heel wat mensen ontmoet die een open relatie hadden. Hadden, want bij geen één heeft de relatie stand gehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 10 mei 2016 @ 03:41:

Ik heb in mijn leven al heel wat mensen ontmoet die een open relatie hadden. Hadden, want bij geen één heeft de relatie stand gehouden.



In mijn kennissenkring zaten er ook swingers. Ook al deze relaties zijn naar de klote.



Ik snap ook niet waarom iemand wil seksen met een ander alleen voor de lust.

Een relatie maakt het juist door de intimiteit die je met je partner hebt een liefdesrelatie en dus bijzonder in mijn ogen. Samen een geheimpje delen zeg maar.

Met alle andere relaties heb ik dus geen seks en die zijn ook minder belangrijk.



Maar ja..ik geef toe, ik ben wat ouderwets en heel preuts.
Maak het uit, je relatie is nog jong, vier jaar, je was dik en nu slanker en niet meer onzeker over je uiterlijk, en nu opeens heb je zin om een man aan te trekken die valt op je slankere status.

Je bent niet meer relatieminded, je laat zien,ik ben klaar met mijn vriend die monogaam is.



Dus doe hem een plezier, maak het uit. Dan kan jij je plezier hebben.



Mocht je dan weer relatie willen, zoek dan iemand die ook open relatie wil.



(Is je vriend toevallig nog dik of is hij altijd slank geweest trouwens?)
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 10 mei 2016 @ 04:14:

[...]





In mijn kennissenkring zaten er ook swingers. Ook al deze relaties zijn naar de klote.



Ik snap ook niet waarom iemand wil seksen met een ander alleen voor de lust.

Een relatie maakt het juist door de intimiteit die je met je partner hebt een liefdesrelatie en dus bijzonder in mijn ogen. Samen een geheimpje delen zeg maar.

Met alle andere relaties heb ik dus geen seks en die zijn ook minder belangrijk.



Maar ja..ik geef toe, ik ben wat ouderwets en heel preuts.



Het is maar watje belevingswereld is. De meeste swingers die ik ken zijn al jaren bij elkaar en heeft swingen de relatie alleen maar hechter gemaakt.

Het heeft niets te maken met ouderwets of preuts dus doe jezelf hier niet tekort mee.

Het is niet de seks die een relatie bijzonder maakt maar de intimiteit. En ja, voor veel mensen kan seks ook los staan van die intimiteit.
It's never too late start living!
Ik ken ook genoeg swingers en open relatie mensen die al jaren bij elkaar zijn. Als het je gaat om een geheimpje delen samen, is samen swingen ook iets van jullie samen, wat je samen deelt. Voor mij een nog veel grotere verdieping van onze relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:NobodyIsPerfect schreef op 10 mei 2016 @ 03:18:

Ik stel me de vraag waarom je die nood hebt om met andere mannen sex te hebben. Daar schuilt een achterliggende reden die je vast wel zal doen verbazen ! Als je gelukkig bent met jouw vriend, vanwaar dan de lust naar andere mannen ? Begrijp je ?Het hoeft geen nood te zijn, het kan ook gewoon een wens zijn. Ik heb ook een open relatie gehad. Omdat ik naast ontzettend dol te zijn op mijn man, ik een ander smaakje man eens in de zoveel tijd ook erg lekker vind. En dat is niks ten nadele van mijn man. Ik heb zelf niet dat romantische beeld bij exclusieve seks. Mijn relatie bestaat uit veel meer dingen wat onze relatie onze relatie maakt dan seks. Ik vond het fijn dat mijn man mij een dag met een andere man kon gunnen, net zoals ik het fijn vond als hij voldaan terug kwam van een date.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al 9 jaar tevreden swingers en hebben vele swingvrienden. Hooguit 2 stellen van de 50 zijn uit elkaar.

Swingen is prima. En wie zegt dat relaties niet stukgaan om andere redenen dan open relaties. Ik ken meer niet swingers dan swingers die uit elkaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 10 mei 2016 @ 03:41:

Ik heb in mijn leven al heel wat mensen ontmoet die een open relatie hadden. Hadden, want bij geen één heeft de relatie stand gehouden.Ik heb in mijn leven al heel wat mensen ontmoet die een open relatie hadden. Toch lopen die 9 van die 10 keer ook stuk. Dus wat zegt dat over het hebben van een relatie? Ik ken, helaas, maar weinig relaties die het tot het einde van hun leven volhouden en daarbij ook gelukkig zijn. Betekent dat we dan maar geen relatie moeten aangaan? "Omdat het toch niet stand houdt", nee toch? Het is dan niet eens relevant of het een open relatie is of niet.



Een open relatie werkt denk ik alleen als je beide precies hetzelfde wil en precies hetzelfde beeld hebt van een open relatie. Je moet precies op één golflengte zitten. En dat is moeilijk. Als ik jouw verhaal lees, dan is dat bij jullie dus niet het geval. Tja, dan houdt het op en heb je maar twee keuzes: of je blijft monogaam bij hem, of je verlaat hem en zoekt iemand die op dit punt wel hetzelfde wil als jij. Dat kunnen wij hier niet voor jou bepalen, dat kan alleen jij.
Alle reacties Link kopieren
Een open relatie hebben en swingen vind ik twee verschillende dingen. Swingen doe je toch enigszins samen, het is beter "verdeeld". Bij een open relatie is het "geoorloofd" om buiten de deur te neuken. En in alle gevallen die ik ken, was er uiteindelijk toch een situatie dat de er iemand jaloers werd of dat er in die buiten-de-deur-neuk verliefdheid bij kwam kijken.
Alle reacties Link kopieren
Buiten de deur verliefdheid hoeft geen probleem te zijn. Jaloezie is wel een heel

stuk lastiger. Je moet er wel beide hetzelfde in staan, anders gaat het echt niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als je dan buiten de deur neukt en ook nog eens verliefd wordt op een ander, wat heb je dan nog bij je partner te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 10 mei 2016 @ 15:09:

Nou ja, als je dan buiten de deur neukt en ook nog eens verliefd wordt op een ander, wat heb je dan nog bij je partner te zoeken?Weet niet, maar m'n relatie is meer waard dan seks en oppervlakkige vlinders. Gaat toch veel verder dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 10 mei 2016 @ 15:20:

[...]



Weet niet, maar m'n relatie is meer waard dan seks en oppervlakkige vlinders. Gaat toch veel verder dan dat.Mij ook. Gelukkig heb ik die seks en vlinders ín mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 10 mei 2016 @ 15:23:

[...]



Mij ook. Gelukkig heb ik die seks en vlinders ín mijn relatie.Ik ook? Dus ik snap die toon niet zo.
Alle reacties Link kopieren
O, ik bedoelde er niks mee, hoor. Sorry als de toon verkeerd viel.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 10 mei 2016 @ 15:09:

Nou ja, als je dan buiten de deur neukt en ook nog eens verliefd wordt op een ander, wat heb je dan nog bij je partner te zoeken?



Precies, en als je daar samen toch nog consensus in vindt via elkaar te gunnen dan hoeft er geen probleem te zijn.



Kan de TS inmiddels wat meer vertellen, want het onderwerp is wel een flipperkast zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 10 mei 2016 @ 15:09:

Nou ja, als je dan buiten de deur neukt en ook nog eens verliefd wordt op een ander, wat heb je dan nog bij je partner te zoeken?Omdat verliefd zijn een heerlijk gevoel is maar geen substituut is voor houden van? De band en de liefde die ik voor mijn man voel, kan ik niet vergelijken met de vlinders die ik voor een sv heb gevoeld. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he. Als je elkaar het kunt gunnen, kun je ook gewoon allebei hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven