Kans zwangerschap? MAP, Onveilige seks

11-03-2017 22:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



In week 1 van de pil heb ik de MAP EllaOne geslikt. Verder heb ik gewoon netjes continue de pil geslikt. De MAP nam ik omdat ik 1x de pil in week 1 was vergeten (wat mij eigenlijk nooit overkomt, de pil vergeten) en onveilige seks had gehad.



Ik heb gelezen dat je tot je volgende menstruatiecyclus geen seks moet hebben zonder condoom. Aangezien ik deze donderdag mijn laatste pil heb geslikt, zit ik technisch gezien in mijn stopweek. Ik heb vandaag ook onveilige seks gehad.



Alleen ik voel me er niet prettig bij. Ik bloed nog niet, verwacht dit morgen of overmorgen. Maar aangezien ik de MAP heb geslikt in week 1, kan her zijn dat die uit blijft ( zeiden mensen)



Bedoelde ze met die EllaOne aanwijzing dat je echt moest bloeden? Of dat je tot je stopweek veilig moest vrijen? Kan ik zwanger zijn?



Groetjes.
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:05:

[...]





Ik heb hem netjes verder geslikt, op dezelfde tijd etc.You´ve got to be kidding me...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:09:

[...]





Maar het is toch niet slim om er een te nemen? Net voor je menstruatie?



Het is sowieso niet slim om er eentje te moeten nemen...

Als je zo twijfelt en in paniek bent, kun je beter morgenochtend je huisarts bellen.

Hier zal wel ergens een arts misschien rondhangen, maar voor individueel advies, advies op maat...advies voor jou.. kan je beter je huisarts bellen morgenochtend.



Dus morgen actie en voor de rest van je leven deze les in je achterhoofd houden! Voor nu; paniek helpt je niet.
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:11:

[...]





Ik dacht dat ik er genoeg van wist. Maar kennelijk niet. Voor alle duidelijkheid, ik ben 19.

En wanneer zeg jij van; doe een zwangerschap test ? Mocht het zo zijn dat.... hoe merk ik het? Men zegt dat je mentruatie dan uitblijft.



Welnee joh, je bloedt gewoon door tijdens de gehele zwangerschap.



Echt, slinger je google aan of koop een boek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:appels-peren schreef op 11 maart 2017 @ 23:12:

[...]





Het is sowieso niet slim om er eentje te moeten nemen...

Als je zo twijfelt en in paniek bent, kun je beter morgenochtend je huisarts bellen.

Hier zal wel ergens een arts misschien rondhangen, maar voor individueel advies, advies op maat...advies voor jou.. kan je beter je huisarts bellen morgenochtend.



Dus morgen actie en voor de rest van je leven deze les in je achterhoofd houden! Voor nu; paniek helpt je niet.Mijn dokterspraktijk is morgen dicht. Daarnaast geef ik toe, weet mijn dokter niet veel van mij. Waarom ik niet naar een andere ga? Omdat de rest veel te ver is en de andere vol zit. Waarschijnlijk zegt ze dat ik hem gewoon moet slikken of moet wachten.. netzoals ze de vorige keer bij mij deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 11 maart 2017 @ 23:15:

[...]





Welnee joh, je bloedt gewoon door tijdens de gehele zwangerschap.



Echt, slinger je google aan of koop een boek.



Wauw, ik heb het allemaal onderzocht. Er staat dat je onmogelijk ongesteld kan worden tijdens je zwangerschap. Maar doordat het hoopje cellen zal ik het maar noemen, soms een bloedvaatje raakt, kan je soms bloeden...



Maar als ik opeens bloed in week 2, dan weet ik toch dat dat niet klopt. Daarnaast komt er bij mijn ongesteldheid allerlij bloedslijm mee, dat kan toch niet bij een klein bloedinkje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:11:

[...]





Ik dacht dat ik er genoeg van wist. Maar kennelijk niet. Voor alle duidelijkheid, ik ben 19.

En wanneer zeg jij van; doe een zwangerschap test ? Mocht het zo zijn dat.... hoe merk ik het? Men zegt dat je mentruatie dan uitblijft.

Gezien het feit dat je zo zit te stressen maakt ook dat je je "menstruatie" kan laten uitblijven. Dat is in dit geval geen goede graadmeter. Maar in principe kun je op de dag dat je de menstruatie verwacht wordt en niet komt testen. Stel je zou normaal op maandag een onttrekkingsbloeding hebben en die komt niet kun je dinsdag testen. Ik zou wel met ochtendurine testen namelijk. En als je negatief test en einde van de week nog geen bloeding of een zeer minimale dan nogmaals testen. En de maandag erop naar je ha gaan als het uitblijft en je negatief test.



Als je positief test kun je ook naar je ha toe. Daar kun je diverse opties mee bespreken zoals bijvoorbeeld de abortuspil.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:17:

[...]





Mijn dokterspraktijk is morgen dicht. Daarnaast geef ik toe, weet mijn dokter niet veel van mij. Waarom ik niet naar een andere ga? Omdat de rest veel te ver is en de andere vol zit. Waarschijnlijk zegt ze dat ik hem gewoon moet slikken of moet wachten.. netzoals ze de vorige keer bij mij deed.Wtf dit is niet de eerste keer....
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Je hebt vandaag nog onveilig geneukt toch? Dan kan je voorlopig nog niet testen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 11 maart 2017 @ 23:22:

Je hebt eergister nog onveilig geneukt toch? Dan kan voorlopig nog niet testen hoor.Vandaag dacht ik?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 maart 2017 @ 23:23:

[...]



Vandaag dacht ik?Ja, aangepast
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 maart 2017 @ 23:20:

[...]



Gezien het feit dat je zo zit te stressen maakt ook dat je je "menstruatie" kan laten uitblijven. Dat is in dit geval geen goede graadmeter. Maar in principe kun je op de dag dat je de menstruatie verwacht wordt en niet komt testen. Stel je zou normaal op maandag een onttrekkingsbloeding hebben en die komt niet kun je dinsdag testen. Ik zou wel met ochtendurine testen namelijk. En als je negatief test en einde van de week nog geen bloeding of een zeer minimale dan nogmaals testen. En de maandag erop naar je ha gaan als het wegblijft en je negatief test.



Als je positief test kun je ook naar je ha toe. Daar kun je diverse opties mee bespreken zoals bijvoorbeeld de abortuspil.



Oké, echt super bedankt!

De vorige keer dat ik het besprak (gedoe ik week 1) met mijn ha, zei die dat ik maar moest wachten. Of gewoon de MAP nam, de keuze lag bij mij. Ik vond dat nogal raar advies, en ben daardoor hier naar toe gekomen.



Stel, ik word gewoon morgen, overmorgen, overovermorgen ongesteld. Het is zoals altijd hefig etc. En dan stopt het, en er gebeurt niks tot de volgende ""menstruatie"" dan ben ik niet zwanger? Toch ..
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand had je een vergelijkbaar topic. Zou je niet eens wat verstandiger met de pil en condoom omgaan en je eens inlezen hoe en wat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:25:

[...]





Oké, echt super bedankt!

De vorige keer dat ik het besprak (gedoe ik week 1) met mijn ha, zei die dat ik maar moest wachten. Of gewoon de MAP nam, de keuze lag bij mij. Ik vond dat nogal raar advies, en ben daardoor hier naar toe gekomen.



Stel, ik word gewoon morgen, overmorgen, overovermorgen ongesteld. Het is zoals altijd hefig etc. En dan stopt het, en er gebeurt niks tot de volgende ""menstruatie"" dan ben ik niet zwanger? Toch ..Nee, want om 1 of andere domme reden heb je het vandaag weer onveilig gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 maart 2017 @ 23:21:

[...]



Wtf dit is niet de eerste keer.... Dat was met voorvocht, 1x de pil vergeten, paniek. Die map is helemaal nieuw voor mij, net als dat voorvocht gedoe. Daarom vraag ik het hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 11 maart 2017 @ 23:26:

[...]





Nee, want om 1 of andere domme reden heb je het vandaag weer onveilig gedaan.Aangezien ik standvast was dat menstruatiecyclus de stopweek was. JA, dat heb ik zo meegekregen van andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 11 maart 2017 @ 23:26:

Vorige maand had je een vergelijkbaar topic. Zou je niet eens wat verstandiger met de pil en condoom omgaan en je eens inlezen hoe en wat?





De vorige keer twijfelde ik over of ik een tweede moest nemen. Ik had op zondag seks gehad, en slikte de pil al vrijdag VOOR de seks. Had toen op de woensdag de pil vergeten, en nam een map omdat die zondag binnen de 7 dagen VOOR de pil vergeteb viel...



Daarna kwam er wat voorvocht in me, totaal geen sperma, bij lange na niet. En toen was het van; kan ik daarvan zwanger zijn.... de duidelijke mening was van; nee!



Dit is weet iets anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:25:

[...]





Oké, echt super bedankt!

De vorige keer dat ik het besprak (gedoe ik week 1) met mijn ha, zei die dat ik maar moest wachten. Of gewoon de MAP nam, de keuze lag bij mij. Ik vond dat nogal raar advies, en ben daardoor hier naar toe gekomen.



Stel, ik word gewoon morgen, overmorgen, overovermorgen ongesteld. Het is zoals altijd hefig etc. En dan stopt het, en er gebeurt niks tot de volgende ""menstruatie"" dan ben ik niet zwanger? Toch ..

Meisje echt, bel in godsnaam maandag je ha en laat je voorlichten over seks, de map, anticonceptie(pil) en soa's. Je gaat echt heel onverstandig om met je lijf en pillen. Deze stress is ook nog eens heel slecht voor je en al die rotzooi (map) je lijf in ook.



Voor nu neuken MET een condoom. Ook de komende maand...nou ja, liever maanden/jaren. En dat meen ik serieus. Als je niet met de ac pil om kunt gaan moet je voor dubbel veilig gaan!



En nee, je ha heeft niks raars gezegd/gedaan. Het is heel normaal om de pte de verschillende opties voor te leggen en zelf een keuze te laten nemen. En meer kleuren zijn er niet...afwachten of de map.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:28:

[...]





Dat was met voorvocht, 1x de pil vergeten, paniek. Die map is helemaal nieuw voor mij, net als dat voorvocht gedoe. Daarom vraag ik het hier.Waarom koop je geen boek? Lees je eens fatsoenlijk in voor je met iemand het bed induikt. Je weet er echt niks van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:29:

[...]





Aangezien ik standvast was dat menstruatiecyclus de stopweek was. JA, dat heb ik zo meegekregen van andere.



Je snapt er echt geen bal van.

Je hebt geen menstruatiecyclus.

Echt meisje, ga alsjeblieft naar de huisarts om je te laten voorlichten.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 maart 2017 @ 23:33:

[...]



Meisje echt, bel in godsnaam maandag je ha en laat je voorlichten over seks, de map, anticonceptie(pil) en soa's. Je gaat echt heel onverstandig om met je lijf en pillen. Deze stress is ook nog eens heel slecht voor je en al die rotzooi (map) je lijf in ook.



Voor nu neuken MET een condoom. Ook de komende maand...nou ja, liever maanden/jaren. En dat meen ik serieus. Als je niet met ac pil om kunt gaan moet je voor dubbel safe gaan!



En nee, je ha heeft niks raars gezegd/gedaan. Het is heel normaal de pte de verschillende opties voor te leggen en zelf een keuze te laten nemen. En meer kleuren zijn er niet...afwachten of de map.





Ik ga inderdaad nu maar voor de dubbel safe, ik dacht dat ik het kon etc.. maar kennelijk weet ik er nog niets van.



Toen ik de pil kreeg, legte de dokter de basics uit, meer niet. Ik hoop dat ik nu niet zwanger ben, anders ga ik sowieso voor abortus.



Ik vind het zelf nogal vervelend om het aan andere mensen te vragen. Maar ik hoopte dat mensen mij wat advies en antwoorden konden geven. Niet mij de gehele tijd voor dom uit maken. Ja het was dom etc, maar ik kreeg niet alles mee helaas, in iedergeval niet goed. (Men zei tegen mij , vriendinnen, dat de menstruatiecyclus het zelfde is als je stopweek)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 11 maart 2017 @ 23:34:

[...]





Waarom koop je geen boek? Lees je eens fatsoenlijk in voor je met iemand het bed induikt. Je weet er echt niks van.Ik weet toch dat ik er niks van weet nu! En je hoeft me niet steeds af te kraken, dankjewel. Ik voel me al rot genoeg. Ik kom hier alleen voor antwoorden, en niet voor opmerkingen zonder nut. Ben er al onzeker genoeg over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:37:

[...]





Ik ga inderdaad nu maar voor de dubbel safe, ik dacht dat ik het kon etc.. maar kennelijk weet ik er nog niets van.



Toen ik de pil kreeg, legte de dokter de basics uit, meer niet. Ik hoop dat ik nu niet zwanger ben, anders ga ik sowieso voor abortus.



Ik vind het zelf nogal vervelend om het aan andere mensen te vragen. Maar ik hoopte dat mensen mij wat advies en antwoorden konden geven. Niet mij de gehele tijd voor dom uit maken. Ja het was dom etc, maar ik kreeg niet alles mee helaas, in iedergeval niet goed. (Men zei tegen mij , vriendinnen, dat de menstruatiecyclus het zelfde is als je stopweek)

Tja, het is ook niet slim.



Je moet niet uitgaan wat vriendinnen tegen je zeggen. Tegenwoordig is deze informatie met enkele klikken bereikbaar. En heb je geen voorlichting van je ouders of op school gehad?



Bel maandag je huisarts en laat je voorlichten. Deze heeft vaak ook wel folders die je kan lezen of boeken die je kunt halen/lezen bij de bieb. (Ik zal mijn gyn collega eens vragen of ze nog aanraders heeft)

Oh ja, lees de bijsluiter van je pil nog eens grondig door.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:39:

[...]





Ik weet toch dat ik er niks van weet nu! En je hoeft me niet steeds af te kraken, dankjewel. Ik voel me al rot genoeg. Ik kom hier alleen voor antwoorden, en niet voor opmerkingen zonder nut. Ben er al onzeker genoeg over.Vorige maand was ook al ellende. Je hebt een maand de tijd gehad om je fatsoenlijk in te lezen/ergens te laten voorlichten. Nu nog een keer met smoesjes komen: 'ben al zo onzeker' bla bla bla. Doe er wat aan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat een ander anticonceptiemiddel meer bij je past TO, zoals een prikpil, implanon of hormoonspiraaltje

en als je paniekerig bent aangelegd zou ik uberhaupt ook geen seks meer zonder condoom hebben



voor nu kun je niets doen dan wachten, er is waarschijnlijk niet veel aan de hand

gelukkig zie je zelf ook dat je je wat meer moet inlezen over hoe het allemaal werkt



laat maar weten als je vragen hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 11 maart 2017 @ 23:39:

[...]





Ik weet toch dat ik er niks van weet nu! En je hoeft me niet steeds af te kraken, dankjewel. Ik voel me al rot genoeg. Ik kom hier alleen voor antwoorden, en niet voor opmerkingen zonder nut. Ben er al onzeker genoeg over.Een boek lezen is wel een hele goeie tip...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven