Is diegene die is vreemdgegaan niet altijd de "lul"?

28-12-2013 07:51 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Is diegene die is vreemdgegaan niet altijd de "lul"... Terwijl het misschien wel aan de partner ligt???"



Deze vraag werd recent op dit forum gesteld en waarom apart topic zou je je afvragen..... omdat bleek dat deze vraag lang open bleef staan, er omheen gedraaid werd, geen echt antwoord volgde....



Dus de vraag staat, erg nieuwsgierig hoe op dit "seks"topic de vele vreemdgangers (als klopt wat ik regelmatig lees zijn die er in grote getale), de singles met of zonder SV, de "open relatie" mensen (soms twijfelachtig of zijn of haar partner weet dat ze in open relatievorm leven ) of gewoon elke andere forummer hierover (Terwijl het misschien wel aan de partner ligt???") denkt!

Wie is oorzaak van vreemdgaan

Totaal aantal stemmen: 107

Vreemdganger (69%)
Partner (1%)
Beide (25%)
Niemand (1%)
Geen mening (4%)
anoniem_118645 wijzigde dit bericht op 30-12-2013 14:05
Reden: Getracht duidelijk te maken dat de vraag simpel is en ook zo bedoeld is!
% gewijzigd
Delen doe je samen
Overigens vind ik vreemdgaan niet goed! Het zou inderdaad veel beter zijn als dat niet gebeurd. Maar toch kan ik in sommige situaties begrip hebben voor een vreemdganger.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een broer/zus relatie alleen een goede relatie als je ook echt broer en zus bent. Zo niet: als je van je partner houdt gun je die toch iets beters?
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 28 december 2013 @ 09:38:

Overigens vind ik vreemdgaan niet goed! Het zou inderdaad veel beter zijn als dat niet gebeurd. Maar toch kan ik in sommige situaties begrip hebben voor een vreemdganger.+1
Zo kan ik overigens ook begrip hebben dat 1 van de partners absoluut geen zin meer heeft in haar/zijn partner. Te denken valt aan te lui, te dik, te druk met hobby, te weinig doen in het huishouden, te actief/ helemaal niet actief etc etc etc.
De vreemdganger helemaal zelf.

Als je je niet meer gelukkig voelt in je relatie, kun je namelijk ook gewoon die relatie eerst verbreken voor je met anderen gaat neuken.

Maar de standaard vreemdganger eet het liefst van 2 walletjes: wil de sexy stoeipoes buitenshuis en wil dat thuis het vrouwtje zijn was doet.
quote:Tommy_Gun schreef op 28 december 2013 @ 09:39:

Ik vind een broer/zus relatie alleen een goede relatie als je ook echt broer en zus bent. Zo niet: als je van je partner houdt gun je die toch iets beters?Idealiter wel, maar wie kan dat echt? Hoeveel vechtscheidingen zijn er? Ruzies? Partners die niet meer met elkaar praten? Ik vrees toch best wel veel.
Maar hoe je het ook went of keert, vreemdgaan doet de vreemdganger altijd zelf. De oorzaak kan heel divers zijn.
quote:viva-amber schreef op 28 december 2013 @ 09:30:



Vreemdgaan vanuit de man heeft vaak weinig te maken met te weinig seks thuis. Het is veel te maken met het zoeken van spanning en kijk eens wat ik vooral kaar krijg zonder dat iemand het weet.Lijkt me toch niet helemaal waar. Ik had vroeger wel 'ns wat met getrouwde mannen die thuis te weinig seks kregen omdat hun vrouw in 'n moedertje veranderd was na het krijgen van 'n kind. In de basis ligt het dan wel aan de vrouw, die van partner naar moeder getransformeerd is, maar de man in kwestie besluit zelf of ie vreemd gaat of gewoon kapt met die vrouw en 'n kindvrije vrouw zoekt die meer bij hem past.
Zo ken ik een stel die helemaal verliefd en gelukkig getrouwd zijn, hij doet vervolgens geen zak in het huihouden, dan komen er kindertjes, hij doet geen zak met die kindertjes, zij is totaal uitgeblust, dus geen plezier in het slaapkwartier, dus gaat hij vreemd. Dan is het een lul.
quote:catacarax schreef op 28 december 2013 @ 09:46:

Zo ken ik een stel die helemaal verliefd en gelukkig getrouwd zijn, hij doet vervolgens geen zak in het huihouden, dan komen er kindertjes, hij doet geen zak met die kindertjes, zij is totaal uitgeblust, dus geen plezier in het slaapkwartier, dus gaat hij vreemd. Dan is het een lul.Zij is dan toch ook 'n domme doos dat ze met 'n man die al niks in een normaal kindvrij huishouden wil doen, kinderen neemt?
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 28 december 2013 @ 09:42:

[...]



Idealiter wel, maar wie kan dat echt? Hoeveel vechtscheidingen zijn er? Ruzies? Partners die niet meer met elkaar praten? Ik vrees toch best wel veel.Met 'iets beters' bedoel ik in dat geval dan ook 'elkaar met rust laten'. Verder eensch met elninjoo.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Ook wel eens met de stelling dat een vent die niks wil doen thuis, gewoon geen kinderen wil, deze moet verwekken, maar dan raakt hij soms zijn vriendin kwijt..... Ik geef toe, slappe zak.

Vrouwen kunnen enorm drammelen.



Zo zie je maar, er kan van alles aan de hand zijn.
quote:elninjoo schreef op 28 december 2013 @ 09:48:

[...]



Zij is dan toch ook 'n domme doos dat ze met 'n man die al niks in een normaal kindvrij huishouden wil doen, kinderen neemt?Ja. Ook. Vaak nog in de hoop dat het met een baby allemaal beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt EN, maar HIJ is evengoed een lambal. Je kunt toch ook kiezen voor een kinderloos leven? Daar weet jij toch alles van EN?

Bovendien, waarom gaat iedereen er hier vanuit dat de man binnen een relatie de vreemdganger is? Vrouwen doen dat toch evengoed.
quote:biekoe schreef op 28 december 2013 @ 09:51:

Klopt EN, maar HIJ is evengoed een lambal. Je kunt toch ook kiezen voor een kinderloos leven? Daar weet jij toch alles van EN?

Bovendien, waarom gaat iedereen er hier vanuit dat de man binnen een relatie de vreemdganger is? Vrouwen doen dat toch evengoed.Natuurlijk is hij dan ook een lambal. Niet iedereen gaat er hier vanuit dat alleen de man een vreemdganger is.
Tuurlijk gaan vrouwen ook vreemd. Verveelde huisvrouwtjes bijv. met 'n man die 80 uur per week werkt om het hele spul (vrouw + kinderen) te kunnen onderhouden.
Als man doe je er dus slim aan te zorgen dat je vrouw blijft werken ook al baart ze 'n kind. Als je als man zo'n goeie job hebt, kun je vast ook goede kinderopvang regelen.
Alle reacties Link kopieren
Als TO heb je bepaalde verwachting als je nieuw topic opent, de reacties tot nu toe waren voor mij redelijk voorspelbaar maar nu eens "samengevoegd".



Ook ik was, denk dat dit beduidend minder is geworden, zeer anti vreemdgaan, had daar "zware" mening over.... Ik ben en zal nooit vreemdgaan, hoeft gelukkig niet omdat "wij" wel elkaar dingen toestaan, praten, elkaar op zaken wijzen die "misschien" anders kunnen.



Als je jaren, in alle openheid, in het wereldje van de ondeugd vertoefd, dit samen doet, kom je mensen tegen die vreemdgaan omdat er sprake is van;

- Verliefdheid;

- Ander soort seksuele behoeftes;

- Vergeet eenzaamheid niet!;

- Gebrek aan waardering door je vaste partner;

- Wraak;

- Sleur;

- Ontsnapping?;

- Snakken naar aandacht;

- "de koek is (gewoon) op;

- Verandering van smaak ....

- Passeren leeftijdsgrens... Midlifecrisis?;

- ......



Vanuit onze "legale" situatie blijkt tenslotte ook dat "vreemdgangers" vaak meerdere voorkeuren hebben, als voorbeeld, jij valt op blond en op roodharige (je vaste partner is bruinharig) en zij vindt kale mannen aantrekkelijk of gespierde mannen. (Jij hebt een flinke haardos en bijvoorbeeld een bierbuik).



Maar ook al is het geen vreemdgaan, de zogenaamde samenleving (ver)oordeelt snel...



Maar ook nu weer blijf ik zeggen "dat eeuwige kutvingertje" zal mensen niet bij elkaar brengen.....
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
En in al die gevallen die je noemt Maybibi, is het de eigen verantwoordelijkheid van de vreemdganger. Er wordt geen pistool tegen je hoofd gehouden. Ik zeg niet dat het niet te begrijpen is, maar ga niet doen alsof het een ander zijn schuld is.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de vraag naar verantwoordelijkheid verwart met een moreel oordeel.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
quote:Tommy_Gun schreef op 28 december 2013 @ 10:05:

En in al die gevallen die je noemt Maybibi, is het de eigen verantwoordelijkheid van de vreemdganger. Er wordt geen pistool tegen je hoofd gehouden. Ik zeg niet dat het niet te begrijpen is, maar ga niet doen alsof het een ander zijn schuld is.Daar ben ik het mee eens. Een vreemdganger doet het toch echt zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja, natuurlijk is het een lul. Hij heeft hem zelf ergens anders naar binnen gestopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy_Gun schreef op 28 december 2013 @ 10:05:

En in al die gevallen die je noemt Maybibi, is het de eigen verantwoordelijkheid van de vreemdganger. Er wordt geen pistool tegen je hoofd gehouden. Ik zeg niet dat het niet te begrijpen is, maar ga niet doen alsof het een ander zijn schuld is.



Ik oordeel heel bewust dus NIET omdat ik dat "vroeger" misschien wel eens te snel deed! Mijn benoemen van redenen van het "waarom" was meer bedoelt om "stof" aan te leveren.....



Iedereen blijft altijd verantwoordelijk voor alleen "zichzelf"
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy_Gun, 13 minuten geleden

En in al die gevallen die je noemt Maybibi, is het de eigen verantwoordelijkheid van de vreemdganger. Er wordt geen pistool tegen je hoofd gehouden. Ik zeg niet dat het niet te begrijpen is, maar ga niet doen alsof het een ander zijn schuld is.Eens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Het is ook weleens de doos



Maar serieus, iemand beslist nog altijd zelf om vreemd te gaan. Wat de omstandigheden in de relatie ook zijn. Je hebt tenslotte altijd de keuze om een relatie wel of niet voort te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven