Libido is weg. Wat nu?

25-08-2016 17:49 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Sinds een paar maanden lijkt mijn libido te verdwijnen. Op het moment voel ik niets meer voor seks. Ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik vraag me af hoe dit ineens kan en hoe lang dit duurt. Is dit tijdelijk? Kan dat 'plots' verdwijnen maar ook terug komen?



Ik dacht eerst dat het kwam door de drukte. Deze zomer ben ik afgestudeerd en gemigreerd voor mijn partner. Het gaat tot nu toe helemaal goed en ik heb geen last van stress meer. Ik ben gelukkig. Dus dit kan het niet zijn. Op het moment ben ik totaal niet druk. Mijn vriend vind ik erg aantrekkelijk, onze relatie zit goed en de seks die we soms hebben (maar nu zeker 1,5 week geleden) is erg goed. Bovendien zijn we jong (ik ben 24) en we hebben geen kinderen.



Hoe kan dit ineens? Wat kunnen we eraan doen? Er wordt vaak gesuggereerd dat je je lust kan opwekken door het te doen, maar seks hebben terwijl je er echt geen zin in hebt is gewoon ook ronduit vervelend. Toch maar toegeven dan of zijn er betere opties?



Alle Viva-wijsheid is welkom
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je de pil?

Zo ja, weg ermee.
...
Alle reacties Link kopieren
Yep, de pil. Libidokiller.
Ook zonder pil kun je periodes hebben dat je hoofd gewoon niet naar seks staat en dan is het inderdaad maar rare gymnastiek.



Wellicht moet je wennen aan je nieuwe omgeving en krijg je gewoon zoveel prikkels binnen dat je hoofd vol zit, misschien ben je nog doodmoe van alles, misschien is de eerste heftigste geiligheid van de relatie af (is doodnormaal) enz.



Ik zou me er dus niet zo druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de nuva ring en het eerste waar ik aan dacht is inderdaad anticonceptie. Het is eigenlijk sinds mijn 18e al een stuk minder geworden, maar het lijkt steeds minder en minder te worden. En dat voor een jonge vrouw die wel plezier heeft in seks.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je de pil of andere medicatie? Misschien de bijsluiter eens lezen.



Geëmigreerd naar een warm land? Misschien moet je lichaam nog wennen?



Heeft je partner dit ook? Misschien komt het onbewust van beide kanten?



Heb je je al eens laten checken bij de ha?



En inderdaad, soms gewoon gezellige avond creëren, zonder dat seks echt moet. Ene keer zal het er wel van komen, andere x niet.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
De nuvaring was bij mij qua libido nog veel dramatischer dan de pil. Ik zou eens iets anders proberen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds je 18e al? Jeetje, wat jammer. Maakt je vriend er een punt van of dat niet zo?



Ik geef deze tip niet vaak maar ik zou echt een keer een seksuoloog bezoeken. Die kan er geen zin in pompen maar wellicht wel tips geven of wat dan ook.

Heb je jezelf al eens laten checken bij de huisarts? Misschien is er iets lichamelijks aan de hand, een te laag testosterongehalte wellicht?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hadewijch_ schreef op 25 augustus 2016 @ 18:06:

De nuvaring was bij mij qua libido nog veel dramatischer dan de pil. Ik zou eens iets anders proberen.Oh echt? Ik wist niet dat de nuvaring deze bijwerking ook had, zitten er hormonen in dat ding dan?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnetje_ schreef op 25 augustus 2016 @ 18:01:

Ik gebruik de nuva ring en het eerste waar ik aan dacht is inderdaad anticonceptie. Het is eigenlijk sinds mijn 18e al een stuk minder geworden, maar het lijkt steeds minder en minder te worden. En dat voor een jonge vrouw die wel plezier heeft in seks.



De nuvaring was echt killing voor mijn libido. Met de pil en mirena had ik dat minder. Ik heb hem ook maar 2 weken gebruikt en toen was ik hem helemaal zat. Ik ben niet op tijd overgestapt op een andere AC en raakte na al die teruggekeerde opwinding direct zwanger. Geen hormonen meer voor mij, na de bevalling neem ik een koperspiraaltje.



Hoeft bij jou natuurlijk helemaal niet te liggen aan die nuvaring, maarrr het kan wel!
Ga vreemd
Een seksuoloog kan je helpen met seksuele issues of je kijk op seks veranderen, maar als je gewoon van seks houdt en je je vriend nog steeds aantrekkelijk vindt weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat hij of zij kan toevoegen.



Het kan in jouw geval best iets lichamelijk zijn, aangezien je nog jong bent en het al een tijdje minder wordt en wie weet komt er dan iets uit bij bloedtesten of je bent bijvoorbeeld gewoon oververmoeid. Dan is je libido vaak het eerste wat verdwijnt.



Het zou jammer zijn als je je zorgen maakt om je seksleven met je partner en het blijkt gewoon iets eenvoudigs te zijn.



Eerst dus maar even naar je huisarts.
En dan vreemd gaan met je huisarts
Het zit je wel hoog hè Bugs dat vreemd gaan .



Begrijpelijk hoor met dat hete weer



In theorie heb je overigens gelijk, maar in de praktijk is het vaak toch een heel gedoe, vooral als het uitkomt
Alle reacties Link kopieren
quote:Finjie schreef op 25 augustus 2016 @ 18:05:

Gebruik je de pil of andere medicatie? Misschien de bijsluiter eens lezen.



Geëmigreerd naar een warm land? Misschien moet je lichaam nog wennen?



Heeft je partner dit ook? Misschien komt het onbewust van beide kanten?



Heb je je al eens laten checken bij de ha?



En inderdaad, soms gewoon gezellige avond creëren, zonder dat seks echt moet. Ene keer zal het er wel van komen, andere x niet.



Ja een heel warm land.



Mijn vriend maakt er geen punt van gelukkig en voor nu is het misschien niet heel erg, maar ik ben een lange termijn denker en dan zie ik eigenlijk alleen libidokillers (drukke baan, lang huwelijk, kinderen..) en dan geloof ik niet dat het alleen beter kan worden. Vooral omdat ik nu in mijn piekjaren hoor te zitten.



Laatste tijd heb ik het bespreekbaar gemaakt met vriend en we dachten dat het meest waarschijnlijke plotselinge veranderingen (hitte inderdaad, dealen met nieuwe omgeving, sollicitatie procedures, nieuwe taal, verhuizen..) in het leven en anticinceptie konden zijn. Hopelijk. Ik heb net met vriend overlegd en na mijn pakje nuva ringen hou ik ermee op.
Hakuna Matata
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 18:49:

Het zit je wel hoog hè Bugs dat vreemd gaan .



Begrijpelijk hoor met dat hete weer



In theorie heb je overigens gelijk, maar in de praktijk is het vaak toch een heel gedoe, vooral als het uitkomt

Ach, hoog. Het schijnt redelijk vast te staan dat monogamie voor vrouwen nogal een libidokiller is.



Persoonlijk zou ik er geen enkele behoefte aan hebben. En warm weer is voor mij een alles-killer, inclusief libido
Alle reacties Link kopieren
Om het beter uit te leggen: misschien dat het op lange termijn anticonceptie is en korte termijn (dus nu nog minder behoefte) door mijn nieuwe leven ineens. Maar goed, is dat echt zo? Ik maak me wel een beetje zorgen want liever wil ik een leuk seksleven met mijn vriend + de behoefte voelen. Dat hetook van mij komt, bedoel ik.. Hoe zal het dan zijn over 5-10 jaar?



Maar dat je soms een aantal maanden dus even helemaal geen behoefte hebt (zonder ongelukkig te zijn etc) is dus normaal?
Hakuna Matata
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 augustus 2016 @ 19:01:

[...]



Ach, hoog. Het schijnt redelijk vast te staan dat monogamie voor vrouwen nogal een libidokiller is.



Persoonlijk zou ik er geen enkele behoefte aan hebben. En warm weer is voor mij een alles-killer, inclusief libidoMe too. Plak nu gewoon aan de bank vast
Als vriend een beetje zijn best doet, krijg je dan wel zin of ook helemaal niet?

Of is het alleen dat je uit jezelf geen zin meer krijgt in seks?
Zou als ik jou was subiet naar de HA gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 augustus 2016 @ 18:25:

Ga vreemdBedankt voor je input, Bugs. Ik ben alleen niet gemigreerd voor een vent om de boel 'te verneuken'.
Hakuna Matata
Alles wat al genoemd is kan invloed hebben op je libido. Hoe eet je? Eet je in het algemeen gezond en genoeg?

In periodes dat mijn vriend aan het afvallen was, had hij ook veel minder zin in seks (als in, bijna niet).
Alle reacties Link kopieren
quote:Zharon09 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:05:

Als vriend een beetje zijn best doet, krijg je dan wel zin of ook helemaal niet?

Of is het alleen dat je uit jezelf geen zin meer krijgt in seks?Soms wel, soms niet. Laatste tijd meestal niet. Het lijkt meer vanuit mezelf te komen. En het is jammer, want afwijzen is niet alleen rot voor hem maar ook voor ons. Ik voel me daar ook niet prettig onder.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
quote:Zharon09 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:07:

Alles wat al genoemd is kan invloed hebben op je libido. Hoe eet je? Eet je in het algemeen gezond en genoeg?

In periodes dat mijn vriend aan het afvallen was, had hij ook veel minder zin in seks (als in, bijna niet).Oei, ik leef vrij slecht op het moment. Ik eet genoeg (lang niet altijd gezond) en rook en drink vrij veel te laatste tijd
Hakuna Matata
quote:spinnetje_ schreef op 25 augustus 2016 @ 19:12:

[...]





Oei, ik leef vrij slecht op het moment. Ik eet genoeg (lang niet altijd gezond) en rook en drink vrij veel te laatste tijdWat je eet kan ook veel invloed hebben. Wat je eet heeft namelijk uiteindelijk invloed op je hormonen en dus op je libido, beetje kort door de bocht gezegd. Misschien is dat nog de moeite waard om naar te kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven