Kun je de seks stoppen als je al bent begonnen?

23-02-2017 03:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu drie jaar samen. Al die tijd geniet hij van de seks en ik niet. Ik kan niet geil worden. Niet alleen, niet met hem, niet met anderen voor hem. Daardoor is seks voor mij onprettig, saai, pijnlijk/voel ik niets. Ik weet ook niet zeker of ik ooit ben klaargekomen.



Dit weekend zei ik tegen mijn vriend dat ik het niet aan durf te geven als ik eerst dacht dat ik seks wilde, dat we dan beginnen/een tijdje bezig zijn en ik dan merk dat ik het niet meer wil. Ik vond het eng om dat tegen hem te zeggen, maar zei dat ik dat dan niet aan durf te geven. Maar dat ik dat vanaf nu wel zou doen. Zijn reactie verbaasde me. Hij werd boos en vond dat als er een kans was dat ik de seks na het beginnen niet meer wilde, ik er niet eens aan moest beginnen. Dit verwart mij. Hoe moet ik anders uitvinden hoe ik geil kan worden?



Wat denken jullie?

Kun je de seks stoppen als je al bent begonnen?

Totaal aantal stemmen: 113

Ja (81%)
Nee (19%)
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is een eikel
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 februari 2017 @ 04:19:

Je vriend is een eikelVind je dat omdat hij vindt dat je niet mag stoppen als je bent begonnen? Ik weet niet of ik hem een eikel vind, maar ik vind het in ieder geval wel een heel lastige situatie. Heb je misschien een tip voor me?
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie ervaring met het stoppen van seks als je al begonnen bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 23 februari 2017 @ 04:28:

[...]





Vind je dat omdat hij vindt dat je niet mag stoppen als je bent begonnen? Ik weet niet of ik hem een eikel vind, maar ik vind het in ieder geval wel een heel lastige situatie. Heb je misschien een tip voor me?



Daarom inderdaad. Alsof je verplicht bent het hele riedeltje af te maken, of je daar nou zin in hebt of niet. Het is niet zo dat hij recht heeft op seks met je, zelfs op het moment dat hij hem erin wil steken mag je nog bedenken dat je liever niet wil.



Zoek even op youtube op "tea consent". Dan vind je een soort tekenfilmpje dat zowel voor jou als je vriend nuttig kan zijn.



Tips? Als hij serieus niet snapt waarom het nogal verkeerd is om boos te worden op jouw recht om over je eigen lijf te beschikken, dan zou ik hem dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat saai.. Ook voor jezelf. Misschien eens met een seksuoloog praten? Of een partner zoeken die beter matcht bij jouw libido?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 23 februari 2017 @ 04:37:

Wat is jullie ervaring met het stoppen van seks als je al begonnen bent?



"Sorry schat, ik ben er echt niet met mijn hoofd bij vandaag"



"Aargh kramp!"



Er kan zoveel misgaan waardoor het niet loopt. Vanaf zijn kant, vanaf die van mij, maakt niet uit.

Ervaring, tja.. je stopt gewoon en meldt dat ff. Dan ga je wat anders doen.



Ik heb wel vriendjes gehad hoor, die vonden dat ze recht hadden op toegang tot mijn lijf, als ik eenmaal had aangegeven dat ik zin had. Die dan gaan zeiken als je er om wat voor reden toch mee stopt halverwege. Wat een afknapper dat gemiep zeg! Slecht voor mijn libido ook, die verplichting tot afmaken. Het is verdomme geen huiswerk!
Alle reacties Link kopieren
Ja je kan altijd met seks stoppen ook al ben je bezig. Het is jouw lichaam en jij beslist daarover. Wat naar dat je niet van seks kan genieten en wat goed dat je dit probeert bespreekbaar te maken met je vriend. Het is misschien wel een beetje aan de late kant na drie jaar, overvalt het hem of wist hij al dat je niet van seks kon genieten?



Als hij nu na drie jaar in een keer hoort dat je nooit van de seks hebt genoten maar in de veronderstelling was van wel dan kan ik me voorstellen dat hij boos reageert. Dat lijkt me nou niet echt leuk om te horen. Als dit altijd een onderwerp is geweest waar jullie het over hebben gehad en je dit nu hebt voorgesteld om te proberen vind ik zijn reactie erg lomp (hoewel het voor je vriend natuurlijk niet echt leuk is om halverwege te stoppen, dus ja ik kan me voorstellen dat hij dit niet toejuicht).



Weet je waarom je niet van seks kan genieten en dat nooit heb gedaan? Kan je daar met een proffesional over praten? Het klinkt een beetje vreemd dat je zegt nooit van seks te kunnen genieten, en na drie jaar met vriend wil afspreken dat je halverwege wel de mogelijkheid wil hebben om aan te geven dat je niet wilt. Maar als je nooit van seks hebt genoten weet je het van te voren toch al? Dan heeft zo'n afspraak toch weinig zin?



Probeer je vriend ook te snappen, hij heeft zijn behoeftes en dit is nou niet echt het nieuws wat je als vriendje wilt horen, maar boos worden hierom leid nergens toe en vind ik een lompe reactie. Jullie moeten hier juist over praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trytostaypositive schreef op 23 februari 2017 @ 04:59:

Ja je kan altijd met seks stoppen ook al ben je bezig. Het is jouw lichaam en jij beslist daarover. Wat naar dat je niet van seks kan genieten en wat goed dat je dit probeert bespreekbaar te maken met je vriend. Het is misschien wel een beetje aan de late kant na drie jaar, overvalt het hem of wist hij al dat je niet van seks kon genieten?



Als hij nu na drie jaar in een keer hoort dat je nooit van de seks hebt genoten maar in de veronderstelling was van wel dan kan ik me voorstellen dat hij boos reageert. Dat lijkt me nou niet echt leuk om te horen. Als dit altijd een onderwerp is geweest waar jullie het over hebben gehad en je dit nu hebt voorgesteld om te proberen vind ik zijn reactie erg lomp (hoewel het voor je vriend natuurlijk niet echt leuk is om halverwege te stoppen, dus ja ik kan me voorstellen dat hij dit niet toejuicht).



Weet je waarom je niet van seks kan genieten en dat nooit heb gedaan? Kan je daar met een proffesional over praten? Het klinkt een beetje vreemd dat je zegt nooit van seks te kunnen genieten, en na drie jaar met vriend wil afspreken dat je halverwege wel de mogelijkheid wil hebben om aan te geven dat je niet wilt. Maar als je nooit van seks hebt genoten weet je het van te voren toch al? Dan heeft zo'n afspraak toch weinig zin?



Probeer je vriend ook te snappen, hij heeft zijn behoeftes en dit is nou niet echt het nieuws wat je als vriendje wilt horen, maar boos worden hierom leid nergens toe en vind ik een lompe reactie. Jullie moeten hier juist over praten.



Na een jaar heb ik toegegeven dat seks voor mij niet fijn is. Dat ik niet geil word, het alleen doe voor hem en dat ik het altijd zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. We hebben hierna fases gehad waarin we geen seks hadden omdat ik er het nut niet van in zag, waarin ik stopte als het te erg werd (dat het echt pijn deed bijvoorbeeld of ik totaal vergat om te bewegen omdat ik alleen maar kon denken aan dat ik hoopte dat het zsm voorbij was) en waarin we dan toch maar weer seks hebben voor hem. Ik heb dus nooit zelf echt aangegeven dat ik wilde stoppen omdat ik gewoon niet wilde, het is tot nu toe alleen gestopt omdat het fysiek niet meer ging of omdat hij merkte dat ik niet meer bewoog.

Daarom vind ik zijn boze reactie ook zo pijnlijk. Alsof hij zijn geduld verloren is en geen moeite en tijd meer wil steken in een seksleven met mij.

Al vind ik het ook ergens egoistisch van hem om zo boos te reageren. Alle vormen van seks voelen voor hem fijn en hij kan klaarkomen. Dus als de seks wordt afgebroken als ik niet meer wil, vind ik dat als hij klaar wil komen, dat zelf best kan voortzetten. Maar hij vindt dat minder fijn dan als ik het doe. Ik vind dat hij het echt zelf moet doen, want ik wil op zo'n moment niet aangeraakt worden en zeker ook hem niet aanraken. Wil niks met seks te makem hebben dan.



Waarom ik niet van seks kan genieten zou ik niet weten, een gesprek met een seksuoloog is misschien wel een goed idee. Zeker omdat het na drie jaar in deze relatie ook nog niet tot echte geilheid is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 februari 2017 @ 04:45:

[...]





"Sorry schat, ik ben er echt niet met mijn hoofd bij vandaag"



"Aargh kramp!"



Er kan zoveel misgaan waardoor het niet loopt. Vanaf zijn kant, vanaf die van mij, maakt niet uit.

Ervaring, tja.. je stopt gewoon en meldt dat ff. Dan ga je wat anders doen.



Ik heb wel vriendjes gehad hoor, die vonden dat ze recht hadden op toegang tot mijn lijf, als ik eenmaal had aangegeven dat ik zin had. Die dan gaan zeiken als je er om wat voor reden toch mee stopt halverwege. Wat een afknapper dat gemiep zeg! Slecht voor mijn libido ook, die verplichting tot afmaken. Het is verdomme geen huiswerk!Wat deed je als ze vonden dat je toch door moest gaan? En hoe reageren mannen nu als je zegt niet meer te willen? Maken ze het dan zelf af? Geven ze je een knuffel? Kleed jij je dan aan en ga je naar een andere kamer tot zij klaar zijn? (Sorry, ik heb hier geen ervaring mee dus ik stel waarschijnlijk domme vragen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Quaintrelle schreef op 23 februari 2017 @ 04:38:

Wat saai.. Ook voor jezelf. Misschien eens met een seksuoloog praten? Of een partner zoeken die beter matcht bij jouw libido?Seks is behalve doodsaai ook pijnlijk en iets wat ik altijd zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. Ik ga rondzoeken naar een seksuoloog. Misschien helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 februari 2017 @ 04:37:

[...]





Daarom inderdaad. Alsof je verplicht bent het hele riedeltje af te maken, of je daar nou zin in hebt of niet. Het is niet zo dat hij recht heeft op seks met je, zelfs op het moment dat hij hem erin wil steken mag je nog bedenken dat je liever niet wil.



Zoek even op youtube op "tea consent". Dan vind je een soort tekenfilmpje dat zowel voor jou als je vriend nuttig kan zijn.



Tips? Als hij serieus niet snapt waarom het nogal verkeerd is om boos te worden op jouw recht om over je eigen lijf te beschikken, dan zou ik hem dumpen.



Verplicht voelt het wel, ja...



Ik heb het filmpje gevonden. Bedankt! Ik ga het er aan de hand van dit filmpje weer met hem over hebben. Ben erg benieuwd of hij een seksleven met me nog wel ziet zitten als ik het nu af ga durven kappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kutsituatie, TS! Niet van seks kunnen genieten, dit nu bespreekbaar moeten maken in je relatie, en dan ook nog zo'n verwarrende reactie...



Goeie reactie van Trytostaypositive. Mijn eerste impuls was ook 'wat een lomperik', maar als je er even over nadenkt en je stelt je voor dat je na drie jaar relatie te horen krijgt dat je partner eigenlijk nooit van seks geniet, dan zou dat bij mij ook hard aankomen. Die pijn komt dan misschien in de eerste instantie naar buiten als boosheid. Begrijpelijk, het is nogal wat!



Ik vraag me wel af hoe hij dan al die tijd wèl van de seks heeft kunnen genieten. Voor mij is de lol er eigenlijk meteen vanaf als ik in de gaten heb dat mijn partner het niet naar haar zin heeft. Deed je tot nu toe alsof, of heeft hij het gewoon al die tijd niet in de gaten gehad? En hebben jullie het hier überhaupt al eerder over gehad?



Hoe dan ook lijkt me dat hier het laatste gesprek nog niet over gevoerd is...



En ja, natuurlijk mag je stoppen met seks als het bij nader inzien toch niet goed voelt. Heb ik ook weleens moeten doen, was awkward en niet fijn om te doen, maar ik was achteraf toch blij dat ik op dat moment naar m'n gevoel had geluisterd. Maar dat was niet echt een vergelijkbare situatie, want het speelde niet binnen een langdurige, vaste relatie. En ja, daar hoort wel seks bij vind ik. En nee, natuurlijk betekent dat niet dat je dat dan zomaar mag eisen, tegen de wil van je partner in. Maar dan is het wel een gezamenlijk probleem. Wie weet blijk je, na drie jaar relatie, wel aseksueel te zijn.



Heb je echt geen enkel idee waar je geil van zou kunnen worden? Hoe oud ben je en hoeveel relaties/sekspartners heb je hiervoor gehad? Ik vraag het omdat het een verschil maakt of je 19 bent en 3 sekspartners hebt gehad die je alledrie niet wisten op te winden, of 39 met 23 sekspartners met een 0% score...



Sterkte! Hopelijk komen er wat antwoorden waar je wat aan hebt. Maar eigenlijk lijkt me dit meer iets voor een seksuoloog, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij het niet allang heeft uitgemaakt dan? Staat er misschien bot en ook ik vind dat je recht hebt om te stoppen, maar als jij walgend je vriend nog even "helpen" zou moeten om het af te maken...



Heb je alleen ook nooit de behoefte om jezelf aan te raken, wordt je überhaupt opgewonden? Kriebels van bepaalde boeken of films oid?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik loop alweer achter zie ik :-)



Je schrijft ergens:



"Alle vormen van seks voelen voor hem fijn en hij kan klaarkomen."



Dat is wel een heel eendimensionale interpretatie van zijn genot. Hoe kan seks voor hem nou leuk zijn als hij al drie jaar aan het kwakkelen is met iemand die er geen reet aan vindt en er ook niks aan wil doen om het beter te maken?
Ik vind het eerder sneu voor je vriend.

Waarom geef je die jongen in hemelsnaam zijn vrijheid niet terug en wordt gewoon een goede vriendin? Meer wil je toch niet.

Sex is een belangrijk onderdeel van een gezonde relatie en dit kun je echt niet maken al jarenlang.

Maargoed, antwoord op je vraag.

Ja dat kan stoppen met sex als je al bent begonnen.

Ik heb ooit een vriend met erectieproblemen gehad en het is heel rot en naar om als partner dat op jouw bordje te krijgen.

Maar het kan. Als je dat je vriend wil aandoen, zichzelf als een gênant beest nog een beetje verder helpen nadat hij de hoop had dat er nu weleens iets zou gebeuren, vooral eens doen.

Ik snap dat je issues kan hebben.

Ik snap alleen niet dat je de ander daar ook toe wil veroordelen. Ik vind dit alles weinig liefdevol klonken vanuit jou.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijle situatie to en ik snap dat het lastig is voor je vriend. Jij geeft aan seks eigenlijk nooit leuk te vinden, dan zou dus betekenen dat je vanaf nu altijd de seks gaat stoppen. Dat praat zijn boosheid niet goed, maar dit lijkt me ook voor hem moeilijk.

Mag ik vragen trouwens waardoor je van te voren wel denkt er zin in te hebben, terwijl je dus ook schrijft nooit geil te zijn en seks je eigenlijk weinig doet?



Er zijn trouwens meer mensen die nooit geil zijn. Die eigenlijk helemaal niks met seks hebben en voor wie seks niks doet. Vaak doen ze het daarom ook gewoon liever niet. Deze mensen zijn aseksueel. Ik weet dat we geen diagnoses mogen plakken, maar misschien helpt het je te weten dat er meer mensen zijn die (deels) hetzelfde voelen.



En ga echt naar een seksuoloog. Misschien kan die je helpen te leren genieten of juist te accepteren hoe je in elkaar zit en hoe daar mee om te gaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het-groepje: ik denk dat TO heus niet bewust zo over seks denkt. Ze kiest er niet voor om geen libido en pijn te hebben.



Daarbij vind ik haar vriend wel een sukkel hoor. Hoezo kun je nu niet doorhebben dat je vriendin niet geil is of pijn heeft en dan alsnog door willen gaan? Hier ervaring met seksuele problemen en mijn vriend heeft altijd 100% achter mij gestaan. Dat zou jouw vriend ook moeten doen TO.



Wat ik wel vind: je bent het aan jezelf en je vriend verplicht om iets aan het probleem te doen. Tenzij je het zo wel best vindt, maar dan zou ik de relatie verbreken.

Een seksuoloog kan je helpen. En kijk eens op internet: er zijn allerlei oefeningen te vinden die jou kunnen helpen bij dit probleem.



Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 23 februari 2017 @ 05:13:

[...]





Na een jaar heb ik toegegeven dat seks voor mij niet fijn is. Dat ik niet geil word, het alleen doe voor hem en dat ik het altijd zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. We hebben hierna fases gehad waarin we geen seks hadden omdat ik er het nut niet van in zag, waarin ik stopte als het te erg werd (dat het echt pijn deed bijvoorbeeld of ik totaal vergat om te bewegen omdat ik alleen maar kon denken aan dat ik hoopte dat het zsm voorbij was) en waarin we dan toch maar weer seks hebben voor hem. Ik heb dus nooit zelf echt aangegeven dat ik wilde stoppen omdat ik gewoon niet wilde, het is tot nu toe alleen gestopt omdat het fysiek niet meer ging of omdat hij merkte dat ik niet meer bewoog.

Daarom vind ik zijn boze reactie ook zo pijnlijk. Alsof hij zijn geduld verloren is en geen moeite en tijd meer wil steken in een seksleven met mij.

Al vind ik het ook ergens egoistisch van hem om zo boos te reageren. Alle vormen van seks voelen voor hem fijn en hij kan klaarkomen. Dus als de seks wordt afgebroken als ik niet meer wil, vind ik dat als hij klaar wil komen, dat zelf best kan voortzetten. Maar hij vindt dat minder fijn dan als ik het doe. Ik vind dat hij het echt zelf moet doen, want ik wil op zo'n moment niet aangeraakt worden en zeker ook hem niet aanraken. Wil niks met seks te makem hebben dan.



Waarom ik niet van seks kan genieten zou ik niet weten, een gesprek met een seksuoloog is misschien wel een goed idee. Zeker omdat het na drie jaar in deze relatie ook nog niet tot echte geilheid is gekomen.



Ik ben op zich geen tegenstander van het zo nu en dan voor je partner doen terwijl je zelf niet perse zin hebt. Zin maken denk ik dan maar omdat je partner ook zijn behoeftes heeft maar alleen als je dit ook graag wil doen voor de ander en daarbij niet aan jezelf voorbij gaan.



Bij jou lees ik iets anders, het is structurele walging van seks. Wat mij opvalt is dat je vriend op alle manieren van seks kan genieten. Dus ook als jij er niks aan vindt of pijn hebt. Dit komt op mij niet empathisch over en vind ik best vreemd. Hoe kan je genieten van seks met iemand die pijn heeft of het overduidelijk niet naar zijn zin heeft.



Kan het zijn dat je a-seksueel bent? Dus gewoon niet van seks houdt? Ik zou hier echt achter willen komen als ik jou was. Dan weet je wat het is en wat je te doen staat. Je kan allerlei oplossingen gaan zoeken. Als je wel seks houdt maar er niet van kan genieten om welke reden dan ook, dan is fijn om met je vriend uit gaan zoeken hoe dat wel lukt. Maar hij moet hier dan ook voor openstaan en geduld mee hebben. Als je geen seks meer wilt, is een open relatie een optie? Je kan onmogelijk van je vriend verwachten dat hij ook helemaal geen seks meer mag omdat jij het niet wilt terwijl hij wel behoeftes heeft. Of passen jullie misschien niet bij elkaar? Ik vind op basis van de dingen die je post hem niet overkomen als een fijne man maar wellicht zit er bij hem ook frustratie. Laat je in ieder geval niet onder druk zetten door zijn boosheid, blijf bij jezelf en probeer uit te zoeken waarom je niet van seks kan genieten.
Was je vriend nog meegegaan naar je therapeut?

En ben je ook nog bij een sexuologe geweest?



(Uit je vorige topic)
Alle reacties Link kopieren
Hij voelt zich afgewezen en reageert daarom boos.



Ik weet hier eigenlijk geen oplossing voor. Ik denk toch dat feit dat je het vervelend vindt eigenlijk duidelijk maakt dat je het hem niet gunt omdat je hem niet mag. Ik probeer je geen complex aan te praten overigens; maar als ik iemand iets graag wil geven dan heb ik daar best wel iets voor over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tuurlijk kun je wel stoppen. Het is niet zo dat je er dood van gaat als je stopt halverwege.
Je mag altijd stoppen met sex. Maaarrrrrr; ikk had de relatie verbroken met iemand die het 'alleen voor mij doet' en niet via professionals achter de oorzaak probeert te komen. Ik gun mezelf een partner die net zo naar mij verlangt als ik naar hem. Wat dat afwijzen is killing voor een relatie en iemands zelfvertrouwen. Ik zou ervoor bedanken.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 februari 2017 @ 07:42:



Ik weet hier eigenlijk geen oplossing voor. Ik denk toch dat feit dat je het vervelend vindt eigenlijk duidelijk maakt dat je het hem niet gunt omdat je hem niet mag.Wat een bezopen reactie, zeg dan niks.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard kan je volledig trouw aan jezelf worden en geen seks meer willen. Daar zal de relatie niet beter van worden, tenzij je hem vooraan seks met anderen (hoeren?) gaat toestaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven