Lopen mannen vaker op blote voeten dan vrouwen?

19-05-2015 11:32 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit onderwerp gaat dus niet over seks opzich maar omdat ik niks wist te vinden dacht ik ik kies seks als in het gaat hier om verschillen in de sekses (geslachten).



Het is me opgevallen dat jongens en mannen eerder op blote voeten lopen dan meisjes en vrouwen. Even een paar voorbeelden:



Toen ik vroeger bij m'n beste vriend langs ging liep hij thuis vaak op blote voeten en z'n zusje veel minder vaak, hoewel ze wel veel sandaaltjes droeg. Z'n moeder heb ik nooit op blote voeten gezien, hooguit slippers. En z'n vader trok gelijk z'n business pak uit als hij thuis kwam van werk en liep dan vrijwel altijd met een tshirt en korte broek op blote voeten rond in en om huis.

Bij andere huishoudens heb ik wat soortgelijks meegemaakt.



En ik kan me nog herinneren dat tijdens gym vroeger heel veel jongens op blote voeten liepen, zelfs buiten. Meisjes daarintegen droegen schoenen, een groot aantal dan wel zonder sokken, maar toch. Vrijwel geen enkel meisje gymde op blote voeten, behalve als we gingen springen op zo'n luchtkasteel.



En tijdens een zwembad party liep bijna geen enkele vrouw op blote voeten. Ze droegen of slippers of sandalen met of zonder hak. Er dreven zelfs twee meiden in een rond rubber bootje in het zwembad en ze droegen jurken en hakken. En de meeste mannen, ja hoor, die trokken hun schoenen en sokken gewoon uit.



Nou wil ik als laatste wel even vermelden dat op blote voeten lopen uiteraard niet geslachts gebonden is en misschien heb ik wel hele zeldzame situaties meegemaakt al die tijd. Maar ik vraag me dus gewoon af of mannen over het algemeen echt vaker op blote voeten lopen dan vrouwen. Zo ja, waar zou het mee te maken kunnen hebben? Type schoeisel? Hormonen? Mode en trends? Ik had wel ergens iets gelezen dat vrouwen snel koude voetjes krijgen en ze dan ook weer moeilijk warm krijgen. En misschien zijn vrouwen wel gevoeliger hierin.



So if you have opinions or thoughts, please share.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop vrijwel altijd op sokken. Nederland heeft het klimaat niet voor blote voeten. Als ik ergens op reis ben waar de minimumtemperatuur 30 graden is loop ik weer wel alleen op blote voeten en slippers.
Shoot first, ask questions later!
Echt knettergeil dat verhaal. Hartelijk dank, ook namens alle mede-fetisjisten.
Alle reacties Link kopieren
Oh en in huis is het theoretisch warm zat voor blote voeten, maar ik vind sokken gewoon veel lekkerder zitten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit in godsnaam met seks te maken trouwens?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het met mode te maken heeft. Mijn broer , vader, vriend zien het nut niet in van slippers of sandalen ( Hooguit in een zwembad) terwijl vrouwen in de zomer graag op slippers lopen en die dus wel aanschaffen, zelfs meerdere :-) Mannen houden vaak ook niet van sandalen en slippers omdat ze het gewoon niet lekker vinden lopen..



Ik denk niet dat het iets met hormonen te maken heeft :P
Alle reacties Link kopieren
Vind het vies om op blote voeten te lopen. want dan voel je altijd gelijk of je weer moet stofzuigen
Don't give up because you had a bad day. Forgive yourself and do it better tomorrow
Alle reacties Link kopieren
Of mannen hebben meer eelt onder hun voeten. Vrouwen laten dat allemaal wegschuren bij de pedicure.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niks met sex te maken. Zal ik er dan psyche van maken dan? En tja, dit is niet als fetisj bedoeld. Maar als je je erin kunt vinden mag dat altijd ;)
Alle reacties Link kopieren
ik draag laarzen
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 19 mei 2015 @ 11:35:

Wat heeft dit in godsnaam met seks te maken trouwens? Dus als jij en je ma slippers of sandalen dragen als het heet weer is dan lopen je vriend, broer en pa op blote kakken rond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woody023 schreef op 19 mei 2015 @ 11:45:

[...]





Dus als jij en je ma slippers of sandalen dragen als het heet weer is dan lopen je vriend, broer en pa op blote kakken rond?Mannen lopen buiten toch ook gewoon op schoenen/slippers? Heb, behalve in derde wereld landen waar men soms geen schoenen heeft, nog nooit mannen op blote voeten door de stad zien lopen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Binnen draag ik uberhaupt nooit schoenen/slippers. Die trap ik uit zodra ik binnen kom.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de situaties alleen maar andersom. Mijn vader in sokken, mijn moeder op blote voeten. Zodra het weer er voor is, loop ik op blote voeten, ook buiten, tot ergernis van mijn man, die altijd slippers aan heeft.



dus.. stelling niet te onderbouwen

next



(het zou nog kunnen zijn dat meisjes/vrouwen altijd geleerd is dat het niet netjes is op blote voeten te lopen (vies!) en/of dat vrouwen vaker last hebben van koude voeten (ik)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrouw, en ik zou het liefste altijd op blote voeten lopen.



Ik heb alleen geen voetjes, maar maat 39/40. Ik weet niet hoe het zit met voetjes, misschien zijn die inderdaad eerder koud, en erg moeilijk weer warm te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik (vrouw) loop het liefst op blote voeten. Net als mijn kinderen. Mijn vrouw daarintegen loopt altijd thuis op sloffen.

Geen peil op te trekken dus.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 19 mei 2015 @ 11:49:

[...]



Mannen lopen buiten toch ook gewoon op schoenen/slippers? Heb, behalve in derde wereld landen waar men soms geen schoenen heeft, nog nooit mannen op blote voeten door de stad zien lopen.Precies, en dit gaat over, in huis en in de tuin en tijdens schoolgym, zowel binnen als buiten. En over de sportschool. Ik dacht die voeg ik nog ff toe.
Verplaats het ff....sekse of seks is toch wel een verschil, hoef ik niet uit te leggen toch?



Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar jouw seks trouwens....als je slippers al onder seks gooit, moet het wel speciaal zijn!

Zeg s!
Alle reacties Link kopieren
Deze man loopt het liefst op blote voeten.

(leuk, post ik ook weer eens op de sekspijler. Geil hoor.)
Kun je dat ook weer afvinken van je to do lijstje noreservations!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 19 mei 2015 @ 12:05:

Verplaats het ff....sekse of seks is toch wel een verschil, hoef ik niet uit te leggen toch?



Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar jouw seks trouwens....als je slippers al onder seks gooit, moet het wel speciaal zijn!

Zeg s!Hoe verander ik het trouwens? Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:Woody023 schreef op 19 mei 2015 @ 12:12:

[...]





Hoe verander ik het trouwens? Help!Toverstafje aanklikken en vragen of de moderators je topic willen verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik om me heen kijk, zeker bij iets warmer weer, zie ik meer vrouwen dan mannen op blote voeten lopen. Het merendeel van de vrouwen loopt dan met blote voeten in (open) schoenen of slippers, terwijl de meeste mannen dan sokken of sneakersokken in hun schoenen dragen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook meer vrouwen die het doen. Ik loop zelf ook graag op blote voeten. Vriend niet. Die doet altijd slippers aan.
.
Dan is je eerste reactie op de sekspijlert ook weer weg noreservations...snik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven