Kun je de seks stoppen als je al bent begonnen?

23-02-2017 03:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu drie jaar samen. Al die tijd geniet hij van de seks en ik niet. Ik kan niet geil worden. Niet alleen, niet met hem, niet met anderen voor hem. Daardoor is seks voor mij onprettig, saai, pijnlijk/voel ik niets. Ik weet ook niet zeker of ik ooit ben klaargekomen.



Dit weekend zei ik tegen mijn vriend dat ik het niet aan durf te geven als ik eerst dacht dat ik seks wilde, dat we dan beginnen/een tijdje bezig zijn en ik dan merk dat ik het niet meer wil. Ik vond het eng om dat tegen hem te zeggen, maar zei dat ik dat dan niet aan durf te geven. Maar dat ik dat vanaf nu wel zou doen. Zijn reactie verbaasde me. Hij werd boos en vond dat als er een kans was dat ik de seks na het beginnen niet meer wilde, ik er niet eens aan moest beginnen. Dit verwart mij. Hoe moet ik anders uitvinden hoe ik geil kan worden?



Wat denken jullie?

Kun je de seks stoppen als je al bent begonnen?

Totaal aantal stemmen: 113

Ja (81%)
Nee (19%)
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 februari 2017 @ 07:42:

Hij voelt zich afgewezen en reageert daarom boos.



Ik weet hier eigenlijk geen oplossing voor. Ik denk toch dat feit dat je het vervelend vindt eigenlijk duidelijk maakt dat je het hem niet gunt omdat je hem niet mag. Ik probeer je geen complex aan te praten overigens; maar als ik iemand iets graag wil geven dan heb ik daar best wel iets voor over.



Als TO a-seksueel blijkt te zijn, dan werkt het niet zo. Dan heeft het niks met niet gunnen te maken. Volgens mij gunt ze het hem juist wel, anders zou ze het niet al 3 jaar proberen, terwijl ze het eigenlijk helemaal niet fijn vind.

Als jij misselijk word van spruitjes, maar je vriend kookt toch steeds weer spruitjes voor je, omdat hij er niet zonder kan. Dan heeft het toch ook niks met niet gunnen te maken, als je aangeeft geen spruitjes te willen? Als je wel van seks houdt, dan klinkt de waarde van spruitjes eten heel anders dan de waarde van wel/geen seks. Wat ik echter heb gelezen over aseksualiteit is dat het voor iemand die a-seksueel is, hetzelfde kan voelen. Met het verschil dat er op seks veel meer druk ligt, dan op het eten van spruitjes.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Orangetree schreef op 23 februari 2017 @ 07:50:

Je mag altijd stoppen met sex. Maaarrrrrr; ikk had de relatie verbroken met iemand die het 'alleen voor mij doet' en niet via professionals achter de oorzaak probeert te komen. Ik gun mezelf een partner die net zo naar mij verlangt als ik naar hem. Wat dat afwijzen is killing voor een relatie en iemands zelfvertrouwen. Ik zou ervoor bedanken.Ff loepen dan
Ik denk dat jij zo'n verward beeld hebt over je seksuele zelf, dat je noet meer durft open te stellen. Dat je vriend je voorzichtige stappen op weg naar een gezonde lichaamsverhouding met betrekking tot seks niet respecteert doet je geen goed.



Anekdote:

Een therapeut vroeg aan de cliënt om aan te geven waar de grens lag. De cliënt moeat luid en duidelijk STOP zeggen bij haar grens. Ze begonnen elk aan de kant van de behandelkamer en de therapeut kwam stapje voor stapje dichterbij. Bij elke stap vroeg de therapeut of dit de grens was maar elke keer schudde de cliënt het hoofd.

Toen de therapeut neus aan neus stond met de cliënt begon ze te huilen en zei "eigenlijk was mijn grens al toen u tegen de muur stond".



Soms weet je je grenzen pas achteraf. Daarom mag je altijd stoppen, zeker met seks. Jij hebt in het verleden je grenzen overschreden gehad, en nu moet je ze opnieuw leren kennen, en verdedigen.



Je vriend is misschien niet (meer) een geschikte partner voor je, als hij geen geduld meer heeft om dit proces met je aan te gaan. Als hij jouw nee biet accepteert en je geen veilige experimentele omgeving kan bieden.



Want hoe moeilijk is dat nou voor hem, als jij nee zegt zichzelf even in de douche aftrekken, zich aankleden en er daarna emotioneel voor je zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 23 februari 2017 @ 07:54:

[...]





Als TO a-seksueel blijkt te zijn, dan werkt het niet zo. Dan heeft het niks met niet gunnen te maken. Volgens mij gunt ze het hem juist wel, anders zou ze het niet al 3 jaar proberen, terwijl ze het eigenlijk helemaal niet fijn vind.

Als jij misselijk word van spruitjes, maar je vriend kookt toch steeds weer spruitjes voor je, omdat hij er niet zonder kan. Dan heeft het toch ook niks met niet gunnen te maken, als je aangeeft geen spruitjes te willen? Als je wel van seks houdt, dan klinkt de waarde van spruitjes eten heel anders dan de waarde van wel/geen seks. Wat ik echter heb gelezen over aseksualiteit is dat het voor iemand die a-seksueel is, hetzelfde kan voelen. Met het verschil dat er op seks veel meer druk ligt, dan op het eten van spruitjes.

Eten is toch weer iets anders dan seks omdat je niet hoeft te participeren aan het eten daarvan dus eigenlijk geen goede vergelijking.



De ene heeft iets nodig en de ander voelt het als een ontzettende zelfopoffering om het te geven. Dan hangt het ook af van de liefde die je voor die persoon voelt of je het voor de ander over kan hebben. Er zal een oplossing moeten komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@retrostar als die vriend nu steeds die spruitjes kookt en verwacht dat zij het opeet, omdat hij het fijn vind, is er weldegelijk een vorm van participatie. Maar continu iets voor een ander doen, of dat nu spruitjes eten of seks is, terwijl het voor jou niet fijn is, heeft niks met niet gunnen te maken. Dat is wat ik wil zeggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent nog nooit geil geweest, en wil nu stoppen met seks als jullie al begonnen zijn op het moment dat je merkt dat je niet geil wordt?



Dat zou dus betekenen dat je iedere keer als jullie seks hebben, jij halverwege stopt. Lijkt me niet echt een aanlokkelijk vooruitzicht voor je vriend.



Maar natuurlijk zal hij dat moeten accepteren. Hij hoeft het echter niet leuk te vinden..
Als je jezelf moet opofferen in de liefde, hoe erg je het de ander ook gunt, zal dat nooit genoeg zijn voor beiden.
quote:Corona67 schreef op 23 februari 2017 @ 07:34:

Was je vriend nog meegegaan naar je therapeut?

En ben je ook nog bij een sexuologe geweest?



(Uit je vorige topic)



Het loepje gebruiken is wel nuttig in dit geval.



TO, heb je dit nog gedaan?
Stomme vraag misschien.. maar zit je aan de pil? Mijn libido was door de pil echt foetsie. Terwijl ik zonder de pil wel veel zin heb en echt geniet. Switchen van anticonceptie kan soms helpen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat seks gewoon echt je ding niet is :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 23 februari 2017 @ 08:04:

@retrostar als die vriend nu steeds die spruitjes kookt en verwacht dat zij het opeet, omdat hij het fijn vind, is er weldegelijk een vorm van participatie. Maar continu iets voor een ander doen, of dat nu spruitjes eten of seks is, terwijl het voor jou niet fijn is, heeft niks met niet gunnen te maken. Dat is wat ik wil zeggen.

Nee ik vind dat het geen goede vergelijking is omdat er voor de spruitenliefhebber maar weinig genot te beleven is dat de ander haar berg spruiten naar binnen moet werken.



Maar goed. Als partners een verschillend libido hebben is dat moeilijk. Ik ga voor de rittenkaart voor hoerenbezoek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@retrostar goed dan iets anders totaal niet seksueels. Waarvan het logisch is dat het voor mensen het totaal niet fijn is het continu te doen voor de ander, terwijl je het zelf absoluut niet leuk vind en het eigenlijk met tegenzin doet
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 23 februari 2017 @ 08:23:

@retrostar goed dan iets anders totaal niet seksueels. Waarvan het logisch is dat het voor mensen het totaal niet fijn is het continu te doen voor de ander, terwijl je het zelf absoluut niet leuk vind en het eigenlijk met tegenzin doetAls het geven en nemen niet in evenwicht is, tenminste als je dat gevoel hebt (omdat we het over subjectieve gevoelens hebben), wordt het lastig. Als het lijf van TO volledig in de afweermodus gaat dan wordt het wel ingewikkeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Het-groepje schreef op 23 februari 2017 @ 06:59:

Ik vind het eerder sneu voor je vriend.

Waarom geef je die jongen in hemelsnaam zijn vrijheid niet terug en wordt gewoon een goede vriendin? Meer wil je toch niet.

Sex is een belangrijk onderdeel van een gezonde relatie en dit kun je echt niet maken al jarenlang.

Maargoed, antwoord op je vraag.

Ja dat kan stoppen met sex als je al bent begonnen.

Ik heb ooit een vriend met erectieproblemen gehad en het is heel rot en naar om als partner dat op jouw bordje te krijgen.

Maar het kan. Als je dat je vriend wil aandoen, zichzelf als een gênant beest nog een beetje verder helpen nadat hij de hoop had dat er nu weleens iets zou gebeuren, vooral eens doen.

Ik snap dat je issues kan hebben.

Ik snap alleen niet dat je de ander daar ook toe wil veroordelen. Ik vind dit alles weinig liefdevol klonken vanuit jou.





Eens.



En daarbij de toevoeging dat hij niet zoals jij zegt, geniet van de seks omdat hij klaarkomt. Een seksleven met een partner die al 3 jaar lang niet geil wordt, getob is, is niet genieten. Is geen seksleven.



Ik vind het heel rot voor jullie allebei, ik denk dat het voor jou goed is om naar een seksuoloog te gaan, want dit klinkt niet goed.



Verder herken ik me niet in de isseus die jij hebt. Ik weet wanneer ik zin heb en en stoppen gebeurt vrijwel nooit, als dat sporadisch wel eens gebeurt is dat geen probleem. Maar lieve schat, dat is jouw probleem niet. Jouw probleem is dat jij geen seksuele gevoelens hebt en je van je partner verlangt dat hij zich daar volledig naar voegt.
Je kan en mag op ieder moment de seks stoppen. Zelfs als de man hem er net een cm in heeft geduwd, ook dan mag je zeggen dat je niet meer wil en moet hij hem eruit halen. Dit is een vriendin van mij gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je stoppen nadat je bent begonnen, niet leuk maar het kan wel. Als ik even loep blijkt dit probleem al lang te bestaan en heb je het al meerdere keren met hem besproken en heeft hij al veel geduld gehad. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jullie seksleven voor hem op deze manier echt bevredigend is aangezien hij weet dat jij het niet echt fijn vindt. Nu zeg je dat je wil stoppen als je het niet fijn vindt, heel logisch vanuit jou maar ik snap ook wel dat het geen aantrekkelijk voorruitzicht is voor hem als je hem straks telkens halverwege alsnog afwijst. Natuurlijk kan hij het zelf afmaken maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als gepassioneerd vrije met je partner. Dat zoiets een keer gebeurd, ok. Maar als het vooruitzicht is dat dit telkens gaat gebeuren (die kans zit er natuurlijk dik in aangezien jij het nooit leuk vindt) snap ik dat dat veel frustratie bij hem oproept en hij er dan eigenlijk liever niet aan begint.



Hij heeft geen recht op seks maar hij heeft wel recht op een relatie die op alle vlakken bevredigend voor hem is (net als jij dat hebt). Dat wil niet zeggen dat jij dus tegen je zin seks moet hebben maar misschien dat jullie toch niet helemaal bij elkaar passen. Voor veel mensen is seks een belangrijk onderdeel van een relatie en een probleem op dat gebied is meestal echt een probleem in de relatie. Hoewel ik snap dat deze reactie voor jou niet leuk is snap ik ook dat de situatie voor hem ook niet leuk en frustrerend is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Vaak is plotseing wél iets mogelijk als de ander er vandoor dreigt te gaan. Dat geeft aan hoe subjectief en relatief gevoel is. Als je echt zelf iets nodig vindt dan kijk je er heel anders tegenaan dan wanneer je voortdurend in de hoek gedreven zit af te weren.



Maar het is een lastige problematiek die om een oplossing vraagt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:nicky_ykcin schreef op 23 februari 2017 @ 05:18:

[...]





Seks is behalve doodsaai ook pijnlijk en iets wat ik altijd zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. Ik ga rondzoeken naar een seksuoloog. Misschien helpt dat.



Wat ik heb ervaren bij mijn vorige relatie;



Dat was een kerel die best op seks gefocust was. Dus net als jou met tegenzin seks hebben. Voorspel was leuk, naspel ook...maar die tussenweg, my help! Boring! Ik voelde letterlijk echt niks en lag daar maar te denken; wanneer is dit voorbij??!



Tot ik hem een keer vertelde na een jaar heel voorzichtig; ik voel eigenlijk heel weinig als je in mij zit!



Pissed off ook. En twee weken gestraft door geen seks te hebben. Als ik het vroeg was het; nee! Je voelt toch niks?



Ik liep destijds bij een psych en die zei gevalletje ego; op zijn pik getrapt! Jep dat was zo. Precies zijn onzekere stuk. Dus hij projecteerde het op mij.



Wie weet kan het bij je vriend ook een onzeker stuk zijn?



Goede nieuws is; ik ben via psychologisch traject veel meer in mijn gevoel terecht gekomen. Ook een vriend die niet de hele focus op seks legt.



Sindsdien heb ik meer plezier in seks en voel ik meer.



Het is ook durven uit je hoofd te stappen en te ontdekken wat jij fijn vindt in een veilige omgeving.



Geil worden is voor iedereen weer anders. Jouw lichaam heeft haar eigen plekken. Maar als je moet, dan schakelt vanzelf je gevoel uit...

Dus nee seks hoef je niet af te maken, jouw lichaam, jij bepaald
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard kan je middenin de seks stoppen. Je zegt dan: "het doet vandaag pijn lieverd, wacht, ik doe het anders. Is dit fijn?" Zoiets?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:MwTheelepel schreef op 23 februari 2017 @ 08:44:

Natuurlijk kun je stoppen nadat je bent begonnen, niet leuk maar het kan wel. Als ik even loep blijkt dit probleem al lang te bestaan en heb je het al meerdere keren met hem besproken en heeft hij al veel geduld gehad. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jullie seksleven voor hem op deze manier echt bevredigend is aangezien hij weet dat jij het niet echt fijn vindt. Nu zeg je dat je wil stoppen als je het niet fijn vindt, heel logisch vanuit jou maar ik snap ook wel dat het geen aantrekkelijk voorruitzicht is voor hem als je hem straks telkens halverwege alsnog afwijst. Natuurlijk kan hij het zelf afmaken maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als gepassioneerd vrije met je partner. Dat zoiets een keer gebeurd, ok. Maar als het vooruitzicht is dat dit telkens gaat gebeuren (die kans zit er natuurlijk dik in aangezien jij het nooit leuk vindt) snap ik dat dat veel frustratie bij hem oproept en hij er dan eigenlijk liever niet aan begint.



Hij heeft geen recht op seks maar hij heeft wel recht op een relatie die op alle vlakken bevredigend voor hem is (net als jij dat hebt). Dat wil niet zeggen dat jij dus tegen je zin seks moet hebben maar misschien dat jullie toch niet helemaal bij elkaar passen. Voor veel mensen is seks een belangrijk onderdeel van een relatie en een probleem op dat gebied is meestal echt een probleem in de relatie. Hoewel ik snap dat deze reactie voor jou niet leuk is snap ik ook dat de situatie voor hem ook niet leuk en frustrerend is.





Maar als zij dus niet halverwege kan stoppen, omdat het voor hem niet leuk is, dan is er steeds seks met tegenzin.

Het is al besproken, dus hij weet al dat ze misschien met tegenzin op dat moment seks heeft. Waarom meteen niet bij elkaar passen?

Een relatie is iets waar je samen op bouwt en niet voor een probleem wegrent.

Samen kijkt voor een oplossing.
quote:retrostar schreef op 23 februari 2017 @ 09:01:

Uiteraard kan je middenin de seks stoppen. Je zegt dan: "het doet vandaag pijn lieverd, wacht, ik doe het anders. Is dit fijn?" Zoiets?



TO zegt dat ze soms geen pijn heeft, maar niet meer wil. Ook dan mag je stoppen, en zonder de pijnsmoes.

TO zegt dat ze op zo'n moment hem ook niet meer klaar wil laten komen, dan walgt ze (gezien voorgeschiedenis niet gek) ook dan mag je stoppen, en zonder het handmatig of anderszins voor de ander 'af te maken'.
Ik ben het er mee eens dat je halverwege mag stoppen.

Maar niet elke keer. Dat bouwt frustratie op en frustratie wordt na verloop van tijd agressie.

En als je helemaal geen zin hebt in seks, waarom dan in een relatie blijven met iemand die wel graag seks wil?

Jullie matchen niet zolang je geen professionele hulp zoekt voor jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 23 februari 2017 @ 09:05:

[...]





TO zegt dat ze soms geen pijn heeft, maar niet meer wil. Ook dan mag je stoppen, en zonder de pijnsmoes.

TO zegt dat ze op zo'n moment hem ook niet meer klaar wil laten komen, dan walgt ze (gezien voorgeschiedenis niet gek) ook dan mag je stoppen, en zonder het handmatig of anderszins voor de ander 'af te maken'.Mogen, van wie? Er zijn hier twee volwassen mensen die zonder een set regels van wat wel en niet "mag" iets proberen te maken van een relatie, zodat die niet strandt. Dan moet je een antwoord hebben op de gebeurtenissen zodat je vriendjes blijft. Je kan iets niet geven; je zegt dan sorry en je zorgt voor een alternatief nu of je belooft iets voor binnenkort. Je wil je lief serieus nemen in zijn behoeften.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:moosie87 schreef op 23 februari 2017 @ 09:05:

[...]





Maar als zij dus niet halverwege kan stoppen, omdat het voor hem niet leuk is, dan is er steeds seks met tegenzin.

Het is al besproken, dus hij weet al dat ze misschien met tegenzin op dat moment seks heeft. Waarom meteen niet bij elkaar passen?

Een relatie is iets waar je samen op bouwt en niet voor een probleem wegrent.

Samen kijkt voor een oplossing.



Na drie jaar gesteggel noem ik het niet meteen. Seks is voor veel mensen nu eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie. Als zij niet wil en hij wel is er geen middenweg, daar is niet zoveel aan op te bouwen en op te lossen. Misschien wel met hulp voor haar maar ook dat is de vraag en die hulp heeft ze nog steeds niet gezocht (ondanks dat ze dat advies bijna twee jaar geleden al kreeg). Dat vind ik geen rare reden een eind aan de relatie te maken als je op zo een belangrijk punt niet overeenkomt. Een relatie aangaan wil niet zeggen dat je dan voor altijd samen moet blijven ondanks dat de relatie niet bevredigend is. Ik zeg niet dat ze nu direct uit elkaar moeten gaan maar als er niets verandert denk ik wel dat dat is wat gaat gebeuren. Dat is niet perse iemand fout, soms pas je niet bij elkaar.



To hoe oud ben je eigenlijk?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Als je op het moment niets kan geven en je weet vrij zeker dat je ook een belofte niet kan nakomen, dan beloof je een gesprek zeer binnenkort, omdat jij ook graag wil dat het opgelost wordt. Je noemt dan ook meteen een tijdstip en vraagt of hij dan tijd heeft, en je houdt je eraan. Je laat de boel niet maar aansudderen opdat het misschien ooit vanzelf "weggaat". Dat zou niet respectvol zijn.



Succes TO; het zal wel lastig voor je zijn. Maar ga actief voor je relatie of beeindig die.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:honingbijtje schreef op 23 februari 2017 @ 08:00:

.



Want hoe moeilijk is dat nou voor hem, als jij nee zegt zichzelf even in de douche aftrekken, zich aankleden en er daarna emotioneel voor je zijn?



Serieus?

Heel moeilijk en heel eenzaam lijkt me dat. Ik zou me viezig en afgewezen voelen. Als een ander het moeilijk heeft wil niet zeggen dat jij geen gevoel mag hebben he.

Het is ook geen wedstrijd, en als je het het ergst vindt mag het en anders niet.

Zoals al eerder gezegd: To heeft alle recht zich te voelen hoe ze zich voelt, maar een ander hoeft dat niet leuk te vinden.

Of op regelmatige basis in zijn eentje dit soort vernederende oplossingen te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven