In de war..bi of lesbisch?

04-02-2016 00:04 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al ooit eerder over gepost maar toch vraag ik me zoveel dingen af over dit. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik bi ben maar soms denk ik weer of lesbisch. Ik heb verliefdheden alleen bij mannen gehad. Maar normaal trekt het mannenlichaam mij niet zo erg als het vrouwenlichaam. Maar toch als ik op een jongen verliefd bent komt er ook de aantrekkingskracht en ben ik echt verliefd. Maar dan denk ik als het vrouwenlichaam mij meer doet ben ik dan niet lesbisch? Ik weet het niet zo goed.. Herkennen meer vrouwen zich hier in ?
Alle reacties Link kopieren
Lively- in "Bi?"



Ik zie weinig verschil met een oud topic van jou...
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 04 februari 2016 @ 00:12:

Lively- in "Bi?"



Ik zie weinig verschil met een oud topic van jou...Ik zit er gewoon echt mee, en vraag me gewoon af of meerdere vrouwen het zo ervaren
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zoiezo lastig om te stellen wanneer iemand nou bi is.

Ben je bi als jij je tot beide sekse seksueel aangetrokken voelt of alleen als je ook verliefd kan worden op beide?

Denk dat daarin de meningen verschillen.

Bij jou vind ik het lastig, je zegt dat je verliefdheid alleen kunt voelen voor mannen, maar je seksueel meer voelt aangetrokken tot vrouwen. Alsof je bij beide een helft hebt liggen van je gevoel van voldoening.

Maar als ik mijn mening mag geven, dan denk ik dat je eerder hetero bent dan bi, omdat mannen bij jou toch de grotere voorkeur hebben dan vrouwen, met mannen ga je een relatie aan en met vrouwen niet.

Denk dat jij gewoon een hetero vrouw bent die het weleens leuk vind om de slaapkamer te delen met een andere vrouw.

Ik zou het niet gouw de stempel "lesbisch" geven.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik geen vrouw, maar als ik je verhaal lees ben je bi. En dat is wel zo makkelijk in de liefde, want je hebt 2x zoveel keus aan potentiele partners dan een hetero.



Verliefd op mannen, maar interesse in het vrouwen lichaam. Niet volledig hetero, maar ook niet volledig lesbisch. Bi-sexueel dus ;) ;
Alle reacties Link kopieren
quote:Gwenlian schreef op 04 februari 2016 @ 00:41:

Ik vind het zoiezo lastig om te stellen wanneer iemand nou bi is.

Ben je bi als jij je tot beide sekse seksueel aangetrokken voelt of alleen als je ook verliefd kan worden op beide?

Denk dat daarin de meningen verschillen.

Bij jou vind ik het lastig, je zegt dat je verliefdheid alleen kunt voelen voor mannen, maar je seksueel meer voelt aangetrokken tot vrouwen. Alsof je bij beide een helft hebt liggen van je gevoel van voldoening.

Maar als ik mijn mening mag geven, dan denk ik dat je eerder hetero bent dan bi, omdat mannen bij jou toch de grotere voorkeur hebben dan vrouwen, met mannen ga je een relatie aan en met vrouwen niet.

Denk dat jij gewoon een hetero vrouw bent die het weleens leuk vind om de slaapkamer te delen met een andere vrouw.

Ik zou het niet gouw de stempel "lesbisch" geven.Ja bij mij is het pas als ik verliefd ben op een man dat die aantrekking komt want die is er wel want dan voel ik liefde en passie. Bij een vrouw alleen lust en zie me totaal niet met een vrouw
Waarom wil je er zo graag een naam aan hangen. Wat maakt het uit?
Alle reacties Link kopieren
je bent gewoon jezelf, wie zou je anders moeten zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kom je tot meer inzicht als jij je gaat bedenken waarom jij een vrouw aantrekkelijker vind dan een man.

Niet dat ik kan bedenken wat dat is, maar misschien kun je erachter komen wat een man volgens jou mist en hoe dat aangevuld kan worden. Niet dat ik denk dat je moet veranderen hoor, maar ik kan mij voorstellen dat als je in een relatie bent, je voelt iets te missen op lustgebied.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet jezelf totaal niet met een vrouw, zeg je...



Dan kun je lesbisch sowieso wel wegstrepen!



Klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gwenlian schreef op 04 februari 2016 @ 00:55:

Misschien kom je tot meer inzicht als jij je gaat bedenken waarom jij een vrouw aantrekkelijker vind dan een man.

Niet dat ik kan bedenken wat dat is, maar misschien kun je erachter komen wat een man volgens jou mist en hoe dat aangevuld kan worden. Niet dat ik denk dat je moet veranderen hoor, maar ik kan mij voorstellen dat als je in een relatie bent, je voelt iets te missen op lustgebied.Als ik gek ben op een man mis ik niks op het lustgebied, maar ik bedoel als ik een naakte vrouw en naakte man zou zien die ik niet ken zou ik eerder opgewonden raken van de vrouw. Maar die lustgevoelens zijn er wel als ik een man leuk vind anders niet
Alle reacties Link kopieren
Oke, dan heb ik de verkeerde conclusie getrokken =)
Alle reacties Link kopieren
Seksuele aantrekkingskracht is wat anders dan geaardheid. Geaardheid gaat over verliefd kunnen worden, over een relatie willen/kunnen hebben met iemand. Als dat er niet is, maar je vind vrouwen wel seksueel aantrekkelijk, zou ik eerder zeggen overwegend hetero of eventueel heteroflexibel.



Maar waarom is het zo belangrijk om je geaardheid te labelen? Verandert hoe je het noemt wat aan hoe je, je voelt? Je moet er niet zo'n ding van maken. Want dat doe je zelf. Als je dat niet meer doet, is het probleem ook weg.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Gewoon dat hele bi/lesbische gebeuren uit je hoofd halen/zetten. Je valt op waar je op valt en als dat de ene keer een man is en de volgende keer een vrouw dan is dat zo. Je bent wat je bent en je voelt wat je voelt. Het hoeft niet perse een naam te hebben. Enjoy it!
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het een naam hebben?

Het is al fijn dat je weet dat je in beide geïnteresseerd bent. Extra veel keus dus ;) en met wie je uiteindelijk oud wordt merk je wel als je 'de ware' tegen het lijf loopt.

Een stempel veranderd daar niets aan.
Je weet al dat je verliefd kunt worden op mannen, dus lesbisch ben je niet. Je zou wel biseksueel kunnen zijn, zou je dat erg vinden? Wat verandert er dan voor je?



Ik herken de twijfel wel een beetje van toen ik nog heel jong was. Mijn eerste verliefdheid was op een jongen, maar als ik fantaseerde was het over meisjes. Ik heb me serieus afgevraagd of ik niet lesbisch was en mezelf verliefd maakte en verkering kreeg met een jongen, omdat dat zo hoorde. Het was in ieder geval geen verrassing dat ik daarna verliefd werd op een vrouw. Ook niet voor mijn omgeving, kennelijk worstelde ik als kleuter al met mijn geaardheid en heb ik mijn moeder gevraagd hoe je weet dat je lesbisch bent.



Je weet vooralsnog dat je in ieder geval op mannen valt. Misschien ook op vrouwen, maar dat heb je nog niet ervaren. Maar je ziet jezelf niet met een vrouw zeg je, dat lijkt me een aanwijzing dat je niet op vrouwen valt. Of een teken van de wens dat je niet op vrouwen valt natuurlijk.



In feite maakt het niet zoveel uit, toch? Verliefdheden laten zich niet sturen of voorspellen.
Hoeveel topics ga je nog openen hierover?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit? Je valt op een mens, niet op een geslacht. En ik snap niet dat het zo nodig een naam moet hebben. Ik ken iemand die altijd op mannen viel, toen opeens één keer op een vrouw en sindsdien ook weer alleen op mannen. Ik ken vrouwen die alleen op vrouwen vallen, ik heb een vriendin die qua relaties alleen op mannen valt maar wel soms een soort van seksrelatie met een vrouw heeft, ik ken vrouwen die alleen op mannen vallen. Maar wat maakt het uit? Mij in ieder geval helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
gewoon geen naam er aan willen hangen en ga gewoon genieten van waar je van genieten kunt , joh.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik nooit een relatie heb gehad met een vrouw (wel seks), sluit ik niet voor de volle 100% uit dat ik nooit een relatie zou krijgen/ hebben met een vrouw. Ik val dus op personen. Zo simpel is dat
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 04 februari 2016 @ 08:52:

Wat maakt het uit? Je valt op een mens, niet op een geslacht. En ik snap niet dat het zo nodig een naam moet hebben. Ik ken iemand die altijd op mannen viel, toen opeens één keer op een vrouw en sindsdien ook weer alleen op mannen. Ik ken vrouwen die alleen op vrouwen vallen, ik heb een vriendin die qua relaties alleen op mannen valt maar wel soms een soort van seksrelatie met een vrouw heeft, ik ken vrouwen die alleen op mannen vallen. Maar wat maakt het uit? Mij in ieder geval helemaal niks.Dat is ook zo heb je gelijk in, maar ik bedoel seksuele geaardheid. De meeste mensen zeggen als je je meer aangetrokken voelt tot vrouwen ben je lesbisch en dat maakt het voor mij zo verwarrent
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 04 februari 2016 @ 08:34:

Je weet al dat je verliefd kunt worden op mannen, dus lesbisch ben je niet. Je zou wel biseksueel kunnen zijn, zou je dat erg vinden? Wat verandert er dan voor je?



Ik herken de twijfel wel een beetje van toen ik nog heel jong was. Mijn eerste verliefdheid was op een jongen, maar als ik fantaseerde was het over meisjes. Ik heb me serieus afgevraagd of ik niet lesbisch was en mezelf verliefd maakte en verkering kreeg met een jongen, omdat dat zo hoorde. Het was in ieder geval geen verrassing dat ik daarna verliefd werd op een vrouw. Ook niet voor mijn omgeving, kennelijk worstelde ik als kleuter al met mijn geaardheid en heb ik mijn moeder gevraagd hoe je weet dat je lesbisch bent.



Je weet vooralsnog dat je in ieder geval op mannen valt. Misschien ook op vrouwen, maar dat heb je nog niet ervaren. Maar je ziet jezelf niet met een vrouw zeg je, dat lijkt me een aanwijzing dat je niet op vrouwen valt. Of een teken van de wens dat je niet op vrouwen valt natuurlijk.



In feite maakt het niet zoveel uit, toch? Verliefdheden laten zich niet sturen of voorspellen.Was je niet echt verliefd op die jongen? En kwam er bij jou wel uit dat je lesbisch bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het mezelf ook wel moeilijk misschien maar als ik mezelf met een vrouw zie krijg ik daar totaal geen romantische gevoelens bij.. Alleen seksuele gevoelens maar bij mannen zie ik mezelf wel samen en voel ik wel romantische gevoelens en is het heel intens, maar ik denk dan weer misschien hadden lesbische vrouwen dit ook wel. Maar heb nooit een relatie met een jongen genomen omdat her zo hoort.. Pff voel me echt erg in de war
Alle reacties Link kopieren
quote:Lively- schreef op 04 februari 2016 @ 11:42:

[...]



Dat is ook zo heb je gelijk in, maar ik bedoel seksuele geaardheid. De meeste mensen zeggen als je je meer aangetrokken voelt tot vrouwen ben je lesbisch en dat maakt het voor mij zo verwarrent



Zoals ik al zei geaardheid is wat anders dan seksuele aantrekkingskracht. Geaardheid gaat over liefde en relaties. Als jij niet verliefd word op vrouwen ben je niet lesbisch, zo simpel is het. Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is. En of je jezelf dan bi, bischierig of heteroflexibel noemt, maakt echt niet zoveel uit. Labels en hokjes zijn niet meer dan dat. Het zijn geen statische dingen waar je in moet passen. Het gaat er uiteindelijk om wat en wie jou gelukkig maakt en hoe je dat noemt is niet erg relevant.



Echt je maakt het jezelf veel te moeilijk met een vraag waar geen eenduidig antwoord op te geven is en waarvan het antwoord niet eens erg relevant is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 04 februari 2016 @ 12:38:

[...]





Zoals ik al zei geaardheid is wat anders dan seksuele aantrekkingskracht. Geaardheid gaat over liefde en relaties. Als jij niet verliefd word op vrouwen ben je niet lesbisch, zo simpel is het. Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is. En of je jezelf dan bi, bischierig of heteroflexibel noemt, maakt echt niet zoveel uit. Labels en hokjes zijn niet meer dan dat. Het zijn geen statische dingen waar je in moet passen. Het gaat er uiteindelijk om wat en wie jou gelukkig maakt en hoe je dat noemt is niet erg relevant.



Echt je maakt het jezelf veel te moeilijk met een vraag waar geen eenduidig antwoord op te geven is en waarvan het antwoord niet eens erg relevant is.Ja dat is ook zo! Ik heb het wel om deze reden uitgemaakt met mijn ex maar mis hem ontzettend erg. Moet er niet aan denken dat hij een andere vriendin krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven