MAP

02-05-2016 16:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit in een nare situatie en dit was eigenlijk een beetje mijn laatste oplossing. Ik ben opzoek naar adviezen en ervaringen van anderen. Gister heb ik seks gehad met mijn vriend. Toen hij terug trok zat de condoom nog in mij en is er wat sperma bij mij naar binnen gekomen. Ik heb vandaag de morning after pil genomen, nog binnen 12 uur. Nu lees ik dus overal dat mensen zwanger zijn geworden na gebruik van de MAP. Moet ik me hier zorgen om gaan maken want ik ben nog lang niet klaar voor een kind.
Als je het goed volgens de voorschriften hebt geslikt, zou het nagenoeg onmogelijk moeten zijn. IK hoor wel eens verhalen dat het niet zou werken als je overgewicht hebt, geen idee of dit zo is. Heb je overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Boven de 85 kilo schijnt de map niet te werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 02 mei 2016 @ 16:33:

Boven de 85 kilo schijnt de map niet te werken.Achterhaald hoor
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Sperma in vagina betekent niet automatisch zwangerschap. Map voorkomt eventuele zwangerschap.



Waar overal lees jij dat mensen zwanger raken door map?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Op welk moment in je cyclus zit je? Je kunt even uitrekenen of je uberhaupt in de buurt van je vruchtbare dagen zat. Goed dat je MAP haalde in ieder geval. Houd je menstruatie even goed in de gaten.
Als je al bevrucht bent helpt het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
En stel dat bij jou de map zijn werk niet doet en jij toevallig 1 op de 100.000 bent die dan wel op het juiste moment seks heeft gehad om überhaupt zwanger te raken dan bestaat er ook nog een overtijdpil.

Dus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
De MAP biedt een redelijke zekerheid, hoe sneller na de onbeschermde seks hoe zekerder. Maar geen 100%.



Je zult dus nog even geduld moeten hebben, besef dasrbij ook dat een MAP je cyclus tijdelijk in de war kan schoppen.



Om herhaling te voorkomen is het beter om double dutch te gaan: jij een vorm van anticonceptie en hij een condoom
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 02 mei 2016 @ 16:38:

Als je al bevrucht bent helpt het niet meer.Zo snel? Binnen 12 uur? Onmogelijk
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
De kansen dat het werkt neemt af na 24 uur, 48 uur en 72 uur. Na 72 uur raden ze aan om naar de huisarts te gaan om andere opties te bespreken. Jij hebt hem in de eerste 12 uur geslikt wat de kans dat je toch zwanger bent heel erg klein maakt! Geen zorgen dus.

Het kan wel zijn dat je menstruatie iets eerder of later komt, maar dat kan je nalezen in de bijsluiter.

Vrouwen die ondanks het gebruik van de morning after pil toch zwanger zijn geworden hebben hem vaak of te laat ingenomen, of overgegeven etc. binnen bepaalde termijn ma het innemen (zie ooo bijsluiter). De kans is echt heel heel erg klein.

Als je het in de toekomst wil voorkomen in de stress te zitten in het misschien slim om behalve een condoom te gebruiken ook aan de pil te gaan.
quote:Fame schreef op 02 mei 2016 @ 16:41:

[...]





Zo snel? Binnen 12 uur? OnmogelijkKleine kans, maar zeker niet onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 02 mei 2016 @ 16:38:

Als je al bevrucht bent helpt het niet meer.Als je zwanger bent! Dat is met innesteling en binnen 12 uur is er dus niets aan de hand
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven