Keelkanker door beffen = bewezen

04-02-2013 18:33 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou horny ladies, dat gelebber is dus verleden tijd. Bewezen is dat 80% van de keelkankers, tijdens 'de bef' wordt geboren ...
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 07 februari 2013 @ 21:11:

[...]



Stinkend?



Ik ga d'r altijd met m'n tong op, in plaats van m'n neus, en de flamoezen die ik lik stinken ook nooit.Jij ruikt het niet meer joop
Alle reacties Link kopieren
Ach.. Risico van 't vak.
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 08 februari 2013 @ 11:36:

Jij ruikt het niet meer joop

Reken maar van wel, ik heb een hele goede neus voor flamoezen



Maar dat over die statistieken meende ik wel. Je snijdt hier met dit onderwerp iets compleet insignificants aan en rukt dat uit z'n verband. Aan beffen kleven veel minder risico's dan de straat over steken, dus waar hebben we het over. Nog los van dat je het "geweldig" noemt dat we als man een excuus zouden hebben om niet meer te hoeven beffen, wat slechts jouw mening is (blijkbaar gestoeld op jouw afkeer van beffen) waar ik het heel erg mee oneens ben



Maar joh, ieder zijn voorkeuren!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Niets uit het verband. 80% vd keelkanker wordt veroorzaakt door het hpv-virus. Overdracht hpv gebeurt tijdens de beflebber. Conclusie onderzoek. Dat is alles, niet zo moeilijk .
Alle reacties Link kopieren
80% klinkt veel, maar ten eerste vindt er bij 99.9% van alle befbeurten geen hpv-overdracht plaats. Ten tweede is de kans dat zo'n hpv-overdracht tot keelkanker leidt, bijzonder klein. Let op dat dat iets anders is dan "80% van de keelkanker wordt veroorzaakt door het hpv-virus" (want dat laatste zegt alleen iets over de zeer zeldzame gevallen dat je keelkanker krijgt).



Conclusie: het zogenaamde "risico" van beffen is totaal verwaarloosbaar. En dus ook zeker geen reden om het te laten.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben je wat preciezer

Precies zoals ik al eerder zei, keelkanker is een zeer zeldzame ziekte. Maar als de ziekte je treft, is het voor 80% zeker dat het door beffen komt. Dat laatste is de conclusie van het onderzoek. Bovendien zegt het onderzoek ook dat er (procentueel) een explosieve toename is van het aantal blanke mannen, dat veel wisselende sexuele contacten heeft, met keelkanker in de VS. Verreweg de meesten van hen kregen keelkander door besmetting met het hpv virus.
quote:joop_2000 schreef op 10 februari 2013 @ 13:23:



Conclusie: het zogenaamde "risico" van beffen is totaal verwaarloosbaar. En dus ook zeker geen reden om het te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 10 februari 2013 @ 22:02:

Nu ben je wat preciezer

Precies zoals ik al eerder zei, keelkanker is een zeer zeldzame ziekte. Maar als de ziekte je treft, is het voor 80% zeker dat het door beffen komt. Dat laatste is de conclusie van het onderzoek. Bovendien zegt het onderzoek ook dat er (procentueel) een explosieve toename is van het aantal blanke mannen, dat veel wisselende sexuele contacten heeft, met keelkanker in de VS. Verreweg de meesten van hen kregen keelkander door besmetting met het hpv virus.





Je vergeet een punt.. Hoeveel van de patienten zijn man? (of homoseksuele vrouw..)



Het wordt tijd dat jij je eens heel goed gaat inlezen voor je onzin verkondigd..
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen moet je niet over lullen maar gewoon doen.
Wat je schrijft is geen onzin, want het klopt statistisch gezien helemaal, maar 80% van heel weinig is dus nog steeds heel weinig.



Daarom denk ik dat je je beter druk kunt maken om dingen die een echte grote doodsoorzaak zijn, als je je daar überhaupt al druk over wilt maken.



Het lijkt me dus handiger om gewoon pragmatisch te zijn en je leven te leiden zoals je dat leuk vindt.
quote:wamozart schreef op 10 februari 2013 @ 22:02:

Nu ben je wat preciezer

Precies zoals ik al eerder zei, keelkanker is een zeer zeldzame ziekte. Maar als de ziekte je treft, is het voor 80% zeker dat het door beffen komt. Dat laatste is de conclusie van het onderzoek. Bovendien zegt het onderzoek ook dat er (procentueel) een explosieve toename is van het aantal blanke mannen, dat veel wisselende sexuele contacten heeft, met keelkanker in de VS. Verreweg de meesten van hen kregen keelkander door besmetting met het hpv virus.



Veel wisselende sexuele contacten is sowieso al risicovol qua SOA's en HIV/Aids (al is bij het laatste het risico bij homofielen en Arikanen nog altijd een stuk groter dan bij blanke Westerse mannen) dus het bef-risicootje valt daarbij in het niet.



Je kunt als man dus wel sex gaan hebben met condoom en met beflapje, maar daar lijkt me de lol zo gering van dat ik het er dan als man zijnde geloof ik helemaal maar bij zou laten.
Alle reacties Link kopieren
@ Wamozart.. enig idee hoeveel mensen per jaar deze vorm van kanker krijgen?



Wel 500



Daarvan zijn ongeveer 50% mannen en 50% Vrouwen



30% van die mannen (dus 30% van 250) is er een kans dat het door het HPV komt.. dat zijn dus zo'n 75 gevallen per jaar.. (waarbij het niet zeker is, maar mogelijk is dat het van HPV komt) (Vrouwen als drager van HPV krijgen hierdoor geen keelkanker, bij hen kan het BMHK veroorzaken)



Dit aantal zal echter afnemen naarmate meer meisjes tegenwoordig ingeent worden tegen HPV.. (En veel vrouwen worden ook tegenwoordig getest op HPV)



Ik zou ook stoppen als ik jou was, en ook niet meer bij een bushalte gaan staan.. de kans dat de bus je raakt is groter..
Alle reacties Link kopieren
Wat je allemaal wil zeggen, of tegenwerpen, het zal allemaal wel. Ik vind het prima. Klaarblijkelijk ligt het gevoelig . Maar ik leg het niet meer uit. Wat een constellatie zo'n onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
@precies Iris.

Wat ik zeg klopt ook, ik citeer alleen een onderzoek. Dat is alles. Grappig hoe je sommigen op de kast kunt krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 10 februari 2013 @ 23:44:

Wat ik zeg klopt ook, ik citeer alleen een onderzoek. Dat is alles.

Nu wordt ie helemaal mooi... In je OP zeg je letterlijk "dat gelebber is dus verleden tijd". En een eindje verderop zeg je zelfs "Ladies, linksom of rechtsom: van beffen worden we ziek". Niks citaat, uit je duim gezogen nonsens.



Wat wou je eigenlijk met dit topic? Aangezien de uitslag totaal niet significant is... Die hele keelkanker is al geen relevant probleem, laat staan de fractie daarvan die door beffen is veroorzaakt. Hoopte je echt dat mensen massaal het beffen links zouden liggen?



En dan nog, al zou het wel relevant zijn. Al komt er morgen een onderzoek dat onomstotelijk vaststelt dat je van neuken 50% kans op teelbalkanker krijgt. Ook dan gaan mensen er gewoon mee door. Dat is namelijk wat we doen (althans de meesten onder ons)
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 11 februari 2013 @ 00:07:

[...]



Nu wordt ie helemaal mooi... In je OP zeg je letterlijk "dat gelebber is dus verleden tijd". En een eindje verderop zeg je zelfs "Ladies, linksom of rechtsom: van beffen worden we ziek". Niks citaat, uit je duim gezogen nonsens.



Wat wou je eigenlijk met dit topic? Aangezien de uitslag totaal niet significant is... Die hele keelkanker is al geen relevant probleem, laat staan de fractie daarvan die door beffen is veroorzaakt. Hoopte je echt dat mensen massaal het beffen links zouden liggen?



En dan nog, al zou het wel relevant zijn. Al komt er morgen een onderzoek dat onomstotelijk vaststelt dat je van neuken 50% kans op teelbalkanker krijgt. Ook dan gaan mensen er gewoon mee door. Dat is namelijk wat we doen (althans de meesten onder ons)



Volgens mij heeft wamozart gewoon een hekel aan beffen, aangezien hij het maar steeds heeft over "gelebber". Maar laat hij dat dan gewoon zeggen. Dat is duidelijker dan er onderzoeken, wetenschappelijke rapporten en conclusies bij te halen om zijn mening/weersrtand mee te onderbouwen.



Ik houd ervan om te pijpen en mijn man vind het lekker om gepijpt te worden. Denk je nou echt dat hij of ik tegen elkaar zouden zeggen: "niet doen joh, kans op keelkanker, weet je wel?". Nou, echt niet!



En dan nog iets Wolfgang Amadeus... Jij trekt je als man nooit af, neem ik aan...? Want volgens meervoudige wetenschappelijke studies en rapporten uit de vorige eeuw leidt zelfbevrediging tot ruggemergtering en tot doofheid. Dat lijkt me ook geen pretje...
Alle reacties Link kopieren
quote:luckyjane schreef op 11 februari 2013 @ 00:41:

En dan nog iets Wolfgang Amadeus... Jij trekt je als man nooit af, neem ik aan...?

Zou me overigens niet verbazen als het antwoord "nee, inderdaad" is.



quote:Want volgens meervoudige wetenschappelijke studies en rapporten uit de vorige eeuw leidt zelfbevrediging tot ruggemergtering en tot doofheid.Nu je 't zegt, was Mozart eigenlijk niet doof? Oh nee, dat was Beethoven. Die viezerik...
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 11 februari 2013 @ 00:54:

[...]



Zou me overigens niet verbazen als het antwoord "nee, inderdaad" is.





[...]



Nu je 't zegt, was Mozart eigenlijk niet doof? Oh nee, dat was Beethoven. Die viezerik...Goor he, Joop_2000..?! Die ouwe componisten.... Doof... ruggemergtering en dan ook nog keelkanker.! Ik heb met ze te doen....
Alle reacties Link kopieren
En dat alles op basis van onderzoeken, wetenschappelijke studies en conclusies, EEN advies: word nooit componist...!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me anders nog wel een leuke job, proefpersoon (proeven dus) om de lange termijn risico's van beffen te onderzoeken. Dames, kom maar langs hoor! Als je wil, zet ik er deuntje van Mozart bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaakds schreef op 11 februari 2013 @ 01:37:

Dat lijkt me anders nog wel een leuke job, proefpersoon (proeven dus) om de lange termijn risico's van beffen te onderzoeken. Dames, kom maar langs hoor! Als je wil, zet ik er deuntje van Mozart bij.Toch niet van wamozart he?!
Alle reacties Link kopieren
quote:luckyjane schreef op 11 februari 2013 @ 01:45:

[...]





Toch niet van wamozart he?! Jawel hoor. De Toverfluit.
quote:iris1969 schreef op 10 februari 2013 @ 22:41:

[...]

Je kunt als man dus wel sex gaan hebben met condoom en met beflapje, maar daar lijkt me de lol zo gering van dat ik het er dan als man zijnde geloof ik helemaal maar bij zou laten.Dat roep ik hier al anderhalf jaar jaaaaaaaren
Alle reacties Link kopieren
quote:Sun.lover schreef op 04 februari 2013 @ 19:11:

Denk je echt dat alleen vrouwen HPV hebben? Zo ja, hoe denk je dat de vrouwen in aanraking komen met het virus?

Na sexueel contact met mannen



Ja, daarom worden de meisjes zo jong ingeënt. Als ze eenmaal seksueel contact gehad hebben, heeft inenten geen zin meer. En aangezien die kans na één keer seks dus kennelijk al vrij groot is, zullen heel veel mannen drager te zijn.



Toen ik nog niet gelezen had dat het door het virus kwam, zat ik me even af te vragen hoe zo'n onderzoek werkt.

Komt een man met keelkanker bij de dokter, staat er op de vragenlijst



"beft u ook:

x Ja

O Nee



X Zoja, hoe vaak:

- 1x per dag

- 1x per week

- 1x per maand

- anders... "
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 04 februari 2013 @ 19:15:

Dat denk ik niet Sun.lover, dat is zo. Het hpv baarmoedervirus draagt de vrouw. Daarom kunnen vrouwen zich inenten tegen kanker die hpv virus kan veroorzaken.De vrouwen krijgen het van de man, alleen de man krijgt er geen piemelkanker van, dus wordt hij niet ingeënt. Hoe denk je anders dat zo'n virus die hele lange weg gaat, naar de baarmoedermond toe?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven