Lesbische relatie.. beddendood?

01-03-2012 12:10 106 berichten
*
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 14:50:

Er zijn altijd redenen waarom het even niet kan of niet uitkomt.

Ze heeft een verantwoordelijke baan die ook mensenlevens kan kosten en moet (daarom is de reden) altijd goed uitgerust zijn.

Soms denk ik ook wel eens dat het de leeftijd is ik ben 25, zij 35.

Tuurlijk heeft ons kindje er ook voor gezorgd dat je niet altijd en overal maar naar je zin kan vrijen.

Als je begint met vrijen en hij wordt net wakker vanwege een nare droom dan is je zin ook ver weg als hij na anderhalf uur weer in bed ligt

En sex op zondagmiddag om een uurtje of 3? Dan heeft ze toch niet het excuus dat ze moet gaan slapen?

Al eens geprobeerd om het ventje een weekendje naar de oppas te brengen en lekker samen thuis te zijn?
Alle reacties Link kopieren
TO, ik las laatst een artikel waarbij gesteld werd dat veel lesbische relaties eindigen in weinig seks, veel knuffelen. Eerder een soort ontzettend grote maatjes.

Maar goed, er zijn genoeg hetero relaties te vinden, waarbij 1 van de partners hetzelfde 'probleem' heeft, dus ik zou met zo'n uitleg weinig genoegen nemen.



Wat jij -naar mijn opinie- hebt is een normale en gezonde sexdrive. Ik vind er niks raars aan, zeker niet als je je partner aantrekkelijk vind. Ik vind het een beetje flauw van je vriendin om jou soort van gek te verklaren. Niet dat zij dan andersom gek is, want er zijn zoveel mensen met een (tijdelijke) lage seksdrift. Maar denk wel dat ik kan stellen dat zij zeker aan de lage kant zit van seksdrift. Zeker als het nu maar eens per twee maanden voorkomt.



Ik vind het ook niet eerlijk naar jou toe om het erbij te willen laten zitten. Ik zou haar wel vragen om meedewerking op dit vlak om eens goed uit te zoeken. Want anders ben je straks elkaars beste maatjes -niks mis mee op zich- ware het niet dat je een leven met elkaar deelt op basis van een liefdes en seksrelatie. Vriendjes kun je wel worden met de rest van de wereld.



Sterkte (en balen voor je!)
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik ben ook 35 en 16 jaar samen met mijn vent en nog lang niet uitgesekst! Tuurlijk door gezin en werk wel moeier en we wippen niet meer als konijnen toen we nog begin twintig waren. Maar ik denk dat we wel proberen eenmaal in de week met elkaar te vrijen. Op drukkere momenten is het eens in de twee weken (en verder heb ik mijn eigen handen altijd nog). Hiermee kan ik inmiddels leven, omdat ik wel aan alles merk dat de lust iig nog aanwezig is bij ons allebei. Dan geeft het niet als er niet altijd direct seks uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik lees net jouw reactie Yoshe. Vrouwen kunnen ook erg goed vanuit hun kruis denken hoor. Of ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 01 maart 2012 @ 23:33:

Haha, ik lees net jouw reactie Yoshe. Vrouwen kunnen ook erg goed vanuit hun kruis denken hoor. Of ben ik de enige? Nee hoor Maar denk wel dat je op een gegeven moment het contact met je eigen seksualiteit kan verliezen. Dan vergeet je je kruis helaas een beetje.
Ik vind het onzin dat het ligt aan een kind, ik heb er namelijk 2.

En ik doe het nog elke dag (bijna)



Dus dat is gewoon onzin.



Maar ik denk wel dat haar hormonen eens op de hobbel kunnen zijn.

Zij zegt dat 3x per week niet normaal is, maar ook dit is onzin... dat is namelijk het gemiddelde, en ook gewoon bij lesbiënnes.



Hoezo ligt het dan bij jou??? Vraag haar dat eens.

Jij bent 25 jaar,en zij is 12 jaar ouder...toch?? dus zij is 37... dan kunnen het wel afnemende horonen zijn.

Maar goed... ik denk wel dat er iets is dat ze niet verteld.

En niet dat ze vreemd gaat... maar zo weinig sex.



Heeft ze een rot ervaring?

Of werken jullie alleen, alleen voor het kind zorgen en de huishouding doen.. maar geen partner meer zijn?



Dan moeten jullie meer samen gaan doen... misschien heeft ze een te kort aan ontspanning.

En als het aan jou ligt... dan weet je toch ook wat je "verkeerd" doet?



Ik vind elke week sex wel een pre hoor...
TO, je moet absoluut niet accepteren dat jij de zwarte piet krijgt. Dat jij niet normaal zou zijn met jouw (naar mijn mening) gezonde libido. En zelfs seksverslaafd. Toe maar.



Helaas krijgt de "gezonde" partij altijd dit soort kutopmerkingen naar het hoofd geslingerd, dan hoeft de "falende"partij er lekker niks aan te doen.

Klinkt heel hard, maar het komt al te vaak voor.



Je kunt van alles uit de kast trekken om het haar naar de zin te maken, in de hoop dat ze weer flink zin krijgt, maar als ze niet wil dan houdt het op.



Overigens heeft zij ook niet te bepalen of jij het met jezelf doet, ja of nee. Als zij daar een rotgevoel aan overhoudt, is dat haar probleem. Tenslotte geeft zij jou echt niet echt een fijn gevoel.

Tevens geeft het wel aan, dat ze donders goed weet dat het niet goed zit.



Je kunt haar niet dwingen en dat moet ook niet. Maar je mag wel heel duidelijk je ongenoegen uiten. Je bent een stel. Een relatie heeft verbindende factor en dat is sex. Anders kun je net zo goed met je beste vriendin waar je niks voor voelt gaan samenwonen.

Stel therapie voor, of plan ruimte in voor tijd met elkaar. Kindje naar de oppas en even geen werk. Dwing haar niet tot het uiterste, maar je mag wel verwachten dat zij haar best doet.
Geniaal vrouwen komen dus niet alleen van venus
*
Veel succes thasmo. Goed dat jullie er samen aan gaan werken en als de liefde goed zit komen jullie er vast uit!
Thasmo, wat super dat jullie weer toenadering (eh... ik bedoel dan niet per se fysiek ) tot elkaar hebben gevonden!! Hoop echt dat er een kwartje gevallen is en dit het begin tot mooie veranderingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Hoop dat het ook resulteert in wat meer actie. Leuk als je ons op de hoogte houdt
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 02 maart 2012 @ 11:59:

Wel heb ik gisteravond haar dit forum laten lezen.

En ze is Dat was dus blijkbaar een knop die werkte.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoop dat het beter wordt voor jullie allebei
Alle reacties Link kopieren
Mooi, het begin is er!
Alle reacties Link kopieren
Thasmo, wat leuk om te lezen!

Het zal zeker niet van de 1 op de andere dag veranderen, maar ik wens jullie heel veel plezier samen.
*
Alle reacties Link kopieren
Soms is het nodig om hard te zijn in een relatie. Je hebt je voorheen (imho) al teveel in laten binden door voor haar tere zieltje niet meer jezelf te bevredigen. Het enige wat je nog kán doen als je partner het volledig erbij laat zitten. Terwijl jij wel zo je behoeftes hebt. Vooral van dit gegeven gingen mijn haren overeind staan.



Ik zeg niet dat je weg moet gaan als er een tijd een dip of helemaal geen seks is om wat voor reden dan ook. Maar dit duurt te lang en ze blijft zich er te gemakkelijk vanaf maken ook met jouw gevoelens rekening te houden.



Ik zou andere vragen gaan stellen. Hoe ziet jij de toekomst voor je op seksueel vlak met haar? En kan zij jou tegemoet komen in die wensen? Zijn die wensen redelijk in jullie beide ogen? Wat is ervoor nodig? (En dan niet een dooddoener als 'geduld' en 'tijd' maar gerichte doelen.) Als jullie tot de conclusie komen dat dat niet gaat lukken, om wat voor reden dan ook, wat voor keuze maak je dan?



Je bent dan in ieder geval gerichter bezig met een aanpak. En aan haar houding ga je snel genoeg merken of ze er nog wel echt voor wil gaan of het haar gewoon weinig tot niets doet. Ik zou in ieder geval niet bezig blijven en duidelijk een afspraak met jezelf maken hoe ver je wilt gaan voor iemand, ten koste van jezelf.
Heb geen tips, geen adviezen, geen idee hoe dit probleem bij jullie opgelost zou kunnen worden. Wel is het iets dat ik heel vaak heb gehoord/heb gelezen over lesbische relaties, ook als er geen kinderen in het gezin zijn geboren. Kan ze uitleggen waar het door komt? Gebrek aan lustgevoelens? Te moe? Gêne? Aantrekkingskracht verloren? Ligt er een druk op haar omdat ze weet dat jij wel graag wat meer wil?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wil ik even melden dat ik het super vind hoe je over je vrouw praat! Liefdevol, respectvol en overduidelijk vol liefde! Met het probleem wat jullie hebben kan ik jullie helaas niet helpen. Wel deel ik je mening dat het af en toe fijn is dingen op papier te zetten. Ikzelf vind dat soms makkelijker dan iets verbaal duidelijk te maken.



Misschien drastisch, maar hebben jullie er al eens aan gedacht om een afspraak met een sexuoloog te maken o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je je afgewezen voelt. Zeker als er verder ook geen lichamelijk contact zoals kroelen of kussen is. Dat heb je toch juist nodig? En dan hoeft er idd niet persé sex aan gekoppeld te zijn, het gaat om het gevoel van "gewild" of "geliefd " te zijn bij de ander.

Het lijkt alsof jullie zo steeds verder van elkaar af komen te staan. En dan wordt het steeds moeilijker om lichamelijk te zijn naar elkaar...

Moeilijk hoor..
Alle reacties Link kopieren
Hé thasmo,



Wat vervelend zeg! Vooral wat je vertelde over hoe je in je setje voor haar neus stond (en hoe ze reageerde) raakte me. Het is echt naar om je zo klein te voelen, vooral bij de vrouw van wie je houdt. Je voelt je niet zo op je gemak bij haar als zij bij jou:(



Dit klinkt misschien veel te simpel, maar onderschat die werkdruk ajb niet, ook voor je eigen gemoedsrust. Mijn lief en ik hebben een heel opvallende 'afname' meegemaakt toen we, toevallig allebei tegelijk, een drukkere baan kregen. Al in de eerste weken gingen we van dagelijks naar hoogstens twee keer per week.



Er is helemaal niks veranderd aan wat we voor elkaar voelen, sterker nog, we worden steeds intiemer en we zijn tot de conclusie gekomen dat we het eigenlijk wel ok zo vinden. We zijn nog maar een jaar bij elkaar en vrijen gemiddeld een keer per week. Verder laten we heel vaak aan elkaar merken hoe aantrekkelijk en fijn we elkaar vinden. In kleine lieve, attente en/of lustige momenten.



Niet te vergelijken met jouw situatie! Maar wat ik vermoed is dat je lief, omdat ze weet dat je meer zou willen, ook die kleine momenten misschien niet aandurft, zich verplicht voelt jou te geven wat je nodig heeft terwijl ze er letterlijk de puf niet voor heeft (dat ze het ook nog eens niet naar haar zin heeft op haar werk is echt energie slopend). Dit is natuurlijk op geen enkele manier jouw schuld maar ik weet uit ervaring dat dit een soort afkeer veroorzaakt.



En als je eenmaal in die vibe zit, dan is de spiraal naar beneden haast onvermijdelijk...



Ik hoop voor je dat jullie hieruit gaan komen, dit is voor jullie allebei absoluut verdrietig.
*
Alle reacties Link kopieren
quote:thasmo schreef op 01 maart 2012 @ 14:50:

Vroeg mij inderdaad af of het altijd in een lesbische relatie voorkomt of ook bij hetero's ...

In alle relaties als dat een troost kan zijn.



In ons geval bleek ze de sex toch niet zo heerlijk te vinden als ze altijd deed doen uitschijnen. En liep ze met een ander in haar hoofd (waarvan ze dacht dat het wel zou overgaan maar na >2 jaar...). En dan deze quote uit een dagboek dat ik niet had moeten lezen: "... Maar hoe leg je aan iemand uit dat je trouwt en kinderen krijgt met iemand waarvan je heel bewust weet dat het niet is wat je eigenlijk zou willen? ..."



Verder eens met Dirk: Eenmaal in de vicieuze circel "dan doe ik er ook niets meer voor" geraak je er bijna niet meer uit (omdat het ook effect gaat hebben op jouw andere engagementen in het gezin (je ziet ze heel graag maar toch minder onvoorwaardelijk gezien je behoefte bewust niet wordt ingevuld). Been there, done that: niet aan te raden... Voor zover je nog uit die cirkel kan: doen!
Oei Thasmo,

Dat klinkt toch wel alsof er veel meer aan de hand is dan alleen 'geen behoefte aan seks', als zelfs kleine intieme momentjes met elkaar al 'teveel' lijken, maar er wel nog genoeg energie is om met de smartphone, tv en computer bezig te zijn.



Probeer echt met haar te praten over jullie gevoelens voor elkaar. Het komt nu een beetje op mij over alsof ze ergens mee zit en dit wel weet, maar het niet kan/wil/durft uit te spreken, misschien ook uit angst om jou te kwetsen. Misschien krijg je iets te horen wat je helemaal niet wil, maar alles lijkt me toch beter dan je zó aan de kant geschoven voelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven