Lesbische relatie.. beddendood?

01-03-2012 12:10 106 berichten
*
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens overwogen om naar een sekstherapeut te gaan?



Jij mist nl iets, zij weet dat wel en wil daar liever niets van merken (ontkenning??) en zoals jullie nu gaan, zal er volgens mij niet veel gaan veranderen.



Ik zou zeggen: zoek eens hulp van buiten! iemand die je iets kan leren over hoe je met elkaar weer stapjes vooruit kunt maken. iemand die misschien ook iets kan herkennen van de oorzaak (zo die er is)
*
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het voor dat jongetje om op te groeien met twee moeders?
*
*
*
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 13:20:

@dirk1971, ik weet het niet, wel lees ik veel op internet dat het vaak gebeurd als 2 vrouwen samen zijn voor een langere tijd er vaak een soort beddendood ontstaat



Wordt nog algemener gezien dat een relatie na een verliefdheid periode overgaat in een houden van relatie, die na een jaar of 7 in een dip raakt. ("7 year itch"). Wat dat betreft is je relatie niet anders dan een hetero relatie. Dat is ook het enige referentiepunt wat ik heb (ik heb geen lesbo stellen in mijn vriendenkring waar ik ZO close mee ben dat ik dit soort dingen hoor).



Ik ga niet zeggen wat voor jou een goede oplossing is.(En vorm je eigen mening, want op een forum krijg je ook veel niet relevante opmerkingen!) . Maar wel dat de Ik probeer het niet meer ... hoeft niet binnen een half jaar opgelost te zijn (etc etc) klinkt als een een soort acceptatie, van iets wat je heel belangrijk vind, maar nu niet goed zit. Wil je dat? Wat doe je er aan? Wat doet je wederhelft eraan? De tegeltjes wijsheid geeft aan dat je daar met zijn 2en aan moet werken.

/edit:

quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 14:02:

....Maar ik vind het niet eerlijk van haar dat het afgedaan wordt met dat het mijn probleem is en dat ik met het kluitje in het riet gestuurd wordt!

..../Edit: je laatste reactie had ik nog niet gelezen toen ik dit hierboven schreef. Doe er iets mee!
*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je best mag realiseren dat je vrouw je zodanig manipuleert dat jij denkt fout te zijn, of zelfs sex verslaafd?! Lieve to ik ga niet zeggen hoeveel keer per week normaal is, dat moet elk stel zelf bepalen, maar een paar keer per jaar is absoluut niet gemiddeld.

Ik vind het oneerlijk van haar hoe ze er mee omgaat. Ze heeft liever niet dat jij aan zelfbevrediging doet, omdat het haar eraan herinnerd dat jij iets te kort komt. Met alle respekt maar dat is pure egoisme. Jij mag echter wel voelen dat zij niet wil?!! Ik vind dat je het allemaal maar gelaten over je heen laat komen eerlijk gezegd. Ben je weleens goed kwaad geworden? Ik bedoel, nee je kunt haar niet tot sex dwingen, maar ze kan er wel anders mee omgaan. Sexuele therapie lijkt me zeker het overwegen waard.

Maar begin eerst eens met jezelf serieus te nemen in dit onderwerp. Want zolang jij dat niet doet, doet zij het al helemaal niet en zal ze met slappe smoesen aan blijven komen. Veel sterkte en een
Misschien kan je haar een beetje helpen, zonder dat ze 't door heeft.



Als ik een leuk romantisch boek lees, bijv shopaholic van Sophie Kinsella, dan kan ik me inleven in de hoofdpersoon. Tsja hoe moet je dat zeggen, dan voel ik me ook meer zelfbewust.

Bij de serie gooische vrouwen had ik 't ook. Dan zie je die vrouwen zo vrouwendingetjes doen etc.

En dan heb ik ook meer behoefte aan passie. Gaan ook periodes voorbij dat ik geen zin heb en zetten mn vriend en ik 't op een lager pitje. Maar met zulke boeken/series/films voel ik me wel veel vrouwelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 01 maart 2012 @ 14:51:

...... Ze heeft liever niet dat jij aan zelfbevrediging doet, omdat het haar eraan herinnerd dat jij iets te kort komt. Met alle respekt maar dat is pure egoisme. Jij mag echter wel voelen dat zij niet wil?!! ......





Toen ik dit eerder in het topic las was dat ook het eerste wat mij verbaasde. Wilde hier op reageren maar... @elfje26, je neemt letterlijk de woorden van mijn toetsenbord



TO, misschien is het een idee nadat dit topic zich meer en meer ontwikkeld het je partner te laten lezen. Ik vind dat je op een erg respectvolle manier over der schrijft en wie weet door te lezen komt het beter over dan in gesproken vorm.



Succes.
*
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 14:50:

Weet je, het gras lijkt altijd groener aan de overkant.





Wat bedoel je,dat er meer lekkere hapjes zijn? Daar kun je haar best op wijzen. Is wel een zwaar middel inderdaad. Maar als je op iemand anders verliefd bent ,of minder zwaar, dat je iemand net te lang in de ogen hebt gekeken, kun je dat best gebruiken. Vooral als je daar niks mee doet omdat je van haar houd. Om de discussie open te breken. En dat is moeilijk, er is geen knop.



Of bedoel je dat andere relaties wel altijd zonnig verlopen? Kijk dan je statistieken nog maar eens na.



quote:Ze heeft een verantwoordelijke baan die ook mensenlevens kan kosten en .....

En is dus ook getraind in het geven van dooddoeners? Daar zijn ze in de medische sector heel goed in. Want er is niet altijd een antwoord daar, en soms moet je daar dingen erg relativeren.



quote:Wel vraag ik mij af of ze misschien vervroegd in de overgang kan zitten ofzo?Dan veranderd het ritme van ongesteld worden(onregelmatig, uitblijven). Tenzij ze uiteraard de pil gebruikt, dan veranderd dat bijna niet. Dan kan het de moeite lonen om met de pil eens te stoppen. (Ik kan me er iets bij voorstellen dat ze de pil gebruikt voor menstruatie klachten, zou niet de eerste vrouw zijn die zonder pil 1 week per maand in een donkere kamer zou zitten) .
*
Thasmo, wat vervelend dat je zo in deze relatie zit en je daar zo rot over voelt. Ik kan een klein beetje met je meevoelen, omdat ik meestal ook een hoger libido heb dan mijn man én veel vaker het initiatief neem (moet nemen wil ik dat er wat gebeurt).



Wat mij het meest opvalt in jouw reacties, is dat lijkt alsof je vriendin het probleem niet serieus neemt. Het is jóuw probleem en jij moet je maar aanpassen. Buiten het feit dat je dat al 3 jaar doet, werkt het volgens mij niet zo in een relatie. Kun je dat niet duidelijk maken aan je vriendin? En waarom lukt het niet om fijne lichamelijke dingen te doen zónder seksuele bijbedoelingen? Ik vind dat nogal zorgwekkend! Je kunt daar toch ook afspraken over maken, waar je vriendin zich goed bij zou kunnen voelen?



Ik vond de post van Yella ook goed, maar het grote verschil met jullie en haar relatie is (denk ik) dat jullie in het begin allebei even vaak zin hadden, en nu 'zo maar' niet meer. Naar mijn mening mag je je partner best 'dwingen' om daar over na te denken en om daar over te praten.



Er is nog wel meer wat ik er over wil zeggen, maar ik laat het nu hier even bij.
Alle reacties Link kopieren
Thasmo: ik heb geen pasklare oplossing, maar ik vind wel dat je op een mooie liefdevolle manier over je vrouw praat! Zo, dat moest me van het hart.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 15:38:

in t egaan op een 'lekker hapje'





Die alinea kan ik geen wijs uit. Niemand hier stelt voor dat jij een lekker ding erbij zoekt, of de relatie opgeeft, of op een andere manier er problemen BIJ zoekt. Jij al helemaal niet. (toch?)



quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 15:38:





Maar het kan toch zomaar zijn dat ze vervroegd in de overgang zit (of de beginfase ervan).



Stel dat dat een verklaring zou zijn, onwaarschijnlijk, maar stel. Wat veranderd dat dan? Niet jouw behoefte. Niet jouw teleurstelling om het uitblijven van sex. Niet het feit dat er niet door beide aan gewerkt wordt.

==================

@thijs. hieronder.... jammer van dit soort reacties.......mooi, iemand heeft de reactie in de prullebak gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 13:38:

Ik heb heel wat keren moeten slikken hoor he de tranen pikken nu in mn ogen en het is toch echt al wel zeker 3 jaar geleden, stond ik daar voor de bank in mn zorgvuldig uitgekozen setje.. krijg je als reactie: Lief je staat voor de tv en ik wil graag die serie zien.

Misschien dat het mij dan weer ontbreekt aan de 'durf' om de tv uit te zetten en te zeggen 'die serie kijk je maar op uitzending gemist' .

Dat setje is verdwenen in de ondergoed la en ik kan je vertellen dat je je dan heel erg klein voelt en dat je zoiets dan ook nooit meer doet.Herkenbaar........heb precies hetzelfde gehad........ Je kijkt op een gegeven moment wel uit om je weer in die positie te manouvreren want het gevoel dat je dan ervaart is écht heel rot..... :(
Alle reacties Link kopieren
De kans dat ze vervroegd in de overgang is lijkt me vrij klein. Ik denk dat jij zo gewend bent haar smoezen aan te horen dat je het vanzelf overneemt. Ik vind dat je verder heel

Mooi over jullie relatie schrijft maar Ik heb het idee dat je wat dit onderwerp betreft iets te lief voor haar bent. Ik zou (de volgende keer) als ze weer een opmerking maakt over dt het voor haar moeilijk is, haar er eens op wijzen, dat jij je zelf vertrouwen verliest je eigen vrouw te verleiden, elk aanraking drie keer overdenkt, gekwetst bent door haar lak aan affektie, etc etc. Laat haar maar eens merken dat het pijn doet ipv jezelf als boosdoener te zien
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 01 maart 2012 @ 15:51:

Thasmo: ik heb geen pasklare oplossing, maar ik vind wel dat je op een mooie liefdevolle manier over je vrouw praat! Zo, dat moest me van het hart.



Dat dacht ik ook al!

Ten eerste vind ik zeker niet dat je een te hoog libido hebt! Een keer per week willen lijkt me absoluut niet hoog. Als een potje zoenen er al niet in zit Ten tweede: van alle soorten stellen hebben lesbiennes het minste seks, dus heel raar is het opzich niet. In dat licht kun je dan ook de reactie van die homo-instanties plaatsen, maar vind het schokkend om te lezen hoe zij reageerden!

Ik zou er toch op hameren dat jullie naar een sexuoloog gaan. Om er achter te komen waarom zij geen zin heeft, en wat je dan daaraan kunt doen. Als zij een keer echt goede sex heeft gehad met de bijbehorende gevoelens van intimiteit wil ze misschien wel vaker? Ik las eerst dat ze je ervan de schuld gaf, toen je typte dat zij het jouw probleem vond, maar nu begrijp ik dat ze bedoelt dat jij er last van hebt, en zij niet, en het in die zin jouw probleem is. Zo ben je toch niet getrouwd! om het nog maar niet te hebben over huwelijkse plichten
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Mag ik er even iets wellicht heel sufs ingooien? Bij een lesbisch stel zie je toch vaak een "mannetje" en een "vrouwtje". Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen hoe ik dat bedoel.

Kan het zo zijn dat zij altijd de sterke is en in bed de zwakke wil zijn? M.a.w. hoe zou ze reageren als je haar grijpt? Zonder boeh of bah en verdere plichtplegingen? Wellicht iets om met haar te overleggen en te bepraten?



Ik werd op een gegeven moment ook niet geil meer van geaai en het afwachtende gedrag, ik wil(de) gegrepen worden maar dat wist ik eerst zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 01 maart 2012 @ 17:41:

ik wil(de) gegrepen worden maar dat wist ik eerst zelf niet.



Maar hoe kom je daar achter als jij of je partner dat spel beide nog niet gespeeld hebben? Of om meer de link naar de topic starter te maken: hoe bespreek je dat, wat is de knop?



En was het probleem niet andersom? haar partner heeft geen zin (of geen zin om zin te maken). Je zou eerder verwachten dat haar partner iets anders heeft wat ze belangrijker vind dan een lekkere vrijpartij.
Tja, hoe kom je daarachter, goede vraag. Ik merkte irritatie tijdens de seks, soms kwam het zelfs voor dat mijn zin, poef, in één keer weg was. Als sneeuw voor de zon vertrokken.



Tot er iemand komt die weet waar hij mee bezig is en kwartjes op hun plek vallen...

En hoe je dat bespreekt? Nou, je kan beginnen met bij elkaar te inventariseren waar de ander haar triggers liggen. En dan niet op zo`n manier van "vind je het niet lekker als ik dat en dat bij je doe?" maar meer in de trant van "stel nou dat ik je van hup en dan zus en zo, kan je je daar iets bij voorstellen...".



Dirk geen zin hebben in seks heeft heel vaak een andere reden dan gewoon geen zin. Geen zin is ophefbaar met elkaar aanraken en vaak komt die zin dan wel. Geen tijd is een ruk excuus. Eeeh stom excuus bedoel ik.
ik vind ook dat je erg respectvol over je partner schrijft. Heel mooi.

Maar ik begrijp dat ze het "probleem" bij jouw legt...terwijl ze zelf in het verleden in zelfde situaties zat, maar dan de andere kant. Hoe vindt ze dat als je dat aangeeft??



Wat ik verder zat te denken, is er misschien iets medisch aan de hand, is ze vaak moe, ze schommelt met haar gewicht of is afgevallen. Is niet erg bevorderlijk voor de suikerspiegels. Of schildklier.

Vervroegde menopauze? Pfeiffer? Er zijn legio mogelijkheden waardoor mensen niet lekker in het vel zitten en er niet de vinger op kunnen leggen. Dus zou ze toch binnenkort naar de huisarts kunnen gaan om eea te laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 13:20:

@dirk1971, ik weet het niet, wel lees ik veel op internet dat het vaak gebeurd als 2 vrouwen samen zijn voor een langere tijd er vaak een soort beddendood ontstaat. Er is dan een soort 'zussenrelatie' ontstaan waarin zorg heel centraal staat maar dat het vlammetje op sexgebied weg is.Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. In vrouw-vrouw relaties gaat het toch vaker om dat het "goed voelt", dat je je prettig voelt en ook allebei even veel zin hebt. Ik kan me zo voorstellen (maar ik ben dan ook geen hetro) dat in een man-vrouw relatie dat er ook sex is als het niet goed voelt. Mannen denken toch vaak vanuit hun kruis, vrouwen veel meer vanuit gevoel. En dat het dan op meerdere levels moet kloppen. Begrijp je wat ik bedoel en herken je dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven