Mijn vrouw en haar mannelijke collega

27-04-2015 09:32 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vrouw is sinds een paar maanden aan de slag binnen een groot bedrijf als secretaresse. Afgelopen maand is er een (getrouwde) mannelijke collega die haar wat het hof maakt. Ze mailen elkaar op het werk over diverse onderwerpen.

Sinds kort smsen ze ook en ja er zijn soms ook pikante onderwerpen tussen. Ik dacht ok geen probleem, gemeenschappelijke interesses, hij getrouwd, wij getrouwd, etc.

Nu merk ik de laatste tijd dat ze haar kledingstijl aanpast. Ze heeft zelfs een enkelbandje gekocht omdat hij dat graag ziet.

Afgelopen weekend stuurt hij dat hij ruzie heeft met zijn vrouw en dat hij niet weet of hij verder wilt in deze relatie. In heb ook een smsje gelezen waarin hij zegt dat hij haar mist en continu aan haar denkt. Waarop zei antwoord :'Ik ook'.

Ik heb haar geconfronteerd met het feit dat ik denk dat er gevoelens zijn langs zeker langs zijn kant. Zij weerlegt dit en zegt als dit het geval zou zijn ze geen contact meer met hem opzoekt.

Ik vrees dat het al te laat is, maar ja wederzijds vertrouwen... als zei zegt dat er niets aan de hand is... of ben ik te naïef?
Afschuwelijk dom van je vrouw.



Gras lijkt elders altijd groener, echter tijd om jullie eigen veldje te gaan onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
@theemok, de passie is inderdaad wat zoek. Als je weet dat elk voorstel om een uitstapje te gaan doen wordt afgewimpeld dan stopt de passie vanzelf en stap je terug op die 'boemeltrein' en we rijden lekker verder.

Bedankt voor de raad iedereen. Ik apprecieer het. Vanavond is ze thuisgekomen van haar werk. Zet zich in de zetel en zegt ze ik ga alle smsjes even wissen want mijn geheugen is te vol. Dan gaat ze het kleintje slapen leggen en blijft de GSM liggen. Natuurlijk houdt ze geen rekening dat ik haar mails kan zien. Daar is een heen en weer gemail van de slechte kanten van beide partners gaande van geen complimenten krijgen tot schoonfamilie. Dan geven ze elkaar maar complimenten en voelen ze zich goed en hemelen elkaar op.

Nee zo kan het niet verder. Als ze gelukkiger is op een ander moet ze gaan, maar mijn tijd niet verdoen.

Komende dagen eens duchtig met haar spreken en moet ze maar kleur bekennen.
Succes!
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
kan je die vent niet bellen op het moment dat je vrouw onder de douche, en dan aangeven dat hij geen contact meer mag zoeken met

haar.



je kan het ook anndersom doen, moet je wel iemand hebben die mee wil werken.



haar 06 laten afsluiten
Alle reacties Link kopieren
quote:Wieowie schreef op 27 april 2015 @ 22:22:

kan je die vent niet bellen op het moment dat je vrouw onder de douche, en dan aangeven dat hij geen contact meer mag zoeken met

haar.

Kan TO dat verbieden? De echtgenote van de mannelijke collega zou dat misschien wel kunnen.



quote:Wieowie schreef op 27 april 2015 @ 22:22:

je kan het ook anndersom doen, moet je wel iemand hebben die mee wil werken.



[...]Deze begrijp ik niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:chelseabarky schreef op 27 april 2015 @ 19:32:

@theemok, de passie is inderdaad wat zoek. Natuurlijk houdt ze geen rekening dat ik haar mails kan zien. Daar is een heen en weer gemail van de slechte kanten van beide partners gaande van geen complimenten krijgen tot schoonfamilie. Dan geven ze elkaar maar complimenten en voelen ze zich goed en hemelen elkaar op.

Nee zo kan het niet verder. Als ze gelukkiger is op een ander moet ze gaan, maar mijn tijd niet verdoen.

Komende dagen eens duchtig met haar spreken en moet ze maar kleur bekennen.



Klinkt als een moeilijke situatie en ik wens je veel sterkte bij jullie gesprekken.



Maar onthou wel dat jullie samen in de relatie zitten. Jullie zijn niet alleen door haar toedoen in die boemeltrein gekomen & gebleven, daar was je zelf ook bij. Maak haar duidelijk dat de huidige situatie niet tolereerbaar is, maar probeer wel toenadering te blijven zoeken & open te blijven staan voor hernieuwde toenadering. Dat zij over de grenzen gaat van wat acceptabel is (en haar verantwoordelijkheid ontloopt), neemt niet weg dat jij hebt ook nog steeds verantwoordelijkheid hebt in jullie relatie en jullie kind.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
TO, lees even goed wat Bugs hierboven zegt!

Heel goed advies in mijn ogen
Alle reacties Link kopieren
Idd, daarom heb ik het eergisteren ook met haar opgenomen. Rechtuit mijn bevindingen / gevoel tegen haar gezegd. Ook gevraagd of ze nog voor de relatie wil vechten of voor iemand anders kiest. Ze kiest voor onze relatie. Zegt geen gevoelens te hebben voor haar collega en hebben afgesproken om hun contact met elkaar terug te schroeven wat ook gebeurd is ondertussen.

Mijn vrouw en ik gaan vanavond afspraken maken van wat er moet veranderen tussen ons (zowel zij en mezelf) en gaan dit ook evalueren na elke maand. Ik weet het klinkt zakelijk, maar in onze ogen een constructieve oplossing. Zien we na verloop van tijd geen beterschap moeten we onze conclusie trekken.
Alle reacties Link kopieren
Hee, wat goed! Goed dat je alles gezegd hebt en goed dat zij voor de relatie kiest! Althans, dat ze dat zegt (laten we haar voorlopig geloven).



Ga vooral samen leuke dingen doen. Film, weekendje weg, sauna, etentje... Maakt niet veel uit wat, als het maar buitenshuis en samen is, weg van de sleur. Kunnen jullie iemand tijdelijk/zo af en toe voor de kinderen regelen? Veel plezier!
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Wat goed dat jullie nu samen in gesprek zijn hierover! Ik hoop van harte dat jullie elkaar hervinden. Dit is alvast een grote stap in de goede richting
Top, TO! Wat fijn dat er een goed gesprek is geweest. Dat evalueren klinkt misschien wel zakelijk, maar is best een goed idee. Heel veel succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Thx iedereen voor het luisterende oor.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben, maar hier een kleine update van de situatie.

Na onze wat zakelijke afspraken betreffende onze relatie om samen dingen te doen (weekendje samen weg, af en toe etentje op restaurant,...) kwam onze geplande vakantie eraan. Nu mijn vrouw had nog wel contact met haar collega over algemene dingen zoals fotografie, werk, etc. maar ze gaf aan dat onze vakantie familie tijd zou zijn en ze geen contact zou hebben met hem.

Dag1: berichtje dat we net waren aangekomen

Dag 2: 2 berichtjes

Dag 3-4: 5/6 berichten

Ik heb haar toen geconfronteerd dat ze haar belofte had gebroken wat al geleid had tot een eerste ruzie. Ze zou geen berichten meer sturen, maar ik wist dat hij 's morgens altijd een berichtje stuurt.

Dag5: terwijl zij naar het toilet is zie ik haar gsm oplichten. Ik kijk enkel van wie het is ( natuurlijk van hem) en open het niet. Op onze boottocht die die dag gepland stond vraag ik haar of zij nog iets van hem gehoord heeft. Tot 3x toe liegt ze tegen mij om dan uiteindelijk toe te geven. Haar excuus was dat ze het mij niet durfde te vertellen omdat ik boos zou worden. We hebben toen een serieuze discussie gehad op de boot (= toffe vakantie! )

Ze weet niet waarom ze het niet kan laten om hem te contacteren. Ze weet niet of er gevoelens gegroeid zijn. Ze begint aan alles te twijfelen binnen onze relatie en aan zichzelf (ben ik een goede vrouw, huismoeder, ...).

Ik had haar gezegd dat ofwel ik ofwel zij de woning het beste zou verlaten tijdelijk om na te denken nadat ik voorgesteld had om alle contact met haar collega te breken. Ze kon mij dit niet beloven...

Uiteindelijk is ze deze morgen vertrokken naar haar ouders om zichzelf 'te vinden' en om haar mogelijke gevoelens een plaats te geven. Ze weet niet of ze voor mij, haar collega of voor zichzelf (=alleen verder gaan) gaat kiezen.

Nu zit ik dus thuis met onze 2,5 jarige dochter.... wachten totdat zij weet wat ze wilt...
Wauw wat heftig... Goed van je dat je je grenzen aangeeft, maar wat ontzettend rot dat het zo nu loopt. Ik hoop voor jou, jullie dochter en haar dat ze bij haar zinnen komt, maar als ze dagelijks met die collega geconfronteerd wordt, kan dat best heel lastig worden, zo niet onmogelijk.



Wat ontzettend jammer, TO. Ik wens je heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
En bij deze is mijn relatie met haar ten einde. Ze verkiest haar gevoelens en vriendschapsrelatie met hem boven haar gezin. De enige vereiste die ik stelde was dat ze haar gevoelens wat aan banden kon leggen door niet met hem alleen iets te gaan drinken/eten. Collegiaal contact op het werk is begrijpelijk en af en toe iets zeggen kon ik mee leven, maar de rest....
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, TO!



Ik had je topic al vanaf het begin gevolgd, maar de ´afloop´ is wel erg naar...



Geloof me, deze vrouw komt nog wel van een koude kermis thuis. Ook deze man wordt uiteindelijk minder spannend met de tijd. En dan nog je dochter van 2,5... Ik moet zeggen dat ze wel erg egoïstisch is!



Ik wens je heel veel sterkte, want dit zal niet makkelijk zijn. Anderzijds, misschien kom je er beter nu achter dan over een paar jaar. Maar wat heb je daar aan..



Veel geluk aan jou en je dochter!
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat heftig.

Sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oefff... sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, ik vind dat je het wel heel passief hebt aangepakt.

Je wist dat die collega haar het hof maakte.

Dan blijven vertrouwen op de wilskracht van je vrouw is wel heel naïef.

Zelf de dikste bepantsering moet kapot als er maanden aan een stuk op wordt geschoten.

Je had op vakantie beter een berichtje teruggestuurd dat hij haar met gerust moest laten.

Of eens een "bezoekje" gebracht bij hem thuis of op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:tafkap schreef op 11 juli 2015 @ 09:16:

Beste TO, ik vind dat je het wel heel passief hebt aangepakt.

Je wist dat die collega haar het hof maakte.

Dan blijven vertrouwen op de wilskracht van je vrouw is wel heel naïef.

Zelf de dikste bepantsering moet kapot als er maanden aan een stuk op wordt geschoten.

Je had op vakantie beter een berichtje teruggestuurd dat hij haar met gerust moest laten.

Of eens een "bezoekje" gebracht bij hem thuis of op kantoor.Jij schuift nu de schuld in de schoenen van TO. Zeg nou eens eerlijk, in de situatie waar TO in zat, kan je daar daadwerkelijk iets tegen doen? Hij heeft met haar gepraat, is boos geworden, etc en wat kan je nog meer doen dan volgens jou? Je vergeet dat het vooralsnog de vrouw van TO degene is die fout zit!
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnetje_ schreef op 11 juli 2015 @ 09:23:

[...]





Jij schuift nu de schuld in de schoenen van TO. Zeg nou eens eerlijk, in de situatie waar TO in zat, kan je daar daadwerkelijk iets tegen doen? Hij heeft met haar gepraat, is boos geworden, etc en wat kan je nog meer doen dan volgens jou? Je vergeet dat het vooralsnog de vrouw van TO degene is die fout zit!TO had hem tot de orde moeten roepen, dat hij zijn vrouw met gerust moest laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tafkap schreef op 11 juli 2015 @ 09:29:

[...]





TO had hem tot de orde moeten roepen, dat hij zijn vrouw met gerust moest laten.Ik snap je punt, maar ik denk dat het naïef is om te denken dat dat wel eens zou kunnen werken. Mogelijk creëert hij nog meer ruzie tussen hem en zijn vrouw, omdat hij 'achter haar rug' contact met hem heeft opgenomen. Weet jij veel? Genoeg partners die er woest van worden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat TO in staat was om zijn vrouw terug te winnen, en al helemaal niet om het via de collega te bespelen. Het moment dat hij erachter kwam was het waarschijnlijk al te laat.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Hoe meer je het conflict opzoekt, hoe meer je ze naar elkaar toedrijft. De collega heeft zelf aangegeven dat hij ons huwelijk niet kapot wil maken en dat hij hiervoor ander werk wilt zoeken. Dus kwaad zijn op hem heeft geen zin. Zij zit met die gevoelens.

Ze heeft net ook gezegd dat ze op haar eigen benen wil leren staan. Of ze effectief zelfstandig kan wonen/leven. (= Midlife crisis) . Dus zal ik haar die ruimte geven. Zichzelf ontdekken. Haar leven omgooien.



We babbelen nog wel natuurlijk want onze dochter mag niet de dupe zijn.

Maar ok ze komt voorlopig terug inwonen. Ze slaapt apart. Het is vooral voor onze dochter en om regelingen te treffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven