liever geen seks dan met condoom

31-01-2016 14:11 195 berichten
nu al de vierde keer op rij tref ik een man die liever geen seks heeft dan met condoom. de eerste keer dacht ik pech te hebben, maar nu vraag ik mij af of dit een nieuwe trend aan het worden is?



samen in bed, helemaal in de mood... en op het moment dat ik zeg 'condoom?' dan is het klaar.

eerst dacht ik dat het misschien een manier was om mij te overtuigen het zonder condoom te doen, maar daar lijkt het niet op. de mannen in kwestie mokken niet, maar zijn heel nuchter dat ze het dan liever helemaal niet doen...



met twee mannen heb ik daarna nog regelmatig lepeltje-lepeltje samen geslapen, maar die maakten dan geen aanstalten tot seks meer, omdat ze zeiden mijn wens te respecteren..



ik snap hier niks van! zijn er anderen die dezelfde ervaring hebben?
maar even voor de duidelijkheid, het ging slechts 1x om een ONS! de andere drie keer waren het jongens waar ik al een paar dates mee had gehad en we nu voor het eerst samen sliepen..
Kan me niet voor stellen dat de sex dan echt goed zou zijn met zo'n man, ik bedoel, het egoïsme spat er van af. De kans dat de vrouw een SOA krijgt is groter dan de man, en een eventuele zwangerschap is ook al voor de vrouw.
quote:pitaaya schreef op 31 januari 2016 @ 18:28:

maar even voor de duidelijkheid, het ging slechts 1x om een ONS! de andere drie keer waren het jongens waar ik al een paar dates mee had gehad en we nu voor het eerst samen sliepen..Dat maakt toch geen verschil? Ze willen geen veilige seks, dus afgeschreven en de deur uit.
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:11:

Daarbij is pijpen ook niet aanlokkelijk als hij hem er bij Jan en Alleman onbeschermd inhangt.Daar heb je wel een punt ja!
Er zijn echt massa's vrouwen die ook beseffen dat de kans dat je een SOA oploopt van seks zonder condoom ongelofelijk veel kleiner is dan dat ze er wel een oplopen. Of ze kiezen ervoor er niet over na te willen denken. 'Fuck it'. Kan ook.
en het doel van een avond samen zijn was dan dus niet per definitie seks.
quote:pitaaya schreef op 31 januari 2016 @ 18:28:

maar even voor de duidelijkheid, het ging slechts 1x om een ONS! de andere drie keer waren het jongens waar ik al een paar dates mee had gehad en we nu voor het eerst samen sliepen..Sja zegt niets vind ik, vaak zijn dates toch ook een uitgestelde ONS.
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 18:29:

Er zijn echt massa's vrouwen die ook beseffen dat de kans dat je een SOA oploopt van seks zonder condoom ongelofelijk veel kleiner is dan dat ze er wel een oplopen. Of ze kiezen ervoor er niet over na te willen denken. 'Fuck it'. Kan ook.Prima toch?
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 18:29:

Er zijn echt massa's vrouwen die ook beseffen dat de kans dat je een SOA oploopt van seks zonder condoom ongelofelijk veel kleiner is dan dat ze er wel een oplopen. Of ze kiezen ervoor er niet over na te willen denken. 'Fuck it'. Kan ook.

HPV is wel heel erg grote kans.



Maar ok, ik ben ook niet altijd even braaf geweest met condooms. Toch vind ik het zo bot stellen van mannen, die toch verreweg de minste kans hebben op iets over houden aan een ONS, heel onaantrekkelijk.
Wquote:strikjemetstippels schreef op 31 januari 2016 @ 18:31:

[...]



HPV is wel heel erg grote kans.



Maar ok, ik ben ook niet altijd even braaf geweest met condooms. Toch vind ik het zo bot stellen van mannen, die toch verreweg de minste kans hebben op iets over houden aan een ONS, heel onaantrekkelijk.Precies! En dus is de zin dan wel weg lijkt me en ga je gewoon weer verder. Problem solved
Overigens denk ik dat oude baas ook wel een punt heeft, al valt dat hier een beetje weg door dat het niet zozeer de vraag van TO was.

Je hoeft niet altijd tot penetratie over te gaan om het leuk te hebben maar in dit geval is er van dit soort creativiteit niet eens sprake. Het is een take it or leave it actie die andersom natuurlijk ook gewoon gebeurt. Geen condoom, dan gaat t feest niet door. Dus in die zin zie ik het verschil niet zo. Al is de logica misschien iets verder te zoeken
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:30:

[...]



Prima toch?Ik reageerde eigenlijk op dat vermeende 'egoisme' waar strikjemetstippels het over had. Waarbij de man in kwestie ook nog eens gesteriliseerd kan zijn, waardoor de kans op zwangerschap al niet meer meespeelt. Ik ben gesteriliseerd, en ik merk dat dat voor mij ook meespeelt; ik pak altijd zelf een condoom bij een eerste keer seks (om een discussie uit de weg te gaan terwijl ik zo geil als boter gewoon wil neuken), maar wanneer zij daarna aangeeft dat het wat haar betreft niet hoeft, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Wel eerst even een gesprekje over gelopen risico's enzo. Niet helemaal alleen maar voor de vorm, maar ik maak er geen derdegraads verhoor van.
Maar dmv een gesprekje weet je niet wat diegene onder de leden heeft. Je weet nooit wat diens vorige partner en weer diens partner heeft gedaan enz.

Ik ben echt niet heiliger dan de paus hoor, ben ook wel eens na een aantal keer zonder verder gegaan zonder eerst te testen. Alleen zou ik nu een andere keuze maken. En bij een ONS of eerste keer is het niet eens een keuze.
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 18:38:

[...]



Ik reageerde eigenlijk op dat vermeende 'egoisme' waar strikjemetstippels het over had. Waarbij de man in kwestie ook nog eens gesteriliseerd kan zijn, waardoor de kans op zwangerschap al niet meer meespeelt. Ik ben gesteriliseerd, en ik merk dat dat voor mij ook meespeelt; ik pak altijd zelf een condoom bij een eerste keer seks (om een discussie uit de weg te gaan terwijl ik zo geil als boter gewoon wil neuken), maar wanneer zij daarna aangeeft dat het wat haar betreft niet hoeft, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Wel eerst even een gesprekje over gelopen risico's enzo. Niet helemaal alleen maar voor de vorm, maar ik maak er geen derdegraads verhoor van.Wat jij doet is toch compleet anders dan wat die kerels uit de OP doen? Jou zou ik niet egoïstisch noemen. Dat is gewoon een keuze geven en je kan ook geen kinderen verwekken.
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:41:

Maar dmv een gesprekje weet je niet wat diegene onder de leden heeft. Je weet nooit wat diens vorige partner en weer diens partner heeft gedaan enz.Nee, dat weet je niet. Wat ik wel weet is dat de kans dat je een SOA oploop ongelofelijk klein is. Maar ik doe dan ook niet aan ONSs. Dat zal wel verschil maken.
quote:strikjemetstippels schreef op 31 januari 2016 @ 18:42:

[...]



Wat jij doet is toch compleet anders dan wat die kerels uit de OP doen? Jou zou ik niet egoïstisch noemen. Dat is gewoon een keuze geven en je kan ook geen kinderen verwekken.Ik snap dat egoïsme wat jij benoemt gewoon niet; die vrouw is niet verplicht om seks zonder condoom met die man te hebben. Allemaal vrije keus.
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 18:44:

[...]



Nee, dat weet je niet. Wat ik wel weet is dat de kans dat je een SOA oploop ongelofelijk klein is. Maar ik doe dan ook niet aan ONSs. Dat zal wel verschil maken.

Natuurlijk niet. Wie weet is de partner van je nieuwe vlam wel jaren lang met verschillende vrouwen onbeschermd vreemd gegaan. Tis zo'n simpel testje, dus waarom niet.

Ik doe ook mijn gordel om zodra ik in de auto stap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 17:58:

Zouden jullie een ONS wel laten slapen als hij geen condoom om wil en dus geen seks?

Ik denk dat ik hem er uit zou zetten.Juist gezellig. Samen ontbijten. Wel een eitje, maar geen kans op zwangerschap.
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 31 januari 2016 @ 18:48:

[...]



Juist gezellig. Samen ontbijten. Wel een eitje, maar geen kans op zwangerschap. Ontbijten met een wildvreemde waar je nooit meer wat mee wil. Doe mij maar ongezellig dan.
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:48:

[...]



Natuurlijk niet. Wie weet is de partner van je nieuwe vlam wel jaren lang met verschillende vrouwen onbeschermd vreemd gegaan. Tis zo'n simpel testje, dus waarom niet.

Ik doe ook mijn gordel om zodra ik in de auto stap.

De test is duur en het kost tijd voordat je de uitslag hebt. Daarbij spelen eventuele negatieve gevolgen voor vruchtbaarheid bij mij niet meer mee. Gecombineerd met de wetenschap dat de kans dat je een SOA oploopt heel erg klein is en dat de meest voorkomende daarvan eenvoudig te verhelpen zijn, vind ik condooms gewoon niet zo belangrijk voor mijn eigen bescherming. En ik vind het kut-dingen.



Wat de afwegingen van die vrouw zijn, moet ze helemaal zelf weten. Haar lijf, haar keuzes.
quote:Amand schreef op 31 januari 2016 @ 18:53:

[...]



De test is duur en het kost tijd voordat je de uitslag hebt. Daarbij spelen eventuele negatieve gevolgen voor vruchtbaarheid bij mij niet meer mee. Gecombineerd met de wetenschap dat de kans dat je een SOA oploopt heel erg klein is en dat de meest voorkomende daarvan eenvoudig te verhelpen zijn, vind ik condooms gewoon niet zo belangrijk voor mijn eigen bescherming. En ik vind het kut-dingen.



Wat de afwegingen van die vrouw zijn, moet ze helemaal zelf weten. Haar lijf, haar keuzes.

Kutdingen ben ik het mee eens

Ik verslijt geen 6 "vaste" partners per jaar, dus de kosten zullen wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:52:

[...]



Ontbijten met een wildvreemde waar je nooit meer wat mee wil. Doe mij maar ongezellig dan.Ja, dat heb ik nou met sex met een onbekende waar je nooit meer wat mee wil. Doe mij maar geen sex dan.
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 31 januari 2016 @ 18:57:

[...]



Ja, dat heb ik nou met sex met een onbekende waar je nooit meer wat mee wil. Doe mij maar geen sex dan. En dan heb je 3 dates gehad (dan schijnt seks te mogen volgens nette vrouwen) en dan wil hij geen condoom om. En dan laat he jem blijven? Waarom? In de hoop dat hij op date 4 wel een condoom om wil?
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:55:

[...]



Kutdingen ben ik het mee eens

Ik verslijt geen 6 "vaste" partners per jaar, dus de kosten zullen wel meevallen.Wat meer meespeelt is dat ik toch meestal wel seks heb op de eerste date. Daarna wil je dan (meestal) zo snel mogelijk méér. Voor mij speelt het zonder condoom willen neuken gewoon een belangrijkere rol dan 'geen' risico' op een SOA willen lopen (safe sex bestaat trouwens niet).
quote:Moiren_ schreef op 31 januari 2016 @ 18:59:

[...]



En dan heb je 3 dates gehad (dan schijnt seks te mogen volgens nette vrouwen) en dan wil hij geen condoom om. En dan laat he jem blijven? Waarom? In de hoop dat hij op date 4 wel een condoom om wil?Dan kun je altijd nog afspreken om eerst een test te laten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven