Minnaar deel 27

30-10-2014 16:38 3001 berichten
Al 26 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankerd in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Het is fijn als je een avatar oploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Alle reacties Link kopieren
Detox, liefdesverdriet is het ergste dat er is. Doorleven, janken, wonden likken.

Vandaag nog met verse lief over gehad want you never know. Maar voorlopig gaan we elkaar geen liefdesverdriet bezorgen. Wel een heleboel andere dingen maar géén liefdesverdriet!



Hee Blauwe! Leuk je weer eens te lezen! En een meet met Vlam, wauw. Dat zal het vuurtje wel even lekker opgerakeld hebben. Benieuwd waar je tegenaan loopt.

Hoe gaat het nu thuis?



Yep, prikkeldraad ligt opgerold in de schuur en beton op de bodem van de zee. Soms komt er iemand om de hoek die heel goed op je hartje past.

Dat gun ik een ieder.
...
Alle reacties Link kopieren
Pas op: Klef ( maar I don't care)

Je bent mijn schat!
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Leuk toch om te 'zien' dat twee mensen zo van elkaar genieten
pffff.... heftig dagje, die moet je niet te vaak hebben. Mijn reactie op het berichtje van de schrijver dat hij zich van me afwendde, had nogal indruk gemaakt op hem. Dus in de loop van de dag weer on speaking terms en het zelfs weer virtueel afgezoend. Ik ben er blij mee, maar toch ook wel weer iets alert. Beetje meer afstand kan geen kwaad als iemand je diep weet te raken.
Alle reacties Link kopieren
Oranje, wat fijn dat jullie weer on speaking terms zijn. Dan merk je ook ineens dat iemand diep zit. Maar ja hoe voorkom je dat. Vind het zelf moeilijk om te zeggen tot hier laat ik iemand toe en niet verder.



Detox, uiteindelijk gaat ook liefdes verdriet over weet ik uit ervaring. Wel fijn dat hij lief gereageerd heeft op jouw bericht. Ik hoop voor jullie dat er een blijvende vriendschap inzit.



Blauwevrouw, welkom terug.



Hier lijkt het erop dat na de laatste date ons lijntje verstevigd is.

Nwe date zit er deze mnd niet in. Nr 2 gaat eerst met vakantie. En op mijn vraag of er dan geen contact is zei hij : tuurlijk wel ik kan niet zonder.

Om met roos te spreken. Hier ook geen vooruitzicht op liefdes verdriet. Nr 2 en ik gaan nog voor jaren fun met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
First things first: thuis gaat het redelijk, met ups en downs. De downs komen vooral doordat ik niet goed in mijn vel zit. Ik ben gestopt met de coaching, dat bracht mij helemaal niet wat ik nodig had. Ben toch maar naar de huisarts gegaan, die mij heeft doorverwezen naar een psycholoog. En nu ben ik in therapie, in verband met een 'matig ernstige depressie', in combinatie met wat problemen in mijn persoonlijkheid die depressies in de hand werken. Ik heb nu 3 of 4 sessies gehad en ik heb veel vertrouwen in de therapeut.



De reden dat ik dit erbij vertel, is omdat dit dus de context waarin de relatieproblemen tussen nr1 en mij zich afspelen. Ik ben druk aan het uitpluizen wat nu eigenlijk de triggers zijn die bij mij een depressie uitlokken. En guess what: beide heren (nr1 en vlam) vertonen gedrag dat voor mij desastreus kan werken. Niet omdat ze rotmannen zijn, maar omdat ik er heel erg gevoelig voor ben. Ik hoop maar dat ik ga leren hoe ik hier beter mee om kan gaan.



Waar ik nu tegenaan loop, is dat ik in de communicatie met vlam weer allerlei gemengde signalen oppik. Hij wil zijn gezinsleven niet in gevaar brengen, en al te intensieve omgang met mij brengt direct gevaar met zich mee. Hij is gelukkig. Maar hij staat niet volledig achter zijn beslissing om met mij te kappen en heeft me verteld dat hij zich eigenlijk nog steeds afvraagt of hij daar nou goed aan heeft gedaan.

En op dat soort mededelingen slaat mijn hoofd in eerste instantie een beetje op hol; ik ga gelijk denken dat ik daar wat mee moet 'omdat hij misschien toch nog wil'. Pas later dringt dan tot mij door dat ik zelf eigenlijk niet eens weet wat ík wil. Wil ik een monogame relatie met nr1? Wil ik een open relatie met nr1, waarin ruimte is voor een verliefdheid ernaast - en zou ik dat ook aan kunnen? Wil ik eigenlijk liever weg van nr1 en kijken of ik in een andere relatie (of alleen!) gelukkiger kan zijn, zonder die steeds terugkerende depressies? Want ook met nr1 richt ik me steeds naar wat híj wil, ipv naar mijn eigen wensen.



En waar ik nou wel graag wat input op zou willen is dit: wie herkent dat, dat je eigenlijk steeds bezig bent anderen (mannen) te behagen? En hoe kom je er nou achter wat jou zelf gelukkig maakt? (dat is ook heel nadrukkelijk een vraag waar ik in therapie mee bezig ben, maar ik merk dat hier vaak ook heel zinnige inzichten worden gedeeld)
Alle reacties Link kopieren
Blauwe vrouw welkom terug.

Detox en oranje ook in woelig water.



En ja. Te diep onder je huid zitten. Hoe hou je dat inderdaad tegen.

Ik weet het niet. Weet wel dat ik het eigenlijk vervelend vind. Dan probeer je afstand te creëeren. Maar dat is zo moeilijk. Zorg ik dat ik het zelf druk heb en niet ga appen, doet hij dat wel. Afgelopen avond niets gehoord en dat is vreemd in ons geval. Misschien voelt hij het nu toch ook zo. Hij was een beetje te ver gegaan met zijn kado vorige week. Het was heel lief maar heeft thuis toch wat trubbels gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 16 februari 2015 @ 23:18:

Leuk toch om te 'zien' dat twee mensen zo van elkaar genieten Ja, daar wordt je blij van (tenminste, ik wel :-) )
Ik merk na mijn scheiding dat ik niet gelukkig word van anderen gelukkig maken. Ik word gelukkig als ik achter mijn eigen keuzes sta, als ik zie dat dat de mensen om mij heen goed doet. Mijn kinderen, bijvoorbeeld, zien nu een veel relaxtere moeder dan eerst. Ik deelde de gestrestheid van mijn ex in mijn omgang met hen. Nu ben ik mezelf.



Je kunt anderen niet gelukkig maken. Dat moeten zij zelf doen. Jij kunt alleen jezelf gelukkig maken. Dingen doen waar je blij van wordt, hobby's, werk, vrijwilligerswerk, weetikveel. Dingen waar jij energie uit haalt. Ik ben gestopt met dingen die me energie kosten. ook gestopt met mensen die me energie kosten. Dat klinkt heel egoïstisch, en misschien is het dat ook wel. Maar ik ben er inmiddels achter dat geluk in mezelf zit, dat ik dat niet uit anderen kan halen.



Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
detox, hoe is het nu? beetje kunnen slapen vannacht?
Alle reacties Link kopieren
wow theemok, dank je wel. Ik kan anderen niet gelukkig maken, anderen kunnen mij niet gelukkig maken... Daar kan ik even mee vooruit, wat dáár nu eigenlijk de implicaties van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe vrouw.

Wat een indringende en vooral belangrijke vraag.

Hoe kom je er nu achter wat jou zelf gelukkig maakt.



Een om over na te denken.

Ikzelf ben niet zo het type dat iedereen wil behagen. Ik zorg wel graag voor anderen maar ook zeker voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef ook niet iedereen te behagen hoor (kan zeker op mijn werk ook heel goed ruzie maken ), maar wel de mannen waar ik me toe aangetrokken voel. Dan ben ik zó vereerd dat ze mij ook leuk lijken te vinden, dat ik er van alles aan wil doen om ze aan mij te binden.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe vrouw: wat fijn om wat van je te horen, ik dacht van de week nog aan je en vroeg me af hoe het met je gaat.

Helaas nog niet goed ik je vel dus.

Mijn ervaring is dat je, door jezelf goed te (leren) kennen, steeds beter bij jezelf kunt blijven en voelen wat je eigen behoeften zijn. En vervolgens ook zo assertief bent dat je ze kenbaar kunt maken, als dat naar iemand anders toe moet gebeuren. Door soms je grootste verlangens en angsten, grenzen etc onder ogen te zien leer je jezelf goed kennen. Ook kan meditatie daarbij helpen.



Ik kan je mezelf als voorbeeld geven: ik had op zich nog heel lang met nr2 kunnen en willen doorgaan maar voelde steeds vaker dat ik in de knel kwam met mijn eigen gevoelens en verlangens. Ondanks dat ik het heel erg eng vind om hem los te laten (best heftige verlatingsangst) heb ik toch de stap gezet. Ik weet dat ik het nodig heb om weer op mezelf te staan en in mijn relatie met nr1 te zijn. En dat voelt, los van het verdriet dat ik nu voel, goed.

Er kan maar 1 iemand echt goed voor je zorgen op de wereld en dat ben je zelf.



Oranjexx: communicatie luistert dus heel nauw. Wat fijn dat jullie weer het contact konden herstellen!



Roos en Spinsels: een geweldig gevoel om te hebben dat je nog heel lang van de ander wilt genieten!



Roos: ja, liefdesverdriet is iets ontzettend pijnlijks. Vooral het weten dat ik nr2 verdriet doe (hij geeft aan dat hij het niet aan kan om persoonlijk afscheid te nemen omdat hij zo geraakt en verdrietig is) maakt het niet gemakkelijker.

Ik verwacht dat we het contact vanavond afronden. We hadden nog de behoefte om bepaalde zaken aan elkaar te vertellen en te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Mok. Dingen doen waar je zelf gelukkig van wordt.

Makkelijker gezegd dan gedaann want er blijven altijd dingen die je moet doen. Maar ik maak er tijd voor. Tijd voor mezelf voor dingen waar ik gelukkig van wordt. En vaak klinkt dat egoïstisch en lijkt het dat ook. Maar daardoor ben je weer in staat om meer van jezelf aan anderen te geven.
Sterkte, Detox.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Mok.



Blauwe vrouw: Nee, nauwelijks geslapen en zal mezelf vanavond een schop onder mijn kont geven en een sterke dosis Valeriaan nemen. Want van niet-slapen word ik alleen maar meer labiel en dat helpt niets
Alle reacties Link kopieren
Sterkte joh... ik slaap zelf ook heel vaak heel slecht, dus ik weet hoe het voelt. Waar-de-loos.

Niet te veel koffie drinken (ook al heb je die nodig om de dag door te komen), 's avonds niet te lang naar beeldschermen koekeloeren, warm bad of douche en die valeriaan helpt vast ook. Ik zal aan je denken komende nacht (al hoop ik dat ik nou weer een goede nacht ga beleven...)
Alle reacties Link kopieren
*Over de doden niets dan goeds...*





Jij bent ook heel mooi bezig met uitrafelen en je systemen onder de loep te leggen, dat lost vast zaken op.

Het herkennend patroon in je mannenkeuze is tekenend. Wauw.
...
Alle reacties Link kopieren
Detox, net zo min als dat een ander je gelukkig kan maken kan een ander je ook niet ongelukkig maken. Besef heel goed dat je nr 2 niet ongelukkig hebt gemaakt.

Je hebt een beslissing gemaakt en die doet pijn. Het doet jou pijn, het doet hem pijn.

Ook hij moet wonden likken en tranen drogen maar dat is niet jouw schuld, knoop die ajb goed in je oren.
...
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel dat je dit wilt delen. Je hebt er al eerder wat over geschreven en ik herkende er ook toen al iets van mezelf in terug.

Het is heel venijnig, een ander woord heb ik er niet voor. Ik ben geen redder (ook al heeft vlam mij wel een keer zo genoemd), maar heb andere manieren om mannen aan mij te binden - en daarbij ga ik dan ook helemaal voorbij aan de vraag wat ik dan eigenlijk wil. Ik wil dat ze van me houden en bij me blijven, en wat er maar nodig is om dat voor elkaar te krijgen ga ik proberen te doen. Met alle risico's op de koop toe.

Overigens heb ik er geen enkele moeite mee mijzelf als goed genoeg, mooi genoeg en interessant genoeg neer te zetten. Voor de buitenwereld dan - de enige die er niet in trapt ben ik zelf. Toen ik vlam vertelde dat zijn abrupte vertrek uit mijn leven bij mij de overtuiging heeft bevestigd dat ik niet leuk genoeg ben, geloofde hij daar in eerste instantie niets van. Toen hij doorkreeg dat ik het echt meende schoot hij vol. Dat was echt een heel bijzonder moment... Maakt het allemaal niet makkelijk, dat we zo diep zitten bij elkaar. Maar toch vind ik het fijn om te weten dat zijn gevoelens voor mij wel degelijk echt waren / zijn.

Ook al wéét ik dat dat helemaal niet zo belangrijk voor me zou moeten zijn. Al gaf hij niets om me, dat zegt niks over wat ik waard ben...
Alle reacties Link kopieren
De truc is om er zelf in te geloven anders wordt het toneelspel en blijf je tegen je mannen-issues aanlopen. Het is wel bijzonder dat beide mannen iets in je triggeren.

Het moet wel een gek besef zijn geweest toen dat eenmaal binnenkwam.



Ik snap goed dat je belangrijk voor hem wilde zijn, dat je wilde weten of zijn gevoelens echt waren. Was dat niet zo geweest dan had je het nu af kunnen sluiten, de makkelijkste weg.

Nu moet je er weer over gaan nadenken, dat is heftig.



Hadden jullie een open relatie? Zo uit mijn hoofd mochten jullie seksen met anderen maar niet verliefd worden toch?
...
Alle reacties Link kopieren
Dat was wel het idee ja. Alleen heb ik dat nooit gedaan, wegens geen behoefte aan. Tot ik verlust en daarna verliefd werd op vlam... (en dat is nooit verder gegaan dan uitgebreid zoenen en fantasieën over meer uitwisselen; seks hebben we 20+ jaar geleden voor het laatst gehad).

Inmiddels hebben we ook gesproken over de optie om verliefdheid wel 'toe te staan' en een soort schaduwrelatie te kunnen hebben, alleen is het voor nr1 een brug te ver als ik dat alsnog met vlam zou ondernemen. En we weten ook allebei niet of we het echt oké zouden vinden. We doen dus niks. Nr1 is wel op de hoogte dat ik weer contact heb met vlam.

Overigens sekst nr1 nu ook al ruim een half jaar niet meer met anderen, daarvoor ligt het allemaal wat te gevoelig. En het hoeft ook niet meer zo, aangezien ik sinds vlam wel weer een gezellig libido heb. Heeft het toch nog een voordeel voor nr1 en mij samen gehad



Ze triggeren allebei iets in mij, wel ieder op zijn eigen manier. Maar verlatingsissues, niet-goed-genoeg-zijn-issues, daar loop ik sowieso vaak tegen aan, dus ook (juist) bij hen.

Dat 'erover nadenken' is inderdaad heftig. En ik merk steeds opnieuw dat ik alles spiegel aan 'wat wil hij', of 'dat wil hij toch niet'. En dan reken ik zowel nr1 als vlam mee als persoon wiens mening ertoe doet. Moeilijk hoor, om het bij mezelf te laten. Zou toch fijn zijn als ik het mezélf nu eens naar de zin ging proberen te maken, ipv alleen hen.





En jij dan, je bent echt heerlijk aan de boemel geloof ik... Wat is je status nu: happy single, in een relatie, of nog wat anders?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja daar is geen touw meer aan vast te knopen, dat snap ik.

Ik ben van happy single minnares via een zeer droge seksloze periode langs station triorelatie zo van hup een verse relatie ingeschoten. Voor het eerst sinds ik gescheiden ben heb ik een echte verse lief. En een hele lieve schattige meisjeslief. Met mijn meisjeslief heb ik een zeer intense vriendinnenrelatie met een knuffelplus. De spannende zaken hebben we on hold gezet en die blijven daar misschien ook wel. Verbonden als dat we zijn kregen we bijna tegelijkertijd een liefde in ons leven. Hoe mooi kan het lopen?

Het plan is om af en toe met zijn viertjes een clubavondje te doen.. om te voorkomen dat we compleet sloerie-af raken. Dat zou toch zonde zijn!



Invullen voor een ander is een ontzettende valkuil. Hoezeer je ook je best doet om met een grote boog eroverheen te lopen, hij ligt altijd op een ander plekje dan je dacht. Het kan ook fijn zijn, denken voor een ander, dan hoef je niet zo hard over jezelf na te denken.

Mooi dat het besef er ligt. En verwacht niet direct van jezelf dat je dat even oplost of compleet anders doet. Leven moet je oefenen!
...
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg, vooral niet ontsloerieën! Wat heerlijk om daar zo van te kunnen genieten.

En dank voor je opbeurende woorden. Ik realiseer me ook goed dat dit hele leerproces veel tijd nodig heeft. Maar het levert ook echt wel wat op, dat begin ik nu in elk geval te merken. Het scheelt ook dat de dagen wat langer worden, dan is die depressie gelijk een stuk lichter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven