Laag libido, sleur etc.

19-09-2016 17:15 144 berichten
Ik zit in een lange relatie (+20 jaar), kinderen, the works. Standaard baan, geen spanning en sensatie. Gewoon 9 tot 5.



Partner is van zelfde leeftijd (50+, ik ben iets jonger), heeft een drukke baan (lees weinig thuis), moet veel aanwezig zijn in buitenlandse vestiging. Dat houdt in dat hij doordeweek vaak van huis is en in de het weekend thuis. (vrijdagavond laat thuis en heel vaak zondagavond al weer weg)



We hebben bewust gekozen voor die baan. In zijn branche is het lastig werk te vinden. Dus weloverwogen gekozen. Onze kinderen zijn al wat ouder en studeren allemaal, dus in die zin heb ik weinig zorg meer aan (zoals bij kleine kinderen).



Ons sexleven was op zich niet slecht. Zijn libidio is hoger dan de mijne, dat is altijd al zo geweest en is geen issue.

Ik ben zelf geen beest in bed, nooit geweest ook. Ik heb eea in mijn jeugd meegemaakt waardoor dat wat lastig is. Dat weet mijn partner. Hij is lief voor me in bed, zorgt dat ik altijd als eerste aan mijn trekken kom en zal nooit iets doen tegen mijn zin.



Wat is dan mijn probleem? Het probleem is dat het altijd "moet" in het weekend. Hij is dan thuis en hij verwacht het dan ook echt.. want ja.. hij moet zondag of maandag weer weg. En ik snap dat hij zijn behoeftes heeft, maar het is zo'n enorme dooddoener voor ons sexleven. Ik heb er zo geen zin in. Daarbij komt dat het eigenlijk meestal hetzelfde is, het verloopt volgens bepaald patroon en dat ken ik zo langzamerhand wel. Hij zal nooit iets romantisch doen of voordat we naar boven doen als "gezellig" doen. Hij is niet attent, vergeet gerust verjaardag, trouwdag , neemt geen initiatief tot leuke activiteiten (wacht af totdat ik iets verzin) etc.



Vroeger begon ons voorspel al beneden. Dan maakte hij opmerking, streelde me beetje stiekem in de keuken etc. etc. maar dat is er allemaal niet meer bij.



Ik stel regelmatig dingen voor maar hij heeft daar geen trek meer in, hij heeft die tijd wel gehad zegt hij dan. Speeltjes hebben we ook gehad maar ook daar is hij niet wild van. Initiatief nemen is voor mij best lastig, ik doe mijn best maar het is erg beladen. Ik vind het erg akward om zo open en bloot hardop te zeggen wat ik wil, ik heb een hele vervelende schaamte , daar werk ik wel aan, maar deels zal dit altijd wel een ding blijven. Ik ben wel aktief tijdens de sex overigens, lig niet als een dooie in bed.



Aantrekkingskracht is ook een ding. Ik ben uiteraard na 3 kinderen niet meer superstrak maar sport en ben op gewicht. Ik let er ook op en zie er netjes uit. Hij daarentegen is van een relatief slanke man naar een wat uitgezakte man gegaan met een enorme buik. Hij kan door zijn drukke baan minder bewegen natuurlijk maar ook zijn eetgewoontes zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik merk dat ik hem minder aantrekkelijk vind. Ik vind dat heel erg lastig om te benoemen, want ik kwets hem daar mee, dat weet ik nu al, maar het is wel een factor.



Maar alles bij elkaar is het 1 grote sleur geworden en ik weet even niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn libido stort aan alle kanten in. Ik hou wel van hem, maar het kraakt. En om nu zomaar vanwege de sex de hele boel overhoop te gooien. We moeten dit doorbreken maar ik weet gewoon niet hoe.



Als ik erover praat dat snapt hij het, doet hij een soort van zijn best óf hij is boos, verdrietig, gekwetst.



We zitten nu in een patroon wat mij niet aanstaat en ik merk dat ik er tegenop zie dat hij straks weer het weekend thuis is. Want dan moet het weer, snappen jullie. Ik heb het verlangen niet meer op dit moment. En dat wil ik graag terug. Ik heb even een frisse blik nodig en ik hoop die hier even te vinden.



Vraag maar raak als er dingen niet duidelijk of niet compleet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je komend weekeinde gn zin hebt zou ik het zeker ook niet doen.

Intussen kun je nadenken over hoe die sleur te doorbreken. Ervaart jouw man ook een sleur? Hebben jullie er wel eens over gepraat? Ik kan me voorstellen dat je man voorzichtig is gezien je verleden.

Wat betreft jouw schaamte, je geeft hier blijk er last van te hebben. Heb je hierover wel eens met een professional gepraat?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Oudebaas. Mijn man ervaart het minder als een sleur, hij doet zijn ding zeg maar en gaat weer aan het werk. We hebben er regelmatig over gesproken , uiteraard. Dat hou ik niet stil. Dan gaat het weer even beter.



Ik ben wel in therapie geweest en het is al stukken beter dan vroeger, maar helemaal weg is het niet. Het zit altijd in je hoofd. Hoe irritant het ook is. Mijn zelfbeeld is niet zo hoog helaas, daar heb ik wel kei hard aan gewerkt, verbeterd is het dus wel degelijk.
Dit klinkt inderdaad als een sleur. Ga eens gezellig uit eten, wordt rozig en beleef het weekend eens anders. Je moet zelf de slingers ophangen. Dat je veel regelt en hij het wel prima vindt, moet je bespreekbaar maken. Hij kan niet verwachten dat de sleur er dan uit gaat en hij 'niks' hoeft te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 19 september 2016 @ 17:30:

Oudebaas. Mijn man ervaart het minder als een sleur, hij doet zijn ding zeg maar en gaat weer aan het werk. We hebben er regelmatig over gesproken , uiteraard. Dat hou ik niet stil. Dan gaat het weer even beter.



Ik ben wel in therapie geweest en het is al stukken beter dan vroeger, maar helemaal weg is het niet. Het zit altijd in je hoofd. Hoe irritant het ook is. Mijn zelfbeeld is niet zo hoog helaas, daar heb ik wel kei hard aan gewerkt, verbeterd is het dus wel degelijk.Je bent dus eigenlijk goed bezig geweest. Dan blijft het punt dat je geen seks moet hebben als je er echt geen zin in hebt. Sla eens een weekje of een paar weken over desnoods. Misschien kun je ook van je man verwachten dat hij wat meer zijn best gaat doen. Toch wat aan sport doen en zorgen dat hij wat aantrekkelijker wordt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over alsof hij seks verwacht, maar geen moeite meer voor je doet. Geen aanrakingen meer overdag, geen ondeugend geflirt, niets nieuws proberen, zijn eigen lichaam laten verslonzen. Ik vind het niet heel gek dat je zin dan vergaat.



Nogmaals in gesprek gaan, en kaart dan ook echt alles aan, ook zijn toegenomen gewicht. Hij kan daar best wel sporten en gezond eten, een drukke baan is geen excuus. Hij leeft daar in feite zonder verdere verplichtingen en kan voor of na zijn werk daar echt wel tijd vrijmaken voor sporten. Gezond eten is ook niet moeilijk, er zijn zat simpele en gezonde opties om klaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Verplichte seks is altijd vervelend. Ik zou na vier weekenden al afhaken. Liever geen seks dan verplichte seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 19 september 2016 @ 17:43:

Het komt op mij over alsof hij seks verwacht, maar geen moeite meer voor je doet. Geen aanrakingen meer overdag, geen ondeugend geflirt, niets nieuws proberen, zijn eigen lichaam laten verslonzen. Ik vind het niet heel gek dat je zin dan vergaat.



Nogmaals in gesprek gaan, en kaart dan ook echt alles aan, ook zijn toegenomen gewicht. Hij kan daar best wel sporten en gezond eten, een drukke baan is geen excuus. Hij leeft daar in feite zonder verdere verplichtingen en kan voor of na zijn werk daar echt wel tijd vrijmaken voor sporten. Gezond eten is ook niet moeilijk, er zijn zat simpele en gezonde opties om klaar te maken.



Een goed gesprek is noodzakelijk. Breng het echter niet in de vorm van een hele lijst kritiek.

Inderdaad is veel werken geen excuus om slecht te eten en niet te sporten. Ik weet niet of hij vroeger ook sportte.

Heeft hij een eigen woonruimte op zijn werkplek? In dat geval kan hij inderdaad wat beter eten en gaan sporten, desnoods in een fitnessclub ergens daar in de buurt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 19 september 2016 @ 17:47:

Verplichte seks is altijd vervelend. Ik zou na vier weekenden al afhaken. Liever geen seks dan verplichte seks.Seks doe je omdat je geil bent. Seks tegen heug en meug is geen echte seks.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:Kraplapje schreef op 19 september 2016 @ 17:30:

Dit klinkt inderdaad als een sleur. Ga eens gezellig uit eten, wordt rozig en beleef het weekend eens anders. Je moet zelf de slingers ophangen. Dat je veel regelt en hij het wel prima vindt, moet je bespreekbaar maken. Hij kan niet verwachten dat de sleur er dan uit gaat en hij 'niks' hoeft te doen.Ik hang ieder weekend slingers op. Ik verzin altijd wat om te gaan doen, hij zit op de bank en wacht af. Dat is misschien ook wel zo gegroeid in de loop der jaren. Ik regel hij gaat.. Maar ja.. dan zit je in de kleintjes, werk je minder en is het wat meer voor de hand liggend dat ik wat meer regelde. Nu heb ik mijn handen vrij, hoef voor de kinderen niet meer thuis te zijn etc. dus juist nu is het tijd voor jezelf dacht ik zo. Maar hij komt tot niets. Ik heb voor mijn verjaardag een weekend weg gekregen Ik ben bijna jarig kortom, we zijn dit jaar , op de zomer na, niet gezamenlijk weekend weg geweest. Uit eten doen we wel, maar ik merk dat ik weinig gesprekstof heb. Hij is er weinig, ik doe mijn eigen ding, hij is niet echt betrokken ondanks dat ik hem alles vertel wat er speelt qua studie etc. van de kinderen. Hij doet er zo weinig mee. Op dit moment is het geen feest. En natuurlijk zal ik ook heus wat inzet moeten tonen (want op dit moment onbreekt mij ook de energie, ik krijg geen energie meer van hem) maar hij ook
quote:meaki schreef op 19 september 2016 @ 17:43:

Het komt op mij over alsof hij seks verwacht, maar geen moeite meer voor je doet. Geen aanrakingen meer overdag, geen ondeugend geflirt, niets nieuws proberen, zijn eigen lichaam laten verslonzen. Ik vind het niet heel gek dat je zin dan vergaat.



Nogmaals in gesprek gaan, en kaart dan ook echt alles aan, ook zijn toegenomen gewicht. Hij kan daar best wel sporten en gezond eten, een drukke baan is geen excuus. Hij leeft daar in feite zonder verdere verplichtingen en kan voor of na zijn werk daar echt wel tijd vrijmaken voor sporten. Gezond eten is ook niet moeilijk, er zijn zat simpele en gezonde opties om klaar te maken.



Precies. De verwachting is er altijd maar er écht iets voor doen, hoe maar? Maar goed, ik nodig hem ook niet meer uit . Ik ben echt op hem uitgekeken op dit moment, dat komt door alles bij elkaar natuurlijk. Ik ben ook nu niet zo spetterend meer als het een verplicht nummer is.



Hij werkt daar, slaapt in hotel, gaat eten met collega's en meer doet hij niet. HIj kijkt een film. Hij is geen uitgaanstype. Echt veel tijd voor zichzelf heeft hij daar niet.
quote:oudebaas schreef op 19 september 2016 @ 17:47:

[...]





Een goed gesprek is noodzakelijk. Breng het echter niet in de vorm van een hele lijst kritiek.

Inderdaad is veel werken geen excuus om slecht te eten en niet te sporten. Ik weet niet of hij vroeger ook sportte.

Heeft hij een eigen woonruimte op zijn werkplek? In dat geval kan hij inderdaad wat beter eten en gaan sporten, desnoods in een fitnessclub ergens daar in de buurt.Vroeger sportte hij wel. Niet extreem maar wel 1 a 2 x per week een uurtje. Hij fietste veel meer en liep ook wel geregeld. Nu is het vooral auto, vliegtuig, bureau. Hij heeft geen woonruimte maar slaapt in hotels. Als bij andere vestiging zit in bijv. Belgie heeft hij een apartement. Fitness geen idee eigenlijk Ik kom nooit waar hij werkt. Eten doet hij buiten de deur, hij kan sowieso (nou ja, niet kunnen, hij wil niet) koken. Hij zegt dat hij zo gezond mogelijk eet, ik kan dat niet contoleren natuurlijk.
quote:oudebaas schreef op 19 september 2016 @ 17:50:

[...]



Seks doe je omdat je geil bent. Seks tegen heug en meug is geen echte seks.Plat gezegd, de geilheid is ver te zoeken. Ik zie er zelfs wat tegenop moet ik eerlijk zeggen. En dat vind ik echt heel vervelend. Dat verdienen we niet. We hebben geen slechte relatie op zich. Aan beiden mankeert er wel eea qua karakter natuurlijk. Hij is niet perfect en ik ook niet. Maar het lijkt wel alsof ik wél aktie neem om met mezelf aan de gang te gaan, therapie etc en hij hobbelt maar wat door.
quote:kerol schreef op 19 september 2016 @ 17:47:

Verplichte seks is altijd vervelend. Ik zou na vier weekenden al afhaken. Liever geen seks dan verplichte seks.dat heb ik ook al gedaan, maar ja, dat lost ook niets op natuurlijk.
Dat je in een hotel niet kan sporten is wel een zwak excuus. Als je juist altijd in hotels bent, 9 van de 10 heeft een fitnessruimte, ook in een andere omgeving kun je hardlopen etc.



Komt hij echt thuis, doet zijn ding, en verwacht dan dat jij automatisch maar zin hebt omdat hij thuis is? Dan zou ik er snel klaar mee zijn en hem een paar weken laten wachten. Kijken hoe creatief hij word.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 19 september 2016 @ 17:47:

[...]





Een goed gesprek is noodzakelijk. Breng het echter niet in de vorm van een hele lijst kritiek.

Inderdaad is veel werken geen excuus om slecht te eten en niet te sporten. Ik weet niet of hij vroeger ook sportte.

Heeft hij een eigen woonruimte op zijn werkplek? In dat geval kan hij inderdaad wat beter eten en gaan sporten, desnoods in een fitnessclub ergens daar in de buurt.

Tactvol aankaarten dat iemand wat aan zijn of haar gewicht moet doen is haast niet te doen. Hoe je het ook verpakt, je zegt dat iemand te dik is geworden



Dat is niet leuk om te horen, maar soms moet het.
Tja, hoe kan hij nou veranderen.

Denk alleen wanneer hij bang is je te verliezen.

Dus als hij merkt dat jij echt geen zin meer hebt in hem. Dat zou ik dus maar duidelijk maken (met woorden of gedrag).

Uit elkaar gegroeid..
quote:meaki schreef op 19 september 2016 @ 18:23:

[...]



Tactvol aankaarten dat iemand wat aan zijn of haar gewicht moet doen is haast niet te doen. Hoe je het ook verpakt, je zegt dat iemand te dik is geworden



Dat is niet leuk om te horen, maar soms moet het.andersom had hij er jaren terug geen moeite mee om het tegen mij te zeggen . Het heeft wel geholpen overigens. Ben afgevallen jaren terug en nog steeds op gewicht.
quote:Jejoue schreef op 19 september 2016 @ 18:24:

Tja, hoe kan hij nou veranderen.

Denk alleen wanneer hij bang is je te verliezen.

Dus als hij merkt dat jij echt geen zin meer hebt in hem. Dat zou ik dus maar duidelijk maken (met woorden of gedrag).

Uit elkaar gegroeid..Misschien is dat het ook wel gewoon. Te veel je eigen ding doen, wat onvermijdelijk is nu, en dan sneeuwt je relatie onder alle alledaagse dingen. Ik zou dan de bom moeten laten vallen ? Van joh, als het zo blijft is het niet leuk meer ?
Alle reacties Link kopieren
Jullie seksleven lijkt een afspiegeling te zijn van jullie leven. Ik schrik eigenlijk vooral van het gegeven dat jullie tijdens een etentje geen gespreksstof hebben terwijl jullie elkaar enkel in het weekend zien.

Dit klinkt niet alsof er tijdens zo'n etentje knipoogjes heen en weer gaan, een beetje gevoetjevrij en belofte voor wat er straks in bed plaatsvindt. En dat kan na tig jaar huwelijk nog steeds hoor.



Ik denk niet dat dit bedtechnisch 123 is op te lossen. Van beiden is wat goede wil nodig om elkaar weer te vinden, buiten en in bed. Waar is de echte interesse, waar is het wij gevoel.

Als dat wat terugkomt heb je kans dat de zin ook weer aanwezig is.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 19 september 2016 @ 18:27:

[...]





andersom had hij er jaren terug geen moeite mee om het tegen mij te zeggen . Het heeft wel geholpen overigens. Ben afgevallen jaren terug en nog steeds op gewicht.

Mm, hij schroomde niet om jou van enige kritiek te voorzien maar daarna is zijn spiegel kapot gevallen? Oei.

Is hij gewoon eigenlijk best een beetje een hork?
...
quote:Rooss4.0 schreef op 19 september 2016 @ 18:31:

Jullie seksleven lijkt een afspiegeling te zijn van jullie leven. Ik schrik eigenlijk vooral van het gegeven dat jullie tijdens een etentje geen gespreksstof hebben terwijl jullie elkaar enkel in het weekend zien.

Dit klinkt niet alsof er tijdens zo'n etentje knipoogjes heen en weer gaan, een beetje gevoetjevrij en belofte voor wat er straks in bed plaatsvindt. En dat kan na tig jaar huwelijk nog steeds hoor.



Ik denk niet dat dit bedtechnisch 123 is op te lossen. Van beiden is wat goede wil nodig om elkaar weer te vinden, buiten en in bed. Waar is de echte interesse, waar is het wij gevoel.

Als dat wat terugkomt heb je kans dat de zin ook weer aanwezig is.Nee geen voetjevrijen oid. Helemaal niets. We gaan eten, kletsen over koetjes en kalfjes of zijn stil, eten, gaan naar huis, kijken tv of gaan naar bed. Klaar. Niets spetterends helaas. Bij mij is de zin momenteel ook weg, dat geef ik ook aan in mijn post. Door het "verplichte"is mijn fragiele libido helemaal gekelderd. Ik voel me niet sexy of iets. Er komt sex dit weekend, simpel. En daar word ik niet opgewonden van.
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 19 september 2016 @ 18:42:

[...]





Nee geen voetjevrijen oid. Helemaal niets. We gaan eten, kletsen over koetjes en kalfjes of zijn stil, eten, gaan naar huis, kijken tv of gaan naar bed. Klaar. Niets spetterends helaas. Bij mij is de zin momenteel ook weg, dat geef ik ook aan in mijn post. Door het "verplichte"is mijn fragiele libido helemaal gekelderd. Ik voel me niet sexy of iets. Er komt sex dit weekend, simpel. En daar word ik niet opgewonden van.Als je iets wilt veranderen komt er dit weekeinde helemaal geen seks.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel eens van die stellen zitten in een restaurant. Mensen die elkaar niks te zeggen hebben en ook geen stille non verbale deal met elkaar hebben. Ik hoop dat het bij ons (oudebazin en ik) nooit zover komt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 19 september 2016 @ 18:05:

[...]





Plat gezegd, de geilheid is ver te zoeken. Ik zie er zelfs wat tegenop moet ik eerlijk zeggen. En dat vind ik echt heel vervelend. Dat verdienen we niet. We hebben geen slechte relatie op zich. Aan beiden mankeert er wel eea qua karakter natuurlijk. Hij is niet perfect en ik ook niet. Maar het lijkt wel alsof ik wél aktie neem om met mezelf aan de gang te gaan, therapie etc en hij hobbelt maar wat door.Hij zal ook van zijn stoel af moeten komen. Desnoods met een andere baan dat hij vaker thuis is. Zelfs iemand op de grote vaart heeft meer verlof.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven