Lesbische relatie.. beddendood?

01-03-2012 12:10 106 berichten
*
Is het degene die de zwangerschap heeft moeten doorstaan ook degene met het slechste libido?
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw werkt ook 40 uur pw. Vindt ze dit wel leuk of heeft ze hier veel stress van?

Als je er al over gepraat hebt, wat zegt ze dan als je haar confronteert met het feit dat ze altijd wel een excuus heeft?
Alle reacties Link kopieren
Heb je aangegeven dat je er onzeker van wordt, dat je twijfelt of zij jou nog wel aantrekkelijk vindt? En wat zegt ze daar dan op?
Als ik het goed begrijp zegt zij dat het bij jou ligt, maar zij is degene die geen sex wil, toch? Dat snap ik niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je vast niet aan gedacht: een MAN!
quote:Ksenija schreef op 01 maart 2012 @ 12:37:

Hier heb je vast niet aan gedacht: een MAN!Wat een achterlijke reactie!!!
*
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 01 maart 2012 @ 12:37:

Hier heb je vast niet aan gedacht: een MAN!Waarom roep je dit in dit topic?
*
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 01 maart 2012 @ 12:37:

Hier heb je vast niet aan gedacht: een MAN!



Wow, wat een bril-jan-te oplossing! Echt waar! Jahaaa.... TO, daar had je vast niet aan gedacht hè? Een man.... dat is de oplossing



Je kan 'm het huishouden laten doen, de boodschappen, koken, naar het werk laten brengen en weer op laten halen
Alle reacties Link kopieren
Ze is op dieet schreef je, is dat voor de lijn? Mogelijk vindt ze zichzelf niet zo aantrekkelijk/lekker?
*
quote:Ksenija schreef op 01 maart 2012 @ 12:37:

Hier heb je vast niet aan gedacht: een MAN!Zelf een beetje desperate?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je probleem niet bagatelliseren maar is seks op een laag pitje niet iets dat voorkomt in ieder jong gezin?



Twee hardwerkende ouders, en de opvoeding/verzorging van klein grut, een druk huishouden?



Is het soms zo dat je vrouw het kindje gebaard heeft en dat er op het ogenblik meer van haar aandacht naar de kleine gaat, waardoor jij jezelf op het tweede plan voelt terechtgekomen?



In hetero-relaties komt het voor dat de moeder minder 'zin' in de vader heeft na de komst van een kind.





Sorry, ik zie dat mijn redenering in jullie geval niet kan kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Doet ze nog wel aan zelfbevrediging of is seksuele vlammetje echt heel erg gedoofd?
Misschien samen in therapie hiervoor?
*
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 12:10:

Ook over het ontbreken van sex praten we, maar na heel wat heen gesproken te hebben is haar uitkomst dat het bij mij ligt.



Waar jij het niet mee eens bent zoals je het hier formuleert. Dus heb je al genoeg erover gepraat?



quote:...... dat ik er zelfs geen moeite voor doe.

Is dat niet heel erg , er geen moeite meer voor doen? opgeven?



Eerlijk gezegd herken ik heel veel in mijn eigen situatie (ok, ik ben een man, maar de essentie van je verhaal had ik zelf kunnen schrijven). Helaas heb ik geen goed antwoord erop. Ik ben echter niet van plan het 3 jaar aan te zien of het beter wordt, want ik heb afgelopen jaren gezien dat het alleen maar een aflopende lijn is. Toch houd ik veel van haar, en waardeer wel wat er wel nog is.



/edit:

Ik vraag me zelfs af of "lesbische relatie" in de titel het accent niet verkeerd legt. maakt dat uit in de essentie van het verhaal?
*
*
Alle reacties Link kopieren
@Thasmo, lastig hoor. Klinkt alsof haar vuurtje echt gedoofd is. En dan gaat cliche op dat als je zin wil hebben, je zin moet maken.
anoniem_79971 wijzigde dit bericht op 01-03-2012 23:34
Reden: poef prive
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, lees net je laatste post: ik zie het dus vooral als haar probleem (als er al 1 'schuldige' moet worden aangewezen), niet als de jouwe!
Alle reacties Link kopieren
@thasmo fijn dat je het serieus neemt. Wat je zelf zegt, misschien hebben jullie daar een gemis in. Mensen veranderen ook door de jaren heen en krijgen andere behoeftes. Maar ja, je hebt het al besproken en ze wil niet.

Kun je weer wat doorstrepen.

Verder zou ik haar een beetje met rust laten. Soms hebben mensen die periodes, zonder aanwijsbare reden.



NB: neppiemel?
Alle reacties Link kopieren
Thasmo, wat vervelend voor je.

Ik heb zelf een tijdje terug ook gereageerd in een topic over laag libido, omdat ik zelf niet zo'n hoog libido heb en mijn man wel. Dat is in onze relatie ook wel een issue, en waar 'm volgens mij de kneep zit is dat ik dat serieus neem. Maar ik vind het niet alleen maar mijn probleem, ik kan er ook niets aan doen dat mijn libido niet zo hoog is. Meestal krijgt degene met weinig zin namelijk 'de schuld', en dat vind ik onzin. Hoeveel mensen zouden wel niet bereid zijn hun libido ter verhogen met medicatie, als die er zou zijn (zonder schadelijke bijwerkingen)? Maar hoeveel mensen zouden bereid zijn hun hoge libido te temperen met medicatie? Anyway, dat even terzijde.

Ik vind dat je van je vrouw niet kunt verwachten tegen haar zin te vrijen, en dat zul je wellicht ook niet willen. Maar je mag wel van haar vragen dat ze jouw behoeften serieus neemt en bereid is om samen een betere balans te vinden, eventueel onder begeleiding van bijvoorbeeld een seksuoloog. Leg haar eens voor dat het te vergelijken is met de behoefte aan eten. Stel dat zij maar eens per maand een lekkere warme maaltijd krijgt, terwijl ze daar eigenlijk toch wel vijf keer per week behoefte aan heeft. Ja, op koude maaltijden kun je ook prima en gezond leven, maar het haalt wel veel sjeu uit het leven. Misschien begrijpt ze het dan een beetje. En als het geen kwestie van begrip is, vraag haar dan of ze bereid is je serieus te nemen. Dat is iets heel anders dan maar vinden dat jouw libido te hoog is en dat daarmee de kous af zou zijn. Als ze niet samen wil zoeken naar een betere balans, maar liever door wil gaan in een soort zussenrelatie, dan heb je weer een nieuwe situatie om mee verder te gaan en te bekijken of je dat wilt etc.

xYella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven