Is diegene die is vreemdgegaan niet altijd de "lul"?

28-12-2013 07:51 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Is diegene die is vreemdgegaan niet altijd de "lul"... Terwijl het misschien wel aan de partner ligt???"



Deze vraag werd recent op dit forum gesteld en waarom apart topic zou je je afvragen..... omdat bleek dat deze vraag lang open bleef staan, er omheen gedraaid werd, geen echt antwoord volgde....



Dus de vraag staat, erg nieuwsgierig hoe op dit "seks"topic de vele vreemdgangers (als klopt wat ik regelmatig lees zijn die er in grote getale), de singles met of zonder SV, de "open relatie" mensen (soms twijfelachtig of zijn of haar partner weet dat ze in open relatievorm leven ) of gewoon elke andere forummer hierover (Terwijl het misschien wel aan de partner ligt???") denkt!

Wie is oorzaak van vreemdgaan

Totaal aantal stemmen: 107

Vreemdganger (69%)
Partner (1%)
Beide (25%)
Niemand (1%)
Geen mening (4%)
anoniem_118645 wijzigde dit bericht op 30-12-2013 14:05
Reden: Getracht duidelijk te maken dat de vraag simpel is en ook zo bedoeld is!
% gewijzigd
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man ervoor zou kiezen vreemd te gaan is hij zeker de lul.

Ik dwing hem namelijk niet tot seks met een ander. Als hij ongelukkig is, iets mist, dan kan hij er over praten. Kiezen om niet met mij verder te gaan en dán een ander te seksen.

Dat is de juiste volgorde in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Madderijn.



Er kunnen allerlei dingen mis zijn in je huwelijk of niet gaan zoals jij wilt, maar dat praat het niet goed om vreemd te gaan. De vreemdganger is de enige schuldige naar mijn inziens.
Alle reacties Link kopieren
Eens met mijn voorgangers. Je relatie kan nog zo slecht zijn, maar dat geeft je geen vrijbrief om vreemd te gaan. Wees dan zo moedig om je relatie eerst te beëindigen.
Ik vind het te kort door de bocht om dat zo te stellen.



Volgens mij wil het gros van de vreemdgangers de relatie helemaal niet beëindigen. En ja, het is wel egoïstisch om jouw behoeftes voorop te stellen. Maar in mijn ogen net zo egoïstisch als je partner seks te ontzeggen in een monogame relatie. Dan kun je ook stellen dat je dan maar zo moedig moet zijn de relatie eerst te beëindigen.
Eens met voorgangers. Ontzettend slappe zak ben je als je vreemdgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk beiden. Als een vrouw nooit zin heeft in seks zeg maar voor zeker een periode van 2 jaar en dan bedoel ik niet i.v.m. ziekte of zwangerschap of iets dergelijks...Maar als een vrouw echt nooit meer zin heeft en vroeger wel dan vind ik het niet gek dat de man vreemdgaat.



Als de man zijn vrouw niet kan bevredigen op allerlei gebieden bijv. emotioneel of seksueel dan begrijp ik ook dat er vrouwen vreemdgaan.



En natuurlijk kun je er samen over praten, maar in heel veel relaties wordt niet meer gecommuniceerd. En wat er ook in veel relaties gebeurd is elkaar voor lief nemen, geen moeite meer voor elkaar doen. Hoe lang is het geleden dat je een uur met je partner heftig en wild en opwindend heb getongzoend? Ik denk dat er dus meerdere redenen/oorzaken zijn waarom iemand vreemdgaat. Ik denk ook niet dat de mens geschikt is voor een monogaam leven.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook uit de relatie stappen ipv vreemdgaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Uit de relatie stappen is de makkelijkste manier. Ik denk dat je beter eens wat meer moeite voor elkaar mag doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 28 december 2013 @ 08:36:

Ik vind het te kort door de bocht om dat zo te stellen.



Volgens mij wil het gros van de vreemdgangers de relatie helemaal niet beëindigen. En ja, het is wel egoïstisch om jouw behoeftes voorop te stellen. Maar in mijn ogen net zo egoïstisch als je partner seks te ontzeggen in een monogame relatie. Dan kun je ook stellen dat je dan maar zo moedig moet zijn de relatie eerst te beëindigen.Als je niet zonder seks in je relatie kan (wat ik me goed kan voorstellen), dan moet je die relatie niet verder kapotmaken door vreemd te gaan. Je kiest daarvoor, dus ben je wel degelijk de schuldige. Ga voor je relatie of kap ermee, maar ga niet je seks stiekem ergens anders halen omdat je zo zielig bent.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben jezelf verantwoordelijk voor je eigen acties. Vreemdgaan is niets iets wat je overkomt, je hebt hierin een keuze, je bent als mens geen willoos slachtoffer van je leven. Er overkomen je dingen en je hebt zelf de keus hoe je hiermee omgaat.



Je zou met je partner kunnen praten over de dingen die je mist waardoor er behoefte ontstaat aan een ander. Je zou de relatie kunnen beëindigen of de ander op de hoogte brengen van het feit dat je gevoelens hebt voor een ander.



Je kunt er ook voor kiezen om wel vreemd te gaan maar om te zeggen dat de schuld dan bij de ander ligt gaat wat kort door de bocht. Je hebt allebei je aandeel in je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me echt doodergeren aan de reacties hier



Als je je als partner continu wordt afgewezen en als er seks is het voorspel eigenlijk wordt overgeslagen en seks in de praktijk neerkomt op een "ontlading" voor de man (of als het een vrouw betreft die er bij ligt als een zoutzak)....



Je voelt je onaantrekkelijk, afgewezen.. In een relatie hoort dat je elkaar zelfvertrouwen geeft en elkaar verleidt!



Ik vind het dan wel erg STOM om te zeggen dat diegene die vreemd gaat verantwoordelijk is voor ZIJN/HAAR acties!!



Maar ja... dat is mijn bescheiden mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melodie74 schreef op 28 december 2013 @ 08:48:

Uit de relatie stappen is de makkelijkste manier.Neen: dat is in een kutrelatie blijven en vreemdgaan. Uit elkaar gaan is dapperderder.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy_Gun schreef op 28 december 2013 @ 09:18:

[...]



Neen: dat is in een kutrelatie blijven en vreemdgaan. Uit elkaar gaan is dapperderder.Wie zegt dat je dan verder een kutrelatie hebt??? En misschien zijn er nog andere die meespelen (bijvoorbeeld kinderen...)
Alle reacties Link kopieren
quote:sim33 schreef op 28 december 2013 @ 09:13:

Ik kan me echt doodergeren aan de reacties hier



Als je je als partner continu wordt afgewezen en als er seks is het voorspel eigenlijk wordt overgeslagen en seks in de praktijk neerkomt op een "ontlading" voor de man (of als het een vrouw betreft die er bij ligt als een zoutzak)....



Je voelt je onaantrekkelijk, afgewezen.. In een relatie hoort dat je elkaar zelfvertrouwen geeft en elkaar verleidt!



Ik vind het dan wel erg STOM om te zeggen dat diegene die vreemd gaat verantwoordelijk is voor ZIJN/HAAR acties!!



Maar ja... dat is mijn bescheiden mening.



Mss aan je relatie gaan werken dan?

Of anders idd uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het erg STOM om te zeggen dat de ene partner verantwoordelijk is voor het feit dat de andere partner vreemd gaat.



Het zou wat zijn zeg. Je bent er zelf bij als je meer contact zoekt met een nieuwe vlam, een afspraak maakt of stomende seks hebt, De andere partner staat er niet bij om je over het randje te duwen hoor.



Beëindig dan je relatie of ben er open over of werk aan je relatie.
Ik vind dat per geval anders. Er zijn er die "gewoon" vreemdgaan, liegen en bedriegen, er zijn er die vreemd gaan, van hun vrouw houden maar geen aandacht genoeg thuis en omwille van de kinderen liegen en bedriegen.

Er zijn vrouwen daar valt goed mee te praten en die ondernemen actie om iets aan zichzelf te doen, er zijn er die hun vent/vrouw na een zoen de deur al uit schoppen. Mijn idee is toch wel dat er met de meeste partners niet te praten valt. Leuk gezegd dat communiceren, maar dan wordt er denk ik gauw gecommuniceerd dat de gene die dat overweegt moet oprotten, met veel ruzie en tranen erbij. De meeste vreemdgangers weten dat. Die krijgen al "straf" als ze naar een ander kijken. En dat nog maar 2 voorbeelden, er zullen vast wel nog meer soorten oorzaken, daders en slachtoffers zijn.
Ik moet er nog even over nadenken, ik vind 't op dit moment even te ingewikkeld om alles wat ik meemaak op papier te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef dat voorbeeld ook maar, omdat de vreemdgaande vaak roept...ja maar ik wil mijn partner niet verliezen.



Vreemdgaan vanuit de man heeft vaak weinig te maken met te weinig seks thuis. Het is veel te maken met het zoeken van spanning en kijk eens wat ik vooral kaar krijg zonder dat iemand het weet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:sim33 schreef op 28 december 2013 @ 09:23:

[...]



Wie zegt dat je dan verder een kutrelatie hebt??? En misschien zijn er nog andere die meespelen (bijvoorbeeld kinderen...)Voor mij impliceert het woord 'relatie' minstens twee partijen die 'gerelateerd' zijn, dus ik zou eerst kijken of je er samen uitkomt. "Omwille van de kinderen" liegen en bedriegen zoals iemand anders schrijft vind ik echt heel kwalijk, want dan schuif je de verantwoordelijkheid alsnog af. Zullen ze blij mee zijn als ze later groot zijn.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
quote:viva-amber schreef op 28 december 2013 @ 09:30:

Ik geef dat voorbeeld ook maar, omdat de vreemdgaande vaak roept...ja maar ik wil mijn partner niet verliezen.



Vreemdgaan vanuit de man heeft vaak weinig te maken met te weinig seks thuis. Het is veel te maken met het zoeken van spanning en kijk eens wat ik vooral kaar krijg zonder dat iemand het weet.Dat is een lul.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy_Gun schreef op 28 december 2013 @ 09:18:

[...]



Neen: dat is in een kutrelatie blijven en vreemdgaan. Uit elkaar gaan is dapperderder.Als jij vaak met je partner keer op keer praat over wat er niet goed is in je relatie, en er wordt niet aan gewerkt door beide partijen dan heb je in ieder geval alles geprobeerd om je relatie te laten slagen. En als dit allemaal niet werkt en je bent nog steeds ontevreden dan kun je inderdaad beter een einde aan je relatie maken.
quote:Madderijn schreef op 28 december 2013 @ 08:13:

Als mijn man ervoor zou kiezen vreemd te gaan is hij zeker de lul.

Ik dwing hem namelijk niet tot seks met een ander. Als hij ongelukkig is, iets mist, dan kan hij er over praten. Kiezen om niet met mij verder te gaan en dán een ander te seksen.

Dat is de juiste volgorde in mijn ogen.



Dit.

De schuld bij de ander (dus degene 'aan wie het zou liggen') vind ik echt om te kotsen.
quote:Tommy_Gun schreef op 28 december 2013 @ 09:31:

[...]



Voor mij impliceert het woord 'relatie' minstens twee partijen die 'gerelateerd' zijn, dus ik zou eerst kijken of je er samen uitkomt. "Omwille van de kinderen" liegen en bedriegen zoals iemand anders schrijft vind ik echt heel kwalijk, want dan schuif je de verantwoordelijkheid alsnog af. Zullen ze blij mee zijn als ze later groot zijn.Ik kan me er wel iets bij voorstellen, als zo'n bedrieg(st)er weet dat er meteen een scheiding volgt, maar wel graag beide ouders voor de kinderen in 1 huis wil, dan snap ik het wel. Mits er sprake is van een broer/zus relatie, die verder gewoon goed is.
quote:heppiedepeppie12 schreef op 28 december 2013 @ 09:23:

[...]





Mss aan je relatie gaan werken dan?

Of anders idd uit elkaar.En daar hoort 'm in een ander hangen/oops ik viel zomaar bovenop zijn lul dus niet bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven