Is diegene die is vreemdgegaan niet altijd de "lul"?

28-12-2013 07:51 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Is diegene die is vreemdgegaan niet altijd de "lul"... Terwijl het misschien wel aan de partner ligt???"



Deze vraag werd recent op dit forum gesteld en waarom apart topic zou je je afvragen..... omdat bleek dat deze vraag lang open bleef staan, er omheen gedraaid werd, geen echt antwoord volgde....



Dus de vraag staat, erg nieuwsgierig hoe op dit "seks"topic de vele vreemdgangers (als klopt wat ik regelmatig lees zijn die er in grote getale), de singles met of zonder SV, de "open relatie" mensen (soms twijfelachtig of zijn of haar partner weet dat ze in open relatievorm leven ) of gewoon elke andere forummer hierover (Terwijl het misschien wel aan de partner ligt???") denkt!

Wie is oorzaak van vreemdgaan

Totaal aantal stemmen: 107

Vreemdganger (69%)
Partner (1%)
Beide (25%)
Niemand (1%)
Geen mening (4%)
anoniem_118645 wijzigde dit bericht op 30-12-2013 14:05
Reden: Getracht duidelijk te maken dat de vraag simpel is en ook zo bedoeld is!
% gewijzigd
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 30 december 2013 @ 14:36:

Maar ik kan me in bepaalde situaties wel heel goed voorstellen dat je een zijstap maakt.



Zoals?



Wat niet onmiddellijk betekend dat je je partner niet meer lief vindt of niet respecteert. Of je partner er na het vreemd gaan ook zo tegenaan kijkt is een tweede. Komt berouw niet altijd na de zonde?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:Rooss4 schreef op 30 december 2013 @ 14:36:

Als je het zo onwijs normaal vindt snap ik niet dat je de behoefte had om je situatie hier breed uit te meten waarmee je toch zegt, kijk meiden ik had 1000 kansen maar ik heb ze niet gepakt, goed hè?

Nogmaals: ik reageerde op iemand die zich afvroeg wie er in een dergelijke situatie zo nuchter en verstandig blijft. Blijkbaar is het voor sommigen onvoorstelbaar om niet vreemd te gaan terwijl je 1000 kansen (en ook nog eens een motief) had.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom je zo sarcastisch reageert op mij als ik hier mijn verhaal deel. Waarom is dat?
quote:Rooss4 schreef op 30 december 2013 @ 14:36:

Wat niet onmiddellijk betekend dat je je partner niet meer lief vindt of niet respecteert. Respect? Echt? Terwijl je liegt tegen je partner en voor je partner bepaalt dat hij/zij niet meer in een monogame relatie zit, waarmee je hem/haar elke kans ontneemt om zelf te bepalen of hij/zij samen wil zijn met een vreemdganger? Dat is verre van respectvol.
Alle reacties Link kopieren
quote:maybibi schreef op 30 december 2013 @ 13:48:

[...]





Rooss niet de rollen omdraaien! Titel klopt prima, tekst uit OP ook enkel JULLIE GAAN ER WAT ANDERS VAN MAKEN DAN DAAR AANGEGEVEN IS







Ik ben blij dat jij het nog snapt...





veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Trotter schreef op 30 december 2013 @ 14:17:



Nee hoor, ik vind het niet meer dan normaal. Maar als ik sommige berichten hier moet geloven is het iets heel bijzonders om niet vreemd te gaan. Ik reageerde op iemand die zich afvroeg wie er in een dergelijke situatie zo nuchter en verstandig blijft. Nou, ik dus. Je hebt namelijk altijd een keuze om wel of niet vreemd te gaan.Hear hear! Mag mijn standbeeld naast het jouwe komen te staan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best respect hoor, voor dames & heren die het wel lukte hun frustraties de baas te blijven, en het vol te houden (of de relatie te verbreken)

Mij lukte het dus niet, en niet omdat ik mijn partner niet respecteer, en niet omdat ik niet van hem hou.



Ja ik heb hem niet meteen de kans gegeven zelf te kiezen, ik mag dan ook zeker mijn handen dichtknijpen omdat hij nadien de beslissing heeft genomen wel bij me te blijven, en ik door mocht gaan met de verhouding.



Sterker nog, gisterenavond noemde iemand hem hypocriet, ik denk dat je eerder mij in deze hypocriet mag noemen. Maar ik respecteer hem wel, en hou zeer zeker van hem.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat er maar 1 persoon kan oordelen of iemand wel/niet respect heeft voor, of houdt van, de partner..



En dat is de partner zelf, meningen zijn prima, maar het oordeel ligt bij degene die met de vreemdganger samenleeft..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Trotter, jij leest sarcasme daar waar ik het niet bedoel. Jij schrijft dat je niet vreemdgaan als de normaalste zaak van de wereld beschouwt, waar komt dan de behoefte vandaan jouw situatie breed uit te meten? Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om dagelijks het toilet te vereren met mijn bezoek, geen noodzaak dit wereldkundig te maken, dat bedoel ik een beetje.

Maar goed, dit is woordneuken en ook ik haal het woord er liever af.



Of je als vreemdganger zomaar zondermeer geen respect meer hebt voor je partner is een oeverloze discussie. Het is maar net welke criteria je legt in de woorden liefde en respect en het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de misstap.



Sff, de partner zal hoogstwaarschijnlijk geen begrip hebben voor de fout en ja, berouw komt na de zonde. Of nee, berouw in dit geval komt vaak na uitkomst en ja, dat vind ik ook een zwaktebod.



En toch kan ik me in bepaalde gevallen het vreemdgaan voorstellen. Nogmaals, je partner mag jou niet tot een seksloos leven veroordelen. En als dat beslist onbespreekbaar is kan ik me voorstellen dat je het elders haalt. En jajajaja dan zou je bij je partner weg moeten gaan I know maar dat gebeurt dus vaak niet. En iedereen heeft daar zo haar of zijn eigen redenen voor. Dat kan je veroordelen, dat moet je zelf weten, ik probeer daar wat milder in te zijn.
quote:Rooss4 schreef op 30 december 2013 @ 15:42:

Trotter, jij leest sarcasme daar waar ik het niet bedoel. Niet? Dus je wilde oprecht weten of er al ergens een standbeeld van mij staat? Ik geloof er helemaal niets van. quote:Jij schrijft dat je niet vreemdgaan als de normaalste zaak van de wereld beschouwt, waar komt dan de behoefte vandaan jouw situatie breed uit te meten?Nogmaals (voor de vierde keer inmiddels?): dit was als reactie op iemand die het zich niet kon voorstellen dat mensen in een bepaalde situatie niet vreemdgaan, en zich daarbij letterlijk afvroeg 'Maar wie blijft in zo'n situatie zo nuchter en verstandig?'. Dan kan ik alleen wel antwoorden met 'Ik.', maar het voegt meer toe als ik ook uitleg hoe het komt dat ik dat zo zeker weet.quote:Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om dagelijks het toilet te vereren met mijn bezoek, geen noodzaak dit wereldkundig te maken, dat bedoel ik een beetje.Tsja. Ik heb op dit forum ook wel eens gereageerd op topics over hoe je de toiletrol ophangt, over mijn ervaringen met menstruatiecups of over wat ik vandaag eet. Dat vind ik normaal ook niet interessant genoeg om met jan en alleman te delen, maar als er een topic over gaat kan ik daar toch uitwijden wat ik wil? Waarom vind jij het dan nodig om zo sarcastisch te reageren, met die opmerking over een standbeeld?quote:Of je als vreemdganger zomaar zondermeer geen respect meer hebt voor je partner is een oeverloze discussie. Het is maar net welke criteria je legt in de woorden liefde en respect en het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de misstap.Het gaat niet eens om de misstap an sich. Het gaat om de leugen, om de onwetendheid waarin je je partner laat leven. Om de overtuiging dat jij wel even kunt bepalen wat je partner mag weten en wat niet, over een onderwerp dat hem/haar net zoveel aangaat als jouzelf. Namelijk: jullie relatie. Waarover de meeste mensen hebben afgesproken dat die monogaam is, en dat er geen ruimte is voor een derde binnen de relatie. Ik vind het heel respectloos om dan toch, zonder medeweten van je partner, een derde in die relatie te betrekken.
Waarop is je relatie gebaseerd als je niet eerlijk kunt zijn over je gevoelens naar elkaar toe? Of zie ik dat verkeerd?



In hoeverre ligt wat jij zelf doet verder aan een ander?

Wat je bent, wordt voor een groot gedeelte gedefineerd door wat je doet.



Of je een 'lul' bent hangt van wat meer factoren af denk ik, omdat je vreemdgaat ben je niet perse meteen een slecht mens. Maar als je een ander willens en wetens bedriegt doe je in mijn ogen toch iets verkeerd. Zeker als diegene vertouwen heeft in jou en je hem of haar zelfs trouw beloofd hebt.



Er zijn zat smoezen te verzinnen, en kritisch naar jezelf kunnen kijken is een kunst die niet iedereen gegeven is.
Ja, die opmerking over het standbeeld was sarcastisch, daar heb je gelijk in. Je kwam alleen later met het woord sarcasme dus ik koppelde die vraag niet aan het standbeeld.



Dat jij het binnenhalen van een derde in de relatie zonder medeweten van je partner respectloos noemt snap ik. Ik heb ook lang gevonden dat het ronduit wreed was je partner in een illusie te laten leven en ik snapte niet hoe je kon liegen tegen degene die jij als liefste bestempeld.

Ondertussen is het me wel duidelijk dat er zeven miljoen soorten relaties bestaan en dat die niet allemaal worden nageleefd adhv mijn criteria lijkt me duidelijk.

Daarom probeer ik begrip op te brengen voor elke manier van relatiebedrijving. En nee, dat lukt niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
wat vreemdgaan betreft en welke redenen er ook allemaal bijgehaald worden, om het vooral maar goed te praten kan ik alleen maar dit zeggen: een smoes of excuus is als een reet, iedereen heeft er een.



Vreemdgaan en toch respect en liefde voor je partner hebben? leg dat maar es uit als de hele handel en wandel ineens uitkomt, ik denk dat je partner er heel anders over zal denken als de poppen aan het dansen zijn. vergeet ook ff niet de kinderen, familie, vrienden en collega's, die je en passant ook nog even mag gaan inlichten, over dat de partner, die je dacht dat hij of zij was, niet degene bleek te zijn, die je dat dat hij of zij was, dat je je als bedrogen partner een enorme oen voelt, dat je je een naieve sukkel voelt, dat je iemand vertrouwde, die je tot op het bot heeft vernederd, je vertrouwen misbruikt heeft en je gewoon glashard heeft lopen voorliegen , liggen te ketsen met een ander en allerlei intieme zaken bespreekt buiten jullie relatie om. een grovere inberuk op je prive-leven is er zowat niet. je staat te werken om brood op de plank te krijgen voor je gezin, de rekeningen te betalen en en passant is die joker, terwijl jij weg bent naar je werk, doodleuk met een ander bezig. ondertussen blijven ze nog wel ff bij je of laten je in de waan dat alles nog wel snor zit, want ja, die zekerheden en dat huis en de luxe is wel lekker toch?



mijn inmiddels ex-partner van enkele jaren geleden was er zo'n eentje. toen alles uitkwam, was het ineens allemaal zo grappig, geil en soulmate-achtig niet meer, nee, de harde werkelijkheid, een enorme puinhoop, en het gevoel dat je wel door de grond kan zakken, dat is het.



ik heb tegen die minnaar gezegd, dat als hij mijn vriendin kon ketsen, dat hij haar dan ook maar in huis kon nemen en de hele zooi dan maar onder zijn hoede te nemen, maar dat deed hij ook niet. gevolg? aanvraag gedaan bij de woningbouw voor inmiddels ex, een hoop sores en gedoe en een ervaring rijker.



uiteindelijk is iedereen de lul, just my 2 cents.



ik hoop het nooit meer mee te maken, ben zelf nooit vreemdgegaan, en heb die behoefte ook niet. en die zal er ook nooit komen, kwestie van zelfkennis en stevig in je schoenen staan en tevreden zijn met wat je hebt. helaas stappen vele mensen met al te hoge verwachtingen ergens in en verwachten dat alles wel vanzelf loopt. liefde als consumptie middel, alsof je in de supermarkt nog even een extra potje jam koopt in abrikozensmaak omdat je de aardbeismaak effe beu bent. nou ja, blijf dan lekker alleen, blijf eerlijk tov jezelf maar vooral ook naar je partner toe, want die vraagt hier niet om.



je bedriegt niet alleen je partner, maar ook je kinderen, je ouders, schoonouders, je hele familie.



mooie puinhoop dus als alles uitkomt, en als het niet uitkomt ben je gewoon de boel flink aan het bedotten. zodra er een leugen in je relatie komt te zitten, dan schep je bij voorbaat al een afstand tot je partner, hoe kun je dan in godsnaam verwachten dat alles weer zoals 'in het begin' was, toen men nog op de roze wolk ronddreef?
quote:Rooss4 schreef op 30 december 2013 @ 21:26:

Ondertussen is het me wel duidelijk dat er zeven miljoen soorten relaties bestaan en dat die niet allemaal worden nageleefd adhv mijn criteria lijkt me duidelijk.

Daarom probeer ik begrip op te brengen voor elke manier van relatiebedrijving. En nee, dat lukt niet altijd.Ik snap dat niet alle relaties hetzelfde zijn als de mijne, en dat hoeft ook niet. Iedereen mag zijn of haar relatie vormgegeven zoals hij/zij wil. Alleen... dat doe je dan wel sámen met je partner. Want vreemdgangers kunnen hier wel om het hardst roepen dat ze echt heus wel nog zóveel liefde en respect voor hun partner hebben, meestal denken die partners daar toch heel anders over wanneer het vreemdgaan uitkomt. En dat stoort me; de gemiddelde vreemdganger heeft geen oog meer voor eerder gemaakte afspraken, of voor de belangen van de partner. En dat lijkt me in geen enkele relatie de bedoeling.
Maar Trotter, misschien deugen de afspraken wel niet. Wie heeft bedacht dat je in 50 jaar huwelijk nooit maar dan ook nooit aan een ander mag snuffelen? Voor de één werkt dat, voor de ander absoluut niet. En als je dan bij jezelf bemerkt dat de ooit gemaakte afspraak (als hij al gemaakt is) niet meer volstaat in jouw manier van leven en er valt absoluut niet over te praten, wat dan? Natuurlijk kan je dan zeggen praat of ga weg maar is dat reëel? Is het uiteindelijk toch niet een soort van "just seks"?



Partners zijn natuurlijk zwaar verdrietig en teleurgesteld als het bedrog uitkomt, dat snap ik en dat is ook terecht.

Maar oog hebben voor de noden van je geliefde, hoe suf ook in jouw ogen, is ook een groot goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 31 december 2013 @ 00:16:

[...]



Ik snap dat niet alle relaties hetzelfde zijn als de mijne, en dat hoeft ook niet. Iedereen mag zijn of haar relatie vormgegeven zoals hij/zij wil. Alleen... dat doe je dan wel sámen met je partner. Want vreemdgangers kunnen hier wel om het hardst roepen dat ze echt heus wel nog zóveel liefde en respect voor hun partner hebben, meestal denken die partners daar toch heel anders over wanneer het vreemdgaan uitkomt. En dat stoort me; de gemiddelde vreemdganger heeft geen oog meer voor eerder gemaakte afspraken, of voor de belangen van de partner. En dat lijkt me in geen enkele relatie de bedoeling.



Wie of wat bepaald wat een gemiddelde vreemdganger is?

Is daar een benchmark voor? Hoe weet jij wat de gemiddelde vreemdganger doet, of hoe zijn/haar partner reageert?



Voor zover ik kan lezen vul jij alles voor mij en mijn partner in.. Dat stoort mij!..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het aan de situatie ligt.. In bepaalde situaties vind ik het redelijk acceptabel.



Een man die ik ken was bij zijn vriendin vreemdgegaan en uiteindelijk heeft ie haar ook verlaten (een paar weken later).



Voordat hij vreemdging.

Hij was al vaker heel kort uit elkaar met haar, maar uiteindelijk smeekte ze 'm terug. Zij dreigde vaak met zelfmoord als ie r verliet en was emotioneel onstabiel. Uiteindelijk leerde hij een meid kennen die eerst een vriendin en luisterend oor was. En hoe cliché t ook is, uiteindelijk ging hij vreemd met haar en dat gaf m moed om zijn vriendin te verlaten.

Het is geen excuus. Maar het was zijn eerste of tweede vriendin.. Weinig levenservaring... Zulke dingen maken ons wijzer..

En hij zal t nooit meer doen, want hij weet nu wat hij had moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dus dat in sommige gevallen t beide schuld zijn..

Soms heb je natuurlijk mannen die vreemdgaan puur omdat het kan.
quote:Rooss4 schreef op 31 december 2013 @ 00:59:

Maar Trotter, misschien deugen de afspraken wel niet. Wie heeft bedacht dat je in 50 jaar huwelijk nooit maar dan ook nooit aan een ander mag snuffelen? Voor de één werkt dat, voor de ander absoluut niet. En als je dan bij jezelf bemerkt dat de ooit gemaakte afspraak (als hij al gemaakt is) niet meer volstaat in jouw manier van leven en er valt absoluut niet over te praten, wat dan? Natuurlijk kan je dan zeggen praat of ga weg maar is dat reëel? Is het uiteindelijk toch niet een soort van "just seks"?

Als het dan toch 'maar' seks is zou dat er juist voor pleiten om die seks niet te laten prevaleren boven eerlijkheid in een relatie. Wat stelt een relatie nog voor als je niet eens eerlijk kunt of durft te zijn tegen elkaar, als je partner geheimen voor je heeft en als je elkaar niet meer kunt vertrouwen?



Ik heb er helemaal niets op tegen als mensen seks willen met een ander dan de vaste partner. Dat mag iedereen lekker zelf weten. Maar bespreek dat dan wel eerst met je partner, zodat hij/zij de keuze heeft of hij/zij wel in een niet-monogame relatie wil blijven. Door je partner in de illusie te laten leven dat je net zo monogaam bent als hem/haar behandel je hem/haar in feite als een onmondig kind, waarvoor jij wel even zult beslissen wat het beste voor 'm is.

quote:Partners zijn natuurlijk zwaar verdrietig en teleurgesteld als het bedrog uitkomt, dat snap ik en dat is ook terecht.

Maar oog hebben voor de noden van je geliefde, hoe suf ook in jouw ogen, is ook een groot goed.Waar schrijf ik dat oog hebben voor de noden van je geliefde suf is? Nergens, toch? Ik vind het juist heel goed als mensen oog hebben voor elkaars noden, en daar open en eerlijk over zijn. Maar dan moet die open- en eerlijkheid ook wel twee kanten op werken; als iemand behoeften heeft waaraan de ander niet kan voldoen, of wanneer je vindt dat de relatie niet lekker loopt of dat er iets mist op seksgebied, of wanneer je gewoon behoefte hebt aan een robbertje rollebollen met die aantrekkelijke collega of buurman dan moet je daar óók eerlijk over zijn. En niet dingen stiekem doen omdat je denkt (of weet) dat je partner er toch niet mee akkoord zal gaan. Heb dan het lef om ook zo eerlijk te ziijn over wat je van plan bent. Dan kwets je je partner misschien ook wel, maar dan heb je in ieder geval niet daar bovenop ook nog eens het vertrouwen beschaamd. En dan ondermijn je in ieder geval niet het vertrouwen, de basis van de hele relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 55 en heb al heel lang (meer dan tien jaar) geen sex meer met mijn vrouw. Haar zin in sex nam af na de geboorte van de kinderen. Echt over praten lukt niet. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat het zo is. Twee keer per jaar breng ik een bezoek bij een dame die tantra massages geeft. Het is een pujre massage, (geen pijpen of intiem). Ik geniet daarvan en kijk er steeds uit naar een volgende afspraak (om de 6 maaden). Eigenlijk beschouw ik dit ook een beetje als vreemdgaan. Maar ik heb dat nodig; Ik droom van meer, maar heb dat nooit aangedurfd.

Vinden jullie dit vreemdgaan?

Peter
quote:peter100 schreef op 31 december 2013 @ 08:39:

Vinden jullie dit vreemdgaan?

Het lijkt me belangrijker of je vrouw dit ziet als vreemdgaan. Wat jullie precies onder vreemdgaan verstaan bepalen jullie namelijk samen. Of het nu tantramassage, zoenen, intiem whatsappen of seks is, voor iedereen ligt de grens ergens anders. Weet ze dat je dit doet? En zo ja, wat vindt ze er dan van?



Ik zou dit overigens niet als vreemdgaan beschouwen. Want dan zou een massage in een wellnescentrum ook vreemdgaan zijn.



Het gebrek aan seks lijkt me trouwens minder erg dan het gebrek aan intimiteit dat ik in je bericht lees. Raakt je vrouw je nog wel eens liefdevol aan? Knuffelen jullie nog? Masseren jullie elkaar wel eens? Is er überhaupt nog wel lichamelijke affectie tussen jullie? Of is dat samen met de zin in seks weggeëbd?
Alle reacties Link kopieren
Trotter, wat moet dat toch een heerlijkheid zijn.. Net als jij kunnen leven in een wereld waarin alles gaat zoals het hoort, en zoals jij het wil..



Ik zou je graag eens uitnodigen in de werkelijkheid, om te zien dat het niet gaat zoals jij schetst..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
"hoe suf ook in jouw ogen" bedoel ik anders. Ik heb het ten eerste niet over "jou, trotter" en met suf bedoel ik, dat je die noden als suf zou kunnen bestempelen.



Ja, natuurlijk kan je tegen je partner zeggen dat je gaat rollebollen met je buurman of je collega. En als het zo makkelijk was zou iedereen dat netjes doen, werd er nooit vreemdgegaan en was de hele wereld in pais en vree. Dan is het toch gek dat iets dat zo simpel is in jouw ogen toch zo weinig gebeurt. Zou het zo kunnen zijn dat elke relatie een verhaal heeft, en ieder mens zijn eigen beweegredenen heeft. En we nu eenmaal niet in een ideale wereld leven.

Schijnbaar is het heel lastig om je eigen normen en waarden even niét op een ander te plakken.



Peter, wat wil je horen?

Neejohbenjegek natuurlijk ga je niet vreemd? Waardoor je lekker kan slapen vannacht?

Het maakt geen moer uit of het vreemdgaan is ja of nee, je vervult een behoeften op een bepaalde manier en je vrouw weet hier niet van. Kan je hiermee leven? Breek je hoofd er dan niet over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 31 december 2013 @ 09:52:

Trotter, wat moet dat toch een heerlijkheid zijn.. Net als jij kunnen leven in een wereld waarin alles gaat zoals het hoort, en zoals jij het wil..



Ik zou je graag eens uitnodigen in de werkelijkheid, om te zien dat het niet gaat zoals jij schetst..



Mijn wereld is er ook een waar vreemgaan niet voorkomt. Wij zijn al ruim 25 jaar elkaars enige liefdes- en seksuele partner. Er is bij ons beiden ook totaal geen behoefte aan een ander. Wij vinden elkaar nog steeds de leukste, liefste en de lekkerste. Dat is onze werkelijkheid.

Dat het bij jou anders is, is net zo min als Trotters wereld, de norm. "De norm" bestaat niet. De werkelijkheid is voor iedereen anders.



Het is nu wel duidelijk dat jullie zienswijzen anders zijn, alles is al meerdere keren uitgelegd..... Het is inmiddels geen discussie meer maar een brei aanherhalingen. Dat is jammer, want zoveel mensen, zoveel zienswijzen. En dat komt nu niet meer aan bod.



Wat wil TO met dit topic bereiken? Een opmerking als "bewust niet reageren maar wel meelezen" klinkt mij als het verlekkeren aan het vingerwijzen wat hier nu gebeurt. Beetje makkelijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:Sense-1970 schreef op 31 december 2013 @ 09:52:

Trotter, wat moet dat toch een heerlijkheid zijn.. Net als jij kunnen leven in een wereld waarin alles gaat zoals het hoort, en zoals jij het wil.. Ook al zo sarcastisch. Hoe kom je er nou toch bij dat in mijn wereld alles gaat zoals het hoort en zoals ik het wil? Dat heb ik toch nergens gezegd? Alleen... als er eens een keer iets niet zo gaat zoals ik het wil (of: zoals mijn man het wil, of: zoals we beiden willen) dan praten we daarover en proberen we samen een oplossing te vinden. Omdat we onze relatie (en daarbij het vertrouwen, de eerlijkheid, onze verbondenheid) meer waard vinden dan wat aandacht of een wip buiten de deur.
quote:Rooss4 schreef op 30 december 2013 @ 13:14:

Waterval, ik ben heel benieuwd hoe eea gaat lopen in het nieuwe jaar.





Anders ik wel.



quote:Net als Dymo kan ik me slecht voorstellen dat jij ineens de monogame Jozef uit gaat hangen terwijl er nu bij elk pc bezoek een andere arm aan de jouwe hangt.



Woehoe!



(overdrijven is ook een vak, Rooss ;))



quote:En dat je elkaar 33 jaar kent zegt helemaal niks. Integendeel. Je hebt 33 jaar de tijd gehad om deze verboden vrucht zo hoog mogelijk in de boom te hangen en hoe hoger ze hangt hoe zoeter ze smaakt.Zo is 't ook niet helemaal hoor. Maar goed, we gaan 't allemaal meemaken in 2014.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven