MAP

11-02-2017 15:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik heb een vraagje, wel ik zit nu in week 3 van de stopweek en ben al enkele dagen de pil vergeten in te nemen (Stress van de opleiding en thuis etc etc, natuurlijk enorm dom en zeer onverantwoordelijk van me!).

Nu zit het probleem dat we gisteren gemeenschap hebben gehad, het is echter zo dat de condoom is gescheurd. Ik heb ongeveer 2u hierna de morning after pil ingenomen maar weet nu niet goed wat te doen. Moetk me pilstip nog verder nemen of nu een de stopweek inlassen? Ik heb nog zaterdag en zondag de pil te nemen en maandag begint normaal de stopweek. Ik heb dit gevraagd aan in de apotheek en zij zegt me de pil door te nemen tot einde strip en dan de stopweek in te lassen. Het internet/dokterwebsites etc zeggen echter dat ik nu moet stoppen. Is daarnaast zwangerschap volledig uitgesloten of is er procentueel nog steeds een kans?

Hopelijk kan iemand me wat helpen!



Groetjes en fijne dag nog!
Alle reacties Link kopieren
ik zou zelf nu stoppen en volgende zaterdag weer beginnen

en dan voor de zekerheid nog in ieder geval de eerste week van de nieuwe strip nog met condoom vrijen



zwangerschap is nooit volledig uitgesloten, tenzij je geen seks hebt. maar meer dan de map nemen kun je niet doen in dit geval en dat heb je al gedaan.



als je het lastig vindt om elke dag de pil te nemen overweeg dan eens een ander anticonceptiemiddel waar je niet elke dag aan hoeft te denken
Alle reacties Link kopieren
Zit er geen bijsluiter bij?
Alle reacties Link kopieren
Bel de Huisartsenpost. Dat advies zou ik dan volgen. Ik zou ook even melden wat de apotheek heeft geadviseerd. Zeker geen advies van google zomaar overnemen. De apotheek/arts kijkt naar jou specifieke situatie, pil etc.
Don't cry, buy a bag and move on.
Condoom gescheurd ?? Was het een "grote jongen" die het aan moest trekken of was ie tweedehands ?



Maar ik zou alle adviezen van hierboven opvolgen en als die allemaal niet helpen beginnen met het verzamelen van babyspulletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 11 februari 2017 @ 15:16:

Bel de Huisartsenpost. Dat advies zou ik dan volgen. Ik zou ook even melden wat de apotheek heeft geadviseerd. Zeker geen advies van google zomaar overnemen. De apotheek/arts kijkt naar jou specifieke situatie, pil etc.Of van het viva forum.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 11 februari 2017 @ 15:13:

ik zou zelf nu stoppen en volgende zaterdag weer beginnen

en dan voor de zekerheid nog in ieder geval de eerste week van de nieuwe strip nog met condoom vrijen



zwangerschap is nooit volledig uitgesloten, tenzij je geen seks hebt. maar meer dan de map nemen kun je niet doen in dit geval en dat heb je al gedaan.



als je het lastig vindt om elke dag de pil te nemen overweeg dan eens een ander anticonceptiemiddel waar je niet elke dag aan hoeft te denken



Dank u voor de reactie!

Ik heb gisteren (vrijdag) ook de pil vergeten in te nemen. Zou ik dan die stopweek inlassen vanaf vrijdag tellend of vanaf zaterdag?

De overstap naar een ander anticonceptiemiddel zal ik nu zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 11 februari 2017 @ 15:16:

Bel de Huisartsenpost. Dat advies zou ik dan volgen. Ik zou ook even melden wat de apotheek heeft geadviseerd. Zeker geen advies van google zomaar overnemen. De apotheek/arts kijkt naar jou specifieke situatie, pil etc.



Dankje voor je reactie!

Ik heb naar een tweede apotheek zaak gebeld en mevrouw zegt compleet het tegenovergestelde van de eerste apotheek zaak.. Ze zegt net zoals Pinda-kaan datk nu de stopweek moet inlassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sbb123 schreef op 11 februari 2017 @ 15:23:

[...]





Dank u voor de reactie!

Ik heb gisteren (vrijdag) ook de pil vergeten in te nemen. Zou ik dan die stopweek inlassen vanaf vrijdag tellend of vanaf zaterdag?

De overstap naar een ander anticonceptiemiddel zal ik nu zeker doen!



dan tellen vanaf vrijdag

en echt doen hoer hoor, want dit is overduidelijk niks voor jou
pinda-kaas wijzigde dit bericht op 11-02-2017 15:49
Reden: typo!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:aatjuhh123 schreef op 11 februari 2017 @ 15:23:

Condoom gescheurd ?? Was het een "grote jongen" die het aan moest trekken of was ie tweedehands ?



Maar ik zou alle adviezen van hierboven opvolgen en als die allemaal niet helpen beginnen met het verzamelen van babyspulletjes.



Helemaal nieuw van het merk Durex en kan hem ook geen grote jongen noemen..

Baby(spulletjes) is zeker uit den boze... Zal dus mentaal zwaar worden indien het toch positief zal zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 11 februari 2017 @ 15:29:

[...]





dan tellen vanaf vrijdag

en echt doen hoer, want dit is overduidelijk niks voor jouOkee, ze is niet erg slim geweest maar dit vind ik toch wel erg grof hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ze zal wel 'hoor' bedoelen
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 11 februari 2017 @ 15:43:

[...]



Okee, ze is niet erg slim geweest maar dit vind ik toch wel erg grof hoor.haha oeps!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 11 februari 2017 @ 15:49:

[...]





haha oeps!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 februari 2017 @ 15:23:

[...]





Of van het viva forum.Nee idd. Maar mijn ervaring is dat de apotheek het ook niet altijd weet. Dus nogmaals, ik zou de huisartsenpost bellen ipv hier naar antwoorden te vissen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Als je de pil een keer vergeet hoeft dat niet erg te zijn. Lees hier zorgvuldig wat je moet doen om toch beschermd te zijn. Deze adviezen gelden voor de eenfasecombinatiepil wanneer je die al meer dan 1 maand gebruikt.

(Let op: Bij vergeten van de minipil of de meerfasenpil gelden andere adviezen.)



Eén pil vergeten



Neem de vergeten pil alsnog in.

Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.

Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig.



2 pillen vergeten?



Als je 2 pillen achterelkaar hebt vergeten, hoeft dit niet erg te zijn als je het op tijd merkt.



Neem de laatste van de 2 vergeten pillen alsnog in binnen 12 uur na het vaste tijdstip waarop je die pil had moeten slikken. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.

Lukt dat niet dan is de werking niet betrouwbaar. Wat je dan moet doen, hangt af van de week waarin je de pillen hebt vergeten. Lees dan verder:

2 (tot 7) pillen vergeten in de 1e week van de pilstrip:



Neem de laatst vergeten pil alsnog in.

Heb je in de afgelopen 3 dagen (72 uur) onbeschermde seks gehad?

Neem dan ook de morningafterpil om zwangerschap te voorkomen.

Neem de volgende anticonceptiepil weer op het normale tijdstip en maak de pilstrip af.

Gebruik de eerste 7 dagen een aanvullend voorbehoedmiddel (condoom) als je wilt vrijen.

Zo ben je weer tegen zwangerschap beschermd.

Heb je in de afgelopen 6 dagen onbeschermde seks gehad en ben je te laat voor de morningafterpil? Dan kan je eventueel een spiraaltje laten plaatsen om een zwangerschap te voorkomen. Bel dan naar de praktijk om te overleggen of dat nodig is.



2 of 3 pillen vergeten in de 2e week van de pilstrip:



Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.

Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig.

4 tot 7 pillen vergeten in de 2e week van de pilstrip:



Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.

Gebruik de eerste 7 dagen een aanvullend voorbehoedmiddel (condoom) als je wilt vrijen.

Dan blijf je tegen zwangerschap beschermd.



2 tot 7 pillen vergeten in de 3e week van de pilstrip:



Dan heb je 2 mogelijkheden.



De pil zonder stopweek door blijven slikken:



Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.

Sla de stopweek over en ga direct door met de nieuwe strip (doorslikken).

Maak deze nieuwe strip gewoon af.

Een vervroegde stopweek:



De dag waarop je de eerste pil vergeten bent, telt dan als eerste dag van de stopweek.

Op dag 8 begin je met je nieuwe pilstrip.



Dit staat op thuisarts.nl en deze site is door huisartsen gemaakt. Je had in je laatste week geen map hoeven slikken als je na de laatste vergeten pil direct was begonnen met je stopweek of je had door moeten slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven